Minä olen ollut yllättynyt Case 110-X MXU:n 4,5 ltr commonrail nelosen vähäruokaisuudesta. Vaihteistoautomatiikka säästää osaltaan ja kuskin kaasujalka vaikuttaa luonnollisesti viime vaiheessa. Siirrot kuitenkin 50 km/h, ja kaupunkiajossa liikennevalojen mukainen stop-go-stop ryntäytys. Ja onhan tuohon tullut laitatettua lastukin. Valitettavasti mittaripumppu tuli taloon vasta lastutuksen jälkeen, niin ettei vertailevaa tietoa ole tarjolla.
Lumitöissä
5,5 l/h - 5,9 l/h: rivitalopihojen auraus, autojen kuormaus ja kasojen siirto etukuormaimella. Vaikka tuntitöinä mennään, niin kone on koko ajan liikkeessä. Kuormatessa kantomatka oli välillä pitkä ja jonossa odottavat autot pistivät traktorimiehen polkemaan tosissaan.
Toukotöistä
6,2 ltr/h: jossa noin puolet kylvöä 2,5 m sivupyörä Jukolla, 1/4 lannankuormausta Joskinin 12 m3 vaunuun ja loppu 1/4 apulannan levitystä 2 ssk keskipakolevittimellä jossa siirrot 500m - 10 km.
6,0 ltr/h: kylvöä 2,5 m sivupyörä Jukolla 19 h ja 2 h ruiskutusta valmisteluineen. Kylvössä toki syntyy tyhjäkäyntitunteja täyttöruuvin käytön aikana.
Valitettavasti näistä on vaikea saada irti hehtaarikulutuksia. Pitäisi käydä tankilla tiuhemmin tarkemman datan saamiseksi. Vanhempiin koneisiin verrattaessa, huomion arvoisaa on tietenkin erotus kellotuntimittarin ja kierroslukupohjaisen koneen osalta noissa taajemman käynnin tunneissa.
Viimeksi muokattu: 30.05.10 - klo:14:20 kirjoittanut Paalaaja
Slippin 'n sliding