ahras kurkkuunen laite jos kuivittelet liikaa (juuri niin paljon mitä kunnon kuivittelu vaatiis) tukko on taattu jos liian vähän velli on valmis. prässi vois jopa toimia jos poistoputkes olis välppä joka ei päästääsi paskaa tulemaan takaasin päin ja lisäksi prässin runko pitäis olla 10 cm korkeampi nykyysestä jolloin se ei keräisi jemmaa lykkäämällä tulevaa paskaa takaasin navettaan päin. paska tuloo kahresta loorista yhtaikaa+ nuorenpuolen karsina ruikulit parikertaa lisäksi päälle.
[/quote]
Mulla on tuota ongelmaa kanssa Pellon raapan käyttäjänä

Mutta kyllä kai siitä voi syyttää itseäänkin , sillä kyllähän tuohonkin vois noita hanoja varmaan värkätä enemmänkin. Joskus olis mukavaa että hanankäännöllä sais sen kokoja kuorun tyhjäksi. Hana mulla on niin että toisen loorin saa suljettua ja niin olen tämän talven sontia tyhjäillytkin ensin 1 sitten kaksi looria, mutta sitten pitää jättää vielä se 1 loori tyhjäykseen että kokoja kuilu tyhjenee

Pitäis olla oikeastaan ensin 1 sitten 2 ja lopuksi vain pelkkä kokooja kuilu

[/quote]
tällähetkellä koneen käynnistyksestä siihen että kaikki kikkarat on tunkion puolella kuluu aikaa reilu 1,5 h ettei kehtaisi kraanojakaan laittaa yhtään lisää kun niitä on nyt kaksi karsinapuolen sulku ja parsipuolen sulku. kokooja- ja prässikuilu velloo kokoajan. kokonais pituus kaikki raappalinjat yhteensä noin 88m.