Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe virossa viljelystä kiinnostuneita?  (Luettu 31775 kertaa)

realisti

  • Vieras
olen keräämässä kasaan vijelijäporukkaa joilla olisi kiinnostusta ryhtyä yhteistilan hankintaan virossa. Pellon hinta virossa alkaa nykyään noin 500€:stä ja peltoihin saa noin 100€ hehtaarituen. Lisäksi viron etuna on 50% avustus koneinvestointeihin. Itse en ole vielä varma osallistunko hankkeeseen, mutta kontaktieni kautta olen paria viljelijää luvannut auttaa hankkeen pystyyn nostamisessa.
Hakusalla on aluksi yli 100ha peltoalue jonka yhteydessä olisi myös rakennukset, Paikka toki valitaan siten että tilan koko on mahdollista kasvattaa 500-1500ha kokoon. Aluksi tila todennäköisesti aloittaisi kasvinviljelyllä, mutta ei eläimetkään pois suljettu vaihtoehto ole.
Jos tällainen hanke kiinnostaa niin ottakaa vaikka yksityisviestillä yhteyttä.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: virossa viljelystä kiinnostuneita?
"Itse en ehkä lähde,mutta jos jotakuta kiinnostaa lähteä toteamaan että joku kaunis kesäaamu mulla OLI traktori"  ??? ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

jamako

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1301
  • Our reliable partner!
Vs: virossa viljelystä kiinnostuneita?
Kysykääpä Swedbank/SEB aika monta Viron tilaa on siirtynyt/siirtymässä näiden ruotsalaispankkien syliin. Hintaa ehkä yx krooni; velkaa tosin vähintään riittävästi.

https://www.swedbank.ee/business/home?language=EST

http://www.seb.ee/index/0102

Itsellä kyllä katseet käännetty idemmäksi.
Grow the feed, not the weeds!

Teroman

Vs: virossa viljelystä kiinnostuneita?

Kannattaa samalla vauhdilla mennä vähintään Liettuaan, Kaliningradiin

Tai Ukrainaan , Puolaan Unkariin Romaniaan, Bulgariaan  yms halvempiin maihin,,,,,
 ::)


realisti

  • Vieras
Vs: virossa viljelystä kiinnostuneita?
"Itse en ehkä lähde,mutta jos jotakuta kiinnostaa lähteä toteamaan että joku kaunis kesäaamu mulla OLI traktori"  ??? ;D

aika paljon olen virossa reissannut enkä noin villiksi meininkiä ole voinut todeta.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: virossa viljelystä kiinnostuneita?
"Itse en ehkä lähde,mutta jos jotakuta kiinnostaa lähteä toteamaan että joku kaunis kesäaamu mulla OLI traktori"  ??? ;D

aika paljon olen virossa reissannut enkä noin villiksi meininkiä ole voinut todeta.
No, ehkä vähän ironiaa mutta R on R vaikka voissa paistais.  ;)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

realisti

  • Vieras
Vs: virossa viljelystä kiinnostuneita?
"Itse en ehkä lähde,mutta jos jotakuta kiinnostaa lähteä toteamaan että joku kaunis kesäaamu mulla OLI traktori"  ??? ;D

aika paljon olen virossa reissannut enkä noin villiksi meininkiä ole voinut todeta.
No, ehkä vähän ironiaa mutta R on R vaikka voissa paistais.  ;)

pakkoko sinne ison R:n lähelle on mennä pysyy keski- ja länsiosassa niin säästyy R:n kanssa asioinnilta.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: virossa viljelystä kiinnostuneita?
"Itse en ehkä lähde,mutta jos jotakuta kiinnostaa lähteä toteamaan että joku kaunis kesäaamu mulla OLI traktori"  ??? ;D

aika paljon olen virossa reissannut enkä noin villiksi meininkiä ole voinut todeta.
No, ehkä vähän ironiaa mutta R on R vaikka voissa paistais.  ;)

pakkoko sinne ison R:n lähelle on mennä pysyy keski- ja länsiosassa niin säästyy R:n kanssa asioinnilta.
R:llä ja virolaisella ei paljon ole yhteistä! Virossa on moni juttu paremmin kuin suomessa. Ja ihmisetkin pääasiassa mukavia, ei paljon asiaa verrata r:iin. >:(

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: virossa viljelystä kiinnostuneita?
Kuinkahan semmosessa kuviossa kävis, että ostaa virossa separd-rahotuksella 5o pinnan tuella traktorin ja käy sillä kesällä vaikka paalainta vetämässä suomessa?

