Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe rehun tekoa paalaimella  (Luettu 62908 kertaa)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: rehun tekoa paalaimella
>>>Ps. Kato joskus kuinka kauan menee kärryn kuormaukseen ja purkuun aikaa niin ymmärrät miksi joku miettii tehokkaampaa tapaa.

Tossa aikaisemmin kirjoitin, että kun paalainkäärimellä tiputtelee helposti puolentoista-kaksikymmentä paalia ryhmiin, niin ei tarvitse parkkeerata lavetti kuin kerran pellolle ja paalit on kuormattu etukuormaajalla siitä nopeesti. Ja eiku menoksi.
Kelaas filmejä näyttöpäätteelläs ts nuku yön yli.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: rehun tekoa paalaimella
>>>Ps. Kato joskus kuinka kauan menee kärryn kuormaukseen ja purkuun aikaa niin ymmärrät miksi joku miettii tehokkaampaa tapaa.

Tossa aikaisemmin kirjoitin, että kun paalainkäärimellä tiputtelee helposti puolentoista-kaksikymmentä paalia ryhmiin, niin ei tarvitse parkkeerata lavetti kuin kerran pellolle ja paalit on kuormattu etukuormaajalla siitä nopeesti. Ja eiku menoksi.
Kelaas filmejä näyttöpäätteelläs ts nuku yön yli.


Kyllä minäkin pystyn oljella kerää aika rykelmiä mutta säilörehulla mulla ei ainakaan kunnolla karhotetuilla pelloilla tahdo onnistua vaan melkein aina on kammio melko täys kun on kääritty 6 kerrosta jolloin paaleja on pitkin peltoja. Noin muuten saan kuljetettu kuuden metrin lavalla laillisesti 14 ja laittomasti poikittain kuormattuna 15 jos alusta ja teli kestäis. Järki vaan sanoo että kuormat on jääny tonne 12. Toi sun kärry taitaa olla muutenkin aika peto pellolle pienine kapeineen pyörineen. Tiellä sitten varmasti mukava vetää.
Toisekseen säilytän paalit sekä käärijän jälkeen, että varastossa toisin päin eli pystyssä mikä ei neuvojien mukaan kuulemma pitäis olla hyvä, mutta en ole kertonut paaleille eikä ole ollut mitään ongelmia.

Mutta nyt en ainakaan tänään jaksa jauhaa näistä makuasioista, mutta kattellaan huomenna.

Viimeksi muokattu: 15.01.10 - klo:21:47 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

paali-inssi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Vs: rehun tekoa paalaimella
Ei Toi asia voi olla niin vaikea. Laidathan saa olla kiinteät koska paalien on mahduttava 260 väliin ja kun ne ei ole kun 120 leveitä niin niitä mahtuu helposti kaks vierekkäin. ja tota siirtymistä voi keventää nostamalla kippiä. Ja miksi ne paalit ei pysyisi siinä kärryssä kun ne pysyy aivan mainiosti nykyisessäkin mikä lastataan etukuormaajalla. Ja tosi on, että sellasessa kärryssä on monta mutkaa ennen kun se on valmis. Niin ja kuten mainitsin niin jos kärryllä on oikeasti käyttöä siihen mihin se on tehty niin miksi sen täytyy olla monikäyttöinen.

Niin ja kait olet tietoinen, että toi sun kuorma on laiton jos jokin kohta joko kärryssä tai kuormassa ylittää 260 koska kuorma on mahdollista jakaa ja kärry on epäsopiva kuljetustarpeeseen jos se on yli 260. Juten kuten totesin niin joudun ainakin itse kuljettaa paalit pystyssä tai yhdessä rivissä koska pallojen halkaisija on 150 mutta eihän siitä saa kun sakkoja jos on laiton kuorma joten ei siitä nyt hirveesti kannata ressata :D

Ps. Kato joskus kuinka kauan menee kärryn kuormaukseen ja purkuun aikaa niin ymmärrät miksi joku miettii tehokkaampaa tapaa.


Eipä tosiaan toi asia ole noin vaikee kun markkinoiltahan löytyy jo keskuksen myymä paalivaunu. Mennee pienet ja isot muovitetut ja muovittamattomat paalit sinne minne isäntä haluaa :D

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: rehun tekoa paalaimella
Ei Toi asia voi olla niin vaikea. Laidathan saa olla kiinteät koska paalien on mahduttava 260 väliin ja kun ne ei ole kun 120 leveitä niin niitä mahtuu helposti kaks vierekkäin. ja tota siirtymistä voi keventää nostamalla kippiä. Ja miksi ne paalit ei pysyisi siinä kärryssä kun ne pysyy aivan mainiosti nykyisessäkin mikä lastataan etukuormaajalla. Ja tosi on, että sellasessa kärryssä on monta mutkaa ennen kun se on valmis. Niin ja kuten mainitsin niin jos kärryllä on oikeasti käyttöä siihen mihin se on tehty niin miksi sen täytyy olla monikäyttöinen.

