kyse näköjään rehusiilosta joten aika oudolta tapaukselta tuntuu kuitenkin, itse luulisin että hapensyrjäyttäjään ei aphemmin mutta tiedä häntä. surkeaa kuiteskin, kun meitä ei enää nykysuomessa liikoja ole muutenkaan!
Itse olen pikkupoikana joutunut AIV-siiloissa tekemään juuri samaa hommaa, kuin kyseisessä tapauksessa. Voin kokemuksesta kertoa, että luukulla käytiin välillä haukkaamassa happea, kun happo höyrystyi sieltä muovin alta kuumalla kelillä, ja jos siiloa painotetaan, niin sieltä tietenkin painotuksessa puristuu kaasut pois, eli ylöspäin jos ei muuhun suuntaan pääse! En tapausta sinänsä yhtään ihmettele, valitettava tapaus todellakin, mutta täysin jokapäiväinen tilanne kaiken kaikkiaan tornisiiloon rehua tehdessä. Jos siilossa vielä on umpinainen kansi, niinkuin näissä "sinisissäkin" on, voi ilman vaihtuminen olla todella heikkoa, kun ei ole läpivetoa!
Meillä on siis vaaran paikkoja joka paikassa, rehusiiloissa, lietealtaassa, hakesiilossa, viljasiilossa....Jos ne asiat vielä tiedostettaisiin paremmin, ja sen jälkeen siellä käytännön tilanteessa muistettaisiinkin vielä siinä kiireessä ja touhussa.