Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: hvinnamo - 13.02.10 - klo:11:11

Otsikko: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: hvinnamo - 13.02.10 - klo:11:11
Kävi eilen Porin tehotuonnin kaveri säätämässä alitehoisen Deutzin moottorin vireeseen.Tehtiin sellanen ihan kevyt viritys ja täytyy sanoa että kone muuttui täysin.Vähän kyllä on sapettanut tähän asti kun oltiin luvatuista tehoista yli 15 heppaa jäljessä.Erittäin pätevä ja asiallinen kaveri joka tiesi mitä tekee.Hyvä tietämystaso eri moottoreista ja täytyy kyllä suositella.Onko muilla kokemuksia muista alan firmoista ja miten koneet ovat säätämisen jälkeen toimineet??
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Kp - 13.02.10 - klo:11:24
Kävi eilen Porin tehotuonnin kaveri säätämässä alitehoisen Deutzin moottorin vireeseen.Tehtiin sellanen ihan kevyt viritys ja täytyy sanoa että kone muuttui täysin.Vähän kyllä on sapettanut tähän asti kun oltiin luvatuista tehoista yli 15 heppaa jäljessä.Erittäin pätevä ja asiallinen kaveri joka tiesi mitä tekee.Hyvä tietämystaso eri moottoreista ja täytyy kyllä suositella.Onko muilla kokemuksia muista alan firmoista ja miten koneet ovat säätämisen jälkeen toimineet??

Viuelä on kaupasta saanut suoraan riittävän tehokkaan koneen.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: +200 - 13.02.10 - klo:11:28
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: EXC - 13.02.10 - klo:15:13
EMJ power

Laittoivat uuden ohjelman moottorinohjausyksikköön
Pelaa paremmin kuin yksikään kohdalle osunut lastu..

Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: bobbari - 13.02.10 - klo:16:16
Kävi eilen Porin tehotuonnin kaveri säätämässä alitehoisen Deutzin moottorin vireeseen.Tehtiin sellanen ihan kevyt viritys ja täytyy sanoa että kone muuttui täysin.Vähän kyllä on sapettanut tähän asti kun oltiin luvatuista tehoista yli 15 heppaa jäljessä.Erittäin pätevä ja asiallinen kaveri joka tiesi mitä tekee.Hyvä tietämystaso eri moottoreista ja täytyy kyllä suositella.Onko muilla kokemuksia muista alan firmoista ja miten koneet ovat säätämisen jälkeen toimineet??
    30-sarjan jenkkijonnut ehkä vaikeampia lastuttaa. Koneen sammuttamisen jälkeen vaan tuppaavat menemään vakiosäätöihin. Kuulemani mukaan kyseinen firmakin on palauttanut rahoja takaisin isännille kun viritys ei olekaan pysynyt kuosissa.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: milkboi - 13.02.10 - klo:16:21
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
scaniasta pystyy ainakin urean ohittamaan.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: kyntaja - 13.02.10 - klo:16:59
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???

Taitaa jonnusta (7430/7530) kannattaa ihan mekaanisesti ottaa egr pois,niin ei itke nesteitä öljyn sekaan.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: +200 - 13.02.10 - klo:17:01
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???

Taitaa jonnusta (7430/7530) kannattaa ihan mekaanisesti ottaa egr pois,niin ei itke nesteitä öljyn sekaan.
Kuinka??
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: kyntaja - 13.02.10 - klo:17:11
Emmä tiiä,tuntuvat uusista ottavan,laukkanen varmaan tietää
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: ijasja2 - 13.02.10 - klo:17:41
Kävi eilen Porin tehotuonnin kaveri säätämässä alitehoisen Deutzin moottorin vireeseen.Tehtiin sellanen ihan kevyt viritys ja täytyy sanoa että kone muuttui täysin.Onko muilla kokemuksia muista alan firmoista ja miten koneet ovat säätämisen jälkeen toimineet??

Deutsiin tehtiin aikoinaan samanlainen päivitys, 149hv tehtaan mukaan vakiotehoa,löytyi penkissä vakiona vajaa 160hv. 20% pyyntiä, ja se saatiin,vajaa 200 kaakkia nykyisellään.

 Mukavahan tuosta tuli,oli vakionakin ihan ok. vrt. vastaaviin. Tehtaalta tullut monentehoisia "samantehoisia", oma ja kaverin kone pirteitä mutta osassa reilusti alitehoa ts. sama kone saattaa olla 130-165hv. Eipä ihme että ristiriitaisia käyttäjäkokemuksia:)

Osaamaton virittäjä saa aikaan paljon pahaa, helposti lipsahtaa 100hv lisää vaikka pyyntinä lievä viritys. Penkissä selviää karu totuus pirteästä koneesta ;D
Omaan ja moneen muuhun http://www.voimaa.com/ ohjelmointi, halutunlainen custom-ohjelma.

Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: zetor8045 - 13.02.10 - klo:18:20
Kävi eilen Porin tehotuonnin kaveri säätämässä alitehoisen Deutzin moottorin vireeseen.Tehtiin sellanen ihan kevyt viritys ja täytyy sanoa että kone muuttui täysin.Onko muilla kokemuksia muista alan firmoista ja miten koneet ovat säätämisen jälkeen toimineet??

Deutsiin tehtiin aikoinaan samanlainen päivitys, 149hv tehtaan mukaan vakiotehoa,löytyi penkissä vakiona vajaa 160hv. 20% pyyntiä, ja se saatiin,vajaa 200 kaakkia nykyisellään.

 Mukavahan tuosta tuli,oli vakionakin ihan ok. vrt. vastaaviin. Tehtaalta tullut monentehoisia "samantehoisia", oma ja kaverin kone pirteitä mutta osassa reilusti alitehoa ts. sama kone saattaa olla 130-165hv. Eipä ihme että ristiriitaisia käyttäjäkokemuksia:)

Osaamaton virittäjä saa aikaan paljon pahaa, helposti lipsahtaa 100hv lisää vaikka pyyntinä lievä viritys. Penkissä selviää karu totuus pirteästä koneesta ;D
Omaan ja moneen muuhun http://www.voimaa.com/ ohjelmointi, halutunlainen custom-ohjelma.


