Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Niitosta  (Luettu 15986 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Niitosta
Atomipommi keskelle peltoa -> Heinä lentää lähilepikkoon kuivumaan. Tuurilla hohtaa vähän sinistä valoa -> löytyy helpommin.

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1569
Vs: Niitosta
Miten olette toimineet tai miten olisi mielestänne paras toimia niitossa. Itte olen koittanut ensin niittää ulkorinkejä ja kerätä ne pois jonka jälkeen olen niitellyt pitkän sivun mukaisesti. Tällöin rehua ei tule tallatuksi mutta harmittaa kun jokaisella lohkolla on käytävä kahdesti joka koneella.

Samalla viisiin teen, 7-10 kiekkaa ensin kaikilta lohkoilta.. Silppuri(/noukin)vaunulla korjuussa ei tuosta tule ylimääräistä ajoa.. no, niittokoneella käytävä uudelleen.. mutta on se kyllä hyvä niittää kun ei karhoja tallaannu.. 8)

Verku

Vs: Niitosta
Miten olette toimineet tai miten olisi mielestänne paras toimia niitossa. Itte olen koittanut ensin niittää ulkorinkejä ja kerätä ne pois jonka jälkeen olen niitellyt pitkän sivun mukaisesti. Tällöin rehua ei tule tallatuksi mutta harmittaa kun jokaisella lohkolla on käytävä kahdesti joka koneella.

Samalla viisiin teen, 7-10 kiekkaa ensin kaikilta lohkoilta.. Silppuri(/noukin)vaunulla korjuussa ei tuosta tule ylimääräistä ajoa.. no, niittokoneella käytävä uudelleen.. mutta on se kyllä hyvä niittää kun ei karhoja tallaannu.. 8)

Sama systeemi, pysyy puhtaana tällä tapaa.

Uloimman kehän tapaan kaataa viimeisenä niiden pitkien sivujen jälkeen, jotenkin ne kivet yms pakkaa siellä herkimmin ajautumaan niittomurskaimeen vaikka miten hyvin keräis pois. Periaatteena tuossa se että ompa sitten jotakin ajettavaa jos sattuu remontin murskaimeen pukkaamaan.
Kypsä tapaus