Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)  (Luettu 30960 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65293
Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
joo, ja porttien lukot on pakkasilla perseestä!   tulis talvi ja tappas poikkeen!

realisti

  • Vieras
Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
kyllä suomessa hyvääkin tehdään, omia kokemuksia:

Elho: Uudet mallit poikkeuksetta alkuun jollain lailla epäkurantteja, myöhempiin joita parannettu voi ehkä luottaa.

Junkkari: Vanhat mallit jotka olleet pitkään tuotannossa kestää kohtuullisesti normaalikäyttöä, ei urakkakäyttöön tai kovempikouraiselle. Uusissa malleissa lähes poikkeuksetta jotain tauteja.

valtra: karu työkalu jolla työn tekee, Uusi tekniikka välillä tuottanut päänvaivaa, mutta pääosin toimivaa tavaraa.

Tume: Kun pysyy uutuuksista erossa tekee näilläkin työt, laatu omasta mielestäni varsin kelvollista

Juko: Onneksi tuotanto loppuu!

Potila: Yleisestä käsityksestä huolimatta tekevät mielestäni loistavalla hinta-laatusuhteella olevaa tavaraa.

Multiva: Älä osta uutuutta, muuten kelpo pelejä mm. viimeistely huippuluokkaa!

Ylö, eho, wärtsilä: Kaikki kamat aivan leluja, mutta eipä kukaan suomalainen tuohon aikaan osannut laatua vaatiakaan.

Tuhti: vanhat tuotteet pomminkestäviä, uusista joissain maööeissa pikku lapsusia mutta kelvollista liki kaikki.

nämä siis ihan omaa tuntumaa.

Skynet

  • Vieras
Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Olenpa joskus harrastellut tuota moottoriurheilua.
Ja kun tehtaan tuella koneita tehdään niin jätetäänpäs ne vakioon vertaukset mainosmiehille.
Myös ammattitaitoinen koneentekijä vaikka ei tehtaalta erikoisvalettuja lohkoja saakkaan kuvattavaksi :P tekee normaali koneesta paaaljon enemmän tehoa kestävän kuin vakio.
Mutta tuo tehtaan tuella on kova sana.
Eikä tässä valmettia mollata. Kaikilla sama homma.

JaskaR

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 126
Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Niin vanhat ennen commonrail tekniikkaa oli hyviä lähteen käyntiin, mutta kyllä sen myyntivaltin voi nyt unohtaa. Tai jos lähtee käyntiin niin heti paukahtaa vikasietotilaan kun ei "jäykällä" talvi löpöllä jaksa nostaa ruiskutus paineita. Ainakin täällä meilläpäin -30 asteessa alkoi valtra miesten ongelmat.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Talvilöpö pitää olla aina omassa säiliössä eikä kesälöpön sekaan .
Farmarisäiliö pitää puhistaa aika ajoin.
Hyvä konsti kun kattoo säiliöön kovalla pakkasella niin siellä killuu valkoista piimää ei ihme vaikka ei traktori meinaa käynnistyä.
Onhan cr moottorit rantumpia vedelle , moskalle ja piimävellille.
Tätä vaan ei moni tajua että polttoaine pitää olla PUHDASTA.
Farmaritankissa kasvaa myös levää silläpä se pitää puhdistaa säännöllisin väliajoin.
99,9 % vika on isännän tarjoamassa polttoaineessa!
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Teroman

Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)


Junkkari: Vanhat mallit jotka olleet pitkään tuotannossa kestää kohtuullisesti normaalikäyttöä, ei urakkakäyttöön tai kovempikouraiselle. Uusissa malleissa lähes poikkeuksetta jotain tauteja.


Tume: Kun pysyy uutuuksista erossa tekee näilläkin työt, laatu omasta mielestäni varsin kelvollista

Juko: Onneksi tuotanto loppuu!

Multiva: Älä osta uutuutta, muuten kelpo pelejä mm. viimeistely huippuluokkaa!


Tume Laser  kiilavannas kombi  vaiko Junkkari Maestro multiseed  ??
 ???

