Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Porin tehotuonti ym.  (Luettu 36623 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Porin tehotuonti ym.
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Riippuu konehesta ja tekijästä, EGR on maharollista ohittaa joo. Nykyäänhän tuo operaatio teherähän yleensä kytkemällä läppäri koneeseen, imaisemalla ulukomailta (Tanska, Saksa...) uusi ohjelmisto ja asentamalla se koneesehen. Tilausvaihees on joiskin koneis maharollista pyytää EGR:n sulkeminen.
LTR-racingin kaveri tekee sen halvemmalla eikä tarvita tanskan ohjelmia  :D  Tai kannattaa ainakin kysyä kun 400€ on myös rahaa....
mitä haittaa tuosta egr; tä on ollu traktoripuolella, kunhan pysytty maltillisissa tehonlisäyksessä. kuorma-autopuolella ei oo ollu vissiin kovin suuria ongelmia. tyhjänkäynti lienee asia mitä pitää välttää ???
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Porin tehotuonti ym.
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Riippuu konehesta ja tekijästä, EGR on maharollista ohittaa joo. Nykyäänhän tuo operaatio teherähän yleensä kytkemällä läppäri koneeseen, imaisemalla ulukomailta (Tanska, Saksa...) uusi ohjelmisto ja asentamalla se koneesehen. Tilausvaihees on joiskin koneis maharollista pyytää EGR:n sulkeminen.
LTR-racingin kaveri tekee sen halvemmalla eikä tarvita tanskan ohjelmia  :D  Tai kannattaa ainakin kysyä kun 400€ on myös rahaa....
mitä haittaa tuosta egr; tä on ollu traktoripuolella, kunhan pysytty maltillisissa tehonlisäyksessä. kuorma-autopuolella ei oo ollu vissiin kovin suuria ongelmia. tyhjänkäynti lienee asia mitä pitää välttää ???
Autossa huomas hyvin että kierroksia otti jonkun verran paremmin ja muutenkin kulku piristyi....  Ja siis mitä hyötyä on kerran käytettyä happea tunkea moottoriin minkä pitäisi käydä mahdollisimman hyvällä hyötysuhteella????  Deutzin EGR lauhdutin sulaa jo maltillisellakin tehonlisäyksellä ja tuskimpa jonnikkan pakokaasun jäähdytin siitä tykkää kun joutuu normaalia lämpimämpää ilmaa jäähdyttämään ja jos ei oo jäähdytystä ollenkaan niin menee turhan lämmintä ilmaa viileä happipitoisen ilman sekaan....  AD-blue on varmasti paras jos täytyy kerran päästöjä pienentää mutta parempi kun ei oo mitään turhia konsteja  :D

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Porin tehotuonti ym.
Osaakos raati sanoa NH EEAn viritykseen systeemin joka ei nosta pelkästään ruiskutuspainetta vaan muuttaa ruiskutustapahtumaa ajallisesti.
Huoltomies varoitti pelkän paineennoston aiheuttavan pienenkin suutinvian yhteydessä männän sulamisen.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Porin tehotuonti ym.
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Riippuu konehesta ja tekijästä, EGR on maharollista ohittaa joo. Nykyäänhän tuo operaatio teherähän yleensä kytkemällä läppäri koneeseen, imaisemalla ulukomailta (Tanska, Saksa...) uusi ohjelmisto ja asentamalla se koneesehen. Tilausvaihees on joiskin koneis maharollista pyytää EGR:n sulkeminen.
LTR-racingin kaveri tekee sen halvemmalla eikä tarvita tanskan ohjelmia  :D  Tai kannattaa ainakin kysyä kun 400€ on myös rahaa....
mitä haittaa tuosta egr; tä on ollu traktoripuolella, kunhan pysytty maltillisissa tehonlisäyksessä. kuorma-autopuolella ei oo ollu vissiin kovin suuria ongelmia. tyhjänkäynti lienee asia mitä pitää välttää ???
Autossa huomas hyvin että kierroksia otti jonkun verran paremmin ja muutenkin kulku piristyi....  Ja siis mitä hyötyä on kerran käytettyä happea tunkea moottoriin minkä pitäisi käydä mahdollisimman hyvällä hyötysuhteella????  Deutzin EGR lauhdutin sulaa jo maltillisellakin tehonlisäyksellä ja tuskimpa jonnikkan pakokaasun jäähdytin siitä tykkää kun joutuu normaalia lämpimämpää ilmaa jäähdyttämään ja jos ei oo jäähdytystä ollenkaan niin menee turhan lämmintä ilmaa viileä happipitoisen ilman sekaan....  AD-blue on varmasti paras jos täytyy kerran päästöjä pienentää mutta parempi kun ei oo mitään turhia konsteja  :D
päästöt on tietenkin tärkein nykyajassa, mutta mitä järkeä on pakkasella vetää moottoriin osakuormalla kylmää ilmaa ??? ???
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Porin tehotuonti ym.
Osaakos raati sanoa NH EEAn viritykseen systeemin joka ei nosta pelkästään ruiskutuspainetta vaan muuttaa ruiskutustapahtumaa ajallisesti.
Huoltomies varoitti pelkän paineennoston aiheuttavan pienenkin suutinvian yhteydessä männän sulamisen.

