Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Katkennut Fergussonni 7495  (Luettu 30831 kertaa)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
Ei olis menny vt poikki jos olis ollut Brittiimperiumin moottori,ottiko silmään kuin ohut oli öljypohjan seinä niissä murtolan kuvis.100-sarjan massikassakin paksumpi.Näin on totta jumalauta. 8) Ja hyshys jotakin ryssänrattahia sieltä luuraili. :D

***se öljypohja on massikan tekele. lohko tulee suamesta.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
Arvoisat alan ammattilaiset,kuulin teidän ammattitaitoisten kuljettajien keskustelusta tästä erittäin paljon teitä puhuttavasta aiheesta.nimim. lainasin ystävältäni kun ei sitä itselläni ollut,huom!hänen luvallaan.Olen Mikko Elovaara Kiuruvedeltä,ajoin tuota kyseistä traktoria.Olin auraamassa 4m leveällä kuorma-auton auralla,ajoin tuiskupenkkaan n50km/h,josta aura tökkäsi ja käänsi traktorin suoraan poikittain ja ojapenkkaan.Pysähdys heti.perässä 2,5tn painava tiemestari lana.yhdistelmän paino n10tn,pituus auran kärjestä lanan päähän 10m.Syy ainoastaan kuljettajan korvien välissä,traktorimme etupäässä 750mmleveät renkaat ja takana 900mm.Näiden renkaiden sivupito talvella olematon(emme yleensä aja tällä traktorilla talvella,mutta nyt toinen VT oli kannonajossa uudismaalla).Olkaa huoletta traktorissa on kasko vakuutusyhtiö if,vakuutusyhtiö toimi erittäin kiitettävästi ja lunasti traktorin.Tarkastaja Kuopiosta Antikainen.Siis kiitos Hänelle.VT taatusti kestää normaalia kovempaakin käyttöä,olen erittäin tyytyväinen niihin,tämmöistä törmäystä ei tarvi yhdenkään meidän traktorin kestää.Olen tyytyväinen traktori merkkiin ja mallliin ja sen hinta laatu suhteeseen.Emme ole kyllä ajaneet vt:llä kuin vasta 1800h.Edelliset traktorit olivat JD6920s autopower,yhteinen taival loppui liiallisten vierailujen takia korjaamolla,vaihdelaatikkoa ja paljon muuta meni.Laatu ja JD ei kohdanneet meidän talossa.Sitten oli TM165 ja TM 150 joilla molemmilla n.4-5000 tuntia vaihtoon mennessä,TM:iä ei voi moittia.Tulen luottamaaan jatkossakin MF laatuun,on jo tilattu Mf 5475 ja VT:tilalle tulee fendt 927 toukokuussa.Olen ajanut traktorilla vasta reilut 30v ja ajotaitoni ei ole vielä erityinen,tämä oli typerä vahinko mitä ei olisi tullut jos olisin varustellut traktorin asiaan kuuluvalla tavalla.Auraus ei ole meille toimeentulo,enkä urakoi joten vehkeet hiukan lapsellisia,jatkossa lupaamme kiinnittää tähän huomiota varustelun suhteen.Jos jollakin on jotain erittäin tärkeää kysyttävää mikä vaivaa mieltä,niin numeroni on 044-2662404,en nimittäin pyöri netissä normaalisti.

Viimeksi muokattu: 01.02.08 - klo:11:32 kirjoittanut Matti

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
Mitä muuta ongelmaa JD:ssa ( laatikko tiettävä ) ja mitä heikkouksia TM:issä ?

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
Kun en osaa kirjoittaakaan ajotaidoista puhumattakaan niin välistä jäi sana EI pois.TM palveli moitteetta

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
Kun en osaa kirjoittaakaan ajotaidoista puhumattakaan niin välistä jäi sana EI pois.TM palveli moitteetta

Mutta tuo JD kiinnostaa, omistan ko. merkin ( AQ2-vaihteisen  ) joka ainakin pelannut todella hienosti...NH kanssa on ollut isojakin ongelmia ( etuakseli )...