Niin ja kait olet tietoinen, että toi sun kuorma on laiton jos jokin kohta joko kärryssä tai kuormassa ylittää 260 koska kuorma on mahdollista jakaa ja kärry on epäsopiva kuljetustarpeeseen jos se on yli 260. Juten kuten totesin niin joudun ainakin itse kuljettaa paalit pystyssä tai yhdessä rivissä koska pallojen halkaisija on 150 mutta eihän siitä saa kun sakkoja jos on laiton kuorma joten ei siitä nyt hirveesti kannata ressata :D

Ps. Kato joskus kuinka kauan menee kärryn kuormaukseen ja purkuun aikaa niin ymmärrät miksi joku miettii tehokkaampaa tapaa.


Eipä tosiaan toi asia ole noin vaikee kun markkinoiltahan löytyy jo keskuksen myymä paalivaunu. Mennee pienet ja isot muovitetut ja muovittamattomat paalit sinne minne isäntä haluaa :D
keskuksen myymän voit työntää sinne mihin ei aurinko paista.. turha ja ennen kaikkea tarpeeton elvis investointi (vähän sama homma jos joku 5 lehmän pököpää ostaa robotin lypsämään) ::)
ja pohjoiset päälle..

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: rehun tekoa paalaimella
Siitä yhteen varviin lastaava:


http://www.youtube.com/watch?v=iegoZl_IA_o&NR=1

Lastausvaihe, kun kuskilla on pelisilmää pystyy näköjään ajamaan paalaussuuntaankin vaikka NHK:n kääntökäpälällä menisi puhtaammin.

http://www.youtube.com/watch?v=i4hnxsXma0g

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: rehun tekoa paalaimella
>>>Ps. Kato joskus kuinka kauan menee kärryn kuormaukseen ja purkuun aikaa niin ymmärrät miksi joku miettii tehokkaampaa tapaa.

Tossa aikaisemmin kirjoitin, että kun paalainkäärimellä tiputtelee helposti puolentoista-kaksikymmentä paalia ryhmiin, niin ei tarvitse parkkeerata lavetti kuin kerran pellolle ja paalit on kuormattu etukuormaajalla siitä nopeesti. Ja eiku menoksi.
Kelaas filmejä näyttöpäätteelläs ts nuku yön yli.


Kyllä minäkin pystyn oljella kerää aika rykelmiä mutta säilörehulla mulla ei ainakaan kunnolla karhotetuilla pelloilla tahdo onnistua vaan melkein aina on kammio melko täys kun on kääritty 6 kerrosta jolloin paaleja on pitkin peltoja. Noin muuten saan kuljetettu kuuden metrin lavalla laillisesti 14 ja laittomasti poikittain kuormattuna 15 jos alusta ja teli kestäis. Järki vaan sanoo että kuormat on jääny tonne 12. Toi sun kärry taitaa olla muutenkin aika peto pellolle pienine kapeineen pyörineen. Tiellä sitten varmasti mukava vetää.
Toisekseen säilytän paalit sekä käärijän jälkeen, että varastossa toisin päin eli pystyssä mikä ei neuvojien mukaan kuulemma pitäis olla hyvä, mutta en ole kertonut paaleille eikä ole ollut mitään ongelmia.

Mutta nyt en ainakaan tänään jaksa jauhaa näistä makuasioista, mutta kattellaan huomenna.

Niitä renkaita on sentään kahdeksan vatan alla ja kun paalit on ryppäissä pelolla, niin rullaavaa ajoa on aika vähän varsinkin täydellä kuormalla ja nekin voi katsoa työsuuntaisesti jos on hiukan pehmeät kelit.

Mutta älä nyt vielä hermostu tähän jauhaamiseen. Jos et nyt jaksa käydä kaikkia puolia lävitse, niin jaksatko rakentaakkaan ko kärryä.  Eihän tässä ole vielä käyty kuin pintapuolisia periaatteita. Suunnitelmasi yksityiskohdat ovat vielä kaikki läpikäymättä. Moitteeton ja käytännöllinen toiminta edellyttää, että myös pikkuseikat pelaavat.  Saadaan kyllä tämän kärryn kanssa tämä talvi kulumaan.

