Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe TOS-maksu  (Luettu 702707 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: TOS-maksu
Pösilöhän se Matti ois jos rahantekokoneen noin vain käsistään päästäisi. Siitä kannattaa tapella viimeiseen asti kuten tulli autoveropäätöksistä, olivat ne sitten vääriä tahi eivät.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
Olisko siemenviljelynkin aika siirtyä markkinatalouteen kaikki kustannukset siemenen hintaan eikä mitään pakkomaksuja jotka myrkyttää koko alan maineen. Vai mitä Itu-Matti?

Mielestäni ei ole hyvä ajatus.Ei edes ajatus.

Sivupersoona

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
Ei nykylajikkeet  oo  sen parempia kuin vanhemmatkaan, toki ne antaa parempia satoja, mut ne myös vaatii enemmän panostusta, taudi kestävyys varsinkin on heikentynyt melkoisesti.

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: TOS-maksu
Olisko siemenviljelynkin aika siirtyä markkinatalouteen kaikki kustannukset siemenen hintaan eikä mitään pakkomaksuja jotka myrkyttää koko alan maineen. Vai mitä Itu-Matti?

Tulis aika tyyriitä jyviä. Käyttöaste sertillä 25 % . Eli jos 3/4 siementen käyttöoikeus- / tosmaksuista siirrettäisiin sertiin rojaltia tulis 70 €/tn lisää. Tästä siirtyis loppuhintoihin ehkä 50 ja parikymppiä jäis taikapölyttäjän tappioksi.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
Käsittämätön ajatus että rojalti siirrettäisiin siemenen hintaan.TOS-maksu menee jalostajalle,samoin minä maksan sinne toistasataatuhatta vuodessa rojalteja jotka asiakkaat maksaa minulle siemenen hinnassa.Sertin käyttäjät maksaa jo nyt jalostuksesta toisten puolesta mikä on minun mielestäni kohtuutonta jo nyt.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: TOS-maksu
Käsittämätön ajatus että rojalti siirrettäisiin siemenen hintaan.TOS-maksu menee jalostajalle,samoin minä maksan sinne toistasataatuhatta vuodessa rojalteja jotka asiakkaat maksaa minulle siemenen hinnassa.Sertin käyttäjät maksaa jo nyt jalostuksesta toisten puolesta mikä on minun mielestäni kohtuutonta jo nyt.

 Kohtuutonta on siemenen ja viljan hinnan ero.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: TOS-maksu
Käsittämätön ajatus että rojalti siirrettäisiin siemenen hintaan.TOS-maksu menee jalostajalle,samoin minä maksan sinne toistasataatuhatta vuodessa rojalteja jotka asiakkaat maksaa minulle siemenen hinnassa.Sertin käyttäjät maksaa jo nyt jalostuksesta toisten puolesta mikä on minun mielestäni kohtuutonta jo nyt.

En kyllä ymmärrä tätä rojalttista purnaamista. Niinhän se on joka alalla että jos kopioidaan ja myydään se kopio, niin siitä maksetaan rojaltit.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
Käsittämätön ajatus että rojalti siirrettäisiin siemenen hintaan.TOS-maksu menee jalostajalle,samoin minä maksan sinne toistasataatuhatta vuodessa rojalteja jotka asiakkaat maksaa minulle siemenen hinnassa.Sertin käyttäjät maksaa jo nyt jalostuksesta toisten puolesta mikä on minun mielestäni kohtuutonta jo nyt.

 Kohtuutonta on siemenen ja viljan hinnan ero.

Tuo varmaan olisi ratkaisu asiaan että kaikki jalostajan maksut kerättäisiin siemenen hinnassa?Olen varmaan kymmeniä kertoja tässäkin ketjussa ihmetellyt sitä että viljan verotonta hintaa verrataan peitatun siemenen verolliseen ja rahdilliseen hintaan kun on ostettu muutama säkki uutuuslajiketta

mx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 487
Vs: TOS-maksu
Tos maksuhan on täysin vapaaehtoinen, mitä tosta kannattaa tapella.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: TOS-maksu
Käsittämätön ajatus että rojalti siirrettäisiin siemenen hintaan.TOS-maksu menee jalostajalle,samoin minä maksan sinne toistasataatuhatta vuodessa rojalteja jotka asiakkaat maksaa minulle siemenen hinnassa.Sertin käyttäjät maksaa jo nyt jalostuksesta toisten puolesta mikä on minun mielestäni kohtuutonta jo nyt.

