Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paljonko tunteja koneissanne  (Luettu 41351 kertaa)

realisti

  • Vieras
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
ford 2000 -68. Ollut viimeiset 30 vuotta pihakoneena, aina jotain rikki. mm.sähköt, nostolaite, öljyvuodot, jarrut yms.

john deere 3050 -90, tullut taloon 2000 jolloin tunteja noin 5500. Kunto tuolloin huono! Ei maksanutkaan paljoa, mm. startti, laturi, pikavaihde, öljyvuotoja, etustefat ja nivelet, puhaltimen moottori yms. Kun laitettiin oston jälkeen kuntoon on pelannut sittemmin nykyiseen 10 000h:n asti erinomaisesti.

john deere 6900 -97, tullut taloon 2004 ja 1900h, vikoja ollut vetokoukun lukko, ilmastoinnin kompura, itse rikottu ohjaus-sylinteri, vesiletku. Nyt tunteja 5500

john deere 7430 -07 hankittu 09 loppuvuodesta ja 2600h. Nyt tunteja 2900 ei ongelmia.

erityismaininnan ansaitsee case-mallit 4240, cs94 ja mx120 niissä oli aina jotain ongelmaa.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
Valtra N111eh -07 1400h, takuuseen vaihdettu suunnanvaihtaja, muuten normi huollot.
Ford 6700 -77, 5200h. Ei oo isompia vikoja ollut. Sähkövikaa, kun on vähällä käytöllä mm. polttaa puhaltimen moottorit kerran kesässä. Lakattiin vaihtamas niitä muutama vuosi sitten. Mustialas tehtiin koneremppa ajan kuluksi.
Deutz -68, tunneista ei varmaa tietoa. Alunperin ollut 72hv ja ilmeisen suuri osa tallella edelleen. Jaksaa ainakin kiskoa viljakuormia vieläkin Mahtava peli, lähti taas käymään puolen vuoden tauon jälkeen 15 asteen pakkasessa ilman esi lämmitystä.
Paljonko oli hinta ero aikanaan n121h tuossa n111? Itellä tonnin kalliimpi, eipä noissa juuri eroa taida olla kuin moottorin puolesta, polttoaineen kulutuksessa?
No siinä kävi itseasiassa niin, että tilasin 6850ht:n 27.12.2006, mutta moottorit loppui kesken (päästönormit vaihtui 1.1), joten minä ja kaksi muuta onnellista sai valita n111 vastaavalla varustuksella kuin 6850 tilaamansa tai joku vanhempi malli, mutta pienemällä koneella. Tykkäsin, että kun siinä on matalakierroskone, niin se on varmasti hiljainen ja minun käyttöön sopiva. Väliraha pysyi siis samana, mutta vaihtokoneen arvoa nostettiin reilu kymppitonni. Onneksi oli tullut ruksittua paperiin kaikki muut lisävarusteet, paitsi etunostolaite ja etuvoimanotto.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

maito paroni

  • Vieras
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
Fiat80-90 13000. normaalit kuluvat osat ja lisäksi.
-kytkin 2kertaa
-kardaanin laakerit
-etu-akselin puslaus
-lokilämmittimen vastus
-hydraulipumppu.
Valmet 702,ajettu luoja tietää.normaalit huollot ja kuluvat osat ja
-Kytkin
-kytkin akselit riukuakseli ja voa akseli.ovat vähän hakusalla.
-moottori vaihettu.vanhasta katkesi kampiakseli ja oli halvempi vaihtaa koko kone.
taka ronkka.
ja kaikkea muuta´...
sen verran että vallu oli täysi romu kun se tuli ja tulematta olisi saanut jäädä vaan nyt se kiiltää kuin uusi pelaa täydellisesti.

herttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
Valtra 6750 4500h startti, jarrusylinteri(t) monta lie, kansipahvi, termostaatti, lämpömittarin anturi