eihän suuttimista mene määräänsä enempää läpi poltto-ainetta, vaikka ajotusta ja polttoneste-annosta suurennetaan, ja suihkutusaikaa lisätään, jossain tulee raja vastaan.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Porin tehotuonti ym.
Osaakos raati sanoa NH EEAn viritykseen systeemin joka ei nosta pelkästään ruiskutuspainetta vaan muuttaa ruiskutustapahtumaa ajallisesti.
Huoltomies varoitti pelkän paineennoston aiheuttavan pienenkin suutinvian yhteydessä männän sulamisen.

eihän suuttimista mene määräänsä enempää läpi poltto-ainetta, vaikka ajotusta ja polttoneste-annosta suurennetaan, ja suihkutusaikaa lisätään, jossain tulee raja vastaan.

--niin,tuleehan raja vastaan....mulla 130/150 hp nyt,suurin moottoriteho tosta jotain 270 ihan tehtaalaisena
--jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin tää CR annostelee nimenomaan suuttimilla tarvittavan polttoainemäärän tehontarpeen mukaan.Säätökeinoina aika ja ajoitus.Painehan on suuttimille tarjolla koko ajan.
--käsittääkseni sallitun 'ikkunan'puitteissa on mahdollista painetta nostamatta säätää ruiskutusmäärää
ohjelmaa muokkaamalla
--toinen mahdollisuus käsittääkseni on nostaa ruiskutuspainetta hämäämällä paineenmittausta,jolloin teho nousee vain ruiskutusmäärän kasvun seurauksena.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Porin tehotuonti ym.
Osaakos raati sanoa NH EEAn viritykseen systeemin joka ei nosta pelkästään ruiskutuspainetta vaan muuttaa ruiskutustapahtumaa ajallisesti.
Huoltomies varoitti pelkän paineennoston aiheuttavan pienenkin suutinvian yhteydessä männän sulamisen.

eihän suuttimista mene määräänsä enempää läpi poltto-ainetta, vaikka ajotusta ja polttoneste-annosta suurennetaan, ja suihkutusaikaa lisätään, jossain tulee raja vastaan.

