Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kauhoista..  (Luettu 12879 kertaa)

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Kauhoista..
Yks lähikauppias myy noita mp-lift/Ylistaron koneliikkeen kauhoja ja joidenkin vanhojen keskustelujen perusteella ilmeisesti ihan kelvollisia kauhoja ovat. Entäpä sitten nuo Tomas Kjellmannin Ts puketit? Halvempia ainakin ovat, mutta onko samalla myös huonompia? Mitään hirmu urakoita tuskin tulee tehtyä sillä quickella joka kohta on tulossa raktorin kera. Niihin enempiin hommiin on sitten tuo LB110.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Kauhoista..
Mulla ainakin roikkuu tuos kuikan nokalla semmonen mp-liftin 2metrinen yleiskauha, tosin vasta vähän toistavuotta sillä on kauhottu, eikä siinä mitään ole ollut, huulilevy vähän kulunut, kun lähes päivittäin betonilattiaa sillä lakaistaan klapuja kuormatessa ja lattia on kuin lakaistu 8), muista ei ole kokemusta, Mutta saman valmistajan trukkipiikit on vähän kepposet, kun roikkuvat ja vaeltavat siinä "vesijohtoputkessa", joten ne otin muualta, kun noissa oli kunnon lukitus, kuten oikeissa trukkipiikeissä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66094
Vs: Kauhoista..
minkä trukkivärkki alla?  itellä tollanen mp-lift ja hatuttaa noi vaeltavat piikit joita ei voi kiristää mitenkään koska pultti on alla ja täynä paskaa!   kauhoista en tiiä muuta kuin joku mattikauha jostain itäsuomesta ja toimina jo yli 10 vuotta, nyt alkaa alta olla puhki koska tulee tasattua liikaa joten kuluuhan se perekele rautakii!

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Kauhoista..
Mä olen vähän pettynyt mp-liftin kauhaan. Ostin reilu vuosi sitten 2,3 metriä leveän lumikauhan ja sitä käytetään päivittäin appeenteossa. Alle vuoden vanhana kauhasta repesivät yläkannakkeet irti, vahvikkeena ollut lattarauta meni vain poikki. Sen jälkeen sitä onkin hitsailtu useampaan kertaan, viimeksi tein sitten lisävahvistukset kannakkeiden päälle, nyt pitäisi kestää. Muuten kauha on ollut aivan pätevä, varsinkin huulilevy on kestänyt hyvin.

Arvaan jo etukäteen, mitä myyjä/valmistaja kommentoisi, mikäli menisin moittimaan hälle kauhaa: Mitäs ostit! ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Kuutamoviljelijä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 98
Vs: Kauhoista..
Kattelin k-agriassa Kjellmannin kauhoja ja kyllä ainakin minut vakuuttivat. Ero viereisen osaston kellfrin värkkeihin oli silmiinpistävä. Just meinasin 1,8 metrin yleiskauhan sieltä tilata, messuhinta oli sillä 499 verollista.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Kauhoista..
minkä trukkivärkki alla?  itellä tollanen mp-lift ja hatuttaa noi vaeltavat piikit joita ei voi kiristää mitenkään koska pultti on alla ja täynä paskaa!   kauhoista en tiiä muuta kuin joku mattikauha jostain itäsuomesta ja toimina jo yli 10 vuotta, nyt alkaa alta olla puhki koska tulee tasattua liikaa joten kuluuhan se perekele rautakii!

Ei harmainta aavistusta kuka nuo on värkänny, mutta ne on ihan pätevät 1.2metriset ja 2.5 tonniset, konerenkaalta ne ostin, eikä muistaakseni ollu ees kamalan hintaiset, joissain 500 erkin tietämis tais hinta liikkua.

Jemk

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: Kauhoista..
Mä olen vähän pettynyt mp-liftin kauhaan. Ostin reilu vuosi sitten 2,3 metriä leveän lumikauhan ja sitä käytetään päivittäin appeenteossa. Alle vuoden vanhana kauhasta repesivät yläkannakkeet irti, vahvikkeena ollut lattarauta meni vain poikki. Sen jälkeen sitä onkin hitsailtu useampaan kertaan, viimeksi tein sitten lisävahvistukset kannakkeiden päälle, nyt pitäisi kestää. Muuten kauha on ollut aivan pätevä, varsinkin huulilevy on kestänyt hyvin.

Arvaan jo etukäteen, mitä myyjä/valmistaja kommentoisi, mikäli menisin moittimaan hälle kauhaa: Mitäs ostit! ;D

Mp-liftiin ollaan täälläkin hieman pettyneenä. Apekauhaa on joutunu hitsaamaan vähä sieltä ja täältä. Piikit irtoilee ja alakiinnikkeitten ja kauhan väliin sai lisätä palaa että kauhalla sai yleensä kannettua viljaa. Silloon kun ostin sen niin kattoon netistä hinnan ja laskus oli 50 ekee kallimpi. Soitin myyjälle ja se tuumas vaan että mitäs et tinkiny... ja nettiin ei joudettu päivittämään oikeita hintoja...

