Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Konekaupan tyyli  (Luettu 20400 kertaa)

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Konekaupan tyyli
Mä ihimettelen oikiasti yksityysen kauppamiehen moraalia. Jos minä olisin saanut joskus vetoapua valtakunnalliselle konekiertueelleni Valtralta, pitääs äänen sävy olla mun mielestä vähän toinen kun joku niemeltämainitsematoon täälä esittää. Vaikka eihän mun toki tartte mitään ihimetellä, kaikesta päätelle kauppa ei valtavalla imulla käy tuon tyyppisellä käytöksellä. On sinänsä sääli kun tuolla tyylillä munaa nimensä ja maineensa, sitä junaa ei enää käännetä.

Yleensä en myönnä olevani vääräs, mutta siihenkin löytyy poikkeus: Arvostan oikiasti pienempiä yksityysiä konekauppiaita, ja toivon aidosti menestystä kaupan käyntihin. Pidin peukkuja takavuosina myös nykyyselle nimeltämainitsemattomalle Simban etc. jälleenmyyjälle, mutta nykyynen Suomalaasen koneteollisuuden ja kilipaalevien merkkien silimitöön parjaaminen on sitä luokkaa, jotta meillä päin tuolla käytöksellä vuoden myynti lähentelis nollaa euroa. Osoottaa uskomatoonta ammattitaidottomuutta. Kokemuksen puutteesta se ei johdu. Onko se typeryyttää, katkeruutta, kateutta, vai kaikkia noita yhyres?

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: Konekaupan tyyli
Onko se typeryyttää, katkeruutta, kateutta, vai kaikkia noita yhyres?

Siinäpä se. Mitäs muuten myyt. Teetkö esim. tilauksesta toiveiden mukaan. Sullahan oli joskus äes projekti jos en ihan väärin muista. Tarvetta löytyy kyllä, mutta "isoilla" myyjillä alkaa olla paskat housussa. Kaikkensa kyllä tekevät ettei "pikkupirut" hyppisi silmille. Suoraan vaikka viljelijälle myyt ja nohevat nettisivut. Laatu kyllä myy itse itsensä.
Tranceforming the world

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Konekaupan tyyli
Onko se typeryyttää, katkeruutta, kateutta, vai kaikkia noita yhyres?

Siinäpä se. Mitäs muuten myyt. Teetkö esim. tilauksesta toiveiden mukaan. Sullahan oli joskus äes projekti jos en ihan väärin muista. Tarvetta löytyy kyllä, mutta "isoilla" myyjillä alkaa olla paskat housussa. Kaikkensa kyllä tekevät ettei "pikkupirut" hyppisi silmille. Suoraan vaikka viljelijälle myyt ja nohevat nettisivut. Laatu kyllä myy itse itsensä.
Omia projektia on koko ajan, mutta se on harrastus. Kototilalla touhuan, ja (toistaaseksi vielä) päivätöis myyn melekeen mitä vain ihimiset haluaa ostaa. Isoilta ja pieniltä toimittajilta. Yhteistyötä paljon monien pienten yksityystenkin kans, muttei kenenkään nuon ammattitaidottoman. Kappalemäärääsesti satoja erillisiä kauppoja per vuosi. Mollaamalla siitä lähtis ehkä 99% pois. Tekninen data omas päänupis on mun mielestä toimivinta, vaikka kaikille sitä ei sovi tyrkyttää. Keskimäärin koneita myyvät ihimiset tuntevat tuotteensä kohtalaasen huonosti. Mutta kaikillahan on oma tyylinsä, ja hyvä niin.

Teroman

Vs: Konekaupan tyyli
Oliko pallo mulle ?

Valtun kanssa kierrettiin mutta ongelmia oli kun esim laitteet ei noussut ja veto teho pieni,,,,

Sitten eräs sanoi että lähditkö herrojen asioita sotkemaan/marjaan;. Mulle kiertueesta oli siis lähinnä vaivaa ei niinkään mitään hyötyä.
 :)


Viimeksi muokattu: 08.02.10 - klo:10:21 kirjoittanut webmaster2L

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Konekaupan tyyli
Asiallisesti Pohojalaanen kirjoitit!