--niin,tuleehan raja vastaan....mulla 130/150 hp nyt,suurin moottoriteho tosta jotain 270 ihan tehtaalaisena
--jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin tää CR annostelee nimenomaan suuttimilla tarvittavan polttoainemäärän tehontarpeen mukaan.Säätökeinoina aika ja ajoitus.Painehan on suuttimille tarjolla koko ajan.
--käsittääkseni sallitun 'ikkunan'puitteissa on mahdollista painetta nostamatta säätää ruiskutusmäärää
ohjelmaa muokkaamalla
--toinen mahdollisuus käsittääkseni on nostaa ruiskutuspainetta hämäämällä paineenmittausta,jolloin teho nousee vain ruiskutusmäärän kasvun seurauksena.
onko suuttimet samat tuossa kaikkein järeimmässä ???
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Porin tehotuonti ym.
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Riippuu konehesta ja tekijästä, EGR on maharollista ohittaa joo. Nykyäänhän tuo operaatio teherähän yleensä kytkemällä läppäri koneeseen, imaisemalla ulukomailta (Tanska, Saksa...) uusi ohjelmisto ja asentamalla se koneesehen. Tilausvaihees on joiskin koneis maharollista pyytää EGR:n sulkeminen.
LTR-racingin kaveri tekee sen halvemmalla eikä tarvita tanskan ohjelmia  :D  Tai kannattaa ainakin kysyä kun 400€ on myös rahaa....
mitä haittaa tuosta egr; tä on ollu traktoripuolella, kunhan pysytty maltillisissa tehonlisäyksessä. kuorma-autopuolella ei oo ollu vissiin kovin suuria ongelmia. tyhjänkäynti lienee asia mitä pitää välttää ???
Autossa huomas hyvin että kierroksia otti jonkun verran paremmin ja muutenkin kulku piristyi....  Ja siis mitä hyötyä on kerran käytettyä happea tunkea moottoriin minkä pitäisi käydä mahdollisimman hyvällä hyötysuhteella????  Deutzin EGR lauhdutin sulaa jo maltillisellakin tehonlisäyksellä ja tuskimpa jonnikkan pakokaasun jäähdytin siitä tykkää kun joutuu normaalia lämpimämpää ilmaa jäähdyttämään ja jos ei oo jäähdytystä ollenkaan niin menee turhan lämmintä ilmaa viileä happipitoisen ilman sekaan....  AD-blue on varmasti paras jos täytyy kerran päästöjä pienentää mutta parempi kun ei oo mitään turhia konsteja  :D
päästöt on tietenkin tärkein nykyajassa, mutta mitä järkeä on pakkasella vetää moottoriin osakuormalla kylmää ilmaa ??? ???
No eikö se silti kannata sitten vaan rajata jotenkin sen ahtoilman lämpöä kuin syöttää kerran poltettua kaasua koneelle???  Ja dieselin pakokaasut sotkee aina eli mukavampi se on sotkea pakoputkea kuin imusarjaa....

