Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ålö electrodrive cdc  (Luettu 19575 kertaa)

peltojenmies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
  • Perkele, kun voi pientä ihmistä ahistaa.
Ålö electrodrive cdc
Löytyy tollanen joystick valtran kuormaajasta ja nyt se pahanen sano sopimuksen irti. Kukaan ei kyselyjen mukaan saa korjattua/osaa korjata sitä. Uusi maksaa veroineen rapiat 1200€. Onko muilla tietoo mistä vois kysellä korjausta tai edullisempaa vaihtoehtoo?

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Ålö electrodrive cdc
Löytyy tollanen joystick valtran kuormaajasta ja nyt se pahanen sano sopimuksen irti. Kukaan ei kyselyjen mukaan saa korjattua/osaa korjata sitä. Uusi maksaa veroineen rapiat 1200€. Onko muilla tietoo mistä vois kysellä korjausta tai edullisempaa vaihtoehtoo?

Eihän nois ole kun ihan peruselektroniikkaa, kyseles ihan noilta elektroniikka- ja automaatiotekniikkafirmoilta, korjaajiakin löytyy. Esim. http://www.yritysopas.com/tiedot/Loya/Elektroniikka_Ja_Automaatiotyo_Ala_Vanne/ teki työn, jolla ylivoimaisen omistaja säästi paritonnia, kun näytön taustavalo pimeni.

Mutta oletko sitten varma, että vika on tikussa, eikä sähkölohkossa?

peltojenmies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
  • Perkele, kun voi pientä ihmistä ahistaa.
Vs: Ålö electrodrive cdc
Löytyy tollanen joystick valtran kuormaajasta ja nyt se pahanen sano sopimuksen irti. Kukaan ei kyselyjen mukaan saa korjattua/osaa korjata sitä. Uusi maksaa veroineen rapiat 1200€. Onko muilla tietoo mistä vois kysellä korjausta tai edullisempaa vaihtoehtoo?

Eihän nois ole kun ihan peruselektroniikkaa, kyseles ihan noilta elektroniikka- ja automaatiotekniikkafirmoilta, korjaajiakin löytyy. Esim. http://www.yritysopas.com/tiedot/Loya/Elektroniikka_Ja_Automaatiotyo_Ala_Vanne/ teki työn, jolla ylivoimaisen omistaja säästi paritonnia, kun näytön taustavalo pimeni.

Mutta oletko sitten varma, että vika on tikussa, eikä sähkölohkossa?
Minusta virta tulee joystickille asti, mut mitään ei tapahdu. Yksikään merkkivalo ei toimi. Sisällä boxissa on kaks piirilevyä ja paljon pientä härpäkettä.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Ålö electrodrive cdc
kaksi vaihtoehtoa.

joystickkii pimeänä(piirikortti) tai lohkon piirikortti.
Itselläni kävi näin,rupesi pätkimään.

itse laitoin hydr.esiohjausken tilalle,muuten olisin korjauttanut mut tuntuma aivan paska siinä sähkö tikussa ja jos yrittäää säätää niin menee vielä kauhemmaksi.
Nii se on...

peltojenmies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 82
  • Perkele, kun voi pientä ihmistä ahistaa.
Vs: Ålö electrodrive cdc
kaksi vaihtoehtoa.

joystickkii pimeänä(piirikortti) tai lohkon piirikortti.
Itselläni kävi näin,rupesi pätkimään.

itse laitoin hydr.esiohjausken tilalle,muuten olisin korjauttanut mut tuntuma aivan paska siinä sähkö tikussa ja jos yrittäää säätää niin menee vielä kauhemmaksi.
Minkälaisissa hinnoissa hydr.esiohjaus oli ja oliko vaikea toteuttaa. Muuten sähköinen ohjaus minusta hyvä, mutta viive liikkeissä paha tarkkoihin hommiin. Ei korjautunut silloin aikoinaan vaikka kuinka yrittivät säätää ja kävi uutena lenkin tehtaalla (takuuseen tietenkin).

