Tuntimääristä päätellen ei voi aivan huonoja koneita -40 sarjalaiset olla.
Kuitenkin varusteita ihan mukavasti jo vakiona.
Onko etuakseleita tarvinnut korjailla ? Kuormaimen alle kun tulee...
[/quote]
Etuakseli on ollut auki kaksi kertaa niin kun edellä mainitsin (navoista huom.). Heikko kohta on etuakselin navan sisäänmenoakselin pusla. Akseli pyörii aika kovaa ja laakerointina on pelkkä pusla?! Mielestäni suunnittelijoilta selvä arviointivirhe. KUITENKIN 11000h kuormaaja päällä ja kuormaustyötä kestäneenä, en pidä tuota etuakselia millään lailla ongelmallisena.
Pusla kuluu, öljyn joukkoon tulee hilettä ja seuraavaksi joko pienempi tai suurempi stefa huutaa vaihtoa. Olen kuullut tarinoita joissa nämä osat vaihdetaan kerran vuodessa. Voi olla tottakin, mutta silloin edellinen remontti on tehty huolimattomasti.
Jos napa vuotaa öljyä joko akseli- tai napastefan kautta, PITÄÄ NAPA VÄLITTÖMÄSTI OTTAA AUKI!!!! Ja tähän auki
ottamiseen sisältyy koko navan purkaminen ja TÄYDELLINEN PUHDISTAMINEN. Laakereita myöden kaikki irti ja kunnollinen liuotinpesu kaikille osille. Tämän vuoksi öljyt pitää vaihtaa napoihin vähintään kerran vuodessa. Silloin nähdään irronnut rauta, jos sitä on niin kaikki auki ja pusla vaihtoon. Samalla pitää muistaa irrottaa ja puhdistaa suuret laakerit ja niiden pesien onkalot. Muuten sama hile jää kiertoon ja sitten seuraavaksi vaihdetaankin jo planeettapyöriä ja hammaskehää.
[/quote]
Jos joutuu vuosittain vaihtamaan kyseisen stefan niin silloin on varmuuden vuoksi laitettu liikaa öljyä ja kun paisunta tilaa ei ole niin huohotus tapahtuu stefan välistä kun huohotin putki puuttuu.