Jollain reissullahan se vois vaikka "unohtua" tänne ja sitte uutta taas putkeen ;) ;D

Jätkä

  • Vieras
Vs: virossa viljelystä kiinnostuneita?
"Itse en ehkä lähde,mutta jos jotakuta kiinnostaa lähteä toteamaan että joku kaunis kesäaamu mulla OLI traktori"  ??? ;D

aika paljon olen virossa reissannut enkä noin villiksi meininkiä ole voinut todeta.
No, ehkä vähän ironiaa mutta R on R vaikka voissa paistais.  ;)

Mutta meneppä sanomaan Virolaiselle että oot ryssä, toimii muuten tehokkaana loukkauksena sillä siellä ihmiset ovat patrioottisempia kuin täällä Suomessa.

Solifer1

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 589
Vs: virossa viljelystä kiinnostuneita?
olen keräämässä kasaan vijelijäporukkaa joilla olisi kiinnostusta ryhtyä yhteistilan hankintaan virossa. Pellon hinta virossa alkaa nykyään noin 500€:stä ja peltoihin saa noin 100€ hehtaarituen. Lisäksi viron etuna on 50% avustus koneinvestointeihin. Itse en ole vielä varma osallistunko hankkeeseen, mutta kontaktieni kautta olen paria viljelijää luvannut auttaa hankkeen pystyyn nostamisessa.
Hakusalla on aluksi yli 100ha peltoalue jonka yhteydessä olisi myös rakennukset, Paikka toki valitaan siten että tilan koko on mahdollista kasvattaa 500-1500ha kokoon. Aluksi tila todennäköisesti aloittaisi kasvinviljelyllä, mutta ei eläimetkään pois suljettu vaihtoehto ole.
Jos tällainen hanke kiinnostaa niin ottakaa vaikka yksityisviestillä yhteyttä.

Toissakevään vironmatkalla sanoivat että ylituotanto on alueen ongelma.

Tracman

  • Vieras
Vs: virossa viljelystä kiinnostuneita?
olen keräämässä kasaan vijelijäporukkaa joilla olisi kiinnostusta ryhtyä yhteistilan hankintaan virossa. Pellon hinta virossa alkaa nykyään noin 500€:stä ja peltoihin saa noin 100€ hehtaarituen. Lisäksi viron etuna on 50% avustus koneinvestointeihin. Itse en ole vielä varma osallistunko hankkeeseen, mutta kontaktieni kautta olen paria viljelijää luvannut auttaa hankkeen pystyyn nostamisessa.
Hakusalla on aluksi yli 100ha peltoalue jonka yhteydessä olisi myös rakennukset, Paikka toki valitaan siten että tilan koko on mahdollista kasvattaa 500-1500ha kokoon. Aluksi tila todennäköisesti aloittaisi kasvinviljelyllä, mutta ei eläimetkään pois suljettu vaihtoehto ole.
Jos tällainen hanke kiinnostaa niin ottakaa vaikka yksityisviestillä yhteyttä.

Toissakevään vironmatkalla sanoivat että ylituotanto on alueen ongelma.


No niin ne kehuu että venäjältä tulee niin halpaa viljaa et ei kannata viljellä ku parhaita isoja lohkoja enää  ;D et on ni halpaa että ostamalla venälääseltä ni tuloo etuusammaksi... kustannukset...!

realisti

  • Vieras
Vs: virossa viljelystä kiinnostuneita?
ensi viikon puolen välin jälkeen ollaan menossa kattoon tiloja ja koneita viroon, jos asiaan on kiinnostusta niin tervetuloa kyytiin.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: virossa viljelystä kiinnostuneita?
6.2 lähetään kans katteleen emännälle ML mersua.Vähällä ne pysyy tyytyväisenä ;D ;D

Tracman

  • Vieras
Vs: virossa viljelystä kiinnostuneita?
6.2 lähetään kans katteleen emännälle ML mersua.Vähällä ne pysyy tyytyväisenä ;D ;D

ja isännälle GL:lää  8)

http://www.youtube.com/watch?v=vsHnEg2xTQM&feature=related