Paljon parjattu Patun 48 eli nostolaiteäes. Vuosimalli -92 ja hehtaareita takana kiitettävästi,kestävyys ollut suorastaan ihmeellistä vrt. mitä muilta kuullut. Hehtaarien määrä hankala arvioida mutta luokka on tuhansia, kaks tuhatta ei taida riittää. Hitsattu vetokolmion tukirautoja runkoon kiinni sekä vaihdettu yks pyöränlaakeri sekä paikattu samalla rengas. Kärkilaput kääntämättä (osalla ois jo tarvetta) eikä yhtään piikkiä ole katkennut,nämä maat ei turhia koneita kuluta
Tämä äeshän sinänsä on ihan pska,nostolaitehärpäke kun on ja mekaaninen etulata mutta niinpä sillä ois tarkoitus ens keväänäkin äestykset tehdä. Koneen huonous paikataan hanskalla,isä tykkää äkeestä(ku ei paremmasta tiedä)
Jos jollakin ylimääräinen,uudenveroinen 6.5-7m hinattava äes lähes noutopalkalla,voisin hakea
Kronoksen 4200 lapiorullaäes vm.-97(?) sitä vastoin ollut rempassa monesti ja vielä enemmänkin. Ajettuhan on paljon, kuitenkin vähemmän kuin äkeellä. Keskilohkon akselien jouset meni poikki kaikki ensimmäisinä vuosina,mallia heikkoja. Niitä vahvistettu varaosanumerojen perusteella kahteen otteeseen,uudemmat kestää. Keskilohkon akselit vääntyy todella helposti,pienikin mutka saa äkeen loikkimaan. Loikkiminen muutenkin ko. härvelin taipumus, vaatis hinausvarustuksen.
Sivulohkojenkin jousia katkennut jokunen,aika alkaa tekemään tehtävänsä kun jousia yhdessä pitävät "rautalanka"lenkit kuluu,uudemmat jouset järeämpiä ja jouset pienellä lattaraudalla kiinni toisissaan.
Viime keväänä meni ensimmäinen laakeri,jousen katkeaminen aiheutti ketjureaktion jota en välittömästi huomannut.
Kylvökone 3m VM -05, ohjausboksi meni uusiksi toissa keväänä ja toisen sitkaimen sylinterissä jotain mystistä kun se ei meinaa pysyä läjässä millään,purkautuu itekseen. Joko hitsasin sen kiinni tai seuraavalla kerralla hitsaan,kevät muistuttaa
Ruisku pari kesää vanha,mittarissa 1300hehtaaria. Vielä ei voi puhua kestävyydestä mitään,kymmenen vuoden päästä katellaan uusiksi.
Agroluxin 4 siipiset kääntöaurat vm-99 ja näillä ajettu vajaa 1000ha,kiitos suorakylvön. Kaks pulttia tukipyörän kiinnikkeeseen,yks siiven tukirauta katkennut. Muovisiivet elää melkolailla,tukiraudat kovilla.
Maalit karisi ojaksista sekä tietyistä muista osista heti ensimmäisessä pesussa, maalausvirhe tehtaalla.