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
joku sähköventtiili lähti useita kertoja irti kopin alta,öljyvuotoja,etuakselin paineakut,en edes muista enää.takuu oli ainut mikä pelasi,mut ei siitä oo apua jos joutuu lainakoneilla työt tekemään ja sähkövikoja oli myös.Mut nyt täytyy lähtee töihin,vielä jontikan kurottaja talossa ja sit on kaikki´hyvin kun siitä pääsis eroon,samanlainen huoltomiesten unelma

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
Eli Autopowerin solenoidiventtiili ongelmaa, ja TLS-etuakselissa...Helpotti ;)
Sähköistä sen verran Jontikassa : Sulakekoko mikä sulaketaulussa määrätty, on oltava AINA oikean kokoinen. Muuten tulee kuulemma ongelmaa....

Viimeksi muokattu: 01.02.08 - klo:10:54 kirjoittanut Loordi Fordson

Makee

  • Vieras
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
Hyvää tapahtuneessa oli se ettei ilmeisestikkään henkilövahinkoja tullut
ja että oli kasko keskon myymässä koneessa.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
Kuskin meriselitys hyväksyttäneen varsin monimielisesti. Ei tommosta vahinkoa tartte minkään traktorin kestää. Ennalta arvaamaton tilanne.

Voi silti mennä kokeilemaan omilla traktoreillaan, jotka eivät selitystä hyväksy.  8)
tethering holes to their concave windings

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
kyllä näitä onnettomuuksia sattuu tekeveille. olen tuossa miettinyt traktoriin turvavyötä varsinkin tieajossa voisi olla hyvä jos sattuu joku törmäys tai kolari kun noita läheltä piti tilanteita sattuu aika usein vaikka koneet ei kulje kuin vähän reilua neljääkymppiä. yhdellä tutulla meni kylkiluita poikki, pitkä sairasloma hengenlähtö lähellä kun rehupihti sukelsi soratiehen (valtra ei katkennut, teollisuus kuormaajan aisat käänty melkein 90 astetta taakseppäin) ei se vauhti vaan äkkipysäys. voisi olla halpa henkivakuutus. ei traktori normaali käytöllä katkea onnettomuudet on asia erikseen. nykytraktorit on niin hyviä ajaa ettei sitä vauhtia oikein käsitä ennen kuin törmää johonkin.

MF4000

  • Vieras
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
Arvoisat alan ammattilaiset,kuulin teidän ammattitaitoisten kuljettajien keskustelusta tästä erittäin paljon teitä puhuttavasta aiheesta.nimim. lainasin ystävältäni kun ei sitä itselläni ollut,huom!hänen luvallaan.Olen Mikko Elovaara Kiuruvedeltä,ajoin tuota kyseistä traktoria.Olin auraamassa 4m leveällä kuorma-auton auralla,ajoin tuiskupenkkaan n50km/h,josta aura tökkäsi ja käänsi traktorin suoraan poikittain ja ojapenkkaan.Pysähdys heti.perässä 2,5tn painava tiemestari lana.yhdistelmän paino n10tn,pituus auran kärjestä lanan päähän 10m.Syy ainoastaan kuljettajan korvien välissä,traktorimme etupäässä 750mmleveät renkaat ja takana 900mm.Näiden renkaiden sivupito talvella olematon(emme yleensä aja tällä traktorilla talvella,mutta nyt toinen VT oli kannonajossa uudismaalla).Olkaa huoletta traktorissa on kasko vakuutusyhtiö if,vakuutusyhtiö toimi erittäin kiitettävästi ja lunasti traktorin.Tarkastaja Kuopiosta Antikainen.Siis kiitos Hänelle.VT taatusti kestää normaalia kovempaakin käyttöä,olen erittäin tyytyväinen niihin,tämmöistä törmäystä ei tarvi yhdenkään meidän traktorin kestää.Olen tyytyväinen traktori merkkiin ja mallliin ja sen hinta laatu suhteeseen.Emme ole kyllä ajaneet vt:llä kuin vasta 1800h.Edelliset traktorit olivat JD6920s autopower,yhteinen taival loppui liiallisten vierailujen takia korjaamolla,vaihdelaatikkoa ja paljon muuta meni.Laatu ja JD ei kohdanneet meidän talossa.Sitten oli TM165 ja TM 150 joilla molemmilla n.4-5000 tuntia vaihtoon mennessä,TM:iä ei voi moittia.Tulen luottamaaan jatkossakin MF laatuun,on jo tilattu Mf 5475 ja VT:tilalle tulee fendt 927 toukokuussa.Olen ajanut traktorilla vasta reilut 30v ja ajotaitoni ei ole vielä erityinen,tämä oli typerä vahinko mitä ei olisi tullut jos olisin varustellut traktorin asiaan kuuluvalla tavalla.Auraus ei ole meille toimeentulo,enkä urakoi joten vehkeet hiukan lapsellisia,jatkossa lupaamme kiinnittää tähän huomiota varustelun suhteen.Jos jollakin on jotain erittäin tärkeää kysyttävää mikä vaivaa mieltä,niin numeroni on 044-2662404,en nimittäin pyöri netissä normaalisti.
Erittäin asiallinen kommentointi ja pulinat pois.

