joo. jos 1010 miettii niin se on ylihintanen ja se hihnojen puute? ennemmin kvernelandi.
elho inliner kokemuksella en uskalla edes miettiä 15 tai 1620 malleja.
---
claas 66 vois olla ihan hyvä kone jos omia paalaa. paalit painaa esikuivattunakin helposti yli 800kg.
---
nhk 1650 ja 1700 on kiinnostavia. onko niitä ollu joistikki ohjauksella? miten niiden sähköohjaus toimii?
entäpä käärintä varret. osuuko aina puukon kohille vai onko jatkuvaa säätöä elho tyyliin? toimiiko puukot myös sateella?
No en mie ihan noin kovin suomisi 1620/1520 -malleja. Automaattisella 1620 sidelinerillä jo 14 000 mittarissa. Itse käärinnässä ei moitteen sijaa, puukot toimii ja sateellakin pysahtyy just mihin pitääkin. Pyöritysmoottorissahan on erillinen jarru ja toisaalta kiihdytykset ja hidastukset tehdään pitkällä rampilla jolloin ei tuu äkkipysäytystä. Eli voi näyttää hitaanlaiselta mut n. 40-45 sek vie käärintä maasta-maahan. Alussa joutui vähän säätämään ohjelmaa, mutta ei ollut mitään ylitsepääsemätöntä. Nyt viime vuosina ei oo tarvinnu asennusvalikon puolelle vaivautua, pikasäädöt(kierrosnopeus ja kierrostenmäärä esim rullan vaihdon yhteydessä) saa päävalikosta. Terät kun vaihtaa/kääntää kerran vuoteen niin katkoo ongelmitta ja pitää märänkin muovin puristuksessaan.
NOstohaarukka on kieltämättä vähän lelu, se jouduttiin korjaamaan poikkitangon osalta 8000 paalin kohdalla. Tosin mie raahaan sillä noita 120 cm paaleja käärintäpaikalle, joten syklejä tulee siitä aika paljon ylimääräisiä vrt pelkkään nosteluun.
Mielestäni pitäs saada 150 cm paalit kyytiin...