Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ford/NH  (Luettu 15809 kertaa)

232126151

  • Vieras
Vs: Ford/NH
Joka isäntä ei tarvi uutta variota eikä cvt:tä..
Totuus lienee et vanhemmillakin koneilla nää suomenkokoluokan tilat hoitais.
Ja taitaa uudemmat olla pajalla yhtä usei ku vanhat...
On toki viihtyisämpää ajella uudella,mut nykyisillä maatalouden tuotoilla ei uutta200k konetta makseta.
Viljatili bruttona lähemmäs 1000ha.

 

Teroman

Vs: Ford/NH

No siinä tapauksessa Ford 5000  / 7000    Major  , Nuffi,, MF 35 X  jne,,,,,,
 8)
 :'(


herttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: Ford/NH
Joka isäntä ei tarvi uutta variota eikä cvt:tä..
Totuus lienee et vanhemmillakin koneilla nää suomenkokoluokan tilat hoitais.
Ja taitaa uudemmat olla pajalla yhtä usei ku vanhat...
On toki viihtyisämpää ajella uudella,mut nykyisillä maatalouden tuotoilla ei uutta200k konetta makseta.
Viljatili bruttona lähemmäs 1000ha.
 

Asia on juuri noin.
Ei näillä tuloilla maksella uusia yli viiden tonnin painoisia traktoreita.

Tuntimääristä päätellen ei voi aivan huonoja koneita -40 sarjalaiset olla.
Kuitenkin varusteita ihan mukavasti jo vakiona.
Onko etuakseleita tarvinnut korjailla ? Kuormaimen alle kun tulee...

Teroman ei taida olla voorttikuski, eipä haittaa...

Viimeksi muokattu: 19.03.10 - klo:14:00 kirjoittanut herttu

kusti65

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
Vs: Ford/NH

[/quote]
Tuntimääristä päätellen ei voi aivan huonoja koneita -40 sarjalaiset olla.
Kuitenkin varusteita ihan mukavasti jo vakiona.
Onko etuakseleita tarvinnut korjailla ? Kuormaimen alle kun tulee...
[/quote]

Etuakseli on ollut auki kaksi kertaa niin kun edellä mainitsin (navoista huom.). Heikko kohta on etuakselin navan sisäänmenoakselin pusla. Akseli pyörii aika kovaa ja laakerointina on pelkkä pusla?! Mielestäni suunnittelijoilta selvä arviointivirhe. KUITENKIN 11000h kuormaaja päällä ja kuormaustyötä kestäneenä, en pidä tuota etuakselia millään lailla ongelmallisena.

Pusla kuluu, öljyn joukkoon tulee hilettä ja seuraavaksi joko pienempi tai suurempi stefa huutaa vaihtoa. Olen kuullut tarinoita joissa nämä osat vaihdetaan kerran vuodessa. Voi olla tottakin, mutta silloin edellinen remontti on tehty huolimattomasti.

Jos napa vuotaa öljyä joko akseli- tai napastefan kautta, PITÄÄ NAPA VÄLITTÖMÄSTI OTTAA AUKI!!!! Ja tähän auki ottamiseen sisältyy koko navan purkaminen ja TÄYDELLINEN PUHDISTAMINEN. Laakereita myöden kaikki irti ja kunnollinen liuotinpesu kaikille osille. Tämän vuoksi öljyt pitää vaihtaa napoihin vähintään kerran vuodessa. Silloin nähdään irronnut rauta, jos sitä on niin kaikki auki ja pusla vaihtoon. Samalla pitää muistaa irrottaa ja puhdistaa suuret laakerit ja niiden pesien onkalot. Muuten sama hile jää kiertoon ja sitten seuraavaksi vaihdetaankin jo planeettapyöriä ja hammaskehää.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Ford/NH

Tuntimääristä päätellen ei voi aivan huonoja koneita -40 sarjalaiset olla.
Kuitenkin varusteita ihan mukavasti jo vakiona.
Onko etuakseleita tarvinnut korjailla ? Kuormaimen alle kun tulee...
[/quote]

Etuakseli on ollut auki kaksi kertaa niin kun edellä mainitsin (navoista huom.). Heikko kohta on etuakselin navan sisäänmenoakselin pusla. Akseli pyörii aika kovaa ja laakerointina on pelkkä pusla?! Mielestäni suunnittelijoilta selvä arviointivirhe. KUITENKIN 11000h kuormaaja päällä ja kuormaustyötä kestäneenä, en pidä tuota etuakselia millään lailla ongelmallisena.