Porin thotuonnin kauttahan nuo monien firmojen viriohjelmat tulee... Mutta www.ltr-racing.com tekee ohjelmat itse ja on semmonen 400€ halvempi kuin porin tehotuonti mutta kyllähän tuo porilainenkin osasi asiansa hyvin 120mk3 deutsin kohdalla  :D
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: lappalainen - 13.02.10 - klo:18:25
Kävi eilen Porin tehotuonnin kaveri säätämässä alitehoisen Deutzin moottorin vireeseen.Tehtiin sellanen ihan kevyt viritys ja täytyy sanoa että kone muuttui täysin.Vähän kyllä on sapettanut tähän asti kun oltiin luvatuista tehoista yli 15 heppaa jäljessä.Erittäin pätevä ja asiallinen kaveri joka tiesi mitä tekee.Hyvä tietämystaso eri moottoreista ja täytyy kyllä suositella.Onko muilla kokemuksia muista alan firmoista ja miten koneet ovat säätämisen jälkeen toimineet??

naapuri laittoi steinbauerin 115deutsiin tuli 50hv lisää ja kannentiiviste samantien pihalle nyt joku 20-30hv lisää.

itellä 7485massikassa digituning lievä optimointi 306,7hv  alunperin 202hv pikkusen tuli enemmän kuin tarkotus . ei ollut penkkiä sillon mutta hyvin tuo on pari vuotta pelittänyt ja harvoinpa sisuja tai perkinssejä viritysten vuoksi särkyy  
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: zetor8045 - 13.02.10 - klo:18:33
Kävi eilen Porin tehotuonnin kaveri säätämässä alitehoisen Deutzin moottorin vireeseen.Tehtiin sellanen ihan kevyt viritys ja täytyy sanoa että kone muuttui täysin.Vähän kyllä on sapettanut tähän asti kun oltiin luvatuista tehoista yli 15 heppaa jäljessä.Erittäin pätevä ja asiallinen kaveri joka tiesi mitä tekee.Hyvä tietämystaso eri moottoreista ja täytyy kyllä suositella.Onko muilla kokemuksia muista alan firmoista ja miten koneet ovat säätämisen jälkeen toimineet??

naapuri laittoi steinbauerin 115deutsiin tuli 50hv lisää ja kannentiiviste samantien pihalle nyt joku 20-30hv lisää.

itellä 7485massikassa digituning lievä optimointi 306,7hv  alunperin 202hv pikkusen tuli enemmän kuin tarkotus . ei ollut penkkiä sillon mutta hyvin tuo on pari vuotta pelittänyt ja harvoinpa sisuja tai perkinssejä viritysten vuoksi särkyy  
Niin siis näitä bokseja kannattaa välttää viimeiseen asti ne kun yleensä vain huijaavat traktorin omaa tietokonetta ja pidentävät ruiskutus aikaa ja aiheuttavat usein käyntihäiriöitä ja varsinkin deutsit usein hylkii bokseja vahvasti....
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: IsoK - 13.02.10 - klo:18:36
Missä hinnoissa nämä ammattilaisten tekemät säädöt/viritykset liikkuu? Lastujen hintojahan tuolta löytyikin joihinkin malleihin. Kylläkin lähinnä uudempiin.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Maalaispoika - 13.02.10 - klo:18:38
Missä hinnoissa nämä ammattilaisten tekemät säädöt/viritykset liikkuu? Lastujen hintojahan tuolta löytyikin joihinkin malleihin. Kylläkin lähinnä uudempiin.

Taitaa traktoreihin olla reilun tonnin, pakettiauto oli noin 500 euroa.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: hvinnamo - 13.02.10 - klo:19:36
Missä hinnoissa nämä ammattilaisten tekemät säädöt/viritykset liikkuu? Lastujen hintojahan tuolta löytyikin joihinkin malleihin. Kylläkin lähinnä uudempiin.
Tonnin paikkeilla/kone...useammasta saa ehkä neuvoteltua kun menee ikäänkuin samalla reissulla.Porin pojalla oli sentään tehopenkki mukana eikä ollut kiire vaan koeajon jälkeen kysyi vieläkö tehdään muutoksia.Idea lähti alunperin kun vedettiin samanlaisia paskakärryjä ja kaverilla on 115 mk3 ja vetotehoissa ei ollut eroja,pikemminkin 115 veti paremmin kuin mun 610m.Ruvettiin epäilemään että kaikki ei ole koneessa mitä on paperilla.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: potatofarmer - 13.02.10 - klo:19:51
Todella tyytyväinen olen porin tehotuonnin optimointiin,tallista löytyy deutzit 130 -06 ja 135 -01
130 oli vakiona 115 hv ja nyt 165 hv ja 135 oli 150 hv ja nyt 197 hv  ,varsinkin 130 oli vakiona niin laiska että harkitsin jopa koneen vaihtoa mutta nyt siitä ei luopuisi millään,on meinaan kutoseksi todella ketterä peli.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Arik - 13.02.10 - klo:19:59
Mulle kävi kaksvuotta sitten porintehotunnista säätää jd 6420. Tehoa oli vakiona 110 tapista säädön jälkeen 155. Vääntöä tuli alas todella hyvin, todella mukava kuormaushommissa. Viime kesänä koeajossa 6930 uudenkarheana ja paremmin toi 6420 kyllä vetelee.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: hl - 13.02.10 - klo:21:16
Mulle kävi kaksvuotta sitten porintehotunnista säätää jd 6420. Tehoa oli vakiona 110 tapista säädön jälkeen 155. Vääntöä tuli alas todella hyvin, todella mukava kuormaushommissa. Viime kesänä koeajossa 6930 uudenkarheana ja paremmin toi 6420 kyllä vetelee.
voimaa.com  kävi säätämässä minun 6420 jd:n, voimaa ja vääntöä tuli lisää ja PALJON.
t 191 valumöltti tulee perä edellä mäessä vastaan, samat painot kärryissä  ;D ;D
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Imme - 13.02.10 - klo:21:52
reilu 10 vuotta lastuista kokemusta 8 eri koneessa. Kaikki ovat pelanneet. Yksikään ei ole kulutusta laskenut. Koneet on kestäneet.