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Kauhoista..
Sen verran hätäilin tuossa, että kjellmannin kauhat olis halvempia.. en muista nyt oliko ne muuten halvempia, kuin nämä mp liftit, mutta ainakin joku niistä 2,2m leveistä oli alle viiensadan. Liftiläinen 2,2m yleiskauha 600€. Jotain 2-2,2m olen meinannut, että ois sitte suhtkoht traktorin levynen.

Ja ne olikin näköjään siinä lehdessä kjellmannin ilmotuksessa alvittomia ne hinnat, mutta alta kuudensadan kuitenkin se 2,2m. Hyväkoneella tais olla 680€ saman levynen.

Viimeksi muokattu: 17.12.09 - klo:12:27 kirjoittanut Mäksä

roadman

  • Vieras
Vs: Kauhoista..
Jos hyvän ja vahvan haluat niin kysäseppä tuolta
http://www.yritysopas.com/tiedot/Liperi/Liperin_Kone_Ja_Kuljetus_Oy/
Itellä 175 yleis kauha ison kutoskoneen kuormaajassa kauhan nurkalla voi huolettaa nostaa ja käännöllä kääntää ei murjoonnu kauha vaan takapää keikkuu.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Kauhoista..
Juu

Eikun valtralta tai agrimarketilta liperiläistä keulaan.

Itsellä 2m3+verkko lumikauha ja 1,5m3 sorakauha.

Helv hyviä kauhoja.Ainakin valtralta löytyy a4 kokoinen lisävaruste luettelo kauhoihin.
Ei halvimpia mutta hintansa väärtejä.Mp lift anuksesta noihin nähden(1.7m3 mp romottaa käyytämättömänä)

Itse tilasin jyrkemmällä takaseinällä niin menee kippuraan uusillakin kuormaimilla nuo kauhat.

Suosittelen.

2m3 mätetty lunta noin 5000-6000m3 viime talvena lopussa,ja olen tyytyväinen.Ei rasitus murtumia/alkuja

Lisätään taas reilu 1000m3

Viimeksi muokattu: 31.12.09 - klo:15:47 kirjoittanut kyntaja

Nii se on...

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9914
Vs: Kauhoista..
Kauhan peräseinän muotoiluun kannattaisi kiinnittää myös huomiota.
Pyöristetty pesee täyttyvyyden suhteen kanttipokatun 100-0. Toimii hyvin pikkutraktorinkin keulalla. Määrätyillä materiaaleilla myös tyhjentyvyys on parempi kuin niissä kulmikkaissa.
Vama-products ainakin tekee kotimaassa. Ulkolaista jos mielii niin ainakin Quickena saa.

Mulla oli joskus Ismen tekemä 2.2m lumikauha pyöreällä perällä, siinä vielä lyhyt pohja niin yhtälö oli aika selvä. Siis aivan olematon työhön kun työhön  ??? Nyt Ylistarolaanen 2.4m ja mä oon tykänny  ;) Toki eihän mulla mitään urakkatouhua olekkaan, mutta sillä siirtää mukavasti lunta, lapuja, viljaa, sepeliä, paskaa, perkaa avo-ojaa.... Voi tasapaino Valtra parkaa  :o

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9914
Vs: Kauhoista..
Kauhan peräseinän muotoiluun kannattaisi kiinnittää myös huomiota.
Pyöristetty pesee täyttyvyyden suhteen kanttipokatun 100-0. Toimii hyvin pikkutraktorinkin keulalla. Määrätyillä materiaaleilla myös tyhjentyvyys on parempi kuin niissä kulmikkaissa.
Vama-products ainakin tekee kotimaassa. Ulkolaista jos mielii niin ainakin Quickena saa.

Mulla oli joskus Ismen tekemä 2.2m lumikauha pyöreällä perällä, siinä vielä lyhyt pohja niin yhtälö oli aika selvä. Siis aivan olematon työhön kun työhön  ??? Nyt Ylistarolaanen 2.4m ja mä oon tykänny  ;) Toki eihän mulla mitään urakkatouhua olekkaan, mutta sillä siirtää mukavasti lunta, lapuja, viljaa, sepeliä, paskaa, perkaa avo-ojaa.... Voi tasapaino Valtra parkaa  :o

Vamassa on pohjaa riittävän pitkästi. Nuo lyhytpohjaiset onkin ammattimiesten käyttöön tarkoitettu. Pitkäpohjainen on helpompi asettaa sopivaan täyttökulmaan työnnettäessä kauhaan materiaalia. Toisaalta se mataloittaa kippauskorkeutta.