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Niin vanhat ennen commonrail tekniikkaa oli hyviä lähteen käyntiin, mutta kyllä sen myyntivaltin voi nyt unohtaa. Tai jos lähtee käyntiin niin heti paukahtaa vikasietotilaan kun ei "jäykällä" talvi löpöllä jaksa nostaa ruiskutus paineita. Ainakin täällä meilläpäin -30 asteessa alkoi valtra miesten ongelmat.

Onhan se nyt tiedossa ollut yleisesti koko cr-koneiden olemassaolon ajan, että ovat tarkkoja polttoaineesta ja suodatinten kunnosta - ei niihin pidä paskasista säiliöistä tankata.

Kun nuo asiat on kunnossa niin ei mitään ongelmaa. Itse jouduin juuri käynnistämään -24 asteesta kylmiltään rekan vetoavuksi valtran, eikä minkäänlaista ongelmaa. Normaalisti toki lohkolämmittimessä, ja lämmitettynä ajeltu yli 30 asteen pakkasissa ilman ongelmia.

rt

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
....öööö ja mitäs ihmeen tekoa jollakin pullinghommilla on oikeiden töiden kanssa. ???

Tuolla perusteella kaikkien pitäis ajaa GM:n kasikoneilla kun niillä moteilla pärjätään kiihdytyskisoissa. :D
Kyllä ne kaikkein nopeimmat, eli nitromotit perustuvat Moparin Hemiin.

Mitä tulee pullingiin, niin minä en ainakaan halua rahoittaa mitään urheilua/harrastusta tuotteitten ostohinnoissa.
Yksi syy lisää pysyä erossa suolahden sepelimyllyistä :D ;D

Skynet

  • Vieras
Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Ei odoteta pakkasia vaan vaihdetaan talvilöpöön aikanaan. Se sekoittuminen, kesä jää asumaan tankin pohjaan ja ongelmia piisaa.

Verku

Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
....öööö ja mitäs ihmeen tekoa jollakin pullinghommilla on oikeiden töiden kanssa. ???

Tuolla perusteella kaikkien pitäis ajaa GM:n kasikoneilla kun niillä moteilla pärjätään kiihdytyskisoissa. :D
Kyllä ne kaikkein nopeimmat, eli nitromotit perustuvat Moparin Hemiin.

Mitä tulee pullingiin, niin minä en ainakaan halua rahoittaa mitään urheilua/harrastusta tuotteitten ostohinnoissa.
Yksi syy lisää pysyä erossa suolahden sepelimyllyistä :D ;D

Ai onko jenkeissä tehty muutakin kun iso- ja pikkulohkoa. ???

 ;D ;D ;D

Kypsä tapaus

Verku

Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi,jne.esim yks veto 7,4 litran moottorilla n 5500rpm/2200hv,veto kestää sen 8sekunttia,vastaa n2000h sivillikäytös yks veto,kerranki pekka sanoo jotta ei oo vielä tänä kesänä konetta avattu ku ei oo ollu tarvetta(oli menos jo toiseksi viimmeinen kisa) silloin.enkä kyllä itte ihimettele yhtää johan tuota nokialaasta (tampereen vieres pieni kunta) moottoria on jo niin mones konees valmetiis ollu aina pitkän ajan suuremmis massikoos,nykyään fentin puimuriis,ja taitaapa siinä ventin suurimmas olla se sisun 7mukinen,ja onhan nuta sitte ainaki newhollanin tvt sarjas ja styeriis..ja varmaan niin mone muuski.eiköhän laadun päälle jokainen joain ymmärrä



jos tuo tuuba tuossa yläpuolella olisi totta , niin miksi tavalliseen traktoriin asennettu sisukiisseli on niin hengetön ?????

....öööö ja mitäs ihmeen tekoa jollakin pullinghommilla on oikeiden töiden kanssa. ???

