Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe TOS-maksu  (Luettu 701067 kertaa)

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
Myönnettäköön että jos oltaisiin vain keskusliikkeiden varassa niin siemen olisi ainakin 30% kalliimpaa.

Kyllä väliin agrista saa tilalle tuotuna halvemmalla kuin sama sortti maksaisi tilapakkaamolla. Tänä syksynäkin oli melko halpaa. Sai edullisemmin säkit pihaan kuin tarjous oli Jyväskylässä pelkästä siemenestä ilman rahtia.

Laskekaapa esim.Viiden vuoden jaksolla siemenen hinnoittelua.Syksyllä itse kukin tyhjensi varastojaan viime vuoden hinnoilla.Nyt myydään tämän vuoden ennakkomyyntiä jolloin esim.raakaerien hinnat ovat nousseet viljan hinnan mukana.
Kyllä tilapakkaamojen olemassaolo on vaikuttanut siemenen  hinnoitteluun ja varsinkin saatavuuteen.

krest yanin

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
Laskekaapa esim.Viiden vuoden jaksolla siemenen hinnoittelua.Syksyllä itse kukin tyhjensi varastojaan viime vuoden hinnoilla.Nyt myydään tämän vuoden ennakkomyyntiä jolloin esim.raakaerien hinnat ovat nousseet viljan hinnan mukana.
Kyllä tilapakkaamojen olemassaolo on vaikuttanut siemenen  hinnoitteluun ja varsinkin saatavuuteen.
Jep, kun rehuviljan hinta kaksinkertaistui niin täytyy siemenenkin kaksinkertaistua? ;D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: TOS-maksu
Kyllä minä luulen, että ei sellaista paikkaa Suomen niemellä olekaan, mihin Agrimarketti ei siemeniä tilauksesta toisi. Olen muuten tänä vuonna ostellut siemeniä Peltosiemeneltä, Tilasiemeneltä ja Agrilta. Ei näissä hintojen puolesta ole ihmeellisiä eroja ollut. Laadussa tuli yhdeltä ketjulta roskaista ohran siementä. Viime kädessä menee tietysti pakkaajan piikkiin. Maine menee äkkiä.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
Mutta varmasti muidenkin hinnoitteluun vaikuttaa se että kentällä on maatilapakkaamoita jotka ovat lähellä vilelijää.Etsikääpä tosiaan hinnat viimeisen kymmenen vuoden ajalta niin huomaatte asian.Roskainen siemen johtunee siitä että olet saanut erän viimeisen säkin.Siiloa tyhjennettäessä roskat kuohuvat siinä pinnalla ja tulevat erän viimeiseen säkkiin.Itselle tuli aikoinaan pari reklamaatiota tuollaisesta niin sen jälkeen siilon perät on pantu uudelleen lajitteluun.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: TOS-maksu
Vaikea kiistää hintojen tasapainottavaa vaikutusta, kun ei sellaisia tilastoja kovin helposti pysty esille kaivamaan. Eihän kilpailu koskaan pahasta ole ja mitä enemmän kilpailijoita on, niin sitä paremmin kilpailutilanne säilyy. Ehkä merkittävimpänä etuna noille tilapakkaamoille näkisin rahtikustannusten laskemisen, koska siemeniä voi noutaa itse paikan päältä. Mutta kuten sanoin, ei noista eri ketjujen välisestä kilpailutuksesta kovin paljon voittoa kertynyt. Mutta onpahan nyt kokeiltu eri kanavia.

Teroman

Vs: TOS-maksu

KOkemusta Pila- ja Pelle- siemenestä

Hyviä ovattaen ja sopivan hintaisia,,,,, ::)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
Oletteko te taas "viljan hinnan huumassa" kun siemenkin saa taas maksaa vaikka mitä  ;D

... juu... siemeniin 250€/ha ja 150€:lla lääkkeitä perään. Ensi vuonna viljasta saa taas 80€/tonni joten hyvin kyllä tuo yhtälö näyttää toimivan

Jos joku saa tänä vuonna euron säästettyä niin se on ensi vuonna kovaa valuuttaa  :D

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
luulen että siemen maksaa n.70-80e/ha sertifioituna ja itse tuotettuna vaikka mitä.Mistä saat tuon 250e/ha?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
luulen että siemen maksaa n.70-80e/ha sertifioituna ja itse tuotettuna vaikka mitä.Mistä saat tuon 250e/ha?