Hyvä asia et saa muokattua konetta, halvempaa kuin koneenvaihto.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: hvinnamo - 13.02.10 - klo:23:27
monesti samassa mallisarjassa on peräkkäsillä malleilla hintaeroa 5ke ja tehoeroa 10kw.Samat koneet ja perät ym.Eli kannattais ottaa se pienempi ja virittää...en tiedä?
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: elvis - 14.02.10 - klo:00:15
Meillä M-B Actros 3348 käytettiin 2x johdon jatkona ja kummallakin kertaa tuli tehoa,kulutus tippui ym ym mut kummankin kerran jälkeen meni moottorin ohjaus boksi...
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: icefarmer - 14.02.10 - klo:00:35
Meillä M-B Actros 3348 käytettiin 2x johdon jatkona ja kummallakin kertaa tuli tehoa,kulutus tippui ym ym mut kummankin kerran jälkeen meni moottorin ohjaus boksi...
scanioista kuulemma menny kans bokseja, kun "ruuattu" naapurin 500:sesta meni 2 sitte todettiin että tulee halvemmaks ajaa vakiolla ;D. on se ihme, kulku paranee ja kulutus tippuu ::) ::)
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Lokinpaska - 14.02.10 - klo:11:09
Kukanyt vakio koneella jaksaa ajaa !! Meillä ainakin kaikki koneet on viritettyjä ! ei ole ollu se takia mitään ongelmaa.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: +200 - 14.02.10 - klo:11:25
Kukanyt vakio koneella jaksaa ajaa !! Meillä ainakin kaikki koneet on viritettyjä ! ei ole ollu se takia mitään ongelmaa.
Kyllähän vakiokoneilla tilitehdään,lelut erikseen 8)
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: realisti - 14.02.10 - klo:11:54
monesti samassa mallisarjassa on peräkkäsillä malleilla hintaeroa 5ke ja tehoeroa 10kw.Samat koneet ja perät ym.Eli kannattais ottaa se pienempi ja virittää...en tiedä?

juuri tämän takia tuli valittua fergusonilta 7485 eikä 7495. Eroa hinnassa vaikka kuinka paljon vaikka täysin sama kone. Jopa myyjä suositeli pienenpää! Lastulla 300hv ;D
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: zetor8045 - 14.02.10 - klo:13:23
monesti samassa mallisarjassa on peräkkäsillä malleilla hintaeroa 5ke ja tehoeroa 10kw.Samat koneet ja perät ym.Eli kannattais ottaa se pienempi ja virittää...en tiedä?

juuri tämän takia tuli valittua fergusonilta 7485 eikä 7495. Eroa hinnassa vaikka kuinka paljon vaikka täysin sama kone. Jopa myyjä suositeli pienenpää! Lastulla 300hv ;D
M620 deutsin ja M640 deutsin välillä hintaero olis ollut yli 10 000 ja ei juuri muuta eroa kuin 2-venttiiliä lisää per sylinteri ja maailman toimimattomin EGR lauhdutin joka sulaa samantien lastutuksen jälkeen ja yrman kädettömät ei sitä osanneet sulkea  ;D 
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Konemies - 14.02.10 - klo:14:04
Siltiki sitä mieltä että kaiken paras ja toimivin tehonsäätö tarpeen mukaan on rivipumpun takapäässä  ;D
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Pohojalaanen - 14.02.10 - klo:14:55
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Riippuu konehesta ja tekijästä, EGR on maharollista ohittaa joo. Nykyäänhän tuo operaatio teherähän yleensä kytkemällä läppäri koneeseen, imaisemalla ulukomailta (Tanska, Saksa...) uusi ohjelmisto ja asentamalla se koneesehen. Tilausvaihees on joiskin koneis maharollista pyytää EGR:n sulkeminen.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: zetor8045 - 14.02.10 - klo:16:16
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Riippuu konehesta ja tekijästä, EGR on maharollista ohittaa joo. Nykyäänhän tuo operaatio teherähän yleensä kytkemällä läppäri koneeseen, imaisemalla ulukomailta (Tanska, Saksa...) uusi ohjelmisto ja asentamalla se koneesehen. Tilausvaihees on joiskin koneis maharollista pyytää EGR:n sulkeminen.
LTR-racingin kaveri tekee sen halvemmalla eikä tarvita tanskan ohjelmia  :D  Tai kannattaa ainakin kysyä kun 400€ on myös rahaa....
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: icefarmer - 14.02.10 - klo:16:37
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Riippuu konehesta ja tekijästä, EGR on maharollista ohittaa joo. Nykyäänhän tuo operaatio teherähän yleensä kytkemällä läppäri koneeseen, imaisemalla ulukomailta (Tanska, Saksa...) uusi ohjelmisto ja asentamalla se koneesehen. Tilausvaihees on joiskin koneis maharollista pyytää EGR:n sulkeminen.
LTR-racingin kaveri tekee sen halvemmalla eikä tarvita tanskan ohjelmia  :D  Tai kannattaa ainakin kysyä kun 400€ on myös rahaa....
mitä haittaa tuosta egr; tä on ollu traktoripuolella, kunhan pysytty maltillisissa tehonlisäyksessä. kuorma-autopuolella ei oo ollu vissiin kovin suuria ongelmia. tyhjänkäynti lienee asia mitä pitää välttää ???
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: zetor8045 - 14.02.10 - klo:16:49
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Riippuu konehesta ja tekijästä, EGR on maharollista ohittaa joo. Nykyäänhän tuo operaatio teherähän yleensä kytkemällä läppäri koneeseen, imaisemalla ulukomailta (Tanska, Saksa...) uusi ohjelmisto ja asentamalla se koneesehen. Tilausvaihees on joiskin koneis maharollista pyytää EGR:n sulkeminen.
LTR-racingin kaveri tekee sen halvemmalla eikä tarvita tanskan ohjelmia  :D  Tai kannattaa ainakin kysyä kun 400€ on myös rahaa....
mitä haittaa tuosta egr; tä on ollu traktoripuolella, kunhan pysytty maltillisissa tehonlisäyksessä. kuorma-autopuolella ei oo ollu vissiin kovin suuria ongelmia. tyhjänkäynti lienee asia mitä pitää välttää ???
Autossa huomas hyvin että kierroksia otti jonkun verran paremmin ja muutenkin kulku piristyi....  Ja siis mitä hyötyä on kerran käytettyä happea tunkea moottoriin minkä pitäisi käydä mahdollisimman hyvällä hyötysuhteella????  Deutzin EGR lauhdutin sulaa jo maltillisellakin tehonlisäyksellä ja tuskimpa jonnikkan pakokaasun jäähdytin siitä tykkää kun joutuu normaalia lämpimämpää ilmaa jäähdyttämään ja jos ei oo jäähdytystä ollenkaan niin menee turhan lämmintä ilmaa viileä happipitoisen ilman sekaan....  AD-blue on varmasti paras jos täytyy kerran päästöjä pienentää mutta parempi kun ei oo mitään turhia konsteja  :D
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: koivumaki - 14.02.10 - klo:16:52
Osaakos raati sanoa NH EEAn viritykseen systeemin joka ei nosta pelkästään ruiskutuspainetta vaan muuttaa ruiskutustapahtumaa ajallisesti.
Huoltomies varoitti pelkän paineennoston aiheuttavan pienenkin suutinvian yhteydessä männän sulamisen.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: icefarmer - 14.02.10 - klo:17:05
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Riippuu konehesta ja tekijästä, EGR on maharollista ohittaa joo. Nykyäänhän tuo operaatio teherähän yleensä kytkemällä läppäri koneeseen, imaisemalla ulukomailta (Tanska, Saksa...) uusi ohjelmisto ja asentamalla se koneesehen. Tilausvaihees on joiskin koneis maharollista pyytää EGR:n sulkeminen.
LTR-racingin kaveri tekee sen halvemmalla eikä tarvita tanskan ohjelmia  :D  Tai kannattaa ainakin kysyä kun 400€ on myös rahaa....
mitä haittaa tuosta egr; tä on ollu traktoripuolella, kunhan pysytty maltillisissa tehonlisäyksessä. kuorma-autopuolella ei oo ollu vissiin kovin suuria ongelmia. tyhjänkäynti lienee asia mitä pitää välttää ???
Autossa huomas hyvin että kierroksia otti jonkun verran paremmin ja muutenkin kulku piristyi....  Ja siis mitä hyötyä on kerran käytettyä happea tunkea moottoriin minkä pitäisi käydä mahdollisimman hyvällä hyötysuhteella????  Deutzin EGR lauhdutin sulaa jo maltillisellakin tehonlisäyksellä ja tuskimpa jonnikkan pakokaasun jäähdytin siitä tykkää kun joutuu normaalia lämpimämpää ilmaa jäähdyttämään ja jos ei oo jäähdytystä ollenkaan niin menee turhan lämmintä ilmaa viileä happipitoisen ilman sekaan....  AD-blue on varmasti paras jos täytyy kerran päästöjä pienentää mutta parempi kun ei oo mitään turhia konsteja  :D
päästöt on tietenkin tärkein nykyajassa, mutta mitä järkeä on pakkasella vetää moottoriin osakuormalla kylmää ilmaa ??? ???
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: icefarmer - 14.02.10 - klo:17:08
Osaakos raati sanoa NH EEAn viritykseen systeemin joka ei nosta pelkästään ruiskutuspainetta vaan muuttaa ruiskutustapahtumaa ajallisesti.
Huoltomies varoitti pelkän paineennoston aiheuttavan pienenkin suutinvian yhteydessä männän sulamisen.

