Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peittaus aineet ja laitteet  (Luettu 37866 kertaa)

håkan

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Peittaus aineet ja laitteet
Olen tähän asti kylvänyt aina agrin takuusiemenillä, mutta nyt on hieman noussut kiinnostus oman siemenen käyttöön. Vanha petkus tilalta löytyy lajitteluun, mutta peittaus hieman mietityttää.

Eli minkälaisilla peittaimilla siemenet käsittelette. Kumpi on käytännöllisempi neste vai jauhe?

Ohra, kaura ja vehnä on viljelyssä.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Peittaus aineet ja laitteet
Miks ihmeessä meinaat itte alkaa pelata siemenillä?

Näillä ostosiemenen hinnoilla ei todellakaan itse kannata vähdätä.

Agrista ostamalla saat bonukset ja ei tartte tos maksua maksaa. Ja alvinkin saa takasin. Veroissakin säästää.
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Vs: Peittaus aineet ja laitteet
Jussi 2000 ja siinä ruuvi. Suursäkkeihin peitataan jyvät valmiiksi ja siitä sitten nostellaan keväällä suoraan kylvinkoneeseen. Peittausaineena nestemäinen Baytan Universal. Olen tolla peittaillut viimeiset kolme vuotta. Ainetta tulee käytettyä selvästi alle sen 300ml/100kg kohden mikä on peräkkäiskäytön raja.

Peittauslaitteita ei tahdo markkinoilla olla ja tuo malli oli mielestäni paras meidän käyttöön.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peittaus aineet ja laitteet
Mää oon kattonu ku yks tekijämies suttaa betonimyllyn ja jauheen kanssa. Ämpärillä vilja kärryistä myllyyn, myllystä kottikärryihin ja siitä pieneen puiseen suppiloon jossa on ruuvikuljetin pohjassa ja ruuvin toisessa päässä on teline missä killuu suursäkki.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

härski 77

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Vs: Peittaus aineet ja laitteet
Olen tähän asti kylvänyt aina agrin takuusiemenillä, mutta nyt on hieman noussut kiinnostus oman siemenen käyttöön. Vanha petkus tilalta löytyy lajitteluun, mutta peittaus hieman mietityttää

terve onkos kukaan peitannu rypsin siementä ja onko onnistunu
kun tuommoseen olis tarvetta ja intoa kokeilla..
jd6920s jd6920jd6820 nu4dm db990 fh130sr2065*2 v860 tj1270b yms romua...

Pappa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Peittaus aineet ja laitteet
Olen tähän asti kylvänyt aina agrin takuusiemenillä, mutta nyt on hieman noussut kiinnostus oman siemenen käyttöön. Vanha petkus tilalta löytyy lajitteluun, mutta peittaus hieman mietityttää

terve onkos kukaan peitannu rypsin siementä ja onko onnistunu
kun tuommoseen olis tarvetta ja intoa kokeilla..
Rypsin siemen myydään nykyään valmiiksi peitattuna

liete

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 188
Vs: Peittaus aineet ja laitteet
Onnistuukohan nestemäisillä aineilla peittaus betonimyllyssä?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peittaus aineet ja laitteet
Onnistuukohan nestemäisillä aineilla peittaus betonimyllyssä?
Jauheella tulee parempi tulos. Nesteen annoostelu voi tuottaa ongelmia.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

liete

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 188
Vs: Peittaus aineet ja laitteet
Nestettä sais samalla nettikaupasta, jos muut ks-aineet ottas sieltä ja neste taitas pölistä vähemmän.. Jauheella on kyllä ite peitattu joskus. Sitä arvelin, ettei neste ehkä sekotu kunnolla...

Viimeksi muokattu: 07.02.13 - klo:09:26 kirjoittanut liete

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peittaus aineet ja laitteet
Nestettä sais samalla nettikaupasta, jos muut ks-aineet ottas sieltä ja neste taitas pölistä vähemmän.. Jauheella on kyllä ite peitattu joskus. Sitä arvelin, ettei neste ehkä sekotu kunnolla...

Juur se siinä on ongelma. Kaadat purnukasta pyörivään myllyyn ni se neste imeytyy sihen kohtaan mihin kaadat.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: Peittaus aineet ja laitteet
Saa aika hyvin kun peittausaineen sumuttaa paineruiskulla suppilollisessa ruuvissa viljan nielun kohtaan. Mulla on IKH:lta rosterinen ruisku johon menee pikkukompuralta parin kilon paine. Baytaani pitää jatkaa reilusti vedellä, muuten tukkii suutinta, vaikka suutinta suurennettu.

 

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Peittaus aineet ja laitteet
Saa aika hyvin kun peittausaineen sumuttaa paineruiskulla suppilollisessa ruuvissa viljan nielun kohtaan. Mulla on IKH:lta rosterinen ruisku johon menee pikkukompuralta parin kilon paine. Baytaani pitää jatkaa reilusti vedellä, muuten tukkii suutinta, vaikka suutinta suurennettu.

Samasta syystä oma paineilmatoiminen peittain jää tänä keväänä hallin nurkkaan ja käyttöön tulee Jussin keskipakopeittain. Pitäisi tulla parempi peittaustulos pienelläkin nestemäärällä. Peittaimelta ruuvilla säkkiin, kuten tähänkin saakka. Aikoinaan oli jauhepeittain, muuten erinoimainen kapine mutta se pöly, kun kylvökoneeseen peittasi irtosiementä... Vieläköhän pölisee samalla jatkokäyttäjällä? ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Raudanmaa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 443
  • Sympaattinen ?
Vs: Peittaus aineet ja laitteet
Saa aika hyvin kun peittausaineen sumuttaa paineruiskulla suppilollisessa ruuvissa viljan nielun kohtaan. Mulla on IKH:lta rosterinen ruisku johon menee pikkukompuralta parin kilon paine. Baytaani pitää jatkaa reilusti vedellä, muuten tukkii suutinta, vaikka suutinta suurennettu.

 

Paljonko laimennat ? entä miten tarkkaan saat annosteltua ? fiksun ts. halvan oloinen systeemi
sielussani tumma laulu helää..............

Köntys

  • Vieras
Vs: Peittaus aineet ja laitteet
Saa aika hyvin kun peittausaineen sumuttaa paineruiskulla suppilollisessa ruuvissa viljan nielun kohtaan. Mulla on IKH:lta rosterinen ruisku johon menee pikkukompuralta parin kilon paine. Baytaani pitää jatkaa reilusti vedellä, muuten tukkii suutinta, vaikka suutinta suurennettu.

 

Paljonko laimennat ? entä miten tarkkaan saat annosteltua ? fiksun ts. halvan oloinen systeemi

En demeltialtani muista, olikohan liki puolet vettä? Kyllä tommosella aika tarkkaan saa kun mittaa ensin suursäkillisen ajan ja sitten ruiskun tuoton kellolla. Sitten laskukone sauhuumaan. Tolla vesimäärällä sai sen lopullisen säädön kohdilleen. Alkuperäistä suutinta piti suurentaa, ruuvi on n.90-millinen.

Agraaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1022
Vs: Peittaus aineet ja laitteet
onko selvää eroo sadossa jos peittaa tai ei