Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kartanoalennuksella  (Luettu 7096 kertaa)

agrobaatos

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • got it...!
kartanoalennuksella
Onko kukaan huomannut, miten paljon pärstäkerroin vaikuttaa asiointiin maatalouskaupoissa ?

Vielä enemmän tuntuu vaikuttavan hallinnassa olevan tilan kerroin hintoihin...

Ei niin kummoisella pärställäkin saa kovat alennukset, kun vain manttaalia löytyy...

:o

sirkussonni

• Vieras
Vs: kartanoalennuksella
Mulla on niin ruma pärstä, että agrimarketista ei ainakaan tule alennusta.....Ei mulla tosin ole kartanoakaan, mutta ei nyt ihan mikään torppakaan ::)

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mulla on niin ruma pärstä, että agrimarketista ei ainakaan tule alennusta.....Ei mulla tosin ole kartanoakaan, mutta ei nyt ihan mikään torppakaan ::)
Aika erinäköiset pärstät, mutta sama vaikutus.  ::)
Mystinen kesälaatumies

+200

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Paalauksen iloa
Tuntuu välillä että asiakkaat on valittu kuuluuko K vai S.Eipä liikkeitten tartte hintoja pudotella,kun kartelli toimii :o

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Onneksi on mutakin kauppoja.  ;)
Mystinen kesälaatumies

Verku

Tuntuu välillä että asiakkaat on valittu kuuluuko K vai S.Eipä liikkeitten tartte hintoja pudotella,kun kartelli toimii :o

Tää on sitä samaa kuin mistä kirjoitin ennemmin tuonne massikan myynti ketjuun. Eli osa isännistä valitsi aikanaan Jontikan kun sitä rupesi myymään Agri, eivät tohtineet hakea sitä tuttua "massikkaa" Keskolta kun pelkäsivät että miten muiden ostojen hinnoittelun käy.

Toinen hyvä näkökulma mikä nostettiin esille oli se että kun keskusliikkeet myö ostaa viljantuottajilta viljaa niin sitä kautta oot naimisissa ko. liikkeen ja sen edustuksien kanssa.
Kypsä tapaus

rt

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Kaupan alalla mainonnassa tarvitaan kellokkaita, koska osa asiakkaista ei osaa ajatella omilla aivoillaan, vaan seuraavat laumana kellokkaita tai mainoksia.

Eipä paljon kiinnosta rahoittaa mainoksia eikä varsinkaan näiden kellokkaiden alennuksia, joten tälläkin viikolla ostin maatalouslaitteistoa suoraan jenkeistä 8)

Verku

Kaupan alalla mainonnassa tarvitaan kellokkaita, koska osa asiakkaista ei osaa ajatella omilla aivoillaan, vaan seuraavat laumana kellokkaita tai mainoksia.

Eipä paljon kiinnosta rahoittaa mainoksia eikä varsinkaan näiden kellokkaiden alennuksia, joten tälläkin viikolla ostin maatalouslaitteistoa suoraan jenkeistä 8)

Mitä tulossa? Miten kauan seilaa tuota väliä, toimitusaika varmaan suhteessa hintaan myös?
Kypsä tapaus

rt

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Mitä tulossa? Miten kauan seilaa tuota väliä, toimitusaika varmaan suhteessa hintaan myös?
Tällä kertaa niin pieniä ostoksia (elektronikkaa ja varaosia), että sopii helposti merikonttiin muiden romujen sekaan, mutta ei kannattaisi kuitenkaan lentorahdilla ottaa sieltä saakka. Viidessä viikossa tulee, tosin kontin täyteen ostaminen vei porukassakin enemmän kuin 5 viikkoa :D

Sellaista mikä ei sovi konttiin en taida toistaiseksi tilata, varsinkin kun CE-merkinnät ym. eroavaisuudet saattavat aiheuttaa murheita.

juumassi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kuolema kuittaa univelat.
Onneksi on mutakin kauppoja.  ;)

Esim Yrittäjien Maatalous.

Siellä olen kauppaa tehnyt aika paljon viime aikoina.