eihän suuttimista mene määräänsä enempää läpi poltto-ainetta, vaikka ajotusta ja polttoneste-annosta suurennetaan, ja suihkutusaikaa lisätään, jossain tulee raja vastaan.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: koivumaki - 14.02.10 - klo:17:26
Osaakos raati sanoa NH EEAn viritykseen systeemin joka ei nosta pelkästään ruiskutuspainetta vaan muuttaa ruiskutustapahtumaa ajallisesti.
Huoltomies varoitti pelkän paineennoston aiheuttavan pienenkin suutinvian yhteydessä männän sulamisen.

eihän suuttimista mene määräänsä enempää läpi poltto-ainetta, vaikka ajotusta ja polttoneste-annosta suurennetaan, ja suihkutusaikaa lisätään, jossain tulee raja vastaan.

--niin,tuleehan raja vastaan....mulla 130/150 hp nyt,suurin moottoriteho tosta jotain 270 ihan tehtaalaisena
--jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin tää CR annostelee nimenomaan suuttimilla tarvittavan polttoainemäärän tehontarpeen mukaan.Säätökeinoina aika ja ajoitus.Painehan on suuttimille tarjolla koko ajan.
--käsittääkseni sallitun 'ikkunan'puitteissa on mahdollista painetta nostamatta säätää ruiskutusmäärää
ohjelmaa muokkaamalla
--toinen mahdollisuus käsittääkseni on nostaa ruiskutuspainetta hämäämällä paineenmittausta,jolloin teho nousee vain ruiskutusmäärän kasvun seurauksena.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: icefarmer - 14.02.10 - klo:17:51
Osaakos raati sanoa NH EEAn viritykseen systeemin joka ei nosta pelkästään ruiskutuspainetta vaan muuttaa ruiskutustapahtumaa ajallisesti.
Huoltomies varoitti pelkän paineennoston aiheuttavan pienenkin suutinvian yhteydessä männän sulamisen.

eihän suuttimista mene määräänsä enempää läpi poltto-ainetta, vaikka ajotusta ja polttoneste-annosta suurennetaan, ja suihkutusaikaa lisätään, jossain tulee raja vastaan.

