Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kasvinsuojelukoulutus  (Luettu 13686 kertaa)

Pörriäinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Kasvinsuojelukoulutus
Olen ilmoittautunut kasvinsuojelukoulutkseen ja mua askarruttaa muutama juttu :-\
Ensinnäkin onko se koulutus kuinka vaikea ja sit et minkälainen se lopputentti on?
Onko se vaikea, vai onko siinä kysymyksiä tyyliin täytyykö suojeluaineet olla lukollisessa kaapissa jne?

ana111

  • Vieras
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
Se on ihan yksinkertanen.Jos mää sain sen,ni sit saa kuka vaa

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
Olen ilmoittautunut kasvinsuojelukoulutkseen ja mua askarruttaa muutama juttu :-\
Ensinnäkin onko se koulutus kuinka vaikea ja sit et minkälainen se lopputentti on?
Onko se vaikea, vai onko siinä kysymyksiä tyyliin täytyykö suojeluaineet olla lukollisessa kaapissa jne?

Eipä oo kuulunut että kukaan olisi "tentistä" hylkyä saanut ::)

Ko. koulutushan vain proagrialle rahan kierrätystä,ympäristötuelle sopiva menoerä. Käytännön kanssa ei ole mitään tekemistä, jokainen järkevä ihminen ymmärtää koulutuksessa tulevat asiat maalaisjärjellä. Ellei, parempi kun ei ko. aineita käytä,ei pellolla eikä _enää_ itsekään :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

3070 E

  • Vieras
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
Ei Loimaalla pari vuotta sitten edes ollut tenttiä, siinä jökötettiin tuolissa se kuus tuntii ja tänä keväänä taidan käydä kurssin uudelleen kun maamieskoulu opiskelijoilleen maksaa.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
Kunhan muistaa, että ilman ruiskutuskorttia ja ajokorttia ei saa katsastamattomalla traktorilla ja ruiskulla kännissä ajella hyvässä myötätuulessa, niin sillä pärjää jo pitkälle.

Maajussi V-Suomesta

  • Vieras
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
Tässä tentissä parhainta on se, kun koittaa kotia lähdön aika. Mitään uuttta ei opi ja ruksit voi vetää pääsykokeeseen melkein lottomeiningillä, niin kyl läpi pääsee jos vaan on maksurahat mukana, ei kaa tää rahastusta ole  :)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
Pro Prahastuksen Täti ja Setä antaa nahkapiiskaa jos ei tiedä miksei MCPA:ta saa sekottaa Rounduppiin.
 Ei maar, ei siellä mitään tenttiä ole. Ruoka on hyvää ja voi naureskella porukoiden typerille kysymyksille..... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
Tenttiä ei ollut pari vuotta sitten. Sitä edellisessä koulutuksessa oli ??? Kaikki mitä siellä tulee vastaan on perusjuttuja. Ei mitään yksityiskohtaista nippelitietoa aineista tms.

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 695
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
Ei viime talvena ainakaan mitään tenttiä ollut.
Riitti kun raahautui paikalle. Sitten saikin vaipua horrokseen..
Vieruskaveri herätti kun tuli kotiolähdön aika.
Senverran olivat viisastuneet, että ottivat vasta lopussa osallistujien nimet ylös.
Joskus alkuaikoina suurin osa porukasta livahti kotio ruokinnan jälkeen..

jms

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
Loimaalla olin koulutuksessa muutama vuosi sitten, en muista tarkalleen kun ei löydy todistusta.
Niiltä oli unohtuneet ne silloin matkasta. Muistaako joku lähetettiinkö niitä perästäkään, ja onko se ainoa todiste että on kurssin käynyt?

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
Loimaalla olin koulutuksessa muutama vuosi sitten, en muista tarkalleen kun ei löydy todistusta.
Niiltä oli unohtuneet ne silloin matkasta. Muistaako joku lähetettiinkö niitä perästäkään, ja onko se ainoa todiste että on kurssin käynyt?

Mulle lähetettiin. En tosin oo ollu loimaalla,enkä muuallakaan. Kävin puhelin/kirjekurssina (lasku tuli kirjeessä kun soitin ja kysyin koulutuksesta) ko. koulutuksen, enkä varmasti oo sen huonommin koulutettu kuin ne jotka olivat livenä paikalla ;D

Naurettavaa opetusta "ammattilaisille", mitään lisäarvoa noista ei saa joten miksi edes tuhlata aikaa paikanpäällä. Kumpikin tietää,sekä kouluttaja että koulutettava että miksikään asia ei muutu vaikka päivän tuhlaa paikanpäällä, saman asian hoitaa pelkällä laskulla/todistuksella. Paperit kunnossa,kaikki kunnossa :-X

Aikaa tapahtumasta sen verran että voi tunnustaa,"rikos" vanhentunut ja opettajakin lopettanut...
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

axb

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
sen verran käy paikalla että saap nimen osallistujalistaan loppu tulee  postissa laskun kanssa... niikuin muissakin pakollisissa.... ;D

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
Kyllä Farmalla kiertää nimilista uudestaa vielä iltapäivällä ja jos tulee puolituntia myöhässä uhataan jättää ilman todistusta. Mitään uutta ei noilla pakkopäivilä opi.  >:(
Mystinen kesälaatumies

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1184
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
Naurettavaa opetusta "ammattilaisille", mitään lisäarvoa noista ei saa joten miksi edes tuhlata aikaa paikanpäällä. Kumpikin tietää,sekä kouluttaja että koulutettava että miksikään asia ei muutu vaikka päivän tuhlaa paikanpäällä, saman asian hoitaa pelkällä laskulla/todistuksella.

No kyllä noilla kursseilla näkyy sellaisiakin wanhan polven änkyröitä joille kasvinsuojelutiedon päivitys 2000-luvulle on ihan paikallaan. Tosin näille ei sitten tartu päähän mitään vaikka koulutuksessa ovatkin...

"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Kasvinsuojelukoulutus
Loimaalla olin koulutuksessa muutama vuosi sitten, en muista tarkalleen kun ei löydy todistusta.
Niiltä oli unohtuneet ne silloin matkasta. Muistaako joku lähetettiinkö niitä perästäkään, ja onko se ainoa todiste että on kurssin käynyt?

Mulle lähetettiin. En tosin oo ollu loimaalla,enkä muuallakaan. Kävin puhelin/kirjekurssina (lasku tuli kirjeessä kun soitin ja kysyin koulutuksesta) ko. koulutuksen, enkä varmasti oo sen huonommin koulutettu kuin ne jotka olivat livenä paikalla ;D

Naurettavaa opetusta "ammattilaisille", mitään lisäarvoa noista ei saa joten miksi edes tuhlata aikaa paikanpäällä. Kumpikin tietää,sekä kouluttaja että koulutettava että miksikään asia ei muutu vaikka päivän tuhlaa paikanpäällä, saman asian hoitaa pelkällä laskulla/todistuksella. Paperit kunnossa,kaikki kunnossa :-X

Aikaa tapahtumasta sen verran että voi tunnustaa,"rikos" vanhentunut ja opettajakin lopettanut...
Timpalle, Agrobaatokselle, JoHaRalle sun muille sambadeille vinkkinä että meilläkin tuo puhelinmenetelmä toimii.