Teroman

Vs: Konekaupan tyyli

iikkoo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
  • Kaikki saa mutta komiat ensi!
Vs: Konekaupan tyyli

Oliko pallo mulle ?

Valtun kanssa kierrettiin mutta ongelmia oli kun esim laitteet ei noussut ja veto teho pieni,,,,

Sitten eräs sanoi että lähditkö herrojen asioita sotkemaan/marjaan;  Mulle kiertueesta oli siis lähinnä vaivaa ei niinkään mitään hyötyä.
 :)





Teitkö rikosilmoituksen?

Viimeksi muokattu: 08.02.10 - klo:10:22 kirjoittanut webmaster2L

johtoporras

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
  • "Muut teköö mitä ne osaa, MINÄ MITÄ HALUAN"!!!!!!!
Vs: Konekaupan tyyli
Pohojalaanen kirjoitti vähän mutta asiaa.

Eipä sillä, ei ne kaikki Suomalaiset konehet parhaita oo, mutta ei ne ulukolaasetkaan välttämättä häävisiä oo.....

Molemmis on hyviä puolia, suomalaasis on mm. varaosat likellä jos sattuu tarvittemahan...

Ja ainakin voin traktoriista myöntää, että ei se Valtra ehkä maailman paras tai hienoin oo, mutta Suomalaisiin oloihin se on kyllä kärkipäätä....paha siitä on kovin paljoa paremmaksikaan panna.....pitää sitä traktoria mm. talvellakin käyttää....monella muulla merkillä talvikäyttö on omien kokemusten perusteella vähän niin ja näin.

Ja kylvinkonehista Simulta on ihan jees......ainakin meille ja meirän maalajiille. On kyllä kokeiltu muitakin mutta simulta tuli takas pihaan parinvuoden jälkeen.....

Suomalaises konepajateollisuudes on vaan se vika jotta pienellä volyymillä sitä rahaa siihen tuotekehitykseen ei ikinä oo liikaa eikä eres niin paljoa kuin monella ulukollasella pajalla....

Teromanille ja ihan KAIKILLE voisin mainita yhden vanhan viisauden: Älä kehu liikaa, menee uskottavuus....



PS. Eräs agrin myyjä kauppas kerran yhtä konesta ja kehui niin saatanasti, lopulta ei sitä viittiny / TOHTINU ostaa kun ei enää uskonu sen puheita kun se oli niin helvetin ylivoimainen mihinkä tahansa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Konekaupan tyyli
Kesko pyysi anteeksi ahvenanmaalaisilta

[STT 11.12.2003, 13:41]
 

Keskon pääjohtaja Matti Honkala on pyytänyt ahvenanmaalaisilta anteeksi Turun Sanomissa tiistaina julkaistua mainosta, jossa K-ryhmään kuuluva kauppias tarjoutui ostamaan koko Ahvenanmaan Citymarketin parkkipaikaksi.


***Olisiko tosissaan ostannu? Mää kyllä uskon, että olis.
Kui mää ain olen paras?

johtoporras

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
  • "Muut teköö mitä ne osaa, MINÄ MITÄ HALUAN"!!!!!!!
Vs: Konekaupan tyyli
Kesko pyysi anteeksi ahvenanmaalaisilta

[STT 11.12.2003, 13:41]
 

Keskon pääjohtaja Matti Honkala on pyytänyt ahvenanmaalaisilta anteeksi Turun Sanomissa tiistaina julkaistua mainosta, jossa K-ryhmään kuuluva kauppias tarjoutui ostamaan koko Ahvenanmaan Citymarketin parkkipaikaksi.


***Olisiko tosissaan ostannu? Mää kyllä uskon, että olis.

Olikos siinä vielä jotain että affenanmaalaaset vois muuttaa ruåttiin?????