--niin,tuleehan raja vastaan....mulla 130/150 hp nyt,suurin moottoriteho tosta jotain 270 ihan tehtaalaisena
--jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin tää CR annostelee nimenomaan suuttimilla tarvittavan polttoainemäärän tehontarpeen mukaan.Säätökeinoina aika ja ajoitus.Painehan on suuttimille tarjolla koko ajan.
--käsittääkseni sallitun 'ikkunan'puitteissa on mahdollista painetta nostamatta säätää ruiskutusmäärää
ohjelmaa muokkaamalla
--toinen mahdollisuus käsittääkseni on nostaa ruiskutuspainetta hämäämällä paineenmittausta,jolloin teho nousee vain ruiskutusmäärän kasvun seurauksena.
onko suuttimet samat tuossa kaikkein järeimmässä ???
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: zetor8045 - 14.02.10 - klo:18:00
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Riippuu konehesta ja tekijästä, EGR on maharollista ohittaa joo. Nykyäänhän tuo operaatio teherähän yleensä kytkemällä läppäri koneeseen, imaisemalla ulukomailta (Tanska, Saksa...) uusi ohjelmisto ja asentamalla se koneesehen. Tilausvaihees on joiskin koneis maharollista pyytää EGR:n sulkeminen.
LTR-racingin kaveri tekee sen halvemmalla eikä tarvita tanskan ohjelmia  :D  Tai kannattaa ainakin kysyä kun 400€ on myös rahaa....
mitä haittaa tuosta egr; tä on ollu traktoripuolella, kunhan pysytty maltillisissa tehonlisäyksessä. kuorma-autopuolella ei oo ollu vissiin kovin suuria ongelmia. tyhjänkäynti lienee asia mitä pitää välttää ???
Autossa huomas hyvin että kierroksia otti jonkun verran paremmin ja muutenkin kulku piristyi....  Ja siis mitä hyötyä on kerran käytettyä happea tunkea moottoriin minkä pitäisi käydä mahdollisimman hyvällä hyötysuhteella????  Deutzin EGR lauhdutin sulaa jo maltillisellakin tehonlisäyksellä ja tuskimpa jonnikkan pakokaasun jäähdytin siitä tykkää kun joutuu normaalia lämpimämpää ilmaa jäähdyttämään ja jos ei oo jäähdytystä ollenkaan niin menee turhan lämmintä ilmaa viileä happipitoisen ilman sekaan....  AD-blue on varmasti paras jos täytyy kerran päästöjä pienentää mutta parempi kun ei oo mitään turhia konsteja  :D
päästöt on tietenkin tärkein nykyajassa, mutta mitä järkeä on pakkasella vetää moottoriin osakuormalla kylmää ilmaa ??? ???
No eikö se silti kannata sitten vaan rajata jotenkin sen ahtoilman lämpöä kuin syöttää kerran poltettua kaasua koneelle???  Ja dieselin pakokaasut sotkee aina eli mukavampi se on sotkea pakoputkea kuin imusarjaa....
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: icefarmer - 14.02.10 - klo:18:07
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Riippuu konehesta ja tekijästä, EGR on maharollista ohittaa joo. Nykyäänhän tuo operaatio teherähän yleensä kytkemällä läppäri koneeseen, imaisemalla ulukomailta (Tanska, Saksa...) uusi ohjelmisto ja asentamalla se koneesehen. Tilausvaihees on joiskin koneis maharollista pyytää EGR:n sulkeminen.
LTR-racingin kaveri tekee sen halvemmalla eikä tarvita tanskan ohjelmia  :D  Tai kannattaa ainakin kysyä kun 400€ on myös rahaa....
mitä haittaa tuosta egr; tä on ollu traktoripuolella, kunhan pysytty maltillisissa tehonlisäyksessä. kuorma-autopuolella ei oo ollu vissiin kovin suuria ongelmia. tyhjänkäynti lienee asia mitä pitää välttää ???
Autossa huomas hyvin että kierroksia otti jonkun verran paremmin ja muutenkin kulku piristyi....  Ja siis mitä hyötyä on kerran käytettyä happea tunkea moottoriin minkä pitäisi käydä mahdollisimman hyvällä hyötysuhteella????  Deutzin EGR lauhdutin sulaa jo maltillisellakin tehonlisäyksellä ja tuskimpa jonnikkan pakokaasun jäähdytin siitä tykkää kun joutuu normaalia lämpimämpää ilmaa jäähdyttämään ja jos ei oo jäähdytystä ollenkaan niin menee turhan lämmintä ilmaa viileä happipitoisen ilman sekaan....  AD-blue on varmasti paras jos täytyy kerran päästöjä pienentää mutta parempi kun ei oo mitään turhia konsteja  :D
päästöt on tietenkin tärkein nykyajassa, mutta mitä järkeä on pakkasella vetää moottoriin osakuormalla kylmää ilmaa ??? ???
No eikö se silti kannata sitten vaan rajata jotenkin sen ahtoilman lämpöä kuin syöttää kerran poltettua kaasua koneelle???  Ja dieselin pakokaasut sotkee aina eli mukavampi se on sotkea pakoputkea kuin imusarjaa....
maalaisjärjellä kyllä, mutta insinöörit on tämmöseen ratkaisuun päätyneet polttoaineen hinnan ja ympäristönormien takia. luulis myös moottorin pitävän lämpönsä paremmin tuon takaisinkierrätyksen takia
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: +200 - 14.02.10 - klo:19:05
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???
Riippuu konehesta ja tekijästä, EGR on maharollista ohittaa joo. Nykyäänhän tuo operaatio teherähän yleensä kytkemällä läppäri koneeseen, imaisemalla ulukomailta (Tanska, Saksa...) uusi ohjelmisto ja asentamalla se koneesehen. Tilausvaihees on joiskin koneis maharollista pyytää EGR:n sulkeminen.
LTR-racingin kaveri tekee sen halvemmalla eikä tarvita tanskan ohjelmia  :D  Tai kannattaa ainakin kysyä kun 400€ on myös rahaa....
mitä haittaa tuosta egr; tä on ollu traktoripuolella, kunhan pysytty maltillisissa tehonlisäyksessä. kuorma-autopuolella ei oo ollu vissiin kovin suuria ongelmia. tyhjänkäynti lienee asia mitä pitää välttää ???
Autossa huomas hyvin että kierroksia otti jonkun verran paremmin ja muutenkin kulku piristyi....  Ja siis mitä hyötyä on kerran käytettyä happea tunkea moottoriin minkä pitäisi käydä mahdollisimman hyvällä hyötysuhteella????  Deutzin EGR lauhdutin sulaa jo maltillisellakin tehonlisäyksellä ja tuskimpa jonnikkan pakokaasun jäähdytin siitä tykkää kun joutuu normaalia lämpimämpää ilmaa jäähdyttämään ja jos ei oo jäähdytystä ollenkaan niin menee turhan lämmintä ilmaa viileä happipitoisen ilman sekaan....  AD-blue on varmasti paras jos täytyy kerran päästöjä pienentää mutta parempi kun ei oo mitään turhia konsteja  :D
päästöt on tietenkin tärkein nykyajassa, mutta mitä järkeä on pakkasella vetää moottoriin osakuormalla kylmää ilmaa ??? ???
No eikö se silti kannata sitten vaan rajata jotenkin sen ahtoilman lämpöä kuin syöttää kerran poltettua kaasua koneelle???  Ja dieselin pakokaasut sotkee aina eli mukavampi se on sotkea pakoputkea kuin imusarjaa....
maalaisjärjellä kyllä, mutta insinöörit on tämmöseen ratkaisuun päätyneet polttoaineen hinnan ja ympäristönormien takia. luulis myös moottorin pitävän lämpönsä paremmin tuon takaisinkierrätyksen takia
Termostaatti pitää koneen lämmöt kohillaan.Täytökset on paremmat kylmällä ilmalla.
Velipojan chevyvanissa näin mitä takaisinkierrätykset tekee koneelle,imusarjassa sormen mentävä reikä noen keskellä.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: koivumaki - 14.02.10 - klo:22:26
Osaakos raati sanoa NH EEAn viritykseen systeemin joka ei nosta pelkästään ruiskutuspainetta vaan muuttaa ruiskutustapahtumaa ajallisesti.
Huoltomies varoitti pelkän paineennoston aiheuttavan pienenkin suutinvian yhteydessä männän sulamisen.

eihän suuttimista mene määräänsä enempää läpi poltto-ainetta, vaikka ajotusta ja polttoneste-annosta suurennetaan, ja suihkutusaikaa lisätään, jossain tulee raja vastaan.

--niin,tuleehan raja vastaan....mulla 130/150 hp nyt,suurin moottoriteho tosta jotain 270 ihan tehtaalaisena
--jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin tää CR annostelee nimenomaan suuttimilla tarvittavan polttoainemäärän tehontarpeen mukaan.Säätökeinoina aika ja ajoitus.Painehan on suuttimille tarjolla koko ajan.
--käsittääkseni sallitun 'ikkunan'puitteissa on mahdollista painetta nostamatta säätää ruiskutusmäärää
ohjelmaa muokkaamalla
--toinen mahdollisuus käsittääkseni on nostaa ruiskutuspainetta hämäämällä paineenmittausta,jolloin teho nousee vain ruiskutusmäärän kasvun seurauksena.
onko suuttimet samat tuossa kaikkein järeimmässä ???

