Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?  (Luettu 28949 kertaa)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Suodattimet on halpoja kyllä. Mutta suodattimilla on vähän hankala lämmittää pirttiä ja käyttövettä. Ensimmäiset stokerit on olleet käytössä nyt kymmenen vuotta, toisia tehdään "ajankuluksi" ja tuleviin tarpeisiin, kyllähän BOBBY sen tiedät. Lämmin talli on mukava paikka koneita korjailla, samalla häviää paljon kaikenlaista roskaa nurkista, haketta ei ole siihen kulunut vielä yhtään. Etkös maininnut jossakin vaiheessa stokeria harkitsevasi sinäkin? Vai tuleeko klapihommissa niin lämmin, ettei ehdi pirtissä lämmitteleen ;)
Täältä tähän.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette  käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima  jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin  että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassa
vai että tuuletin vaikuttaa ??? ??? ??? ???


No eipä se taida tuuletin vaikuttaa, jos tarkoittaa sitä, että tuulettimen liikuttama ilma olisi kylmempää, kuin paikoillaan oleva seisova ilma.
Kyllä se on -30 astetta sama -30 niin tuulessa, kuin tyvenessäkin. :D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!

Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.

Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.

Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.

Ettäs tiärätte!
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Perkkinsin öljynpoltimesta en nyt menis niinkään vannomaan kahdesta muusta  se löytyy.

Kyll mullekin on perskiisseleistä semmoinen kokemus, jotta piti kesälläkin miettiä auringonsuunnat, ettei vaan jääny varjoon seuraavalle käynnistykselle....

Trolli.
Perkinssin alle lykkää kesällä styroksin palan,niin se ei lähde käyntiin kun pilotilla.Se luulee että on talvi :o

Rolli ja provo.Poliisiasia ja yllä pidolle meni jo.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette  käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima  jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin  että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassa
vai että tuuletin vaikuttaa ??? ??? ??? ???


No eipä se taida tuuletin vaikuttaa, jos tarkoittaa sitä, että tuulettimen liikuttama ilma olisi kylmempää, kuin paikoillaan oleva seisova ilma.
Kyllä se on -30 astetta sama -30 niin tuulessa, kuin tyvenessäkin. :D


Juu ei vaikuta ja vielä kun joku väittää että talvilaatua sekaan niin auttaa...........
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!

Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.

Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.

Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.

Ettäs tiärätte!


Joo kyllä voin tuota mikeä myötäillä, tuolla nimittäin on yhden pellin alla tonnisarjan Quatram  Catin logoilla vahvistettuna ja kyllä se vaan käynnistyy
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette  käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima  jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin  että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassa
vai että tuuletin vaikuttaa ??? ??? ??? ???


No eipä se taida tuuletin vaikuttaa, jos tarkoittaa sitä, että tuulettimen liikuttama ilma olisi kylmempää, kuin paikoillaan oleva seisova ilma.
Kyllä se on -30 astetta sama -30 niin tuulessa, kuin tyvenessäkin. :D

Jos ei ole yhtään ilman virtausta, lämpö ("kylmä") joutuu siirtymään johtumalla, eli lämpö siirtyy molekyylistä toiseen. Ilmavirtauksessa lämpö siirtyy ilmavirran mukana, eli lämmennyt molekyyli menee tuulen mukana ja paikalle tulee kylmä kaveri. Tyynessä tilanteessa ilma aivan raudan vieressä asettuu lähelle raudan lämpötilaa ja siitä etäämmällä aina viileämpää.

