Edellä kadehtineet ei oo nähnykkää perkinssejä saati kuulleet! Kokemuksien puutteesta horisevat.
Landehandella menee kuusenalle voimavirta johdot että riittää lämmittimille ja isolle laturille starttibuustiin.Isopullo röhö on öljypohjan lämmittämisiin Paikallinen apteekki on tyhjätty kamfeerrttista
Lähemmäs parikymmentä perkinssiä on ollut käytössä. Useat ovat ajettu vanhuuteen asti ilman remonttia, osa vielä keski-ikäisiä. Bobcatin 843:ssa alkuperäistä perkinsiä ajoin päivittäin vielä kymmenen vuotta sen jälkeen kun mittari oli pysähtynyt ties koska 6400 tuntiin. Sitten sen vaihdoin romukaupan volvo 800:sta
revittyyn samanlaiseen. Näitä romukaupan versioita sitten on mennyt pari lyhyemmässä ajassa. Mutta kun en ole itse päässyt vaikuttamaan niiden huolto ja säilytyshistoriaan, niin pistetään edellisten omistajien syyksi.
Pidän kokemuksesta perkinsiä erittäin hyvänä ja luotettavana moottorina sekä ainakin vanhemmat mallit ovat olleet varsin pienikulutuksellisia. Käyntiinlähdössä pakkasilla on tietenkin eroja eri mallien välillä, mutta sekin voi johtua moottorista johtumattomista syistä, öljystä, startista, akuista jne. Ja onko yleensäkään järkeä ilman lämmitystä kovilla pakkasilla pistää kylmää konetta käymään jos ei ihan pakko ole. Noh, urheilun muoto sekin, mutta vähäjärkisten.