Kalleimman kevätvehnälajikkeen hinnalla rahteineen (ilman alvia) ja 650 orasta neliölle  ;D Voi  se olla 200 euroakin. Mutta melko sama minulle, ei ole varaa kumpaankaan hintaan. Oma siemen, itävyys 96%, lajittelu kuivurin esipuhdistajalla ja peittaus betonimyllyllä, luulisi tulevan halvemmaksi. Luulisi tulevan koska samaa tavaraa raaskii myydä rehuksi 170€/tonni ja on jäävinään vielä voitolle.

Ok.. lajike on huono-> rehua tulee ihan varmaan -> so what.

Mut taisi mulle tänä vuonna tulla jotain Tilasiemeneltä, ja ehkä taas vuodelle 2012 koska Mayojen maailmanloppukin on peruttu  ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: TOS-maksu
Niin tai näin, sertisiemenen hinnassa on vitusti ilmaa. Ei siihen nisuun voi tulla millään veivaamisella ja separoinnilla 3.5 kertasta hintaa. Vaikka Matti ne jyvät erottelis käsin akanoista, on hinta posketon. Ja kaiken huippu on se et tänäkin syksynä on myyty 2009 vuoden tammikuun eriä. Ihme ***** kiljaanihuijareita olette. >:( >:( 
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
Siemenviljan viljely tulee kaikenlisäksi vielä halvemmaksi kun esim. rehuviljan.

Lannoittaa ei tartte paljoa ja pienetkin jyvät voi pussittaa myytäväksi.
Kui mää ain olen paras?

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
Niin tai näin, sertisiemenen hinnassa on vitusti ilmaa. Ei siihen nisuun voi tulla millään veivaamisella ja separoinnilla 3.5 kertasta hintaa. Vaikka Matti ne jyvät erottelis käsin akanoista, on hinta posketon. Ja kaiken huippu on se et tänäkin syksynä on myyty 2009 vuoden tammikuun eriä. Ihme ***** kiljaanihuijareita olette. >:( >:( 
Kerro mikä vika on 01/2009 siemenissä?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: TOS-maksu
Niin tai näin, sertisiemenen hinnassa on vitusti ilmaa. Ei siihen nisuun voi tulla millään veivaamisella ja separoinnilla 3.5 kertasta hintaa. Vaikka Matti ne jyvät erottelis käsin akanoista, on hinta posketon. Ja kaiken huippu on se et tänäkin syksynä on myyty 2009 vuoden tammikuun eriä. Ihme ***** kiljaanihuijareita olette. >:( >:( 
Kerro mikä vika on 01/2009 siemenissä?
On sitä lystikäs kylvää 2011 keväällä. Itävyys oli 01/2009 87%. Ja mihin muuten perustuu että te saatte trokata esim. 2007 vuoden rypsin siementä 2010 keväällä samalla itävyydellä?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: TOS-maksu
Niin tai näin, sertisiemenen hinnassa on vitusti ilmaa. Ei siihen nisuun voi tulla millään veivaamisella ja separoinnilla 3.5 kertasta hintaa. Vaikka Matti ne jyvät erottelis käsin akanoista, on hinta posketon. Ja kaiken huippu on se et tänäkin syksynä on myyty 2009 vuoden tammikuun eriä. Ihme ***** kiljaanihuijareita olette. >:( >:( 
Kerro mikä vika on 01/2009 siemenissä?
On sitä lystikäs kylvää 2011 keväällä. Itävyys oli 01/2009 87%. Ja mihin muuten perustuu että te saatte trokata esim. 2007 vuoden rypsin siementä 2010 keväällä samalla itävyydellä?
Raision setä perusteli tätä sillä, että rypsillä itävyys kestää paremmin kuin viljoilla.

Teroman

Vs: TOS-maksu

Mää itte kiinnitin Siemen hinnan Futuuriin,,,, pysynee ensivuonnakin alle 300 e / ha kulut

https://www.op.fi/op?cid=151238906&srcpl=3
 8)