--en minä tiedä onko suutimet samat mutta:
--ei ole tarkoitus pyrkiä lähellekään noiden isoimpien tehoja,ajatuksena mulla 20-25 hp nosto
--pointti on se,että suutin annostelee polttoainemäärää ei pumppu kuten vanhassa tekniikassa
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: zetor8045 - 14.02.10 - klo:22:57
Osaakos raati sanoa NH EEAn viritykseen systeemin joka ei nosta pelkästään ruiskutuspainetta vaan muuttaa ruiskutustapahtumaa ajallisesti.
Huoltomies varoitti pelkän paineennoston aiheuttavan pienenkin suutinvian yhteydessä männän sulamisen.

eihän suuttimista mene määräänsä enempää läpi poltto-ainetta, vaikka ajotusta ja polttoneste-annosta suurennetaan, ja suihkutusaikaa lisätään, jossain tulee raja vastaan.

--niin,tuleehan raja vastaan....mulla 130/150 hp nyt,suurin moottoriteho tosta jotain 270 ihan tehtaalaisena
--jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin tää CR annostelee nimenomaan suuttimilla tarvittavan polttoainemäärän tehontarpeen mukaan.Säätökeinoina aika ja ajoitus.Painehan on suuttimille tarjolla koko ajan.
--käsittääkseni sallitun 'ikkunan'puitteissa on mahdollista painetta nostamatta säätää ruiskutusmäärää
ohjelmaa muokkaamalla
--toinen mahdollisuus käsittääkseni on nostaa ruiskutuspainetta hämäämällä paineenmittausta,jolloin teho nousee vain ruiskutusmäärän kasvun seurauksena.
onko suuttimet samat tuossa kaikkein järeimmässä ???

--en minä tiedä onko suutimet samat mutta:
--ei ole tarkoitus pyrkiä lähellekään noiden isoimpien tehoja,ajatuksena mulla 20-25 hp nosto
--pointti on se,että suutin annostelee polttoainemäärää ei pumppu kuten vanhassa tekniikassa
Siis kyllähän sä 20-25hp voit nostaa... Mikä traktori se sitten on niin tietäis tarkemmin?
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Carlosi - 15.02.10 - klo:09:20
Onko kellaan tollasta 6320 jontikkaa lastutettuna. Meinaan ei vaikuta omasta mielestä mitään. Saattaapi olla vika siinä boksissa. Soittelin sen maahantuojalle ja sanoivat että siinä sisäpuolella on napit, joilla saa kytkettyä 70-130% tehoa. Niilläkään ei ollut käytännössä mitään vaikutusta. Ilmeisesti saisi ohjelmoitua ton boksin uudelleen mut onko vaikutusta? Lastu asennettu jd huollossa kuopiossa.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Maalaispoika - 15.02.10 - klo:10:29
Onko kellaan tollasta 6320 jontikkaa lastutettuna.

Mulla on 6420 SE lastulla, siinä ainakin huomaa, jos lastu on päällä.Tyhjäkäynti muuttuu röpöttäväksi ja kaasua polkaistessa tulee mustaa putkesta. Vaikutus 110 hv --> 130 hv dynamon mukaan.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: icefarmer - 15.02.10 - klo:10:36
Onko kellaan tollasta 6320 jontikkaa lastutettuna.

Mulla on 6420 SE lastulla, siinä ainakin huomaa, jos lastu on päällä.Tyhjäkäynti muuttuu röpöttäväksi ja kaasua polkaistessa tulee mustaa putkesta. Vaikutus 110 hv --> 130 hv dynamon mukaan.
mistä tuo röpötys johtuu,,, ennakot pielessä ??? ??? :o :o
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Maalaispoika - 15.02.10 - klo:11:50
mistä tuo röpötys johtuu,,, ennakot pielessä ??? ??? :o :o

En tiedä, sitä se on tehnyt uudesta asti. Lastuhan ei ole paras mahdollinen viritystapa.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: - 15.02.10 - klo:14:48
Mulla on 6320SE jontikassa porin tehotuonnin ohjelma ja 120hv tapista. Se ei kyllä röpötä yhtään. Huoltomieskin ihaili että kyllä käy nätisti ja tasaisemmin kun vakio. Tehotuonnin mies sanoi silloin että oikeen paljon yli 150hv ei kannata laittaa kun tyhjäkäynti tulee niin rumaksi...
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: JTJ - 15.02.10 - klo:16:59

 Lastuhan ei ole paras mahdollinen viritystapa.
[/quote]

Niin,13 millinen lista ja talttapää meisseli..  8)
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Timppa - 15.02.10 - klo:17:16
Onko kellaan tollasta 6320 jontikkaa lastutettuna.

Mulla on 6420 SE lastulla, siinä ainakin huomaa, jos lastu on päällä.Tyhjäkäynti muuttuu röpöttäväksi ja kaasua polkaistessa tulee mustaa putkesta. Vaikutus 110 hv --> 130 hv dynamon mukaan.
mistä tuo röpötys johtuu,,, ennakot pielessä ??? ??? :o :o

Kutosjonnikkaat käy maantiekierroksilla örisemällä. Onko ne sillon lastutettu?
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: koivumaki - 15.02.10 - klo:17:27

--en minä tiedä onko suutimet samat mutta:
--ei ole tarkoitus pyrkiä lähellekään noiden isoimpien tehoja,ajatuksena mulla 20-25 hp nosto
--pointti on se,että suutin annostelee polttoainemäärää ei pumppu kuten vanhassa tekniikassa
[/quote]Siis kyllähän sä 20-25hp voit nostaa... Mikä traktori se sitten on niin tietäis tarkemmin?
[/quote]

--Ts135A NH tuo on.Olen ajatellut virittää sen MXM120n kanssa tasaväkiseksi,eli 170 paikkeille huipun.
--löytyiskö siihen ohjelma?
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Maalaispoika - 15.02.10 - klo:18:27
Kutosjonnikkaat käy maantiekierroksilla örisemällä. Onko ne sillon lastutettu?

Se on voiman ääni, mitä massikkamiehet kateellisina kuuntelee. ;D
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: ijasja2 - 15.02.10 - klo:18:31

--Ts135A NH tuo on.Olen ajatellut virittää sen MXM120n kanssa tasaväkiseksi,eli 170 paikkeille huipun.
--löytyiskö siihen ohjelma?

