Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe TOS-maksu  (Luettu 701125 kertaa)

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: TOS-maksu
Voi voi, kun pojat ei taas osaa tätä hommaa. Sertisiemenen käyttö on aivan helppoa. Jättää vain taskulaskimen nurkkaan, niinkuin muissakin hankinnoissa. Laskin pikaisesti 50ha kustannusarvion. Reilu 7000e. Lähes ilmaista siis ??? Nyt vaan kaikki toistaimme kuorossa, hyvin hitaasti. I-l-m-a-i-s-t-a....

Ilmaista!

 :D

Oman siemen maksaa 30€/ha eikä siinä ole rikkaruohoja  :D
Voi kait serti-siemenenkin lajitella...  ???
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Teroman

Vs: TOS-maksu

Minusta valveutuneen Siemen pakkaajan tuotteita kannattaa ostaa Kovasta hinnasta huolimatta,,,,,,

Kunhan hinta pysyy alle tonnin tonnilta  ( Poislukien piensiemenet jotka menee yli,,,, )

Kyseessähän on vähennyskelpoinen tuotantopanos,,,,,,,
 :o

JoHaRa

  • Vieras
Vs: TOS-maksu

Minusta valveutuneen Siemen pakkaajan tuotteita kannattaa ostaa Kovasta hinnasta huolimatta,,,,,,

Kunhan hinta pysyy alle tonnin tonnilta  ( Poislukien piensiemenet jotka menee yli,,,, )

Kyseessähän on vähennyskelpoinen tuotantopanos,,,,,,,
 :o


Jos ei saa itse tuotettua itävää viljaa niin sitten varmaan kannattaa  :D

KAri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 566
Vs: TOS-maksu
Myyntihinta sis. alv: 617.82 eur/tn

Millai prkl voi 160€/tn leipävilja muuttua tuon hintaiseksi?

Sillai kun se Matti:n siilon kautta säkkiin...

 ;D

Ei kierrä ainakaan Matin pelloilta siilojen kautta säkkiin - Matin maisemissa pullavehnä tulee pääosin kumipyörillä  :D

Lauantaina tämä "Agronetin kuuluisa Matti" teki Jyväskylässä mulle perustarjouksen ohrasta - hintaluokka rehuohra + 200€/tonni. Sinällään mielenkiintoista, että miksi lähes samanhintainen vehnä on yli 130 euroa kalliimpaa pussittaa kuin ohra? Tuo Matin tarjoama ohrakin oli uusinta lajiketta ja peitattuna!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
Myyntihinta sis. alv: 617.82 eur/tn

Millai prkl voi 160€/tn leipävilja muuttua tuon hintaiseksi?

Sillai kun se Matti:n siilon kautta säkkiin...

 ;D

Ei kierrä ainakaan Matin pelloilta siilojen kautta säkkiin - Matin maisemissa pullavehnä tulee pääosin kumipyörillä  :D

Lauantaina tämä "Agronetin kuuluisa Matti" teki Jyväskylässä mulle perustarjouksen ohrasta - hintaluokka rehuohra + 200€/tonni. Sinällään mielenkiintoista, että miksi lähes samanhintainen vehnä on yli 130 euroa kalliimpaa pussittaa kuin ohra? Tuo Matin tarjoama ohrakin oli uusinta lajiketta ja peitattuna!

Vehnä kuluttaa enemmän pakkaamon putkia  ;D ???

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
Sinällään mielenkiintoista, että miksi lähes samanhintainen vehnä on yli 130 euroa kalliimpaa pussittaa kuin ohra?

Vehnä tulee aakkosis ohran jälkeen?   ???
Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: TOS-maksu

Tuo siemenen Tonni Tonnista hinta perustuu Futuuriin ja optioon että Rahakaura sekä Rehustus- Ohrasta saa sen 500 e   ja Mylly/ keksivehnästä 700 e     Luomussa vastaavat luvut 750  ja  1000 e

Niin Luomusiemen 1250 e /  Tonni

Siemen kulut siis pysyy kohtuullisena alle 300 E   / HA
 ::)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
Helppo muistaa tuo 1000€/1000kg siementä.

Protkoparonin kustannuslaskennassa hehtaarille menee kaikkea 1000€ edestä.

Siementä, lannoitetta, vuokraa.  ;D
Kui mää ain olen paras?

3070 E

  • Vieras
Vs: TOS-maksu

Minusta valveutuneen Siemen pakkaajan tuotteita kannattaa ostaa Kovasta hinnasta huolimatta,,,,,,

Kunhan hinta pysyy alle tonnin tonnilta  ( Poislukien piensiemenet jotka menee yli,,,, )

Kyseessähän on vähennyskelpoinen tuotantopanos,,,,,,,
 :o


Jos ei saa itse tuotettua itävää viljaa niin sitten varmaan kannattaa  :D

Eihän Tero saa edes ostosiementä itämään kun sen täytyy jyrätä se pelto ennen kylvämistä ja yrittää sitten saada jotain hepposta puhallinkonetta maahan.  ;D ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
Viljanviljelyn pahimmat kustannusten nostajat:

Pellesiemen Oy ja Pilasiemen Oy.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12203
  • Virolaista kiitos!
Vs: TOS-maksu
Onnittelen. Taisit taas luoda uudet käsitteet, jotka elävät ikuisesti...

Pila tai Pelle ei kahdella pahalla eroja ole.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
Tuo pilasiemen on jo vanha keksintö.Mitä luulisitte siemenen maksavan jos tilapakkaamoketjuja ei olisi?

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: TOS-maksu
Myönnettäköön että jos oltaisiin vain keskusliikkeiden varassa niin siemen olisi ainakin 30% kalliimpaa. Toisaalta molemmat pakkaamot myyvät siementä myös keskusliikkeiden kautta, jolloin niiden on tavallaan pakko pitää hinta ainakin lähellä sitä keskusliikkeiden myyntihinnan tasoa.. K ja S on kaiken pahan alku ja juuri tässäkin asiassa..  ;D
Nothing is Something Worth Doing

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: TOS-maksu
Myönnettäköön että jos oltaisiin vain keskusliikkeiden varassa niin siemen olisi ainakin 30% kalliimpaa.

Kyllä väliin agrista saa tilalle tuotuna halvemmalla kuin sama sortti maksaisi tilapakkaamolla. Tänä syksynäkin oli melko halpaa. Sai edullisemmin säkit pihaan kuin tarjous oli Jyväskylässä pelkästä siemenestä ilman rahtia.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
Tuo pilasiemen on jo vanha keksintö.Mitä luulisitte siemenen maksavan jos tilapakkaamoketjuja ei olisi?

Kerro?  Ei ainakaan kalliimpaa voi olla.  Voi se tietysti olla tonnin/tonni, räkättiparonihinnoittelulla.  :D
Kui mää ain olen paras?