Tuolla perusteella kaikkien pitäis ajaa GM:n kasikoneilla kun niillä moteilla pärjätään kiihdytyskisoissa. :D



## Mahtaakohan maailmasta enää parempaa moottorin valmistajaa löytyä..moottoreita on n20vuotta testattu pulling käytös,ja heikkoja kohtia on kehitetty siviili versioon paremmiksi ###

Sillä että kone saadaan hetkellisesti kestämään suurta tehoa, kun paino, kulutus, äänenvoimakkuus, huollettavuus ja huoltoväli ovat yhdentekeviä, ei ole mitään tekemistä moottorin todellisen tuotekehityksen kanssa.

Kyllähän myyntimiehet tästä "tuotekehityksestä" jauhaa ja pullinkimiehet vouhkaa mutta kyllä todellinen tuotekehitys syntyy (ja on syntynyt tuon viimeiset 20 vuotta) simuloimalla malleja ja testaamalla niitä kentällä niille tarkoitetuissa olosuhteissa. Myös linnavuoressa.

Niin eikös tämäkin ketju aloitettu sillä että koko kesänä ei konetta ole avattu. ::) Aika hissua tuotekehitysta sanoon minä, showta se vaan on, kallista komiaa....... ;)

Vähän pitää olla lapsenmieli jos uskoo siihen että sisu-diisselin R&D osasto istuu pullinkia vuodesta toiseen kattomassa ja odottamassa että mikä mäntä tällä kertaa sulaa... ;D

Oikea kehitystyö vaatii kontrolloidut olosuhteet että testit voidaan toistaa riittävissä määrin halutun tuloksen saamiseksi!  8)

vapo on lahjoittanut erittäin monipuolisen, lukuisilla tehopenkeillä varustetun koelaboratorion traktorinvalmistajien käyttööön mutta vain valtra näyttäs hyödyntävän täysipainotteisesti tätä testilaa, jossa lämpötilat vaihtelee paukkupakkasista helteisiin. tokihan se vaarinpirtin kokoinen ventti tai jontikka lujemmalla on siinä neljä päivää kestävässä paalausturneessa on tai sitte 90-luvun äestä vetämässä.... ??? ??? ??? ???

Hmmm..... Minkähän takia eivät tuolta Saksasta ja Ranskasta ole innokkaita lähtemään tänne pohjolaan..... :D

A. On vehkeet omasta takaa

B. Ei haluta paljastaa omaa kehitystä Vapo/Valtra desanteille

C. Laitteisto on vieras, kielimuuri välissä ja aika rahaa

D. Ei vaan kiinnosta "Vaeppå testbesnch"

Vai voiskohan se olla kaikki noi edellä mainitut syyt, mitä veikkaat. :o

 ;D ;D ;D
Kypsä tapaus

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
vapo on lahjoittanut erittäin monipuolisen, lukuisilla tehopenkeillä varustetun koelaboratorion traktorinvalmistajien käyttööön mutta vain valtra näyttäs hyödyntävän täysipainotteisesti tätä testilaa, jossa lämpötilat vaihtelee paukkupakkasista helteisiin. tokihan se vaarinpirtin kokoinen ventti tai jontikka lujemmalla on siinä neljä päivää kestävässä paalausturneessa on tai sitte 90-luvun äestä vetämässä.... ??? ??? ??? ???

Nyt mä ymmärrän miksi valtra tarvii uutenakin jo kuivikkeet alleen ;D

Juu, ja suokuoppa on lähellä.  ;D

Mickey

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 124
Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Niin vanhat ennen commonrail tekniikkaa oli hyviä lähteen käyntiin, mutta kyllä sen myyntivaltin voi nyt unohtaa. Tai jos lähtee käyntiin niin heti paukahtaa vikasietotilaan kun ei "jäykällä" talvi löpöllä jaksa nostaa ruiskutus paineita. Ainakin täällä meilläpäin -30 asteessa alkoi valtra miesten ongelmat.

Onhan se nyt tiedossa ollut yleisesti koko cr-koneiden olemassaolon ajan, että ovat tarkkoja polttoaineesta ja suodatinten kunnosta - ei niihin pidä paskasista säiliöistä tankata.

Kun nuo asiat on kunnossa niin ei mitään ongelmaa. Itse jouduin juuri käynnistämään -24 asteesta kylmiltään rekan vetoavuksi valtran, eikä minkäänlaista ongelmaa. Normaalisti toki lohkolämmittimessä, ja lämmitettynä ajeltu yli 30 asteen pakkasissa ilman ongelmia.