Wejjo

• Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Onko kukaan huomannut, miten paljon pärstäkerroin vaikuttaa asiointiin maatalouskaupoissa ?

Vielä enemmän tuntuu vaikuttavan hallinnassa olevan tilan kerroin hintoihin...

Ei niin kummoisella pärställäkin saa kovat alennukset, kun vain manttaalia löytyy...

:o

Yhden kerran vuodessa kun kilpailuttaa koko seuraavan vuoden ostot, niin oppivat äkkiä laittamaan hinnat kohdalleen - kun tietävät jotta seuraavan kerran tän pärstän näkee vuoden kuluttua.

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kestää vähintään vuoden jos on nopeasti oppivia myyjiä.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Eikö se ole ihan loogista että jampalle joka ostaa vuodessa 100 000 eurolla annetaan eri alennukset kuin 1 000 ostavalle?
Nothing is Something Worth Doing

Jätkä

• Vieras
Tällä kertaa niin pieniä ostoksia (elektronikkaa ja varaosia), että sopii helposti merikonttiin muiden romujen sekaan, mutta ei kannattaisi kuitenkaan lentorahdilla ottaa sieltä saakka. Viidessä viikossa tulee, tosin kontin täyteen ostaminen vei porukassakin enemmän kuin 5 viikkoa :D

Sellaista mikä ei sovi konttiin en taida toistaiseksi tilata, varsinkin kun CE-merkinnät ym. eroavaisuudet saattavat aiheuttaa murheita.

Sama aika mitä Keskolta menee massikan varaosan saamiseen Euroopasta.  ;)

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Onpa taas ollut hyviä näkemyksiä. En tiedä millä perusteilla muut ostavat tuotantopanokset, mutta allekirjoittaneella on lähtökohtana ollut aina itse tuote. Se mistä saa, määrittelee myös kaupan. Sitten koitetaan neuvotella hintaa kohdalleen. Kyllä mää usein teen niin, että jo muutaman sadan euron ostoksista kysyn hinnan myös saman ketjun toisesta liikkeestä. Yllättävän usein hinnoissa on eroja. Sitten on näitä poikkeustapauksia kuten apulanta, jossa olen nyt pari kertaa kilpailluttanut yaran tuotteet viiden liikkeen kesken. Eihän tässä mitään ihmeellisiä säästöjä saa, mutta lähinnä periaate, että pitää koittaa kilpailuttaa on ratkaissut. Minä en edelleenkään voi ymmärtää, minkä takia viljat pitää myydä maatalouskaupan kautta. Ne bonukset tulevat ihan tajuttoman kalliiksi, kun viljat annetaan kaikkein taitamattomimman toimijan haltuun. Kannatan suoria sopimuksia ostavan teollisuuden kanssa ilman kaupan välistä vetoa. Silti mulle tulee erään keskusliikkeen viljakirje. Ihan mielenkiintoista lukea heidän markkinanäkemyksiään ja on selvillä, jos oikeasti tulee joku mielenkiintoinen ostotarjous, kuten esim. vähä valkuainen vehnä. Olen vuosien varrella tehnyt kauppaa monenlaisten myyjien kanssa ja on tunnustettava, että hyvällä myyjälläkin on merkitystä. On henkilöitä joilta en enää tarjouksia pyytele ja sitten on niitä jotka saavat tarjouksen antaa ihan pelkästään sen takia, että on mukava kuulla mitä ovat mieltä maailman menosta. Ymmärrän hyvin, että toisille annetaan isompia alennuksia kuin toisille. Jos jollain ostot ovat luokkaa 100000e vuodessa, niin onhan sillä kauppiaalle merkitystä. Itse kun olen tällainen pienviljelijä, niin ei meikäläisen liikevaihdosta niin kovin suurta summaa kerry, vaikka keskittäisin kaikki ostokset samaan kauppaan. Kokonaisuuden kannalta hajauttaminen on mielestäni ollut paljon parempi ratkaisu. Joku konekauppa on omalla kohdalla niin vähäistä, että siinä on myyjä yleensä ehtinyt jäädä eläkkeelle ennen kuin toista kertaa olen tulossa jotakin ostamaan. Tollasia mietteitä tähän...