Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe tuplajunkkari  (Luettu 15818 kertaa)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: tuplajunkkari
Juu ei sillä kunnon karhoa voinut sisään ajaa.240 yritettiin.Kesä leikittiin ja vaihtui JF80 joka vaihtui toisen kesän jälkeen 850JF.
Nii se on...

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: tuplajunkkari


http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pid=45662#top_display_media


"Tuli vähemmän entä keväällä.. Suht kuivana saatiin eilen peiteltiin auma nii alko satelemaan reippaasti vettä Vielä on 50ha pystyssä saman verran tehty nytte "

joku tekee luokolla rehua ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Masaho

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: tuplajunkkari


"Tuli vähemmän entä keväällä.. Suht kuivana saatiin eilen peiteltiin auma nii alko satelemaan reippaasti vettä Vielä on 50ha pystyssä saman verran tehty nytte "

joku tekee luokolla rehua ;D
Siinä rupee olemaan superluokolle jo pinta-alat kohillaan  ;D Koneen käyttöaste ainakin tyydyttävä  :) :)

keskisuomi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: tuplajunkkari
Tein silppurin kiinnityksen Nokkakoneen mallisesti sylinterillä sivullenostettavaksi,jolloin torvi on vetokoukun kohdalla vaakasuorassa.Kuormanviennin ajaksi ei tarvitse mitään irrottaa,ja vetoteho on parempi,koska silppuri on painona.Voi myös ajaa ojanpäälliset kannatuksella.Riitävä 50 ha peltoalalle/1 mies-mullirehua

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: tuplajunkkari
Tein silppurin kiinnityksen Nokkakoneen mallisesti sylinterillä sivullenostettavaksi,jolloin torvi on vetokoukun kohdalla vaakasuorassa.Kuormanviennin ajaksi ei tarvitse mitään irrottaa,ja vetoteho on parempi,koska silppuri on painona.Voi myös ajaa ojanpäälliset kannatuksella.Riitävä 50 ha peltoalalle/1 mies-mullirehua

** Mitenkä tässä on saranointi toteutettu kiinnitysrungon ja silppurin välillä? Kun sen kuitenkin pitää päästä kellumaan maanpinnan mukaan.
Itse jo suunnittelin silppurin kiinnittämistä kärryn aisalle tai siis siihen sivulle. Aisaan metrin jatko ja sylinteri kääntö jne..  ???

keskisuomi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: tuplajunkkari
Nostolaiterunko on vahvistettu alkuperäinen .Etupäähän vain pitempi tappi(alkuperäinen jousitettu).Takapää liikkuu hahlossa pystysuunnassa ollessaan pyörillään,jää kannatuksella vetorugon korvakkeen päälle.Takapään hahlo on tehty pyöriväksi(lukkotappi-ainesputki-runkoputki)
Hahlon vetorungon puoleinen liukupinta kovaa kulutuslevyä.
Kärrynaisaan ei tarvitse jatkoa,vedetään nostolaiterungon koukulla.
Silppuri tulee senverran taaemmaksi,että ylösnostetuna torvi on vetorungon työntövarrenkovakkeen takana(kulmavaihteen päällä).
Pitkäaikaiskäytössä nostovarsien yhdysakseli on kovilla,tein paksusta levystä varsien päälle kiertojäykän ulkopuolisen rungon.