Mutta mikä sitten on tuulettimelta tulevan ilman lämpötila? Minuutti startista vielä liki -30, mutta vartin päästä jo plussalla kun moottorista tulee lämpöä kennolle?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26199
  • vastustan
Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Ja perkeletto jokasyksyinen ongelma on tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen.Ihme puupäitä otte jos ette  käsitä että talvella käytetään talviainetta ja kesällä kesäainetta.Ja vaikak kuinak se kesälaatu muuten juokseekin Tuulettimen viima  jäähdyttää tehokkaasti eräissä koneissa polttoainelaitteita ja lauhemmallakin säällä saattaa käydä niin  että polttoaine jähmettyy.Ja se että jos tankissa on vettä on pelkästään oma syy,sinne ei kuulu tankata vettä,kone ei ole suunniteltu veden polttamiseen normaalissa lämpötilassa
vai että tuuletin vaikuttaa ??? ??? ??? ???


No eipä se taida tuuletin vaikuttaa, jos tarkoittaa sitä, että tuulettimen liikuttama ilma olisi kylmempää, kuin paikoillaan oleva seisova ilma.
Kyllä se on -30 astetta sama -30 niin tuulessa, kuin tyvenessäkin. :D

Jos ei ole yhtään ilman virtausta, lämpö ("kylmä") joutuu siirtymään johtumalla, eli lämpö siirtyy molekyylistä toiseen. Ilmavirtauksessa lämpö siirtyy ilmavirran mukana, eli lämmennyt molekyyli menee tuulen mukana ja paikalle tulee kylmä kaveri. Tyynessä tilanteessa ilma aivan raudan vieressä asettuu lähelle raudan lämpötilaa ja siitä etäämmällä aina viileämpää.

Mutta mikä sitten on tuulettimelta tulevan ilman lämpötila? Minuutti startista vielä liki -30, mutta vartin päästä jo plussalla kun moottorista tulee lämpöä kennolle?
aika minimaalista tuon syylärin tarpeen luulis olevan näillä keleillä nurkka-ajossa
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Asiasta hiukan sivuun:  http://www.gigapower.fi/gigapower.html
Onko kellään käytössä tämmöisiä kokkareita?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Kävin rautaostoksilla 'paikallisessa' romukaupassa.Myyjä kertoili heidän ottaneen kesällä TBn kesälaatua kaikki säiliöt täyteen.Normaalisti,ainakin oman käsityksen ja kokemuksen mukaan TBn kesälaadulla on pärjännyt johonkin -5 asti helposti.Myyjän kertoman mukaan heillä hyyty koko kalusto kun lämpö painu alle 0 asteen.Sitten soittelemaan TB:lle,polttoaine-erä olikin kotimaiselta firmalta ostettu kesäkesäerä,pakkaskestävyyttä ei ollenkaan.Kaikista koneista tankit tyhjiksi,johonkin säiliöön talvilaatua ja nyt sitten härvelit käy taas.

Tiedä sitten onko itellä kans ollu tota kesäkesää,ei meinannu toinen traktori toipua kesä/talvisekoituksella oikein millään...

Jos tommoisia aineita myirähän,niin on ihan turha kinata siitä mikä vehje liikkuu ja mikä ei,kaikki hyytyy jos tommoisia aineita on tankissa edes 20% ja pakkasta edes -20.

Movado

  • Vieras
Vs: Lainaa ketjusta : Tankin lämmitin
Lainaus käyttäjältä: Maalaispoika - 28.10.09 - klo:10:52
Nesteen kesälaadulla pystyy ajamaan vielä -15 asteen pakkasella, mutta mä olen nyt ruvennut vaihtamaan talvilaatuja tankkeihin huoltojen yhteydessä. Rehukoneiden pitää käydä joka päivä keleistä riippumatta ja yhden kerran olen joutunut suodatinta sulattamaan pakkasessa. Se riitti, eli kesä- ja talvilaaduille omat tankkinsa.
-------------------------------

Vs Movado
Samepiste, suodatettavuus ja jähmepiste kuvaavat polttoöljyn kylmän kestävyyttä. Kun öljy jäähtyy samepisteen lämpötilaan, alkaa se kiteytyä ja menettää juoksevuuttaan. Myös sen väri muuttuu sameammaksi. Samepisteessä muodostuneet kiteet liukenevat takaisin öljyyn, kun öljyn lämpötila on 10°C samepistettä korkeampi. Lämmityskäytössä samepiste on alin käyttölämpötila ja öljy tulee aina varastoida samepistettä korkeammassa lämpötilassa