Tuossa,aiemmin laittamassani linkissä löytyy lähes kaikki koneet ja niihin myös hinnat. Ainakin alustavat...

http://voimaa.com/tuotteet.php?sivu=tuoteryhmat&merkki=New Holland&vehje=traktori&lang=1

Eipä tuo linkki näytä toimivan. Tuotteet alavalikosta löytyy tarvittavat tiedot.

Deutsiin ja muihinkin sakemanneihin,ainakin Mersuun ja Audiin,tuli ohjelmat Saksasta tilaamalla ts. autosta imaistiin tiedot tietokoneelle,sähköpostilla ko. tiedot tai koko ohjelma Saksaan. Sieltä paluupostina ohjelma,sellainen kuin asiakas haluaa.

Deutsin ohjelmointi sikäli kinkkisempi kun se ei onnistunut aikoinaan töpselin kautta kuten muut koneet/autot, piti vaihtaa piirilevyyn uusi "satiainen" johon oli ajettu uusi ohjelma. Ei savuta,ei röpötä,muusta ei uutta ohjelmaa kuin huomaa voimasta ja kulutuksesta :) Kulutus riippuu töistä,keveissä töissä ts. lietteenlevityksessä ja kylvössä kulutus laski koska voi käyttää pienempiä kierroksia. Kylväessä soppelit kierrokset 1200-1300, pikavaihteella sopiva nopeus 12-15km/h. Raskaissa töissä kulutus tottakai lisääntyi.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Timppa - 15.02.10 - klo:18:32
Kutosjonnikkaat käy maantiekierroksilla örisemällä. Onko ne sillon lastutettu?

Se on voiman ääni, mitä massikkamiehet kateellisina kuuntelee. ;D

Jonnikka on saanut kutosen käymään neloskoneen äänellä.

Säälittävää.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Maalaispoika - 15.02.10 - klo:18:34
Kutosjonnikkaat käy maantiekierroksilla örisemällä. Onko ne sillon lastutettu?

Se on voiman ääni, mitä massikkamiehet kateellisina kuuntelee. ;D

Jonnikka on saanut kutosen käymään neloskoneen äänellä.

Säälittävää.

Mutta silti niin kadehdittavaa.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Timppa - 15.02.10 - klo:18:48
Kuuntel ny, kamalaa örinää. Ihan kuin ei olis ilmanputsarii lainkaan.

http://www.youtube.com/watch?v=DFyUHyV32HE&feature=related

***************************************************************

Massikan kutosen voiman ääni:

http://www.youtube.com/watch?v=rm83qxZdGP8

 :P
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Naturalis - 15.02.10 - klo:19:12
Massikan kutosen voiman ääni:

http://www.youtube.com/watch?v=rm83qxZdGP8
 :P

Niin ku joku singeri...
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Timppa - 15.02.10 - klo:19:21
Olisko jonnikassa 165 massikan neloskone?

Tuo satakuusvitonen örisee samal taval kuin jonnikan kuutonen.

http://www.youtube.com/watch?v=DqSaFaiTueI

 :D
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: hvinnamo - 15.02.10 - klo:19:21
Luokka C: Raskaat ajoneuvot (kuorma-autot, rekat, linja-autot, traktorit, metsätyökoneet, jne.)
Teho ohjelmoinnin jälkeen

< 450 hv vuosimaksu 2000 €
> 450 hv vuosimaksu 2500 €

VoimaaCom –Optimointiturva ei kata ensimmäistä 149 € vahingon korjauskustannuksista ja korvauksen yläraja on 3000 € per vahinko

Hyvät on takuut! Hinta 2000 e ja jos optimoinnista on aiheutunut konerikko niin korvataan kuitenkin vain 2851 euroon saakka.Eli suomeksi: Haistapaskavakuutus.  :o
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Maalaispoika - 15.02.10 - klo:21:01
Kuuntel ny, kamalaa örinää. Ihan kuin ei olis ilmanputsarii lainkaan.

http://www.youtube.com/watch?v=DFyUHyV32HE&feature=related

***************************************************************


Mahtava ääni, mäkin ajelen usein sivuikkuna auki pakoputken puolelta. Ja vielä autopoweri! ;D
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: andie - 15.02.10 - klo:21:06
Kuuntel ny, kamalaa örinää. Ihan kuin ei olis ilmanputsarii lainkaan.

http://www.youtube.com/watch?v=DFyUHyV32HE&feature=related

***************************************************************

Massikan kutosen voiman ääni:

http://www.youtube.com/watch?v=rm83qxZdGP8

 :P

Jontikalla piti kaasu pohjassa ajaa, että jaksoi kolmesiipisiä auroja vetää. :D
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.10 - klo:21:09
Kuuntel ny, kamalaa örinää. Ihan kuin ei olis ilmanputsarii lainkaan.

http://www.youtube.com/watch?v=DFyUHyV32HE&feature=related

***************************************************************


Mahtava ääni, mäkin ajelen usein sivuikkuna auki pakoputken puolelta. Ja vielä autopoweri! ;D
Sama juttu ja jonnikan nelostakin jaksaa hyvin kuunnella kun muuten hytissä on liian hiljaista että kuulee omat ajatuksensa  :D Valmetin nelonen lopottaa kuin 502  :o 
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Timppa - 15.02.10 - klo:21:13
[
Mahtava ääni, mäkin ajelen usein sivuikkuna auki pakoputken puolelta. Ja vielä autopoweri! ;D
[/quote] Sama juttu ja jonnikan nelostakin jaksaa hyvin kuunnella kun muuten hytissä on liian hiljaista että kuulee omat ajatuksensa  :D Valmetin nelonen lopottaa kuin 502  :o 
[/quote]

Kyl tossa jonnessa täytyy olla joku perusvika, ihme mookotusta kuuluu esim. tuossa päistevekslauksessa.

Surkia paska tuo jonne.

Massikka menee 5 siipisellä tukipyörä ilmassa kuin tyhjää vaan.

Massikkakuskilla on niin mukavaa ja helppoa.


 :D
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Ojala - 15.02.10 - klo:21:17
Kuinks se tarina päätty kun nää optimointimiehet se Casen optimoi  :P

Moottorinohjaus yksikkö otti hiukan pulttia ja kohta tiputti tehoja -80%
Ajettu muutama sata säädön jälkeen, takuu kones ja huoltomiehelle
reklamaatiota. Uutta boksia tilaamaan mut sitte nakkas kikkareen
housuun, takuun ehtona on toimittaa tehtaalle se vanha... :P

Oli aika hinnakas boksi  :o
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.10 - klo:21:24
[
Mahtava ääni, mäkin ajelen usein sivuikkuna auki pakoputken puolelta. Ja vielä autopoweri! ;D
Sama juttu ja jonnikan nelostakin jaksaa hyvin kuunnella kun muuten hytissä on liian hiljaista että kuulee omat ajatuksensa  :D Valmetin nelonen lopottaa kuin 502  :o 
[/quote]

Kyl tossa jonnessa täytyy olla joku perusvika, ihme mookotusta kuuluu esim. tuossa päistevekslauksessa.