Isommista asioista vielä: Miten ajattelit kippaavasi kärryllisen, jos takalaita on kiinteä, sellainen mihin pellolla nostat etukuormaajalla sivulaidat paikalleen? Vai sitomattako ajat suuria täysiä kaksikerroksisia kuormia?

Viimeksi muokattu: 16.01.10 - klo:07:29 kirjoittanut landehande

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: rehun tekoa paalaimella
Siitä yhteen varviin lastaava:


http://www.youtube.com/watch?v=iegoZl_IA_o&NR=1

Lastausvaihe, kun kuskilla on pelisilmää pystyy näköjään ajamaan paalaussuuntaankin vaikka NHK:n kääntökäpälällä menisi puhtaammin.

http://www.youtube.com/watch?v=i4hnxsXma0g
Aika tukeva runko pitäis olla kärrissä että täytön vois hoitaa sr paaleilla nuin vauhdikkaasti... oljelle ja helpille ois ihan pätevä vehje, aiut vaan että täällääin helpi pellot kovin pieniä ja kapeasarkaisia niin lastaus ei vättämättä aina onnistu...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: rehun tekoa paalaimella



Niitä renkaita on sentään kahdeksan vatan alla ja kun paalit on ryppäissä pelolla, niin rullaavaa ajoa on aika vähän varsinkin täydellä kuormalla ja nekin voi katsoa työsuuntaisesti jos on hiukan pehmeät kelit.

Mutta älä nyt vielä hermostu tähän jauhaamiseen. Jos et nyt jaksa käydä kaikkia puolia lävitse, niin jaksatko rakentaakkaan ko kärryä.  Eihän tässä ole vielä käyty kuin pintapuolisia periaatteita. Suunnitelmasi yksityiskohdat ovat vielä kaikki läpikäymättä. Moitteeton ja käytännöllinen toiminta edellyttää, että myös pikkuseikat pelaavat.  Saadaan kyllä tämän kärryn kanssa tämä talvi kulumaan.

Isommista asioista vielä: Miten ajattelit kippaavasi kärryllisen, jos takalaita on kiinteä, sellainen mihin pellolla nostat etukuormaajalla sivulaidat paikalleen? Vai sitomattako ajat suuria täysiä kaksikerroksisia kuormia?

Joo ei mistään hermostumisesta ollu kyse en vaan eilen viittiny enää, mutta toi aikataúlu on ihan hyvä jos tää talvi menee suunnitellessa ja ensi keräämällä rahaa niin sitäseuraavalla vois sitten tapahtua jotain konkreettista.

Mutta asiaan eli et ollu lukenu kaikkia viestejä mut noin pääpiirteissään niin tällähetkellä kärryssä on etu ja takaseinä ja sivulla kulkee noin 30 cm korkeudella putket jolloin paalit mahtuu lastaa etukuormaajalla kyytiin. Jos paalit laittaa pitkittäin niin ne mahtuu näiden putkien väliin ja myös pysyvät siinä. Yläkerran joutuu sitten sitomaan koska ei ole sitä etukuormaajalla nostettavaa toista putkea.

Siinä tulevaisuuden kärryssä olisi kuormaus edestä jolloin sivulaidat olisi kiinteät ja takalaita maalavoista tuttu ylös nouseva jolloin se nousisi paalien päälle. Pohjassa olisi hydraulinen matto tai ketju kuten näissä keräävissä vaunuissa mitkä tuodaan suomeen ja koko komeus kippais niin että takapää laskis maahan kuitenkin niin että saranapiste olisi niin edessä että paalit ei jäis pystyyn vaan siihen asentoon missä ne oli kärryssä. Edessä olisi tosiaan ohjaava aisa mikä olisi välttämätön kuormaukseen mutta myös kätevä ahtaissa liittymissä. Paalit nostettais kyytiin avantin puomia muistuttavalla käpälällä mikä olisi suoraan alas kun otettaisi paali (pihti puomin päässä osoittais eteen) ja se käännettäis metsäkuormaajan laajakulmaniveltä muistuttavalla rakenteella kärryn päälle missä teleskoopilla sais toiseen kerrokseen. Samalla se hoitais etusermin virkaa kuljetuksessa.

Noissa nykyisissä on se huono, että kun ne kuormaa poikittain niin ei voi laillisesti kuljetaa kun yhtä riviä jolloin paalimäärä ei riitä ainakaan pidemmille matkoille.


Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: rehun tekoa paalaimella




Joo ei mistään hermostumisesta ollu kyse en vaan eilen viittiny enää, mutta toi aikataúlu on ihan hyvä jos tää talvi menee suunnitellessa ja ensi keräämällä rahaa niin sitäseuraavalla vois sitten tapahtua jotain konkreettista.