Kun öljyn lämpötila laskee samepistettä alemmaksi, kasvaa öljyyn muodostuvien kiteiden koko niin suureksi, etteivät ne enää läpäise suodatinta. Lämpötilaa, missä koesuodatin tukkeutuu, sanotaan suodatettavuuslämpötilaksi


NESTE-MOOTTORIPOLTTOÖLJY -5/-15 ( LYHENNE: MPÖ-5/-15 )
 Samepiste            0 / -1 C  (Toimitus 1.5.-31.8.)  
Samepiste          5 / -6 C  (Toimitus 1.9.-30.4.)
Suodatettavuus    - 10C / -12 C  (Toimitus1.5.-31.8.)
Suodatettavuus  -15 C  (Toimitus1.9.-30.4.)

( Suodatettavuus = koesuodatin tukkeutuu ) nesteen oman ilmoituksen mukaan

Neste -moottoripolttoöljyä -0/-10 toimitetaan aikavälillä 1.5.-31.8.
 Suodatettavuus noin - 5 C koesuodatin tukkeutuu

Eli siis Neste MPÖ-5/-15  Toimitus 1.5.-31.8. Samepiste   0 / -1 C -parfiinikiteytyy farmisäiliössä ( ulkona pakkasessa ) eikä sula ennen kuin löpö on 10 C lämpimänpää kuin samepiste.

Ainetta voi käyttää ( kesä löpö ) kun traktorin tankin lämmittää, tosin löpö joka jää farmariin on pilallista kun pohjalle painuneet parafiinit on ensin poltettu traktorissa.

Prafiini = ruiskutuspumppua voiteleva poltto-aineen osa.

Viimeksi muokattu: 08.01.10 - klo:12:10 kirjoittanut Movado

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!

Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.

Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.

Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.

Ettäs tiärätte!


Herkänahkaista porukkaa nämä perskiisseli miehet. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Movado

  • Vieras
Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!

Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.
Huh kylymä kun ryssän helevetis

Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.
Pokkaa kunnolla niin kestää

Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Jos kuiteski on vaihdettu venttiilit männät liuskat vuosihuollos - varooksi ???

Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.
Miksei ne kestä verkoon trakrtoris ???, ei yhtään yli 10tn

Ettäs tiärätte!
Per kinky tiedetähän kyllä  :D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
mikäs mootori toimii  -30 pakkasessa kesälaarun polttoaineella!??
tätäkin ketjuu kun lukee niin luulis vastauksen olevan itsestään selvyys!

Juu näin on,aina menee vaikka olis 60 pakkasta.

Aina sitä on Perkinssiä moitittu käyntiin lähdön suhteen ja ne koneet on 4.236 ja 4.248.
6.354 on sitten jo parempi kuuden sylinterin johdosta.
Uudemmat quatram1004 ja quatram1006 ja näiden jälkeen tulleet
1000,1100 ja 1300 lähtee niin kylmästä että kantti ei kestä.

Seinäjoella toimii Timberjackin ja John Deeren huolto Esan paja
Siellä käydessä tulee kyllä selväksi kuka tekee parhaimmat moottorit.
Ainut moottori joka on 40000 tunnin yli mennyt avaamatta on quatram 1006-6.

Ettäs tiärätte!


Herkänahkaista porukkaa nämä perskiisseli miehet. ;D

Perkinssonintauti ei parane.  ;D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: kone hyytyy, polttoaineen saannissa roplema?
Aivan jokavuotinen ongelma tällä palstalla tuo polttoaineen hyytyminen,kun menee pikkasen pakkasen puolelle.Ja sitten nää perkinssit on aivan perseestä.

No nyt on kyllä varsinainen syys-talven ongelma ollut, että valtra jäänyt pikkupakkasella varikolle. Ja perkkinssillä jatkettu hommia. Juupas...eipäs...