No jos sinä maksat jo, niin miksi muiden pitää maksaa.

Helvetin tomppeli.

Jos ostat kuorma-auton ja "teet" rahaa sillä vuodesta toiseen, niin ei siitä tarvitse tilittää kaanialle mitään rojalteja. Varaosatkin kun ostaa pimeiltä markkinoilta.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

1100xx

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
  • Etiäppäin
Vs: TOS-maksu
Käsittämätön ajatus että rojalti siirrettäisiin siemenen hintaan.TOS-maksu menee jalostajalle,samoin minä maksan sinne toistasataatuhatta vuodessa rojalteja jotka asiakkaat maksaa minulle siemenen hinnassa.Sertin käyttäjät maksaa jo nyt jalostuksesta toisten puolesta mikä on minun mielestäni kohtuutonta jo nyt.

 Kohtuutonta on siemenen ja viljan hinnan ero.

Mitäs kohtuutonta siinä on? Ei siemen ja vilja voi koskaan olla saman hintaisia!?  Oman siemenen ja sertisiemenen hinnanero on hyvin pieni jos osaat laskea oman siemenen kunnostamisen.
Ei, en ole siemenviljelijä osaan vaan käyttää laskinta!!!!

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: TOS-maksu
Käsittämätön ajatus että rojalti siirrettäisiin siemenen hintaan.TOS-maksu menee jalostajalle,samoin minä maksan sinne toistasataatuhatta vuodessa rojalteja jotka asiakkaat maksaa minulle siemenen hinnassa.Sertin käyttäjät maksaa jo nyt jalostuksesta toisten puolesta mikä on minun mielestäni kohtuutonta jo nyt.

 Kohtuutonta on siemenen ja viljan hinnan ero.

Mitäs kohtuutonta siinä on? Ei siemen ja vilja voi koskaan olla saman hintaisia!?  Oman siemenen ja sertisiemenen hinnanero on hyvin pieni jos osaat laskea oman siemenen kunnostamisen.
Ei, en ole siemenviljelijä osaan vaan käyttää laskinta!!!!
Laijittelu näky olevan alle 20e/tn tuos kyläseuralla.Ja peittaus menee samalla,aineiden hinnalla.Viä olis piiitkä matka sertin hintoihin 8)

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: TOS-maksu
Sillä sertisäkillä pitää elättää monta loista. Raakaeräntuottaja, jalostaja, evira, siemenliike, inspecta......

Jos siemenen hintaa haluttaisiin halpuuttaa.  Niin jalostaja pistäisi lajikkeet vapaaseen jakoon. Jokainen joka haluaisi, voisi ostaa kantasiemenet siihen lajikkeeseen, mihin haluaisi.

Tää on vähän ihmeellistä, että valtion omistama laitos antaa muutamille firmoille tilaisuuden tahkota rahhaa.

jape

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 130
Vs: TOS-maksu
Minnekköhän nämä TOS-maksu rahat päätyy rautakeskon edustamien SW ja Graminorin lajikkeidden osalta. Jostain kuulin joskus että maksut jäisivät kokonaan keskolle. Mahtoko pitää paikkaansa? Kansallisesti suojattujen lajikkeiden listalla ei kai ole kai kuin Borealin, SW ja Graminorin lajikkeita

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
Sillä sertisäkillä pitää elättää monta loista. Raakaeräntuottaja, jalostaja, evira, siemenliike, inspecta......

Jos siemenen hintaa haluttaisiin halpuuttaa.  Niin jalostaja pistäisi lajikkeet vapaaseen jakoon. Jokainen joka haluaisi, voisi ostaa kantasiemenet siihen lajikkeeseen, mihin haluaisi.

Tää on vähän ihmeellistä, että valtion omistama laitos antaa muutamille firmoille tilaisuuden tahkota rahhaa.

Onhan systeemissä parantamisen varaa mutta mitään loisia nuo sinun luettelemat ei oo.