Surkia paska tuo jonne.

Massikka menee 5 siipisellä tukipyörä ilmassa kuin tyhjää vaan.

Massikkakuskilla on niin mukavaa ja helppoa.


 :D
[/quote] Naapuri vielä työntääkin 2 siipeä 6920s jonnikallaan noitten 4 taka-siiven lisäksi ja eikä oomitään turvepölyä nuo pellot vaan tiukkaa savea  ;)  Sua vaan harmittaa kun se sun massikka ei ees kuulosta siltä että siellä olis voimaa... Jonnikasa kun on voimaa, näköä ja ääntä tosin 6830ap kuulostaa lähinnä suihkukoneelta kun on aikas paljon hiljasempi kuin nuo vanhemmat....
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Timppa - 15.02.10 - klo:21:28
 6830ap kuulostaa lähinnä suihkukoneelta kun on aikas paljon hiljasempi kuin nuo vanhemmat....

Mikä tuli todistetuksi.

Ainakin 6200 sarjan jonnikas on örisijä.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.10 - klo:21:37
6830ap kuulostaa lähinnä suihkukoneelta kun on aikas paljon hiljasempi kuin nuo vanhemmat....

Mikä tuli todistetuksi.

Ainakin 6020 sarjan jonnikas on örisijä.
Voima se on joka siellä örisee  8)  Ja yhdet parhaimman kuuloisimmista örinöistä onkin.... http://www.youtube.com/watch?v=lD3OVMo84fA  ...  Ja nelosen ääniä vaikkakin huono kuvanlaatu  http://www.youtube.com/watch?v=IAVeT1D3CM0   
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Timppa - 15.02.10 - klo:21:59
Ei tuo 6800nen sillai örisekään.

Missä ero pienenpään jonneen?
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.10 - klo:22:01
Ei tuo 6800nen sillai örisekään.

Missä ero pienenpään jonneen?
Kyllä se örisee mutta kameran kautta äänet ei monestikkaan välity samalla tavalla kuin luonnossa....
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Tracman - 15.02.10 - klo:22:18
Valmetin nelonen lopottaa kuin 502 ;D

no kuuleehan sen uudessa ventissäkin kuinka se lopottaa ja räksyttää tää uusi sisu-kiisseli 3-pyttysenä
ei oikein sovi ventin maineeseen ja laatuun tommonen äännähtely  >:(

http://www.youtube.com/watch?v=f91iigeyxXE&feature=related

tässä vanha deutzin 3-mukinen mylly käy palio pehmeämmin  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ETzaAMqZtUM 
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Tracman - 15.02.10 - klo:23:14
pitää sitä valmeetiaki vähä kehua... hienosti sillä polkastaan käyntiin neva video  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=fvYsJm7VXfQ&feature=related

Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Timppa - 16.02.10 - klo:08:29
Valmetin nelonen lopottaa kuin 502 ;D

no kuuleehan sen uudessa ventissäkin kuinka se lopottaa ja räksyttää tää uusi sisu-kiisseli 3-pyttysenä
ei oikein sovi ventin maineeseen ja laatuun tommonen äännähtely  >:(

http://www.youtube.com/watch?v=f91iigeyxXE&feature=related

***Ihan kuin jonnen kutvonen ääneltään.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Kaupoi - 16.02.10 - klo:09:47
Jontikan örinää, valametin pörinää sekä satunnaisten vieraiden köhinää ;)
http://kaupoi.pottupellossa.fi/galleria/index.php
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: +200 - 16.02.10 - klo:10:46
Ei tuo tehon lisäys kiinnosta,mutta saakohan ne kierrätysjärjestelmät pois toiminnasta  ???

Taitaa jonnusta (7430/7530) kannattaa ihan mekaanisesti ottaa egr pois,niin ei itke nesteitä öljyn sekaan.
Selvittelin asiaa huoltomieheltä.Mekaaninen ohitus nostaa pakopaineita niin paljon että tulee ongelmia.Olivat jossain koulutukses esitelleet.
Ainoostaan ohjelmamuutoksella voi poistaa käytöstä.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: +200 - 16.02.10 - klo:10:49
Kutosjonnikkaat käy maantiekierroksilla örisemällä. Onko ne sillon lastutettu?

Se on voiman ääni, mitä massikkamiehet kateellisina kuuntelee. ;D

Jonnikka on saanut kutosen käymään neloskoneen äänellä.

Säälittävää.
V.tunko väliä,ei se kuulu hyttiin 8)
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Wejjo - 16.02.10 - klo:11:06
pitää sitä valmeetiaki vähä kehua... hienosti sillä polkastaan käyntiin neva video  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=fvYsJm7VXfQ&feature=related



Valtra omistajien arkipäivää  ;D  http://www.youtube.com/watch?v=jKYA1mogyBQ&feature=related
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: muumipeikko - 16.02.10 - klo:23:43


Valtra omistajien arkipäivää  ;D  http://www.youtube.com/watch?v=jKYA1mogyBQ&feature=related
[/quote]
Onkos tua vireo ny OMISTAJIEEN vai Haltijooren arkipäivää  ;)...Häjy niittää, ku tua pimu siällä katolla kiemurteloo ::) Mää ottaasin sen mialuummin sinne kopiihin kiamurtelemaan 8)
http://www.youtube.com/watch?v=aRUq589QWJE
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Pohojalaanen - 23.02.10 - klo:16:42
Minkähä tehotuonnin jäliiltä tämä on...

http://www.youtube.com/watch?v=7HiG5EgGJ3Y&feature=related

Meirän 4000 Foortti näytti vähä samalta ku sillä oli aikansa veretty Varstaa. Samaa sariaa.
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Komissaari - 23.02.10 - klo:16:56
http://www.youtube.com/watch?v=7RBMCwj8UBs&feature=related
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: Lese - 23.02.10 - klo:17:22
http://www.youtube.com/watch?v=-UGUpxWRmUI&feature=related
Otsikko: Vs: Porin tehotuonti ym.
Kirjoitti: maximus - 23.02.10 - klo:17:44
http://www.youtube.com/watch?v=UcSaXmXQ3yc&feature=related