Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kurottaja  (Luettu 14959 kertaa)

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
kurottaja
Mimmosta kurottajaa raati suositelee maatalouskäyttöön? Käyttökohtaina olis apevaunun täyttö, lannan kuormaus ja siilokoneen vakanssi..  Tietysti sitä hyvälle koneelle aina muutakin käyttöö on, mutta nuo olis ne pääasialliset käyttökohteet...
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: kurottaja
Noista ei olekaan hetkeen täällä keskusteltu. Osta Manitou.

laurivaan

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: kurottaja
Noista ei olekaan hetkeen täällä keskusteltu. Osta Manitou.

Täältä kans ääni manitoulle.  Ollut käytössä nyt 10v ja tunteja taitaa olla joku 3500. Ulottuvuutta on lähemmäs 9m. Taitaa olla ainut näistä talon "uusista" koneista minkä kohdalla ei oo tarvinnu huoltomiehen käydä kertaakaan.

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: kurottaja
JCB ollu noin 8 vuotta, koneella ajettu yhtehensä 8600h tähän mennes. Ei kait oikiasti hyviä kurottajia oo ku JCB ja Manitou. Hydrauliveto ei ainakaa oo oikia voimansiirto kurottajahan tai pyöräkuormaajahan.

turbox

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: kurottaja
Manitou ja riitävän isoilla pyörillä jos aumaan meinää mennä.

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: kurottaja
mitäs nuo Caterpillarrit on?
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

Turkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: kurottaja
taitaa justihin nuo jcb ja manitou olla ne parahat,1300h ja pari vuotta on manitousta kokemusta,tykänny oon kovaa,kestävyydestä ei sitte vielä tierä sanua mitää.. mites Pohojalaanen;onko saksahan jo pyydetty mallin hommihin,mulle ei ainakaa vielä oo kutsua tullu ;)

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: kurottaja
Eikös niis jossain ole vetovarret ja vetokouku persiis..?  Vai ovatko olleet jotaki mallia omavalmiste?
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

jussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: kurottaja
Ääni Manitoulle. Parivuotta sitten englannista itse hankittu Manitoy MT 932 vm 2005. Nyt mittarissa 3000h. Pientä murhetta, startin hiilet piti uusia (Vaikka on perkinsin kone tarvike startit eivät sovi).
Nyt on sähköinen siirtopumppu takerrellut, ei aina lähde pumppaamaan, joutuu kolauttamaan. Keskolta saa alkuperäisosia, en ole vielä vaihtanut kun joutuu vaihtamaan koko suodatin rungon, johon pumppu on integroitu. Muuten hyvin toiminut. Aivan eri sarjassa kuormain työssä kuin etukuormaaja. Erityisesti rakennus aikana hyvä. Ehdottomasti maatalouskäyttöön isommilla renkailla ja traktori kuviolla.

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: kurottaja
mitäs nuo Caterpillarrit on?

8200 h ajettu viimmese viire vuare aikana. Moottori om ainua pas** ko se om PERKINSSELI!
Huahottaa ko sälli aka seljäsä! ;)  Kestävyys keheno moottoreisa! Muuto kelepo kones mutta unohra lyhyt puamiset et saa ko niskas piloolle!

Teroman

Vs: kurottaja

Manitoulla ei tee mitään
 8)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Vs: kurottaja
Täältä kans ääni Manitoulle ja antiääni Jontikalle.
Manitou ja JCB olivat vaihtoehtoina viimeisessä hankinnassa. Mulla on nuo samat työt ja mielestäni 6 m riittää nostokorkeudeksi ja panostin enemmän nostotehoon. Malli on MLT 634 LSU.
Keskollahan on tuo 745 tarjouksessa ja niitä löytyy uusia myös Baltiasta edullisesti.
Mystinen kesälaatumies

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: kurottaja
taitaa justihin nuo jcb ja manitou olla ne parahat,1300h ja pari vuotta on manitousta kokemusta,tykänny oon kovaa,kestävyydestä ei sitte vielä tierä sanua mitää.. mites Pohojalaanen;onko saksahan jo pyydetty mallin hommihin,mulle ei ainakaa vielä oo kutsua tullu ;)
Jos moon ny oikias ihimises, niin kyllä tuo yks mustavalakoonen kuva riitti, siinä on saksalaasille  aiva tarpeheksi mallikansiota tästä naamasta. Sun kohoralla oli muuten valakoonen neliö, joku suodatin niilläki näkyy baanan varrella olevan.

En oo maksanu, ainakaa vielä...

Teroman

Vs: kurottaja

Jotain K sisäpiiri piilo myyjiä liikkeellä ?
 ???

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: kurottaja
JCB on ainakin kova kone. Kokemusta kolmesta ja noin 10000h. Eipä oo suuria murheita ollu. Jotain perus englantilaista sähkövikaa, mutta ne kuuluu asiaan  ;D Jos et JCB:tä laita niin sitten manitou.