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Porin tehotuonti ym.
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Riippuu konehesta ja tekijästä, EGR on maharollista ohittaa joo. Nykyäänhän tuo operaatio teherähän yleensä kytkemällä läppäri koneeseen, imaisemalla ulukomailta (Tanska, Saksa...) uusi ohjelmisto ja asentamalla se koneesehen. Tilausvaihees on joiskin koneis maharollista pyytää EGR:n sulkeminen.
LTR-racingin kaveri tekee sen halvemmalla eikä tarvita tanskan ohjelmia  :D  Tai kannattaa ainakin kysyä kun 400€ on myös rahaa....
mitä haittaa tuosta egr; tä on ollu traktoripuolella, kunhan pysytty maltillisissa tehonlisäyksessä. kuorma-autopuolella ei oo ollu vissiin kovin suuria ongelmia. tyhjänkäynti lienee asia mitä pitää välttää ???
Autossa huomas hyvin että kierroksia otti jonkun verran paremmin ja muutenkin kulku piristyi....  Ja siis mitä hyötyä on kerran käytettyä happea tunkea moottoriin minkä pitäisi käydä mahdollisimman hyvällä hyötysuhteella????  Deutzin EGR lauhdutin sulaa jo maltillisellakin tehonlisäyksellä ja tuskimpa jonnikkan pakokaasun jäähdytin siitä tykkää kun joutuu normaalia lämpimämpää ilmaa jäähdyttämään ja jos ei oo jäähdytystä ollenkaan niin menee turhan lämmintä ilmaa viileä happipitoisen ilman sekaan....  AD-blue on varmasti paras jos täytyy kerran päästöjä pienentää mutta parempi kun ei oo mitään turhia konsteja  :D
päästöt on tietenkin tärkein nykyajassa, mutta mitä järkeä on pakkasella vetää moottoriin osakuormalla kylmää ilmaa ??? ???
No eikö se silti kannata sitten vaan rajata jotenkin sen ahtoilman lämpöä kuin syöttää kerran poltettua kaasua koneelle???  Ja dieselin pakokaasut sotkee aina eli mukavampi se on sotkea pakoputkea kuin imusarjaa....
maalaisjärjellä kyllä, mutta insinöörit on tämmöseen ratkaisuun päätyneet polttoaineen hinnan ja ympäristönormien takia. luulis myös moottorin pitävän lämpönsä paremmin tuon takaisinkierrätyksen takia
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Porin tehotuonti ym.
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Riippuu konehesta ja tekijästä, EGR on maharollista ohittaa joo. Nykyäänhän tuo operaatio teherähän yleensä kytkemällä läppäri koneeseen, imaisemalla ulukomailta (Tanska, Saksa...) uusi ohjelmisto ja asentamalla se koneesehen. Tilausvaihees on joiskin koneis maharollista pyytää EGR:n sulkeminen.
LTR-racingin kaveri tekee sen halvemmalla eikä tarvita tanskan ohjelmia  :D  Tai kannattaa ainakin kysyä kun 400€ on myös rahaa....
mitä haittaa tuosta egr; tä on ollu traktoripuolella, kunhan pysytty maltillisissa tehonlisäyksessä. kuorma-autopuolella ei oo ollu vissiin kovin suuria ongelmia. tyhjänkäynti lienee asia mitä pitää välttää ???
Autossa huomas hyvin että kierroksia otti jonkun verran paremmin ja muutenkin kulku piristyi....  Ja siis mitä hyötyä on kerran käytettyä happea tunkea moottoriin minkä pitäisi käydä mahdollisimman hyvällä hyötysuhteella????  Deutzin EGR lauhdutin sulaa jo maltillisellakin tehonlisäyksellä ja tuskimpa jonnikkan pakokaasun jäähdytin siitä tykkää kun joutuu normaalia lämpimämpää ilmaa jäähdyttämään ja jos ei oo jäähdytystä ollenkaan niin menee turhan lämmintä ilmaa viileä happipitoisen ilman sekaan....  AD-blue on varmasti paras jos täytyy kerran päästöjä pienentää mutta parempi kun ei oo mitään turhia konsteja  :D
päästöt on tietenkin tärkein nykyajassa, mutta mitä järkeä on pakkasella vetää moottoriin osakuormalla kylmää ilmaa ??? ???
No eikö se silti kannata sitten vaan rajata jotenkin sen ahtoilman lämpöä kuin syöttää kerran poltettua kaasua koneelle???  Ja dieselin pakokaasut sotkee aina eli mukavampi se on sotkea pakoputkea kuin imusarjaa....
maalaisjärjellä kyllä, mutta insinöörit on tämmöseen ratkaisuun päätyneet polttoaineen hinnan ja ympäristönormien takia. luulis myös moottorin pitävän lämpönsä paremmin tuon takaisinkierrätyksen takia
Termostaatti pitää koneen lämmöt kohillaan.Täytökset on paremmat kylmällä ilmalla.
Velipojan chevyvanissa näin mitä takaisinkierrätykset tekee koneelle,imusarjassa sormen mentävä reikä noen keskellä.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Porin tehotuonti ym.
Osaakos raati sanoa NH EEAn viritykseen systeemin joka ei nosta pelkästään ruiskutuspainetta vaan muuttaa ruiskutustapahtumaa ajallisesti.
Huoltomies varoitti pelkän paineennoston aiheuttavan pienenkin suutinvian yhteydessä männän sulamisen.

eihän suuttimista mene määräänsä enempää läpi poltto-ainetta, vaikka ajotusta ja polttoneste-annosta suurennetaan, ja suihkutusaikaa lisätään, jossain tulee raja vastaan.

