Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe NH TS 100 ja voimaton kone  (Luettu 19480 kertaa)

leksa

NH TS 100 ja voimaton kone
Onko muilla kokemuksia Newkkarin TS100 sähköisellä suunnanvaihtimella ja niillä neljällä pikavaihteella. Kone on vuoden 2000 malli. Tuntuu että kone ei jaksa enää viedä itseään enää edes pien mäen nyppylälle ilman pikavaihteiden pienentämistä. Muutenkin tuntuu kyllä tosi vedottomalta jo kone. Saako pumpusta ruuvattua lisää tehoja kotikonstein, onko jostain tehotuonnin säädöistä apua tai jotakin.

Toinen probleema siinä on se, että se pomppii kuin kenguru. Eli siinä on goodyearin 18,4x34 takakumit ja en tiiä onko ne kierot vai mikä, mutta ei sillä tasaista kyytiä saa. Johtuuko se pienestä akselivälistä vai siitä että GY renkaat on niin soikeet.

3070 E

  • Vieras
Vs: NH TS 100 ja voimaton kone
Tehosyöppöhän tuo on, täältä löytyy perus mallin TS 90 ja laiskaksi sekin jää kärryn eessä, paras mitä sillä on vedetty on nelisiipiset kääntöaurat, auttaishan tuo jos ton turbottais ja ruuvais vähän sitä viis litrasta konetta, mutta satasessahan onkin jo turbo, niin satakolokytä heppaa ulos vaan niin kylä ampasoo!!

Turkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: NH TS 100 ja voimaton kone
pumppu pitää käyttää mynädieselis,kotikonstiin ei oikeen tehoa saa!!  luulis jotta renkaiden vika se pompotus,aksilavälihän ei oo erikoosen lyhyt,konepeiton muoto vain helposti hämää ;)

Lemmu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 350
  • Niinku vasikka lehemän parres...
Vs: NH TS 100 ja voimaton kone
Onko muilla kokemuksia Newkkarin TS100 sähköisellä suunnanvaihtimella ja niillä neljällä pikavaihteella. Kone on vuoden 2000 malli. Tuntuu että kone ei jaksa enää viedä itseään enää edes pien mäen nyppylälle ilman pikavaihteiden pienentämistä. Muutenkin tuntuu kyllä tosi vedottomalta jo kone. Saako pumpusta ruuvattua lisää tehoja kotikonstein, onko jostain tehotuonnin säädöistä apua tai jotakin.

Toinen probleema siinä on se, että se pomppii kuin kenguru. Eli siinä on goodyearin 18,4x34 takakumit ja en tiiä onko ne kierot vai mikä, mutta ei sillä tasaista kyytiä saa. Johtuuko se pienestä akselivälistä vai siitä että GY renkaat on niin soikeet.

saa kirjoituksestas sen käsityksen että kone on joskus liikkunut paremminkin, jos näin on vika voi olla sähköisessä polttoainepumpussa, korjaantuu facetin tarvikepumpulla, mutta jos kone aina mielestäs ollu nuhainen niin pumppu irti ja viritykseen tehoa ei kyllä mahdottomasti tunnu pienellä ruuvauksella tulevan.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: NH TS 100 ja voimaton kone
Polttoaineen saannin lisäksi kannattaa varmaan tarkistaa ilmansaanti, puhdistaa/vaihtaa suodatin.



Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65754
Vs: NH TS 100 ja voimaton kone
yllättävän paljon vaikuttaa tuo ilman saanti tehoissa näissä uudemmissa moottoreissa, katellu noita eri merkkien käyntejä ja sama kaiku on askelten kun on tukkonen suodin, nykysuotimet on äkkiä tukossa, mistä lie johtuu?                ilman otto on monessa aika hauskasti toetettu jostain välistä joten törkyä rittää!       

axb

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: NH TS 100 ja voimaton kone
Noissa kaiketi aika yleistä että syöttöpumpulla menee paineventiili rikki (/paskaa väliin) jolloin laskee siirtopumpulta tulevan polttoaineen suoraan paluulinjaan ja kone kärsii kokoajan pa-pulaa vian huomaa luonnollisesti teho puuttena. Ventiili hintaluokkaa muutama kymppi ja vaihto onnistuu kotikonstein about 10 min. ruuvaus yms jutut ei auta ennen venttiili kunnossa...

kusti65

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
Vs: NH TS 100 ja voimaton kone
Kyllä tuo viittaa pahasti ruuan saanin ongelmiin. Suodattimet on vaihdettu? Siirtopumppu on tsekattu? Imupuolen letkut on tsekattu?

Ei tuo kone kunnossa ollessaan kovin nuhainen pitäisi olla.

Yleensä kun on tullut tämän tyyppinen tapaus vastaan vika löytyy polttoaineputkiston imupuolelta. Ulospäin ei näy mitään vikaa, joskus toimii normaalisti, joskus ei kestä kuormitusta. Silloin yleensä vaihdetaan/korjataan siirtopumppu, mutta vika ei korjaannu.

Ennen kuin teet mitään suurempaa tarkista imupuolen letkut, jos löytyy vähänkin jyrkempi mutka jostakin, vaihda ja kokeile. Jatka samaa kunnes koko imupuolen letkut on vaihdettu. Jos ei korjaannu siirry vasta tämän jälkeen muihin toimenpiteisiin.

Yleensä nuo mallit ovat aika toimivia, tosin muutamiin on tuo syöttöpumppu vaihdettu, mutta niissäkin alkuperäinen vika on ollut imuputkistossa ja on rikkonut pumpun venttiilit.