Mutta asiaan eli et ollu lukenu kaikkia viestejä mut noin pääpiirteissään niin tällähetkellä kärryssä on etu ja takaseinä ja sivulla kulkee noin 30 cm korkeudella putket jolloin paalit mahtuu lastaa etukuormaajalla kyytiin. Jos paalit laittaa pitkittäin niin ne mahtuu näiden putkien väliin ja myös pysyvät siinä. Yläkerran joutuu sitten sitomaan koska ei ole sitä etukuormaajalla nostettavaa toista putkea.

Siinä tulevaisuuden kärryssä olisi kuormaus edestä jolloin sivulaidat olisi kiinteät ja takalaita maalavoista tuttu ylös nouseva jolloin se nousisi paalien päälle. Pohjassa olisi hydraulinen matto tai ketju kuten näissä keräävissä vaunuissa mitkä tuodaan suomeen ja koko komeus kippais niin että takapää laskis maahan kuitenkin niin että saranapiste olisi niin edessä että paalit ei jäis pystyyn vaan siihen asentoon missä ne oli kärryssä. Edessä olisi tosiaan ohjaava aisa mikä olisi välttämätön kuormaukseen mutta myös kätevä ahtaissa liittymissä. Paalit nostettais kyytiin avantin puomia muistuttavalla käpälällä mikä olisi suoraan alas kun otettaisi paali (pihti puomin päässä osoittais eteen) ja se käännettäis metsäkuormaajan laajakulmaniveltä muistuttavalla rakenteella kärryn päälle missä teleskoopilla sais toiseen kerrokseen. Samalla se hoitais etusermin virkaa kuljetuksessa.

Noissa nykyisissä on se huono, että kun ne kuormaa poikittain niin ei voi laillisesti kuljetaa kun yhtä riviä jolloin paalimäärä ei riitä ainakaan pidemmille matkoille.

Ei nyt ihan avautunut tuo avanttinostin, mutta taitaa olla jotakin sukua kurottajalle. Onhan tuota nostokorkeuttakin.  Rengasvarustustakin pitää olla noin järeässä kärryssä kuormineen. Veikkaan kolmiakselista kääntyvillä akseleilla, jotta ei hierrä kumeja liikaa noilla painoilla. Juu ja selkes toi takalaitakin, mutta mihin sen kiinnitykset ripustat, ei ne tyhjän päällä voi roikkua. 
Riittääks sun nuffiildis hydrauliikka kaikkeen tohon?

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: rehun tekoa paalaimella
Ja jos toi takalauta aukii ylöspäin pittää saranapiste olla melkein puolessa kärrissä että kasikerrosta 150 cm paaleja sopii ali nätisti eli aukeama yli 3 metriä... aika rakennelma...

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: rehun tekoa paalaimella
Ja jos toi takalauta aukii ylöspäin pittää saranapiste olla melkein puolessa kärrissä että kasikerrosta 150 cm paaleja sopii ali nätisti eli aukeama yli 3 metriä... aika rakennelma...

Juutuubin paras kärryvilmi tulossa!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: rehun tekoa paalaimella
Itte aattelin kyllä pysytellä kaks aksilaisessa ihan yksinkertaisuuden takia ja lisäksi veturin koko rajoittaa sitä kärryn kokoa jolloin kokonaispaino ei kuitenkaan voi nousta älyttömyyksiin. Muut saa sitten touhuilla käntyvillä pyörillä. Toi takalaita ei kyllä tartte olla kovin edestä kiinni koska laidat on kuitenkin niin korkeat jotta ne tukee toistakin paalikerrosta. Toi hydrauliikka on oikeasti ongelma vaikka ei ole setoria, mutta kaitpa siihen täytyy tehdä sähkö joikkari millä ohjaa aisaa ja sitä nostinta lisäks sähkönapeille puominjatko ja pihti. Kippiin, pohjakuljettimiin ja takalaitaan riittääkin sitten raktorin venttiilit. Toi nostin kannattaa varmaan kiinnittää lavan alle kelkkaan missä se liikkuu poikittain jolloin ei tartte kun yhtä nostinta ja siiheen liittyviä hyde osia mitkä oikeasti maksaa.

Toi hydrauliikka on oikeasti mielenkiintoinen kun raktoriin laitetaan 4-6 lohkoa ja sitten kaikissa koneissa on omat pumput ja venttiilit tai ainakin venttiilit. esim. paalaaja, tukkikärry. Parempi olisi kun siellä raktorissa olisi tarvittavat lohkot sähköisenä vaikka 15 ja koneissa olisi ainoastaan letkut pikaliittimine. Jos on sellaisia koneita jotka vaatii logikkaa niin ne vaan pyytäis raktorilta sen sopivan öljyn. Nyt niitä samoja venttiilejä ostetaan kaikkiin koneisiin. "terveisiä ja vinkkinä suolahteen."
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Vs: rehun tekoa paalaimella
Miks Vesa myy ja te ette?