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
Arvoisat alan ammattilaiset,kuulin teidän ammattitaitoisten kuljettajien keskustelusta tästä erittäin paljon teitä puhuttavasta aiheesta.nimim. lainasin ystävältäni kun ei sitä itselläni ollut,huom!hänen luvallaan.Olen Mikko Elovaara Kiuruvedeltä,ajoin tuota kyseistä traktoria.Olin auraamassa 4m leveällä kuorma-auton auralla,ajoin tuiskupenkkaan n50km/h,josta aura tökkäsi ja käänsi traktorin suoraan poikittain ja ojapenkkaan.Pysähdys heti.perässä 2,5tn painava tiemestari lana.yhdistelmän paino n10tn,pituus auran kärjestä lanan päähän 10m.Syy ainoastaan kuljettajan korvien välissä,traktorimme etupäässä 750mmleveät renkaat ja takana 900mm.Näiden renkaiden sivupito talvella olematon(emme yleensä aja tällä traktorilla talvella,mutta nyt toinen VT oli kannonajossa uudismaalla).Olkaa huoletta traktorissa on kasko vakuutusyhtiö if,vakuutusyhtiö toimi erittäin kiitettävästi ja lunasti traktorin.Tarkastaja Kuopiosta Antikainen.Siis kiitos Hänelle.VT taatusti kestää normaalia kovempaakin käyttöä,olen erittäin tyytyväinen niihin,tämmöistä törmäystä ei tarvi yhdenkään meidän traktorin kestää.Olen tyytyväinen traktori merkkiin ja mallliin ja sen hinta laatu suhteeseen.Emme ole kyllä ajaneet vt:llä kuin vasta 1800h.Edelliset traktorit olivat JD6920s autopower,yhteinen taival loppui liiallisten vierailujen takia korjaamolla,vaihdelaatikkoa ja paljon muuta meni.Laatu ja JD ei kohdanneet meidän talossa.Sitten oli TM165 ja TM 150 joilla molemmilla n.4-5000 tuntia vaihtoon mennessä,TM:iä ei voi moittia.Tulen luottamaaan jatkossakin MF laatuun,on jo tilattu Mf 5475 ja VT:tilalle tulee fendt 927 toukokuussa.Olen ajanut traktorilla vasta reilut 30v ja ajotaitoni ei ole vielä erityinen,tämä oli typerä vahinko mitä ei olisi tullut jos olisin varustellut traktorin asiaan kuuluvalla tavalla.Auraus ei ole meille toimeentulo,enkä urakoi joten vehkeet hiukan lapsellisia,jatkossa lupaamme kiinnittää tähän huomiota varustelun suhteen.Jos jollakin on jotain erittäin tärkeää kysyttävää mikä vaivaa mieltä,niin numeroni on 044-2662404,en nimittäin pyöri netissä normaalisti.
Erittäin asiallinen kommentointi ja pulinat pois.

Totta. Joskus on keskusteltu ongelmista pelkästään yksityisviesteissä, että asiallisuus säilyisi. Ja merkistä riippumatta...

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
Se on se punainen konepelti sitä luulee olevansa hävittäjän vivuissa,olen itsekin kokenut sen useasti. :P
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
Se on se punainen konepelti sitä luulee olevansa hävittäjän vivuissa,olen itsekin kokenut sen useasti. :P

Ja jos istuu MTZ:ssa ( Valko-Venäjältä ) voi kuvitella istuvansa jo melkein ihan oikeesti T-55:ssa

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8421
Vs: Katkennut Fergussonni 7495
Lykkäsivät täälläpäin joskus 80-luvulla uuden MB trackin ensimmäisellä aurauskeikalla korjauskelvottomaksi. HTT:n mukaan siinä ei ollut kaskoa.  :-\
Mystinen kesälaatumies