Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Deutz-Faar  (Luettu 7439 kertaa)

PaluksenSeppä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Deutz-Faar
Olen seurannut palstaa, ja olen pannut merkille laajan tyytyväisyyden Deutzin tuotteisiin.Tarkoituksenani oli vaihtaa hyvin palvellut Deutzini uuteen Valtraan (T161 mallista neuvottelut ovat loppusuoralla),mutta nyt Deutzin siirtyessä asiakaslähtöisemmän Yrman myyntiin ajattelin siirtää ostopäätökseni tekoa.

Vastaavissa tilanteissa aiemmin on ymmärtääkseni saatu hyviäkin kauppoja,asiakkaan kannalta ajatellen.Kannattaako minun siis jäädä odottamaan teknisesti hyvän vaihtoehdon uutta tulemista markkinoille?

Aivan erikoisesti arvostan Deutzissa avaraa hyttiä,esteetöntä näkyvyyttä ja useampiportaista voiman ulosottoa.Tietysti jos mahdollista,niin voisin kuvitella innostuvani myös portaattomista vaihtoehdoista-toki muistaen taloudelliset lähtökohtani.

agrobaatos

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • got it...!
Vs: Deutz-Faar
Olen seurannut palstaa, ja olen pannut merkille laajan tyytyväisyyden Deutzin tuotteisiin.Tarkoituksenani oli vaihtaa hyvin palvellut Deutzini uuteen Valtraan (T161 mallista neuvottelut ovat loppusuoralla),mutta nyt Deutzin siirtyessä asiakaslähtöisemmän Yrman myyntiin ajattelin siirtää ostopäätökseni tekoa.

Vastaavissa tilanteissa aiemmin on ymmärtääkseni saatu hyviäkin kauppoja,asiakkaan kannalta ajatellen.Kannattaako minun siis jäädä odottamaan teknisesti hyvän vaihtoehdon uutta tulemista markkinoille?

Aivan erikoisesti arvostan Deutzissa avaraa hyttiä,esteetöntä näkyvyyttä ja useampiportaista voiman ulosottoa.Tietysti jos mahdollista,niin voisin kuvitella innostuvani myös portaattomista vaihtoehdoista-toki muistaen taloudelliset lähtökohtani.

jep... ja kalliita varaosia...

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Deutz-Faar
Juu nyt on kyllä kaikkein otollisin aika vaihtaa rattomia, jos deutsis meinaa pysyä. Mutta onko sulla millanen vaihokki, eli kelpaako se yrmylle ts. onko siinä potenttiaalia saaha sella markkinoille? Millasta konetta oot aatellu ja millasia kokemuksia sulla entisistä malleista on, mitä sulla on ollut? Tossa kuullu sellasta juttua tuolta kyliltä, ettei agrotrooni ainakaa huonoimmista päästä raktoreita oo.. Kestäävät sellasissa paikoissa missä muut merkit ei kestä alakuunkaa.

PaluksenSeppä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Deutz-Faar
Juu nyt on kyllä kaikkein otollisin aika vaihtaa rattomia, jos deutsis meinaa pysyä. Mutta onko sulla millanen vaihokki, eli kelpaako se yrmylle ts. onko siinä potenttiaalia saaha sella markkinoille? Millasta konetta oot aatellu ja millasia kokemuksia sulla entisistä malleista on, mitä sulla on ollut? Tossa kuullu sellasta juttua tuolta kyliltä, ettei agrotrooni ainakaa huonoimmista päästä raktoreita oo.. Kestäävät sellasissa paikoissa missä muut merkit ei kestä alakuunkaa.

Vaihtoon olisi menossa Agrotron 120MK2,vm.2002.Maatalousajoa karvan yli 4000 tuntia.Hieman sitä on piristetty,koska tehtaalta tulleena se tuntui laiskansitkeältä.Mitään mainittavampaa vikaa koneessa ei ole ollut takuuajan jälkeen.Silloin alkuun siinä ilmeni joitain sähkövikoja,niitä nyt on muissakin nykytraktoreissa.