Jos näin olis niin mäki olisin voinu antaa vähän investointiavustusta sille kauppiaalle......

Affenenmaalaisten sanonta: Suomalaisia emme ole, ruåttalaisia haluaisimme olla....

PS. Ihan tosissaan ajatellen häkämies ja metrimauri voisivat mun puolestani myydä koko saatanan saaren ruåttalaasille....myihän ne palio tärkiämpikin asioota, ei ruåttalaasille, mutta tusrkamaalaasille.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Konekaupan tyyli
Affenalandin vois louhia sepeliksi.
Kui mää ain olen paras?

johtoporras

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 84
  • "Muut teköö mitä ne osaa, MINÄ MITÄ HALUAN"!!!!!!!
Vs: Konekaupan tyyli
Affenalandin vois louhia sepeliksi.

 ::) Toi muutes on hyvä idea!!!!!

Eikös siälä muutes oo sellaasta punaasta se kiviaines....ainkin pikitiet oli punaasia, jos en väärin muista....

Sopiis siitä sepelistä teherä ittellekki oikein kunnon piha. Ja se jos mikä mieltä lämmittää että sitä saatanan autonomiasaarta ei enää olisi ollenkaan tuas laivaliikennettä häirittemäs.

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Konekaupan tyyli

Oliko pallo mulle ?

Valtun kanssa kierrettiin mutta ongelmia oli kun esim laitteet ei noussut ja veto teho pieni,,,,

Sitten eräs sanoi että lähditkö herrojen asioita sotkemaan/marjaan; Tarkoitti sitä kun Pohojalaasen firma varasti tuon kiertueen jälkeen Lemkenin. Mulle kiertueesta oli siis lähinnä vaivaa ei niinkään mitään hyötyä.
 :)



Eli jos yhteistyökumppani (Valtra) ei ihan täysin sopinutkaan omaan kuvioon, on parasta aloottaa nyt jo vuosikausia kestäny herjaaminen? Ei kait suakaan oo kolmea vuotta moitittu väärän painoosista konehista?

Sä oot tainnu jollakin lailla sotkia asiaa, Pohojalaasen firma ei oo vieny sulta mitään.

Olikohan Lemkenin kaltaaselle maailmanmerkille touhu vähän vaisua? En toki tiedä, mutta onhan ne pahvitauluun teipatut valokuvat maatalousnäyttelyys sympaattisia, mutta ei koneita niin myydä, kyllä niitä pitääs olla näytillä. Mutta en halua arvostella, mutta mä en sillä perusteella uskaltaasi konetta ostaa. Ja kuten varmasti muistat, mä olin tuolloon vielä hyvin pahoollani jotta menetit edustuksen.

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Konekaupan tyyli
Tuo se vahvistaa käsitystä kohteliaista toimintatavoista: Monikohan sun kans haluaa postitella, jos luottamukselliseksi tarkootetut viestit päätyy keskustelupalstoolle?

Tuohan näytti kylläkin hyvin asialliselta, no crime.

Viimeksi muokattu: 08.02.10 - klo:10:24 kirjoittanut webmaster2L

hogi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 374
Vs: Konekaupan tyyli
Kesko pyysi anteeksi ahvenanmaalaisilta

[STT 11.12.2003, 13:41]
 

Keskon pääjohtaja Matti Honkala on pyytänyt ahvenanmaalaisilta anteeksi Turun Sanomissa tiistaina julkaistua mainosta, jossa K-ryhmään kuuluva kauppias tarjoutui ostamaan koko Ahvenanmaan Citymarketin parkkipaikaksi.


***Olisiko tosissaan ostannu? Mää kyllä uskon, että olis.

Tuollaisia tarjouksia on helppo huudella kun tietää että  Åffenanmåålla on kotiseutuoikeus, ts. sieltä ei saa ostaa maata kuin bättrefolke.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kotiseutuoikeus