Lyhyt pohja vaan on tilavuudeltaan pieni suhteessa leveyteen  ??? Mutta toki leveänäkin vielä ns yleskauha  :P

zape

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: Kauhoista..
Seuraava kauha luultavasti tällänen, ois aika hyvä tasotus ym hommiin, täytyy olla vain kokonaan tehty kulutuslevystä, turha paino pois ja lujuutta riittävästi. Sitten pätevä hydeventtiili, kaikilla varoilla, jo moni touhu helpommin sujuisi tai sit ei ::).

http://www.lansikarhu.com/Planeringsskopa%20fi.pdf

Yleensä mitä markinoilla kauhoja on, tehty padaraudasta ja lujuutta haitaan ainepaksuudella, takaseinä monessa pelkän pellinvarassa, osa mölhön mallisia. Johokin perus juttuihin ajaa asijansa, mutta kun piikkilankankiristäjässä on painoo kymppitonni ja ruista ranteessa, kesäsin monesti tien pohjia jyrätään kauhanpohjalla. Eli kivenmukoloita painellaan syvemmälle, kauhan oltava riittävän lujarakenteelta, länkkärin ja vilan kauhat oli hyviä. Nyt omatehty 2,2leveä, vajaat kuution kokonen sorakauha, 500/400 kulutuslevystä väsätty kippo, eikä oo pellit kovin paksuja.

Joskus katselin stollin kuormaimia ja siellä pisti silmille stollin kauhat, ne valmistetaan suurlujasta teräksestä koko kauha ja 500 huulilevy.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Kauhoista..
Näyttää tulevan vähän hajontaa mielipiteissä, mutta täytyypä nyt kattella, että minkä sitä hommaa. Voi olla, että jotain pientä tien tasailuakin tulee välillä hommailtua ja lumen pökkimisiä, mutta kuten sanoin niin ei mitään mahottomia urakointia. Tuossa traktorikaivurissa on ph-worksin kauha ja muutenhan se on kestänyt kasassa, mutta tietysti huulilevy alkaa olla aika kulahtanut ja pohjakin vähän ohentunut, mutta onhan sillä yli 5000 tuntia touhuiltukin (tosin ei tietysti pelkkiä etukauhahommia).
Vertailukokemusta muihin kauhoihin ei paljon ole, paitsi mitä nyt tuolla yhdessä työpaikassa pyöräkuormaajalla jossa on gjerstadin kauhat käytössä, mutta siellä nyt onkin asfalttipohjat ja pääasiassa pehmosia tavaroita käsiteltävänä, kuten haketta, kuorta ym.

Siellä pistettiin yhteen 8 kuution hakekauhaan semmonen n.20cm pitkä huulilevy, niin oli jonkin verran hankalampi saada täyteen sen jälkeen, kun tuli pohjaan niin paljon pituutta lisää.

MP-Lift

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Kauhoista..
Mp-liftiin ollaan täälläkin hieman pettyneenä. Apekauhaa on joutunu hitsaamaan vähä sieltä ja täältä. Piikit irtoilee ja alakiinnikkeitten ja kauhan väliin sai lisätä palaa että kauhalla sai yleensä kannettua viljaa. Silloon kun ostin sen niin kattoon netistä hinnan ja laskus oli 50 ekee kallimpi. Soitin myyjälle ja se tuumas vaan että mitäs et tinkiny... ja nettiin ei joudettu päivittämään oikeita hintoja...

Jouduimme rekisteröitymään agronettiin, koska haluamme lisätietoja minkälaisia vaurioita apekauhassa on ilmennyt, sillä tuotteissamme on yhden vuoden takuu. Tänä vuonna toimitetuissa rehupehdeissä ja apekauhoissa on järeämpi kahmari (piikit järeämmät ja tukipaloja lisätty rakenteehin) Kauhan takaseinä on kallistettu 10 astetta, se ei todennäköisesti riitä kaikkiin kuormaajamalleihin, vaan alakorvia joudutaan jatkamaan, että saadaan murtokulmaa lisättyä. 
Hinnoittelusta:Olemme ainut firma joka ílmoittaa nettisivulla ja esitteissä myyntihinnat (alvilliset hinnat)ja ne ovat kaikille samat, silloin harvoin kuin nostamme hintoja,ilmoitamme sivuillamme ja lehti-ilmoittelussa koska hinnat nousevat samoin ilmoitamme kirjeellä tulevasta hinnan noususta kaikille kauppialle jotka tuotteitamme välittää.
Odotamme lisäinformaatiota, että saamme asian hoidettua kuntoon, ole hyvä ja soita