Ja tuo pompotus on kiinni rengaspaineista ja ajonopeudesta, ei yleensä renkaista. Oikeat paineet suhteessa traktorin käyttöön on muuten sellainen aihe mistä ei kovin paljon tietoa löydy, mutta vaikutusta sillä on. Sopivien hakeminen vaatii viitseliäisyyttä. Itsellä on nyt työn alla lietekärryä vetävä kone joka pompottaa 32kmh niin pahasti että ei pysty nostamaan ylöspäin ( missä tod. näk. pompotus loppuisi) Tavoite on 60 kmh mutta keinot on vielä hukassa. Rengaspaineilla ajattelin tuon kuitenkin hoitaa, yhdistelmiä on monia. Traktorissa 2 akselia kärryssä 3. Sopivia vaihtoehtoja on monia? ???

Viimeksi muokattu: 08.07.10 - klo:22:12 kirjoittanut kusti65

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: NH TS 100 ja voimaton kone
GYn ton ikäiset renkaat tekee traktorista kengurun.Naaprin traktorissa ovatten tuon ikäiset GYt,ei saatu häkkyrän hyppimistä millään aisoihin.

3070 E

  • Vieras
Vs: NH TS 100 ja voimaton kone
Meillä oli Ferkussa kans Goodyearit, mutta rupes halkeilemaan 3000 h paikkeilla niin vaihdettiin paripyöriin ja otettiin eteen Continentaalit ja taakse Cleberit, Natikassa alkaa olla samat tunnit että voipi olla että saa Firestonet alkaa korvamaan GY:n virkaa ja GY:t paripyöriksi.

jussila

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: NH TS 100 ja voimaton kone
Noissa kaiketi aika yleistä että syöttöpumpulla menee paineventiili rikki (/paskaa väliin) jolloin laskee siirtopumpulta tulevan polttoaineen suoraan paluulinjaan ja kone kärsii kokoajan pa-pulaa vian huomaa luonnollisesti teho puuttena. Ventiili hintaluokkaa muutama kymppi ja vaihto onnistuu kotikonstein about 10 min. ruuvaus yms jutut ei auta ennen venttiili kunnossa...

On jo aika vanha keskustelu, mutta löysin tämän kun etsiskelin vinkkejä laiskan TS100:n piristämiseen.
Missäs paikkaa tuo syöttöpumpun paineventtiili on?
Kiitos etukäteen

jep jep

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 218
Vs: NH TS 100 ja voimaton kone
Onko muilla kokemuksia Newkkarin TS100 sähköisellä suunnanvaihtimella ja niillä neljällä pikavaihteella. Kone on vuoden 2000 malli. Tuntuu että kone ei jaksa enää viedä itseään enää edes pien mäen nyppylälle ilman pikavaihteiden pienentämistä. Muutenkin tuntuu kyllä tosi vedottomalta jo kone. Saako pumpusta ruuvattua lisää tehoja kotikonstein, onko jostain tehotuonnin säädöistä apua tai jotakin.

Toinen probleema siinä on se, että se pomppii kuin kenguru. Eli siinä on goodyearin 18,4x34 takakumit ja en tiiä onko ne kierot vai mikä, mutta ei sillä tasaista kyytiä saa. Johtuuko se pienestä akselivälistä vai siitä että GY renkaat on niin soikeet.

Tuleeko putkesta sinistä savua?
Mulla pitää omassa ts110 olla syöttöpumpun alaosasta yksi sähköjohto irti muuten pukkaa sinistä savua ja kone on tehoton. Olikohan se joku kylmäkäynnistys/ pakkosyöttö mutikka  ::) Piuha ollu pari vuotta jo irti ja hyvin pelaa.
Henri

Eerop

Vs: NH TS 100 ja voimaton kone
Ennakonsäätö solenoidin piuha

2065

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 90
Vs: NH TS 100 ja voimaton kone
Onko muilla kokemuksia Newkkarin TS100 sähköisellä suunnanvaihtimella ja niillä neljällä pikavaihteella. Kone on vuoden 2000 malli. Tuntuu että kone ei jaksa enää viedä itseään enää edes pien mäen nyppylälle ilman pikavaihteiden pienentämistä. Muutenkin tuntuu kyllä tosi vedottomalta jo kone. Saako pumpusta ruuvattua lisää tehoja kotikonstein, onko jostain tehotuonnin säädöistä apua tai jotakin.

Toinen probleema siinä on se, että se pomppii kuin kenguru. Eli siinä on goodyearin 18,4x34 takakumit ja en tiiä onko ne kierot vai mikä, mutta ei sillä tasaista kyytiä saa. Johtuuko se pienestä akselivälistä vai siitä että GY renkaat on niin soikeet.

Vastaus löytyy otsikosta.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: NH TS 100 ja voimaton kone
yllättävän paljon vaikuttaa tuo ilman saanti tehoissa näissä uudemmissa moottoreissa, katellu noita eri merkkien käyntejä ja sama kaiku on askelten kun on tukkonen suodin, nykysuotimet on äkkiä tukossa, mistä lie johtuu?                ilman otto on monessa aika hauskasti toetettu jostain välistä joten törkyä rittää!       

tämä on muuten totta. Ja se suodattimen puhaltelu ei auta enää jos on vanha suodatin, tuli opittua aikoinaan apevaunun eteen ostetun casen kanssa. Vaikka suodatin oli päältä katsoen puhdas (puhalleltu) niin savua vaan lykkäs eikä meinannu jaksaa pönttöä pyörittää. Ja söi öljyä.

Uusi suodatin niin siihen loppu savutus, öljynkulutus ja voimattomuus.