Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ylivoimaa tarjouksella !  (Luettu 8303 kertaa)

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Ylivoimaa tarjouksella !

Jaa? Mikäs ihmeellinen asia se on että valtran huoltoauto käy vain niissä taloissa misäs on uusi konet, tekemässä takuun edellyttämiä huoltoja, CNH tekstin omaava huoltoauto on jokaviikkoinen näky, vaikka hollanteja ei oo kylällä ku muutamia.. 

***Katos CNH:n ostossa jää rahaa niin paljon ylitte, ette raaskii teettää huollotkin huoltomiehellä... ;)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Alivoimaa tarjouksella !
Nimi Pentti, kartanolla Ventti, huulilla Kentti ja lompakossa ennää sentti.
rettikuskin tunnistaa siitä kun sen naama on tuskan punainen (niinku retin vanteet), ihan ku ummetuksesta kärsis..  ;D

- Niin tai sitten siitä, että äijän lahkeessa on vielä muutama sentti enemmän kuin perstaskun lompakossa...

Mutta saahan niitä poonuksia pankista yhtä paljon, oli satatuhatta velkaa tai saman verran katetta tilillä, ja voipi siitä laskusta tehä niitä paperilennokkeja kuten mainoksessa.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

roadman

  • Vieras
Vs: Ylivoimaa tarjouksella !
Sen mitä tässä muutaman vuosikymmenen aikana on rattoriista tullu, niin kun suolahdesta tuoraan kone pihaan, se on taloossa seuraavan 30 vuotta. Jännä juttu. Onko se sitä että kun koneen saa semmosena mitä haluaa, niin ei tartte turhantakia vaihtaa.  Jämerää sekin, nuossa vanhemman kaarttin koneissa valametteihin ei vaihdella ku öljyjä kerran vuodessa, muihin saa teherä milloon mitäki remonttia..

En ole mikään merkki uskollinen traktorin ostajan se ostetaan joka käypi käteen ja on taloudellisin vaihtoehto yrityksen liikevaihtoon nähden.

Yhtä asiaa mää vallan kauhiast ihmettelen, miksi koneliikkeiten pihoissa sitten seisoo niin vallankauhiast noita suolahden koneita joilla ei oo ajettu kuin 2-5 vuotta tai alle 5000 tuntia, eihän ne tämän palstan mukaan ole kuin sisäänajettuja. Silti ne maksaa enemmän kuin nuo etelän vehkeet uutena. Useampaa erimerkkiä omistaneena, mukaan lukien  valteemi "seisoo yksi pihassa nytkin" kestävyyden suhteen mitään oleellista eroa, vikalista on vain tyypp/merkki kohtainen.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19295
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Ylivoimaa tarjouksella !
Jaa? Mikäs ihmeellinen asia se on että valtran huoltoauto käy vain niissä taloissa misäs on uusi konet, tekemässä takuun edellyttämiä huoltoja, CNH tekstin omaava huoltoauto on jokaviikkoinen näky, vaikka hollanteja ei oo kylällä ku muutamia.. 
Sepä CNH:n auto käyp huoltamasa myös net Keissit, IH:t, Taavetit, Voortit ja Viiatit mitä kylällä on...  ;)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Ylivoimaa tarjouksella !
Sen mitä tässä muutaman vuosikymmenen aikana on rattoriista tullu, niin kun suolahdesta tuoraan kone pihaan, se on taloossa seuraavan 30 vuotta. Jännä juttu. Onko se sitä että kun koneen saa semmosena mitä haluaa, niin ei tartte turhantakia vaihtaa.  Jämerää sekin, nuossa vanhemman kaarttin koneissa valametteihin ei vaihdella ku öljyjä kerran vuodessa, muihin saa teherä milloon mitäki remonttia..

Syykin on selvä. Niillä ajetaan niin vähän vuodessa, ettei tartte usiammin vaihtaa. Ne on vähä niinku toi meidän vanha satakuusvitonen, että kerran vuodessa tulee vaihtoväli täyteen. Toinen syy nois vanhois valmeteis voi olla se, että ei tartte vaihtaa öljyjä niin kovin usein, kun sitä muutenkin joutuu niin paljon lisäämään... oikeestaan riittäis pelkkä suodattimen vaihto.
tethering holes to their concave windings

Verku

Vs: Ylivoimaa tarjouksella !
Sen mitä tässä muutaman vuosikymmenen aikana on rattoriista tullu, niin kun suolahdesta tuoraan kone pihaan, se on taloossa seuraavan 30 vuotta. Jännä juttu. Onko se sitä että kun koneen saa semmosena mitä haluaa, niin ei tartte turhantakia vaihtaa.  Jämerää sekin, nuossa vanhemman kaarttin koneissa valametteihin ei vaihdella ku öljyjä kerran vuodessa, muihin saa teherä milloon mitäki remonttia..

Syykin on selvä. Niillä ajetaan niin vähän vuodessa, ettei tartte usiammin vaihtaa. Ne on vähä niinku toi meidän vanha satakuusvitonen, että kerran vuodessa tulee vaihtoväli täyteen. Toinen syy nois vanhois valmeteis voi olla se, että ei tartte vaihtaa öljyjä niin kovin usein, kun sitä muutenkin joutuu niin paljon lisäämään... oikeestaan riittäis pelkkä suodattimen vaihto.

