Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ford/NH  (Luettu 15747 kertaa)

herttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Ford/NH
Tekeekö
mitään 7840 sle - 8340 sle ?
Mitä eroa noiden välillä ?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52004
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

herttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: Ford/NH

Mies Hevosena

  • Vieras
Vs: Ford/NH
Isot pojat ovat kertoilleet,että turpottomat ovat laiskoja.Itellä ei muuta tietoa.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Ford/NH
Mut konedatasta näkee mallien väliset erot. 7840:ssä vielä vanha 6.6l kone ja muissa uudemmat powerstaarit.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Ford/NH
Mut konedatasta näkee mallien väliset erot. 7840:ssä vielä vanha 6.6l kone ja muissa uudemmat powerstaarit.

Eiks nää powerstarit ala olla jo ihan räyheitä pelejä, ja vanhoistakin saa kyllä turbottamalla varsin mukavasti.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Ford/NH
Mut konedatasta näkee mallien väliset erot. 7840:ssä vielä vanha 6.6l kone ja muissa uudemmat powerstaarit.

Eiks nää powerstarit ala olla jo ihan räyheitä pelejä, ja vanhoistakin saa kyllä turbottamalla varsin mukavasti.

Mulla ei kokemusta noista 40 sarjan powerstaareista, vanhemmista kylläkin. Melko samanlainen oli vetämään se 4.4 nelonen schwitzerillä varustettuna, kuin 6.6 litranen ilman turpoa (hiukan ruuvattuna tietysti).

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Ford/NH
Mut konedatasta näkee mallien väliset erot. 7840:ssä vielä vanha 6.6l kone ja muissa uudemmat powerstaarit.

Eiks nää powerstarit ala olla jo ihan räyheitä pelejä, ja vanhoistakin saa kyllä turbottamalla varsin mukavasti.

Mulla ei kokemusta noista 40 sarjan powerstaareista, vanhemmista kylläkin. Melko samanlainen oli vetämään se 4.4 nelonen schwitzerillä varustettuna, kuin 6.6 litranen ilman turpoa (hiukan ruuvattuna tietysti).

6,6 vakiona, ilman turboa on aika laimea. Mutta kohdalleen ruuvattuna ja föönillä pieksää monta uudempaa konetta.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Ford/NH
Ja jos sukuunsa tulee, niin menovesi kelpaa eli ei sieltä taloudellisemmasta päästä.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Ford/NH
Kyllä sillä puhaltimella aika paljon tekee, kun meilläkin on sen deereen vaihdossa menneen lisäksi toinen samalla koneella oleva fordi, mutta ilman turboa, niin ero on, kuin yöllä ja päivällä, toista saa kepittää 12 motin kaurakuorman edessä jo pienissäkin vastaleissa, mutta toiselle taas ei tämän kylän mäet riittänyt vastukseksi, että olisi tarvinut vaihteita hämmentää. Ja siis nelosia nämä.

Olli tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Ford/NH
Tehoa saa turbolla ja säädöllä turvallisesti noin 160 hv vanhaan 7840 traktoriin.Painoa noin 4700 kg ,eli kohtuu vilkkaasti liikkuu.
Polttoainetta vie paljon vähemmän verrattuna vastaavantehoisiin uusiin.

kusti65

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
Vs: Ford/NH
Tuos tontilla on vm -95 7840 SLE, uutena ostettu ajettu n. 11000 h. Turbo laitettiin heti takuuajan jälkeen. Etukuormaaja ollut koko ajan ja käytössä. Ei tuota nyt pahasti voi moittia, mitään suurempia murheita ei ole ollut. Nostolaitteen kansi on ollut pari kertaa auki kun sieltä meni euron hintainen tiiviste. Tuokin vika poistui kun nostolaitteeseen laitettiin lisäsylinteri molemmin puolin. Muuten ei ole sen kummemmin perää, vaihteistoa kun moottoriakaan avattu. Vesipumppu on vaihdettu ja laturi pari kertaa. Etuakselin navat avattu ja stefat ja puslat vaihdettu pari kertaa. Nyt venttiilit ääntää sen verran että pitänee lähiaikoina tehdä kansiremppa, säätämällä ei enää ääni poistu.

miinuksia ja plussia

-laiska ilman turboa
-nostolaite tehoton ilman lisäsylintereitä
-vetovarret lyhyet
-hydr. tuotto ei mikään huippu, riittävä kuitenkin useimmiten
-kevyt (löytyy myös + riippu hommasta)
-jarruventtiili helevatan kallis jos ei jo ole

+tehokas kone turbolla, pitää hyvin kierrokset kuormituksessa
+kevyt, huippu äkeen vetoon
+ketterä kokoisekseen
+hyvä varustelu, ilmaistuin, ilmastointi
+hyvät välitykset, 4-vaihdetta ilman kytkintä, peltohommat samalla alueella
+etuakseli edessä, hyvä kuormaajakone
+tukeva ja ryhtinsä pitävä hytti, suht hiljainen
+sähkönostolaite, käyttö perinteisellä vivulla
+nopea 2500r/min 49km/h
+huollot helppoja, yleisöljy käy joka paikkaan
+hyvä lähtemään käyntiin
+pieniruokainen

Nuo nyt äkkiseltään tuli mieleen. Luotettavaa Ford-tekniikkaa. Saa käytettynä aika sopivaan hintaan.

Viimeksi muokattu: 18.03.10 - klo:23:05 kirjoittanut kusti65

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Ford/NH
 On todella nuhainen turbottomana  mutta muuten todella mieluinen traktori.

  Huoltomies suositteli  poistamaan  suklakerasian kannet pois ettei tule isompia vaurioita...
 Vesipumppu ilmeiseti kulutustavaraa  ja hydraulikaan ulosotat kusee säännöllisin väliajoin öljyä.

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: Ford/NH
Vesipumppu ilmeiseti kulutustavaraa

Meidän 6640:sä oli 3400 tuntia kun ostettiin ja 8800 tuntia kun pistettiin pois ja samalla vesipumpulla. Kestävä traktori oli kyllä.

Teroman

Vs: Ford/NH

Miltei sama kun alkais ihan alusta tehdä traktoria kun alkaa tuollaista Fordia kehitellä,,,,,

Kaikki osiot vanhaa tekniikkaa, voimaton ja heikko epämukava jne
 ::)