Tyytyväinen täytyy sanoa olevansa,varsinkin nyt kun merkin edustuksen jatkuvuus varmistui.Kyllä Deutz ainakin meillä on toiminut moitteetta,tietysti täytyy muistaa että kaiken saa varmasti rikottua jos järki ei ole mukana (merkistä riippumatta).Olen ajatellut tuota teholuokkaa yli 150 hv.Koska tämä isompi 7 litrainen tuntuu hyvältä ja on jo ennestään tuttu malli 150.7 tulisi ensisijaisesti kyseeseen.Mikäli halukkuutta myyjän puolelta ilmenee voin harkita myös mallia 1160.

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Deutz-Faar
...kele, joko etustusrauhanen on kunnossa?
Elämä on parasta kometiijjaa

articla

  • Vieras
Vs: Deutz-Faar
Olen seurannut palstaa, ja olen pannut merkille laajan tyytyväisyyden Deutzin tuotteisiin.Tarkoituksenani oli vaihtaa hyvin palvellut Deutzini uuteen Valtraan (T161 mallista neuvottelut ovat loppusuoralla),mutta nyt Deutzin siirtyessä asiakaslähtöisemmän Yrman myyntiin ajattelin siirtää ostopäätökseni tekoa.

Vastaavissa tilanteissa aiemmin on ymmärtääkseni saatu hyviäkin kauppoja,asiakkaan kannalta ajatellen.Kannattaako minun siis jäädä odottamaan teknisesti hyvän vaihtoehdon uutta tulemista markkinoille?

Aivan erikoisesti arvostan Deutzissa avaraa hyttiä,esteetöntä näkyvyyttä ja useampiportaista voiman ulosottoa.Tietysti jos mahdollista,niin voisin kuvitella innostuvani myös portaattomista vaihtoehdoista-toki muistaen taloudelliset lähtökohtani.

Älä ihmeessä mene tekemään kauppaa Valtraan.
Mikäli tilallasi tehdään paljon heinä/säilörehu hommia suosittelen erittäin lämpimästi Deutzin TTV:tä.
Itellä ei karjaa, mutta vähäiset niitot, pöyhinnät, karhotukset, paalaukset ja viljan kylvö jyrsinkylvönä, TTV todella kätevä näissä.
TTV on myös tosi ketterä, käytännössä senkin vasta huomaa.
Suunnanvaihto on jouheva, ei nykäse eikä rytkäytä.
Edellisessä traktorissa 4-pikavaihdetta, nykyään portaaton, takaisin en vaihtaisi.
Onko Valtrassa niitä pikavaihteitakaan kuin 3 ? Ja kaartosäde valtava.
Hintaa kun vertaat ominaisuuksiin niin luulen että valintasi on selvä.
Etenkin kun olet jo valmiiksi sinut Deutzin kanssa.
Veikkaan että Vallusta tulee varusteltuna kalliimpi kuin TTV:stä.

articla

  • Vieras
Vs: Deutz-Faar
Olen seurannut palstaa, ja olen pannut merkille laajan tyytyväisyyden Deutzin tuotteisiin.Tarkoituksenani oli vaihtaa hyvin palvellut Deutzini uuteen Valtraan (T161 mallista neuvottelut ovat loppusuoralla),mutta nyt Deutzin siirtyessä asiakaslähtöisemmän Yrman myyntiin ajattelin siirtää ostopäätökseni tekoa.

Vastaavissa tilanteissa aiemmin on ymmärtääkseni saatu hyviäkin kauppoja,asiakkaan kannalta ajatellen.Kannattaako minun siis jäädä odottamaan teknisesti hyvän vaihtoehdon uutta tulemista markkinoille?

Aivan erikoisesti arvostan Deutzissa avaraa hyttiä,esteetöntä näkyvyyttä ja useampiportaista voiman ulosottoa.Tietysti jos mahdollista,niin voisin kuvitella innostuvani myös portaattomista vaihtoehdoista-toki muistaen taloudelliset lähtökohtani.

jep... ja kalliita varaosia...

Kalliita ovat, se on totta. Mutta ei niin kalliita kuin Keskon nykyisessä 1. merkissä. Huoltomieheltä kuultu, pitäisi olla faktaa.
Ja jospa Yrma osaisi hinnoitella huolto-ja varaosat hieman asiakasystävällisemmin.

potatofarmer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: Deutz-Faar
Olen seurannut palstaa, ja olen pannut merkille laajan tyytyväisyyden Deutzin tuotteisiin.Tarkoituksenani oli vaihtaa hyvin palvellut Deutzini uuteen Valtraan (T161 mallista neuvottelut ovat loppusuoralla),mutta nyt Deutzin siirtyessä asiakaslähtöisemmän Yrman myyntiin ajattelin siirtää ostopäätökseni tekoa.