Pusla kuluu, öljyn joukkoon tulee hilettä ja seuraavaksi joko pienempi tai suurempi stefa huutaa vaihtoa. Olen kuullut tarinoita joissa nämä osat vaihdetaan kerran vuodessa. Voi olla tottakin, mutta silloin edellinen remontti on tehty huolimattomasti.

Jos napa vuotaa öljyä joko akseli- tai napastefan kautta, PITÄÄ NAPA VÄLITTÖMÄSTI OTTAA AUKI!!!! Ja tähän auki
ottamiseen sisältyy koko navan purkaminen ja TÄYDELLINEN PUHDISTAMINEN. Laakereita myöden kaikki irti ja kunnollinen liuotinpesu kaikille osille. Tämän vuoksi öljyt pitää vaihtaa napoihin vähintään kerran vuodessa. Silloin nähdään irronnut rauta, jos sitä on niin kaikki auki ja pusla vaihtoon. Samalla pitää muistaa irrottaa ja puhdistaa suuret laakerit ja niiden pesien onkalot. Muuten sama hile jää kiertoon ja sitten seuraavaksi vaihdetaankin jo planeettapyöriä ja hammaskehää.
[/quote]

Jos joutuu vuosittain vaihtamaan kyseisen stefan niin silloin on varmuuden vuoksi laitettu liikaa öljyä ja kun paisunta tilaa ei ole niin huohotus tapahtuu stefan välistä kun huohotin putki puuttuu.

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: Ford/NH
Tuos tontilla on vm -95 7840 SLE, uutena ostettu ajettu n. 11000 h. Turbo laitettiin heti takuuajan jälkeen. Etukuormaaja ollut koko ajan ja käytössä. Ei tuota nyt pahasti voi moittia, mitään suurempia murheita ei ole ollut. Nostolaitteen kansi on ollut pari kertaa auki kun sieltä meni euron hintainen tiiviste. Tuokin vika poistui kun nostolaitteeseen laitettiin lisäsylinteri molemmin puolin. Muuten ei ole sen kummemmin perää, vaihteistoa kun moottoriakaan avattu. Vesipumppu on vaihdettu ja laturi pari kertaa. Etuakselin navat avattu ja stefat ja puslat vaihdettu pari kertaa. Nyt venttiilit ääntää sen verran että pitänee lähiaikoina tehdä kansiremppa, säätämällä ei enää ääni poistu.

miinuksia ja plussia

-laiska ilman turboa
-nostolaite tehoton ilman lisäsylintereitä
-vetovarret lyhyet
-hydr. tuotto ei mikään huippu, riittävä kuitenkin useimmiten
-kevyt (löytyy myös + riippu hommasta)
-jarruventtiili helevatan kallis jos ei jo ole

+tehokas kone turbolla, pitää hyvin kierrokset kuormituksessa
+kevyt, huippu äkeen vetoon
+ketterä kokoisekseen
+hyvä varustelu, ilmaistuin, ilmastointi
+hyvät välitykset, 4-vaihdetta ilman kytkintä, peltohommat samalla alueella
+etuakseli edessä, hyvä kuormaajakone
+tukeva ja ryhtinsä pitävä hytti, suht hiljainen
+sähkönostolaite, käyttö perinteisellä vivulla
+nopea 2500r/min 49km/h
+huollot helppoja, yleisöljy käy joka paikkaan
+hyvä lähtemään käyntiin
+pieniruokainen

Nuo nyt äkkiseltään tuli mieleen. Luotettavaa Ford-tekniikkaa. Saa käytettynä aika sopivaan hintaan.

Kustin kommentti kertoi lähes kaiken. 8340 oli ja vaihtui TM-koneeseen, 7840 on vieläkin. Suurin ero näiden välillä on moottorissa. 7840 on enemmän kierroskone mutta pitää esim. tieajossa kierrokset hyvin=pitää nopeuden kuormallakin. 8340 on sitkeämpi, pitempi isku ja sama kone kai kun TM ja TS koneissa. Nämä ovat sitkeitä alueella 1200-1800 r/min, ei tarvitse paljon vaihteita vaihdella. Korkeita kierroksia ei pidä, ajonopeus tippuu helposti.

Muuten ongelmattomia koneita.

Niin ja ilman turboa noilla ei tee mitään. Turbo ja lisää ruokaa niin kyllä toimii.

Viimeksi muokattu: 20.03.10 - klo:21:26 kirjoittanut volvo88

maito paroni

  • Vieras
Vs: Ford/NH
Eikös 7840 ole nelos voortin tekniikalla ja kutoskoneella,ja 8340 järeämmällä perällä.oonko aivan väärässä

Teroman