Case 856 7400h kytkin pari kertaa, vaihteiston öljypumppu, etuvanteet, nuppikuorma olkatapinlaakereita, etuakseli, kardaanin laakereita useita, siinä aluksi

Valmet 705 9900h ulosoton vaijeri pari kertaa, lämppärin moottorit, oven kaasujousi, mitä lie aiemmin tehty ??

liete

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
Entinen Valmet 665, 5300h

-kytkinlevy
-venttiilikopan tiiviste
-lämmityslaitteen moottori
-hydrauliikan imuputkia
-hydrauliikan paineputki
-jarruvivun haitarikumi
-takalasi
-akku
-pakoputken pultit
-pakoputken läppä

MF 265, 6300h

-muutama olka-akseli
-raijetangon päitä
-sähköjohtoja
-renkaat
-muutamia vetovarsia
-laturi
-ohjauksen puslia
-muutama akku
-termostaatti
-ehkä jottain pientä muuta..

Valtra A92, 300h

-lämmityslaitteen nupin "vaijeri" poikki

Viimeksi muokattu: 07.02.10 - klo:10:24 kirjoittanut liete

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
Jd 6410:ssä tunteja n.5500, mutta itse ajanut vasta n.60 tuntia.
Ford 6610, tunteja myös n.5000 joista meillä puolisentoistatuhatta. Siihen on vaihdettu vesipumppu, laturi, akku, mittarin vaijeri, hitsattu typerät vetovarsien teleskooppipäät kiinni ja kaltevuuden säädintä joutui kerran sepittämään, kun siitä katkesi sokka ja vääntyi osat hieman mutkalleen nostolaitteen ansiosta.
Dextan tunteja eikä kaikkia remontteja voi muistaakaan.. ainakin pari kertaa se on ollut poikki. Kytkinakselin laakeri oli joskus pettänyt ja viimeksi kytkinremontin takia.
Traktorikaivuri NH LB110: tunteja myös n.5000. Joitain osia kiristämättä tehtaan jäljiltä, kun se uutena tuli 2002. Esim. Lokasuojat alkoi heilua samantien ja tassujen suojapellit lähti melko pian liikenteeseen. Polttoaineletkua jouduttu vaihtamaan, kun alkoi vuotaa. Aisojen jouston paineakku kertaalleen. Vääntyneitä rappusia ja tassun suojia on tarvinut hitsailla, sekä normaaleja kaivurin letkurikkoja joskus.

Pahin oli, kun päähydraulipumppu pasahti.. vaihdettiin uusi ja jonkun ajan päästä pasahti uudestaan.. olikohan a´3000€. Syynä oli ajan myötä jostain syystä itsekseen päälle mennyt vasarahydrauliikka joka kuormitti pumppua koko ajan. Sitä ei ole koskaan oikeasti käytetty ja napista se oli pois päältä kaiken aikaa. Sulakkeen poisto korjasi tuon ongelman.
Ainiin ja jarrut siitä loppui tuossa muutama sata tuntia sitten.... se oli aika yllätyksellinen juttu. Tuossa ei nimittäin mikään varoita, että jarrut on kuluneet, vaan se on kerrasta polkimet pohjaan ja jarruja ei enää ole... paitsi käsijarru.

Viimeksi muokattu: 07.02.10 - klo:11:30 kirjoittanut Mäksä

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
Kuinka huomattavasti pienempi kulutus tuolla n 111 on? Ku ei tuo 121 kulutuskaan isolta tunnu, edeltävään caseen verrattuna. Käyntiääni varmaan sievempi?

Joomies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
JD 6410 -99, 7680h, tuli taloon -04 3880 tuntia ajettuna. Sen jälkeen korjattu etuakselin jousitusta, ulosoton katkaisijaa, polttoaineen siirtopumppua ja polttoainemittaria, menivät "good will"-takuuseen kun oltiin ostettu kunnossa oleva kone. Omaan piikkiin on vaihdettu moottorin ohjausyksikkö noin 5000 tunnin paikkeilla. Vakuutusyhtiö maksoi vaihdelaatikko remontin noin 6000 tunnin kohdalla. Omaan piikkiin meni vaihteiston voiteluöljypumppu ja välikardaani 7600 tunnin kohdalla. Alkuperäisen akun joutuu uusimaan ehkä vielä näille lumille ja pakkasille.

