Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt  (Luettu 13516 kertaa)

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 474
Vs: M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt
Yhdellä tutulla säädöistä huolimatta ei ole saatu molempia, sekä eteen, että pakkikytkentää samaanaikaan pehmeästi ottamaan, onko kyse huoltomiehen osaamattomuudesta, vai mistä?
se pitää kalibroida huollossa

Suunnanvaihtimen rakenne on niin yksinkertainen että kalibroinnista puhuminen on hienostelua,
sitä pystyy säätämään mutta vaativa käyttäjä voi erilaisissa käyttötilanteissa löytää sanomista.
Huoltomies ei pysty tekemään ihmeitä koska rakenne on hieman liian "halpa".

Tarkenna.

5000-sarjan suunnanvaihdossa ei ole sen suurempaa "älyä" kun kytkinpakkojen luistatus tietyllä (säädettävällä) aikavakiolla. Esim. 6000-sarjassa taas kytkintä kiinni vedettäessä elektroniikka vetää kytkimen hallitusti "tuntumaan" ja tunnustelee kierrosluvun laskua ja tehon tarvetta niin kuin kuskikin perstuntumalla tekee. Siinäkin eri hommissa kyllä kaipaisi joskus säätömahdollisuutta, koska esim. kuormainhommassa suunnanvaihto tuntuu tosi hyvältä ja niitossa lähtö on hieman liian ärhäkkä (pyörät voi sutaista päisteissä). 6000-sarjalaisissa itse asiassa on suunnanvaihdon säätömahdollisuus, säätötilaan pääsee tietyllä näppäinyhdistelmällä, mutta typerää on että säätöä ei saa tehdä kuin 5 kertaa jonka jälkeen kytkin pitää kalibroida kokonaan.


Mika

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt
Yhdellä tutulla säädöistä huolimatta ei ole saatu molempia, sekä eteen, että pakkikytkentää samaanaikaan pehmeästi ottamaan, onko kyse huoltomiehen osaamattomuudesta, vai mistä?
se pitää kalibroida huollossa

Suunnanvaihtimen rakenne on niin yksinkertainen että kalibroinnista puhuminen on hienostelua,
sitä pystyy säätämään mutta vaativa käyttäjä voi erilaisissa käyttötilanteissa löytää sanomista.
Huoltomies ei pysty tekemään ihmeitä koska rakenne on hieman liian "halpa".

Tarkenna.

5000-sarjan suunnanvaihdossa ei ole sen suurempaa "älyä" kun kytkinpakkojen luistatus tietyllä (säädettävällä) aikavakiolla. Esim. 6000-sarjassa taas kytkintä kiinni vedettäessä elektroniikka vetää kytkimen hallitusti "tuntumaan" ja tunnustelee kierrosluvun laskua ja tehon tarvetta niin kuin kuskikin perstuntumalla tekee. Siinäkin eri hommissa kyllä kaipaisi joskus säätömahdollisuutta, koska esim. kuormainhommassa suunnanvaihto tuntuu tosi hyvältä ja niitossa lähtö on hieman liian ärhäkkä (pyörät voi sutaista päisteissä). 6000-sarjalaisissa itse asiassa on suunnanvaihdon säätömahdollisuus, säätötilaan pääsee tietyllä näppäinyhdistelmällä, mutta typerää on että säätöä ei saa tehdä kuin 5 kertaa jonka jälkeen kytkin pitää kalibroida kokonaan.


