Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Siilo-onnettomuus  (Luettu 23252 kertaa)

Ukkovarvas

• Vieras
Vs: Siilo-onnettomuus
Menikö tässä "tuleva"   isäntäkin?

Lietesäiliöonnettomuuksia tapahtuu usein.

~Tuulia ~

• Vieras

Kun ei ole lietesäiliötä, ei kykene ymmärtämään, miten tällainen onnettomuus on edes mahdollista. Siis minä.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
kyse näköjään rehusiilosta joten aika oudolta tapaukselta tuntuu kuitenkin, itse luulisin että hapensyrjäyttäjään ei aphemmin mutta tiedä häntä. surkeaa kuiteskin, kun meitä ei enää nykysuomessa liikoja ole muutenkaan!

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

jassoo rakko kiusaa mut ny on veetin päivä taas pelastettu >:(
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Ojala

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Todella ikävää  :'(
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Ukkovarvas

• Vieras

Olet pikkuisen pipi.

sirkussonni

• Vieras
kyse näköjään rehusiilosta joten aika oudolta tapaukselta tuntuu kuitenkin, itse luulisin että hapensyrjäyttäjään ei aphemmin mutta tiedä häntä. surkeaa kuiteskin, kun meitä ei enää nykysuomessa liikoja ole muutenkaan!

Itse olen pikkupoikana joutunut AIV-siiloissa tekemään juuri samaa hommaa, kuin kyseisessä tapauksessa. Voin kokemuksesta kertoa, että luukulla käytiin välillä haukkaamassa happea, kun happo höyrystyi sieltä muovin alta kuumalla kelillä, ja jos siiloa painotetaan, niin sieltä tietenkin painotuksessa puristuu kaasut pois, eli ylöspäin jos ei muuhun suuntaan pääse! En tapausta sinänsä yhtään ihmettele, valitettava tapaus todellakin, mutta täysin jokapäiväinen tilanne kaiken kaikkiaan tornisiiloon rehua tehdessä. Jos siilossa vielä on umpinainen kansi, niinkuin näissä "sinisissäkin" on, voi ilman vaihtuminen olla todella heikkoa, kun ei ole läpivetoa!
Meillä on siis vaaran paikkoja joka paikassa, rehusiiloissa, lietealtaassa, hakesiilossa, viljasiilossa....Jos ne asiat vielä tiedostettaisiin paremmin, ja sen jälkeen siellä käytännön tilanteessa muistettaisiinkin vielä siinä kiireessä ja touhussa.

Herra Heinamaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Imulietso käyntiin, ellei muuten saa tuuletettua.

sirkussonni

• Vieras

Vieläkään ei kaikissa torneissa ole täyttöpurkaimia, vaikka sampadi on osansa tehnyt...!

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kui mää ain olen paras?

KeljuK.Kojootti

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllä veti mielen matalaksi, kun luin ko. uutisen. Tornirehua on tehty viime vuoteen asti ja vasta tänä vuonna käärittiin rehu muoviin. Omalla tilalla ei olisi onneksi sattunut vastaavaa, kun itse silppuroin rehun ja sitten tasasin tornissa. Ei olisi mennyt kuin yksi mies, ei koko perhe.
Yli aidan matalimmasta kohdasta

SomeBody77

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vieläkään ei kaikissa torneissa ole täyttöpurkaimia, vaikka sampadi on osansa tehnyt...!
Hiilidioksidi on v...mainen kaasu. Sitä ei haista, eikä maista - lähtee vaan taju ja kohta henki. Säilörehusiiloissa joissa on täyttöpurkain niin imulietso on tehokas tuulettaja, kunhan miesluukkuja avataan tarpeeksi. Valitettavasti vanhoissa betoni ja lankkusiiloissa ei niitä ole vaikka täyttöpurkain olisikin. Eli ilmaa tarttee tulla jostain tilalle. Kynttilä on hyvä ottaa siiloon mukaan, jos se sammuu niin alkaa olla kiirus ulos. Viljasiiloissa sama homma, mutta koska imuria ei ole niin kyljestä miesluukku auki - katolle avaamaan kattoluukku - tupakki/kahvitauko - sitten vasta hommiin. Kynttilä mukaan. Tornisiilot ei sovellu hätäisille miehille.

Ikävä tapaus, voimia isännälle.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

Olen pikkuisen pipi.

niin oletkin :(
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

sorkkis

• Vieras
Noita vaaran paikkoja löytyy . Sorkkahoidossa tulee usein pieniä kolhuja , onneks ei vakavenmpaa ole sattunut . Lehmän siirto on vaarallisin vaihe .  :-\