JD 6430 -07 2940h, tuli uutena. Oikean etunavan stefat menivät vaihtoon 2500 tunnin paikkeilla, huoltosopimuksen mukaan maksettavaa tuli noin puolet.

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
 Keskilohko menee jumiin ja konetta saa käynnistää ja sammuttaa lähes aina soramontulle tullessa, jotta saa kuormaajan pelaamaan.

*** Ei liity mitenkään alkuperäiseen aiheeseen, mutta pisti tuo lause silmään. Ei kait tuon takia tarvi konetta sammuttaa, sehän "herää" muutaman sekunnin kuluttua uudestaan henkiin. Jeesuksen aikainen RC/PC lootan ominaisuus. Lohko kylmänä ja kun äkkiä nykäisee vivusta niin kuumat öljyt jumittaa karan. Vaivaa nimenomaan keskiventtiilejä ja kuormaajan lohkoja, ei koskaan takalohkoja, ne on sen verran kuumemmassa paikassa.
Sitä pitää ensiksi sievästi lämmitellä niinkuin tyttöä sängyn reunalla ja muutaman hetken päästä voi jo päästellä täydellä höyryllä niin paljon kuin vehkeistä irtoaa.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
OffTopic....
Koitas Teroman tarkistaa webbisivujes turvallisuus. Norton löytää sivuiltas uhkia.
määkin poistuin takavasempaan sielt.

Onkohan sen myymät koneetkin samanlaisia pommeja?   Varokaa!!!

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
Kuinka huomattavasti pienempi kulutus tuolla n 111 on? Ku ei tuo 121 kulutuskaan isolta tunnu, edeltävään caseen verrattuna. Käyntiääni varmaan sievempi?
En osaa sanoa. Jos kone jaksaa vetää kohtuu helposti, niin tankillisella saa ajaa monta päivää, mutta lautasmuokkaimella kun pistää laahavannas kylvökonetta varten maata kuntoon, niin 10h jälkeen tankki on melko kuiva.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

mikkocu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
Case jxu 1090 tunteja 500,laturista meni säädin..hintaa 60e ??? bosch-laatua? ;D

axb

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
Keskilohko menee jumiin ja konetta saa käynnistää ja sammuttaa lähes aina soramontulle tullessa, jotta saa kuormaajan pelaamaan.

*** Ei liity mitenkään alkuperäiseen aiheeseen, mutta pisti tuo lause silmään. Ei kait tuon takia tarvi konetta sammuttaa, sehän "herää" muutaman sekunnin kuluttua uudestaan henkiin. Jeesuksen aikainen RC/PC lootan ominaisuus. Lohko kylmänä ja kun äkkiä nykäisee vivusta niin kuumat öljyt jumittaa karan. Vaivaa nimenomaan keskiventtiilejä ja kuormaajan lohkoja, ei koskaan takalohkoja, ne on sen verran kuumemmassa paikassa.
Sitä pitää ensiksi sievästi lämmitellä niinkuin tyttöä sängyn reunalla ja muutaman hetken päästä voi jo päästellä täydellä höyryllä niin paljon kuin vehkeistä irtoaa.


Ls piiriin vähä lisää virtausta niin pitää lohkon lämpimänä kun ei ole käytössä...... ;)

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
Kait noihin isoimpiin tuntimääriin on muutamat renkaatkin menneet?

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Vs: Paljonko tunteja koneissanne
John Deere 6200 5800h. Ei mitään isompaa mutta kiusallisia sähkövikoja joden vuoksi ei aina ilman poppakonsteja käynnisty.

SIsu Valmet 455 9700h. Kuluvia osia sillointällöin uusitaan hydraulipumppu muistaakseni kallein osa.