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: rehun tekoa paalaimella
Itte aattelin kyllä pysytellä kaks aksilaisessa ihan yksinkertaisuuden takia ja lisäksi veturin koko rajoittaa sitä kärryn kokoa jolloin kokonaispaino ei kuitenkaan voi nousta älyttömyyksiin. Muut saa sitten touhuilla käntyvillä pyörillä. Toi takalaita ei kyllä tartte olla kovin edestä kiinni koska laidat on kuitenkin niin korkeat jotta ne tukee toistakin paalikerrosta. Toi hydrauliikka on oikeasti ongelma vaikka ei ole setoria, mutta kaitpa siihen täytyy tehdä sähkö joikkari millä ohjaa aisaa ja sitä nostinta lisäks sähkönapeille puominjatko ja pihti. Kippiin, pohjakuljettimiin ja takalaitaan riittääkin sitten raktorin venttiilit. Toi nostin kannattaa varmaan kiinnittää lavan alle kelkkaan missä se liikkuu poikittain jolloin ei tartte kun yhtä nostinta ja siiheen liittyviä hyde osia mitkä oikeasti maksaa.

Toi hydrauliikka on oikeasti mielenkiintoinen kun raktoriin laitetaan 4-6 lohkoa ja sitten kaikissa koneissa on omat pumput ja venttiilit tai ainakin venttiilit. esim. paalaaja, tukkikärry. Parempi olisi kun siellä raktorissa olisi tarvittavat lohkot sähköisenä vaikka 15 ja koneissa olisi ainoastaan letkut pikaliittimine. Jos on sellaisia koneita jotka vaatii logikkaa niin ne vaan pyytäis raktorilta sen sopivan öljyn. Nyt niitä samoja venttiilejä ostetaan kaikkiin koneisiin. "terveisiä ja vinkkinä suolahteen."

Toi nostin kaivertaa kun en saa päähäni mitä meinaat sillä. Saatko mitään kuvaa mistään värkistä, jossa olis samantapainen, jotta sais käsityksen?

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: rehun tekoa paalaimella
Itte aattelin kyllä pysytellä kaks aksilaisessa ihan yksinkertaisuuden takia ja lisäksi veturin koko rajoittaa sitä kärryn kokoa jolloin kokonaispaino ei kuitenkaan voi nousta älyttömyyksiin. Muut saa sitten touhuilla käntyvillä pyörillä. Toi takalaita ei kyllä tartte olla kovin edestä kiinni koska laidat on kuitenkin niin korkeat jotta ne tukee toistakin paalikerrosta. Toi hydrauliikka on oikeasti ongelma vaikka ei ole setoria, mutta kaitpa siihen täytyy tehdä sähkö joikkari millä ohjaa aisaa ja sitä nostinta lisäks sähkönapeille puominjatko ja pihti. Kippiin, pohjakuljettimiin ja takalaitaan riittääkin sitten raktorin venttiilit. Toi nostin kannattaa varmaan kiinnittää lavan alle kelkkaan missä se liikkuu poikittain jolloin ei tartte kun yhtä nostinta ja siiheen liittyviä hyde osia mitkä oikeasti maksaa.

Toi hydrauliikka on oikeasti mielenkiintoinen kun raktoriin laitetaan 4-6 lohkoa ja sitten kaikissa koneissa on omat pumput ja venttiilit tai ainakin venttiilit. esim. paalaaja, tukkikärry. Parempi olisi kun siellä raktorissa olisi tarvittavat lohkot sähköisenä vaikka 15 ja koneissa olisi ainoastaan letkut pikaliittimine. Jos on sellaisia koneita jotka vaatii logikkaa niin ne vaan pyytäis raktorilta sen sopivan öljyn. Nyt niitä samoja venttiilejä ostetaan kaikkiin koneisiin. "terveisiä ja vinkkinä suolahteen."
Eli laidat olisi n 2 metriä korkeat, että toinen kerroskin tulisi tuettua= nostimen varsi pitää olla yli 3 metriä ja riittääkö se vielä ja jos 1200 kg pitää sivulta nostaa millä tyhjä kärry kestää pystyssä tarvittasko vielä apupyörät ;D No tästähän tulee mielenkiintoinen kehitysprojekti kevättalvelle... vms1 vois laittaa kohta jotain piirustusta näkyville suunnitelmista....