"Kyllähän se tämä talvi on koetellu. Onneksi näitä ei ole kuin kerran 30 vuodessa". Todettiin mulle jo kolmannella suodatin haku reissulla valtran pisteessä. No suotimet loppu kun muutkin isännät paini saman ongelman kanssa. Tämä talvi on osottanut sen että ei valtteria voi myydä enää ainoa talvikoneena. Minulla itellä alko nuitten cr koneiden kanssa ongelmat välittömästi ku elohopea laski -24. No lainattiin naapurista casea ja jd:tä että saatiin apetta tehtyä ja vielä samasta tankista aineet. Jos joku kehuu vielä mulle linnavuoren koneitten talvi varmuutta niin selekään tulee. Saatiin kyllä casesta öljyt pihalle -36 kelillä ku huohotin jääty, mutta se kävi kuitenkin:) Weijo se on ihan turha syytellä ainetta ja paskasia säiliöitä kun kone ei pakkasta enää kestä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26075
  • vastustan
Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Niin vanhat ennen commonrail tekniikkaa oli hyviä lähteen käyntiin, mutta kyllä sen myyntivaltin voi nyt unohtaa. Tai jos lähtee käyntiin niin heti paukahtaa vikasietotilaan kun ei "jäykällä" talvi löpöllä jaksa nostaa ruiskutus paineita. Ainakin täällä meilläpäin -30 asteessa alkoi valtra miesten ongelmat.

Onhan se nyt tiedossa ollut yleisesti koko cr-koneiden olemassaolon ajan, että ovat tarkkoja polttoaineesta ja suodatinten kunnosta - ei niihin pidä paskasista säiliöistä tankata.

Kun nuo asiat on kunnossa niin ei mitään ongelmaa. Itse jouduin juuri käynnistämään -24 asteesta kylmiltään rekan vetoavuksi valtran, eikä minkäänlaista ongelmaa. Normaalisti toki lohkolämmittimessä, ja lämmitettynä ajeltu yli 30 asteen pakkasissa ilman ongelmia.

"Kyllähän se tämä talvi on koetellu. Onneksi näitä ei ole kuin kerran 30 vuodessa". Todettiin mulle jo kolmannella suodatin haku reissulla valtran pisteessä. No suotimet loppu kun muutkin isännät paini saman ongelman kanssa. Tämä talvi on osottanut sen että ei valtteria voi myydä enää ainoa talvikoneena. Minulla itellä alko nuitten cr koneiden kanssa ongelmat välittömästi ku elohopea laski -24. No lainattiin naapurista casea ja jd:tä että saatiin apetta tehtyä ja vielä samasta tankista aineet. Jos joku kehuu vielä mulle linnavuoren koneitten talvi varmuutta niin selekään tulee. Saatiin kyllä casesta öljyt pihalle -36 kelillä ku huohotin jääty, mutta se kävi kuitenkin:) Weijo se on ihan turha syytellä ainetta ja paskasia säiliöitä kun kone ei pakkasta enää kestä.
sehän on selvä että mitä korkeammaks nousee ruiskutuspaineet, sitä pienemmäksi muuttuu "välykset" ruiskutuslaitteissa ja sitä tiheämpiä pitää olla suodattimien joten polttoaineen laatu ja oikea säilytys korostuu. naapurin kahteen kuorma-autoon oli tankattu saman yhtiön talvilaatua mutta eripaikasta, ja viikonlopun jälkeen toinen lähti käyntiin kuin ei mitään, toinen taas ryki vikatilassa siihen asti kunnes kosaanilla olivat saaneet tankin lämpimäks. autot vielä samanlaisia, vajaa vuosi ikäeroa.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: AGCO SISU POWER (ent sisudiesel)
Selkään saannin uhallakin.  :o
Agrin talvilaadulla temppuili reilun 20 asteen pakkasessa, teboilin laadut kun saatiin tankkiin, ei mitään ongelmia kovemmallakaan pakkasella.