Vastaavissa tilanteissa aiemmin on ymmärtääkseni saatu hyviäkin kauppoja,asiakkaan kannalta ajatellen.Kannattaako minun siis jäädä odottamaan teknisesti hyvän vaihtoehdon uutta tulemista markkinoille?

Aivan erikoisesti arvostan Deutzissa avaraa hyttiä,esteetöntä näkyvyyttä ja useampiportaista voiman ulosottoa.Tietysti jos mahdollista,niin voisin kuvitella innostuvani myös portaattomista vaihtoehdoista-toki muistaen taloudelliset lähtökohtani.

Älä ihmeessä mene tekemään kauppaa Valtraan.
Mikäli tilallasi tehdään paljon heinä/säilörehu hommia suosittelen erittäin lämpimästi Deutzin TTV:tä.
Itellä ei karjaa, mutta vähäiset niitot, pöyhinnät, karhotukset, paalaukset ja viljan kylvö jyrsinkylvönä, TTV todella kätevä näissä.
TTV on myös tosi ketterä, käytännössä senkin vasta huomaa.
Suunnanvaihto on jouheva, ei nykäse eikä rytkäytä.
Edellisessä traktorissa 4-pikavaihdetta, nykyään portaaton, takaisin en vaihtaisi.
Onko Valtrassa niitä pikavaihteitakaan kuin 3 ? Ja kaartosäde valtava.
Hintaa kun vertaat ominaisuuksiin niin luulen että valintasi on selvä.
Etenkin kun olet jo valmiiksi sinut Deutzin kanssa.
Veikkaan että Vallusta tulee varusteltuna kalliimpi kuin TTV:stä.



Sietääkö TTV tehonnostoa kuinka paljon,itellä tällä hetkellä agrotronit 135 ja 130 kummatkin reilusti piristettyjä.
135 mallia 01 ja oon tuumannu tota portaatonta korvaamaan sen lähivuosina ,tulis lähinnä muokkaus,kuljetus ja perunannostokoneen veturiksi.
Onko vakiosäädössä kuinka hengetön tienpäällä ja millä kierroksilla kulkee 50kmh.
Tähän astisiin agrotroneihin erittäin tyytyväinen ainoastaan tuo keskon poukkoilu v¤¤¤ttaa josko yrmy olis luotettavampi yhteistyökumppani.

articla

  • Vieras
Vs: Deutz-Faar
Lainaus käyttäjältä: potatofarmer link=topic=1874.msg24228#msg24228


[/quote

Sietääkö TTV tehonnostoa kuinka paljon,itellä tällä hetkellä agrotronit 135 ja 130 kummatkin reilusti piristettyjä.
135 mallia 01 ja oon tuumannu tota portaatonta korvaamaan sen lähivuosina ,tulis lähinnä muokkaus,kuljetus ja perunannostokoneen veturiksi.
Onko vakiosäädössä kuinka hengetön tienpäällä ja millä kierroksilla kulkee 50kmh.
Tähän astisiin agrotroneihin erittäin tyytyväinen ainoastaan tuo keskon poukkoilu v¤¤¤ttaa josko yrmy olis luotettavampi yhteistyökumppani.

Lukaseppas linkin takaa löytyvä tiedote.
Luulen ettei tarvitte piristellä tuota mallia.
Ei muuta kun Yrmalta vaihtokauppaa hieromaan 135:lla.

http://www.samedeutz-fahr.com/deutz-fahr/rep/news/1158/pdf/DF15-Agrotron_630_TTV-eng.pdf

Teutsi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 243
Vs: Deutz-Faar
Olen seurannut palstaa, ja olen pannut merkille laajan tyytyväisyyden Deutzin tuotteisiin.Tarkoituksenani oli vaihtaa hyvin palvellut Deutzini uuteen Valtraan (T161 mallista neuvottelut ovat loppusuoralla),mutta nyt Deutzin siirtyessä asiakaslähtöisemmän Yrman myyntiin ajattelin siirtää ostopäätökseni tekoa.