Mika

Tuo kertoo myös käyttötavan, jolla saadaan pakkoja paskaksi alta aikayksikön. Säätö jatkuvasti pehmeimmällä, jolloin suunnanvaihto on miellyttävän pehmeän mukavaa ja samaan aikaan kierrokset koko ajan korkealla. Siis edelleenkin järjen käyttö on sallittua kaikilla vehkeillä, joissa pakkoja kytketään. Pysyn edelleen kannassani, että normaalikäytön (myös järjenkäytön) kestää, muttei jatkuvaa luistattelua kuten ei muutkaan kytkinpakat.
tethering holes to their concave windings

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa  ::)

Juu-u... pyörät hoitaa luiston ja traktori liikkuu vasta sitte ku luisto loppuu.  ;D
Niin sä kuitenki tarkoitit maasikaa tos  :P Pieni korjaus kuitenki,ei se välttämättä liiku kun koplinki luistaa pumppujen välis ;D ;D
Kaksplussa nyt taas sekottaa hydrauliikan ja ajovoimansiirron, mikä ei sinänsä ole uutinen...

Jos nyt verrataan esim. Avtopowerin ja Dyna-VT:n käyttäytymistä vaikkapa polanteisella pihamaalla... JD:n voimansiirto vaihtaa kyllä suuntaa heti, mutta pyörät pyörii tyhjää ja kone pysyy paikallaan. Tunne on sama kuin pyöränpultit puuttuis... Kun taas Dyna-VT:llä vaihtaa suuntaa, kone hidastaa, pysähtyy ja vaihtaa suuntaa ilman turhia sutimisia. Mut tää meniki jo sit pahasti offtopic...
tethering holes to their concave windings

Teroman

Vs: M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt

Ei kait dynassakin Pultti vikaa

HUH

Sontareen kamaa ?
 :'(

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt
Mulle Dyna-6:n kauppias esitteli kumpaankin suuntaan säädettävää 5 asentoista suunnanvaihdon herkkyyttä. Olikohan 6480 tai joku sellanen? Ei siin mitään 5:n kerran aikarajoitusta ole.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt
Mulle Dyna-6:n kauppias esitteli kumpaankin suuntaan säädettävää 5 asentoista suunnanvaihdon herkkyyttä. Olikohan 6480 tai joku sellanen? Ei siin mitään 5:n kerran aikarajoitusta ole.

6480 dynasiftissä on vissiin tommonen et jos säätelee manuaalisesti suunnanvaihdon herkkyyttä
niin välil täytyy uusiks kalibroida.

Sama kuin mokkerilla asennon teko, kun on riittävästi korjattu niin täytyy välillä tehdä ihan uusi. Siis asento.
Kui mää ain olen paras?

maitoa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 90
Vs: M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt
laittakaa vario niin ei tarvi tollasii murehtia 8)

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 474
Vs: M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt
Mulle Dyna-6:n kauppias esitteli kumpaankin suuntaan säädettävää 5 asentoista suunnanvaihdon herkkyyttä. Olikohan 6480 tai joku sellanen? Ei siin mitään 5:n kerran aikarajoitusta ole.

Joo sori, tarkoitin 6200-sarjaa


Mika

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521
Vs: M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt
Ainakin ajamissani New Hollandeissa on kalibrointitarvetta ollut.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa  ::)
Ja yhäedelleen ;D

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 521
Vs: M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa  ::)
Ja yhäedelleen ;D

Hyvä, että jontikassa joku pelaa. ;D Entä ne pyörän pultit? ;)

Verku

Vs: M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt
Näppärä kuitti.....

......loppuunkalutulla luulla, heti kahdeksan kuukautta edelllisen viestin jälkeen........ ;D

:D :D :D
Kypsä tapaus

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt
Jontikas ei ole tollaista ongelmaa,aina vaihtaa hienosti suuntaa  ::)
Ja yhäedelleen ;D

Hyvä, että jontikassa joku pelaa. ;D Entä ne pyörän pultit? ;)
Edelleen on pultit paikallaan eikä ole tarvinnut kiristää  ;D

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8770
Vs: M-F 5400 Dyna 4:n suunnanvaihdon säädöt
Ei se Jontikan suunnanvaihto niin kovin varmaa ollut niillä Kymppisarjan kartiopäisillä vivuilla. Kurottajaan aikoinaan vaihdettiin takuuna ja sen vaihto puratti koko ohjauspylvään. Useasta traktorista kuului sama vipu vaihdetun.
Mystinen kesälaatumies