No mitenkä ne yleensä on käyntiin lähtemään? Muutamienkin kertomaa ja omaa kokemusta on, että sähkötoiminen ruiskupumppu ei ole oikein kotonaan pakkasella, ei taida saada riittävää virtaa kylmässä, eli ei ruoki, koska ei yhtään savua muodostu piipusta. Onko cr sitten parempi ja varmempi?
Jos mää nyt oikein olen ymmärtänyt, niin cr koneissa on ihan mekaanisesti pyörivä jatkuvaa painetta järjestelmään pumppaava pumppu, jota sitten moottorinohjausyksikön ohjaamana sähköisesti toimivilla suutinyksiköillä annostellaan hyvin tarkasti erilaisten antureiden antaman informaation perusteella, muistaakseni yhden työtahdin aikana saattaa ruiskutus tapahtua useissa osissa, jopa kymmenellä osaruiskutuksella. Ja paine on moninkertainen perinteiseen ruiskutusjärjestelmään. Teoriassa pitäisi olla hyvin hallittavissa myös kylmäkäynnistys - sehän on sitten ohjausjärjestelmästä kiinni onko kylmäkäynnistys huomioitu siinä.
Sen sijaan sähköisesti ohjattu perinteinen ruiskutuspumppuhan ei sinänsä poikkea perinteisestä pumpusta muutoin kuin että sitä ohjataan vaijerin sijasta sähköllä moottorinohjausyksikön ohjaamana.
Semmoisen olen huomannut itse, jotta ilmeisesti tuon sähköisesti ohjatun perinteisen ruiskutuspumpun sammutussolenoidi on tarkka jännitteestä - jos akku on huono, niin vaikka vielä jaksaa pyörittää starttia niin se on turhaa hommaa kun ei selvästikään avaa enää tuota solenoidia, päätellen siitä ettei tosiaan piipusta tule haikuakaan.
CR koneista ei nyt ainakaan vielä ole huonoa kokemusta käynnistyvyyden suhteen.