Niin ja jos nyt noita vanhan kaartin valumölttejä aletaan jumaloimaan niin kylläpä niissä ainakin taisi tehdastoimituksena tulla "öljynvedensekaajakansia" yhdessä välissä.... :D

No joo, pakko oikeasti sanoa että kyllä pikkusella vallulla mielummin ajelee kuin majurilla, se nyt ainakin on kamala. Harmi on vaan että suolahden kehitystyö pysähtyi kahdeksankytä luvun lopulla ja tätä kesti lähes tällä vuosituhannelle.

Onhan ne nyt petrannu ja toi agco teki siinäkin varmasti hyvää kun saa käyttää ainakiin osaa niittekin suunnittelusta hyväksi.
Kypsä tapaus

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Ylivoimaa tarjouksella !
Jaa? Mikäs ihmeellinen asia se on että valtran huoltoauto käy vain niissä taloissa misäs on uusi konet, tekemässä takuun edellyttämiä huoltoja, CNH tekstin omaava huoltoauto on jokaviikkoinen näky, vaikka hollanteja ei oo kylällä ku muutamia.. 
Sepä CNH:n auto käyp huoltamasa myös net Keissit, IH:t, Taavetit, Voortit ja Viiatit mitä kylällä on...  ;)

Muttakun valametin lisäksi toinen valtamerkki on jontikka..  Jooo, vanha englanninnatikka, loppuu rahamureet, ku sitä saa korjata...
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

Jemk

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: Ylivoimaa tarjouksella !
Sen mitä tässä muutaman vuosikymmenen aikana on rattoriista tullu, niin kun suolahdesta tuoraan kone pihaan, se on taloossa seuraavan 30 vuotta. Jännä juttu. Onko se sitä että kun koneen saa semmosena mitä haluaa, niin ei tartte turhantakia vaihtaa.  Jämerää sekin, nuossa vanhemman kaarttin koneissa valametteihin ei vaihdella ku öljyjä kerran vuodessa, muihin saa teherä milloon mitäki remonttia..

Syykin on selvä. Niillä ajetaan niin vähän vuodessa, ettei tartte usiammin vaihtaa. Ne on vähä niinku toi meidän vanha satakuusvitonen, että kerran vuodessa tulee vaihtoväli täyteen. Toinen syy nois vanhois valmeteis voi olla se, että ei tartte vaihtaa öljyjä niin kovin usein, kun sitä muutenkin joutuu niin paljon lisäämään... oikeestaan riittäis pelkkä suodattimen vaihto.

Niin ja jos nyt noita vanhan kaartin valumölttejä aletaan jumaloimaan niin kylläpä niissä ainakin taisi tehdastoimituksena tulla "öljynvedensekaajakansia" yhdessä välissä.... :D

No joo, pakko oikeasti sanoa että kyllä pikkusella vallulla mielummin ajelee kuin majurilla, se nyt ainakin on kamala. Harmi on vaan että suolahden kehitystyö pysähtyi kahdeksankytä luvun lopulla ja tätä kesti lähes tällä vuosituhannelle.

Onhan ne nyt petrannu ja toi agco teki siinäkin varmasti hyvää kun saa käyttää ainakiin osaa niittekin suunnittelusta hyväksi.

Harvoissa merkeissä näkee sekä veden- että öljynmäärän samalla tikulla.  ;D

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Ylivoimaa tarjouksella !
Sen mitä tässä muutaman vuosikymmenen aikana on rattoriista tullu, niin kun suolahdesta tuoraan kone pihaan, se on taloossa seuraavan 30 vuotta. Jännä juttu. Onko se sitä että kun koneen saa semmosena mitä haluaa, niin ei tartte turhantakia vaihtaa.  Jämerää sekin, nuossa vanhemman kaarttin koneissa valametteihin ei vaihdella ku öljyjä kerran vuodessa, muihin saa teherä milloon mitäki remonttia..

Syykin on selvä. Niillä ajetaan niin vähän vuodessa, ettei tartte usiammin vaihtaa. Ne on vähä niinku toi meidän vanha satakuusvitonen, että kerran vuodessa tulee vaihtoväli täyteen. Toinen syy nois vanhois valmeteis voi olla se, että ei tartte vaihtaa öljyjä niin kovin usein, kun sitä muutenkin joutuu niin paljon lisäämään... oikeestaan riittäis pelkkä suodattimen vaihto.

Niin ja jos nyt noita vanhan kaartin valumölttejä aletaan jumaloimaan niin kylläpä niissä ainakin taisi tehdastoimituksena tulla "öljynvedensekaajakansia" yhdessä välissä.... :D

No joo, pakko oikeasti sanoa että kyllä pikkusella vallulla mielummin ajelee kuin majurilla, se nyt ainakin on kamala. Harmi on vaan että suolahden kehitystyö pysähtyi kahdeksankytä luvun lopulla ja tätä kesti lähes tällä vuosituhannelle.

Onhan ne nyt petrannu ja toi agco teki siinäkin varmasti hyvää kun saa käyttää ainakiin osaa niittekin suunnittelusta hyväksi.

Harvoissa merkeissä näkee sekä veden- että öljynmäärän samalla tikulla.  ;D

Ja harvoissa merkeissä voi 30 vuoden välein vaihtaa putket, männät ja laakerit heinäladon nurkassa kotokonstein...  Joo, ne oli niitä -05 sarjan punahyttisiä missä oli niitä vesijuttuja. Olimitäoli, märkäputkikone on hieno keksintö kuivaputkiseen verrattuna. Hmm, kuinkas ivecot? Eikös ainakin 160-90 ja 180-90 isolohko ole märkäputki mylly? FixOrRepaireDaily traktoreissa viimeisimmät märkäputkiset on -63 tai -64  vuodelta...  Kumpiako nämä NEF ivecot on? 
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)