Vastaavissa tilanteissa aiemmin on ymmärtääkseni saatu hyviäkin kauppoja,asiakkaan kannalta ajatellen.Kannattaako minun siis jäädä odottamaan teknisesti hyvän vaihtoehdon uutta tulemista markkinoille?

Aivan erikoisesti arvostan Deutzissa avaraa hyttiä,esteetöntä näkyvyyttä ja useampiportaista voiman ulosottoa.Tietysti jos mahdollista,niin voisin kuvitella innostuvani myös portaattomista vaihtoehdoista-toki muistaen taloudelliset lähtökohtani.

jep... ja kalliita varaosia...

Kalliita ovat, se on totta. Mutta ei niin kalliita kuin Keskon nykyisessä 1. merkissä. Huoltomieheltä kuultu, pitäisi olla faktaa.
Ja jospa Yrma osaisi hinnoitella huolto-ja varaosat hieman asiakasystävällisemmin.
piti kesällä 150 deutsiin syyläri hommata kun rupesi vuotamaan eikä voinut korjata. k-varaosan kautta jos olisi tilannut olisi hintaa kertynyt 998€ tilaus aika  noin viikko,(syyläri siis saksassa).no sähköpostia koneliike marjokankaalle kas kummaa sama syyläri 720€ +20€ toimituskuluja lähimpään matkahuoltoon. Sama juttu Pöttingerin varaosissa vastaterä noukinvaunuun k-varaosassa 45€. edustus kun muuttui Agritekille vastaterän hinta 20€. Eli kyllä PIRKKA koneiden varaosien hinnoissa on ILMAAAAAA....ainiin ja niita plussa pisteitä ;)

JaskaR

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 126
Vs: Deutz-Faar
Paikallinen Deuzin huoltomies epäili vahvasti, että tulee deuzin osat halpumaan edustus vaihdoksen myötä. Keskolla on katetta vara-osa kaupassa heti kunnolla. Huoltomieskin tilaa suodattimet valmistajalta suoraan kun saa puolet halvemmalla kuin keskolta. Viime keväänä oli keskolaiset kaupanneet suodattimia huoltomiehille -15% hinnasta, ensin vain nostivat hintoja 30%. Että todella edullista.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Deutz-Faar
Se on vähän sama juttu jontikan putsarien ja varaosien kanssa, Laukkaselta saa paljon halvemmalla, vaikka joutuisi vähän postimaksuakin maksamaan. Hyvä esimerkki oli, kun suunnanvaihdon vaijeri katkesi. Soitto Laukkaselle klo 16.50 ja uusi vaijeri tuli postin mukana seuraavana aamuna klo 9.00. Poonusta siitä ei tosin tullu. ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Deutz-Faar
Paikallinen Deuzin huoltomies epäili vahvasti, että tulee deuzin osat halpumaan edustus vaihdoksen myötä. Keskolla on katetta vara-osa kaupassa heti kunnolla. Huoltomieskin tilaa suodattimet valmistajalta suoraan kun saa puolet halvemmalla kuin keskolta. Viime keväänä oli keskolaiset kaupanneet suodattimia huoltomiehille -15% hinnasta, ensin vain nostivat hintoja 30%. Että todella edullista.
Varaosahinnan muodostuminen on vähä kinkkinen juttu... Tehdashinta+rahti Suomeen+vero+varastointikustannus+katetavoite+alennusvara=ovh.

Jotenki noin se menee. Mitä harvinaisempi osa ja kenties kauemmin makaa varastossa, sen kalliimpi.

Siitä huolimatta kannattaa käyttää alkuperäisvaraosia. Jontikasta tekee alkuperäisosat Jontikan, Massikasta Massikan, Deutzista Deutzin, jne...
tethering holes to their concave windings

Gray bear

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Deutz-Faar
Muistaako kukaan oliko ensimmäinen malli 8005, joka tuli 6 sylinteriseksi. ohjaus oli jo silloin hydrostaattinen

Viimeksi muokattu: 04.02.08 - klo:00:29 kirjoittanut Gray bear

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Mystinen kesälaatumies