--niin,tuleehan raja vastaan....mulla 130/150 hp nyt,suurin moottoriteho tosta jotain 270 ihan tehtaalaisena
--jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin tää CR annostelee nimenomaan suuttimilla tarvittavan polttoainemäärän tehontarpeen mukaan.Säätökeinoina aika ja ajoitus.Painehan on suuttimille tarjolla koko ajan.
--käsittääkseni sallitun 'ikkunan'puitteissa on mahdollista painetta nostamatta säätää ruiskutusmäärää
ohjelmaa muokkaamalla
--toinen mahdollisuus käsittääkseni on nostaa ruiskutuspainetta hämäämällä paineenmittausta,jolloin teho nousee vain ruiskutusmäärän kasvun seurauksena.
onko suuttimet samat tuossa kaikkein järeimmässä ???

--en minä tiedä onko suutimet samat mutta:
--ei ole tarkoitus pyrkiä lähellekään noiden isoimpien tehoja,ajatuksena mulla 20-25 hp nosto
--pointti on se,että suutin annostelee polttoainemäärää ei pumppu kuten vanhassa tekniikassa

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Porin tehotuonti ym.
Osaakos raati sanoa NH EEAn viritykseen systeemin joka ei nosta pelkästään ruiskutuspainetta vaan muuttaa ruiskutustapahtumaa ajallisesti.
Huoltomies varoitti pelkän paineennoston aiheuttavan pienenkin suutinvian yhteydessä männän sulamisen.

eihän suuttimista mene määräänsä enempää läpi poltto-ainetta, vaikka ajotusta ja polttoneste-annosta suurennetaan, ja suihkutusaikaa lisätään, jossain tulee raja vastaan.

--niin,tuleehan raja vastaan....mulla 130/150 hp nyt,suurin moottoriteho tosta jotain 270 ihan tehtaalaisena
--jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin tää CR annostelee nimenomaan suuttimilla tarvittavan polttoainemäärän tehontarpeen mukaan.Säätökeinoina aika ja ajoitus.Painehan on suuttimille tarjolla koko ajan.
--käsittääkseni sallitun 'ikkunan'puitteissa on mahdollista painetta nostamatta säätää ruiskutusmäärää
ohjelmaa muokkaamalla
--toinen mahdollisuus käsittääkseni on nostaa ruiskutuspainetta hämäämällä paineenmittausta,jolloin teho nousee vain ruiskutusmäärän kasvun seurauksena.
onko suuttimet samat tuossa kaikkein järeimmässä ???

--en minä tiedä onko suutimet samat mutta:
--ei ole tarkoitus pyrkiä lähellekään noiden isoimpien tehoja,ajatuksena mulla 20-25 hp nosto
--pointti on se,että suutin annostelee polttoainemäärää ei pumppu kuten vanhassa tekniikassa
Siis kyllähän sä 20-25hp voit nostaa... Mikä traktori se sitten on niin tietäis tarkemmin?

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Vs: Porin tehotuonti ym.
Onko kellaan tollasta 6320 jontikkaa lastutettuna. Meinaan ei vaikuta omasta mielestä mitään. Saattaapi olla vika siinä boksissa. Soittelin sen maahantuojalle ja sanoivat että siinä sisäpuolella on napit, joilla saa kytkettyä 70-130% tehoa. Niilläkään ei ollut käytännössä mitään vaikutusta. Ilmeisesti saisi ohjelmoitua ton boksin uudelleen mut onko vaikutusta? Lastu asennettu jd huollossa kuopiossa.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Porin tehotuonti ym.
Onko kellaan tollasta 6320 jontikkaa lastutettuna.

Mulla on 6420 SE lastulla, siinä ainakin huomaa, jos lastu on päällä.Tyhjäkäynti muuttuu röpöttäväksi ja kaasua polkaistessa tulee mustaa putkesta. Vaikutus 110 hv --> 130 hv dynamon mukaan.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: Porin tehotuonti ym.
Onko kellaan tollasta 6320 jontikkaa lastutettuna.

Mulla on 6420 SE lastulla, siinä ainakin huomaa, jos lastu on päällä.Tyhjäkäynti muuttuu röpöttäväksi ja kaasua polkaistessa tulee mustaa putkesta. Vaikutus 110 hv --> 130 hv dynamon mukaan.
mistä tuo röpötys johtuu,,, ennakot pielessä ??? ??? :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...