Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Casen sähköt  (Luettu 13553 kertaa)

Mikra

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: Casen sähköt
Ei pitäs olla maadotuksessa vika, kun startin ja rungon välissä näyttää mittari reilua 12 V, kun päävirtakytkin on asennossa ON. Se virtalukko on aika pahassa paikassa vaihtoa ajatellen, ei oikein innosta kun on tuota pakkastakin 20 C, ja kylmä konehalli, pitäs vaan saada kone toimimaan, kun olis mettähommia. Saa sen käyntiin startin suorakytkennällä johdonpätkän kanssa, mutta liekö mitä haittaa jos virrat poikki ajelee, ainakaan ei puhallin eikä pikavaihde toimi.
Niin koneen käydessäkään ei virtoja pahemmin ilmaannu.

Mikra

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: Casen sähköt
Niitä "mokkuloita" löytyi 3kpl, yksi musta muovikuorinen, ja kaksi alumiinikuorista, jotka olivat melkein kiinni toisissaan, tätä mustaako pitäs ohittamaan alkaa ? Kaikissa tais olla enemmän kuin kaksi liitintä, että miten se ohitus pitäs tehdä ?

kormikki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Casen sähköt
Eikös se virtalukko irtoa aika helposti kun irrottaa mittaritaulun ,sieltä pääsee aika hyvin käsiksi ja pistokkeellahan sekin on  mutta ohita rintapellin laatikko niin näet rupeaako virtaa tulemaan,ainakin 845 hävis puhallin ja lasinpyyhin kun tuolla oli hapettumaa ::)En muista oliko tuossa mx:ssä päävirta relettä sulake taulussa  ???

kormikki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Casen sähköt
Eikös ne ole noin 4 millin pultin alla ne johdot ,yhdistät ne pulttien päät varovasti tekemällä johdon jossa sulake välissä ,jokainen niistä on oma piirinsä ;)

kormikki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: Casen sähköt
 403069R1            30 amp  tuo liittyy starttipiiriin tuon catalookin mukaan ,kato jos löytyy se mokkula tuolla numerolla ;D

MF 4000

  • Vieras
Vs: Casen sähköt
Ei pitäs olla maadotuksessa vika, kun startin ja rungon välissä näyttää mittari reilua 12 V, kun päävirtakytkin on asennossa ON. Se virtalukko on aika pahassa paikassa vaihtoa ajatellen, ei oikein innosta kun on tuota pakkastakin 20 C, ja kylmä konehalli, pitäs vaan saada kone toimimaan, kun olis mettähommia. Saa sen käyntiin startin suorakytkennällä johdonpätkän kanssa, mutta liekö mitä haittaa jos virrat poikki ajelee, ainakaan ei puhallin eikä pikavaihde toimi.
Niin koneen käydessäkään ei virtoja pahemmin ilmaannu.
Ei siitä nyt isommin haittaa ole vaikka ne ohjaamon härpäkkeet ei pelaakaan,mutta kato nyt ihmeessä ne mokkulat,mittaamallahan sen näkee meneekö virta lävitse.Kun sitten teet niitä virran ohituksia kato että tulee sellaiset liitokset ettei koko natikka kärvähdä. 8)

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: Casen sähköt
Eikös ne ole noin 4 millin pultin alla ne johdot ,yhdistät ne pulttien päät varovasti tekemällä johdon jossa sulake välissä ,jokainen niistä on oma piirinsä ;)


voi sen kokeilla pikaasesti vaikka virta kynälläkin niin ei polta sormiansa johron pätkällä kun kääntää ensin virrat päälle. lamppu syttyy kun virta ei mee läpi kun on "kuormitus"päällä :)
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

Mika_k

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Casen sähköt
Nostetaas aihetta esille....

Löytyiskö täältä tietoa seuraavaan probleemaan?
 
MX4230 hävitti sähköt pikavaihteesta, elikkä ei reagoi millään tavalla eikä merkkivalot pala.. Sulakkeet on ehjät ja piuhat päällisin puolin kunnossa, mut en ehtiny mittailemaan vielä. Meneekö tuon kytkimen ja merkkivalojen kautta maa vai jännite?? Piuhat näkyy olevan väriä sininen, musta ja pinkki. Yhdessä johdossa joku ihme motti, lienee vastus tai diodi..?! Onko tuossa pikavaihteen piirissä jonkinlainen vaihtorele, vai miten kytkentä on toteutettu?! Jonkinlainen sähköinen solenoidi tms. joka kytkee pikavaihteen täytynee olla jossainpäin vaihdelaatikkoa, mutta missä tarkalleen ottaen?? Pikavaihde on muuten kunnossa, mutta sähköt on kateissa. Mistä tuota vikaa kannattais lähtee etsimään?

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 858
Vs: Casen sähköt
Kävi äskettäin noin, pääkatkaisimen avain oli hukkunu jo viime kesänä, "on" asennossa koko ajan ollut, virta tuli startille, mutta mitään ei tapahtunu, kunnes hokasin sen pääkatkaisijan,  meisselillä kerran ääriasennosta toiseen, alkoi pelata. Ei Samaa merkkiä, Taavi 1594 tämä ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9878
Vs: Casen sähköt
Nostetaas aihetta esille....

Löytyiskö täältä tietoa seuraavaan probleemaan?
 
MX4230 hävitti sähköt pikavaihteesta, elikkä ei reagoi millään tavalla eikä merkkivalot pala.. Sulakkeet on ehjät ja piuhat päällisin puolin kunnossa, mut en ehtiny mittailemaan vielä. Meneekö tuon kytkimen ja merkkivalojen kautta maa vai jännite?? Piuhat näkyy olevan väriä sininen, musta ja pinkki. Yhdessä johdossa joku ihme motti, lienee vastus tai diodi..?! Onko tuossa pikavaihteen piirissä jonkinlainen vaihtorele, vai miten kytkentä on toteutettu?! Jonkinlainen sähköinen solenoidi tms. joka kytkee pikavaihteen täytynee olla jossainpäin vaihdelaatikkoa, mutta missä tarkalleen ottaen?? Pikavaihde on muuten kunnossa, mutta sähköt on kateissa. Mistä tuota vikaa kannattais lähtee etsimään?

Mitään en sähköistä ymmärrä  :( Mutta mulla kävi aikoinaan samoin tai paremminkin se toimi ajoittain. Autosähkömiehelle vein ja se tilas siihen  uuden katkaisijan ja alko toimiin .....
 Jäi vaan mieleen se katkaisimen vaihto, kun viiimein katkaisin oli tullut autosähkökurulle.  Se ihmetteli että osas olla pienellä osalla hintaa 180  :o mä "hullu" siihen jatkamaan, että täähän on Case, se on normaalia reilu tonni markkoina pienestä kakaisijasta. Hetken sitten ihmettelin kun se sanoi että laittaa sen kiinni ilmatteeksi,  koska osa oli niin kallis  ;) Kotona vasta tajusin että sehän taisikin puhua vielä markoista kun osanhinnasta puhui. Tietysti 150 eur on sitten jo aika kova hinta n. 15min työstä  ;D