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Ålö electrodrive cdc
kaksi vaihtoehtoa.

joystickkii pimeänä(piirikortti) tai lohkon piirikortti.
Itselläni kävi näin,rupesi pätkimään.

itse laitoin hydr.esiohjausken tilalle,muuten olisin korjauttanut mut tuntuma aivan paska siinä sähkö tikussa ja jos yrittäää säätää niin menee vielä kauhemmaksi.
Minkälaisissa hinnoissa hydr.esiohjaus oli ja oliko vaikea toteuttaa. Muuten sähköinen ohjaus minusta hyvä, mutta viive liikkeissä paha tarkkoihin hommiin. Ei korjautunut silloin aikoinaan vaikka kuinka yrittivät säätää ja kävi uutena lenkin tehtaalla (takuuseen tietenkin).

Tuos ålön omas tikus on muuten tuollainen ihme viive, mulla oli tuos välis yhdes koneessa tuollainen, ja nykyises just sama kuormaaja mutta ohjaus valtran omalla tikulla ja siinä sitä viivettä ei ole. Mistä lie johtuu, ei sitä tosiaan saanu säätämälläkään pois.

Turkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: Ålö electrodrive cdc
ennen kuroa kun ek oli joka päivä käytös,triman sähkötikku pelas aiva mukavasti,nyt ku käyttöä harvemmin on aiva peestä-millin siirtää tikkua,niin aisat heilahtaa puoli metriä. huoltomies kävi-ei voi auttaa!!paljokos perinteinen vaijerivintta maksaa,pitääkö venttiilipöytä vaihtaa myös??nimim. hengenvaarallinen

hytti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Ålö electrodrive cdc
kuinka pitkät viivet teillä siinä sitten on?
trimassa Ålön sähkö tikku ja toimii kyllä, kun ajatus...(3000h)
Ehkä sitä viivettä ei vaijeriohjatussa vaan huomaa niin, kun käsi tekee paljon töitä ;)

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Ålö electrodrive cdc
ennen kuroa kun ek oli joka päivä käytös,triman sähkötikku pelas aiva mukavasti,nyt ku käyttöä harvemmin on aiva peestä-millin siirtää tikkua,niin aisat heilahtaa puoli metriä. huoltomies kävi-ei voi auttaa!!paljokos perinteinen vaijerivintta maksaa,pitääkö venttiilipöytä vaihtaa myös??nimim. hengenvaarallinen

Jospa sen tikun potentiometrien liukupinnat hapettuvat käytön puutteessa. Tuohon voi auttaa tikun vemputus vähän aikaa, mutta jos sen haluaa hyvin korjata niin potikat olisi puhdistettava.

Muissa artikkeleissa puhutuissa viiveissä lienee traktorissa kyseessä kuormantunteva hydrauliikka? Tällöin viiveen aiheuttaa kuormaimen venttiilipöydän ja traktorin LS-piirin välinen letku joka mielellään pitäisi olla joko metalliputkea tai sitten erityistä tähän tarkoitettua joustamatonta letkua. Venttiilipöydän vaihto mekaaniseen tai hydr. esiohjattuunkaan ei välttämättä tätä viivettä poista jos tuo LS-piiri on se ongelma. Traktorin pumppu saa siis ohjauskäskyn vähän myöhässä tuosta letkun joustosta johtuen.

Mika

Turkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: Ålö electrodrive cdc
mistäs ne sellaaset metrit löytää?saako itte putsattua?

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Ålö electrodrive cdc
mistäs ne sellaaset metrit löytää?saako itte putsattua?

Saahan ne.. vaikka ne kyllä osaamaton purkaja voi särkeäkin. Suosittelisin potikoiden purkamisen sijasta tähän tarkoitettua kemikaalia jolla nuo voi saada siedettävästi puhdistettua purkamatta:

http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.php?&tuote_id=182

ja tuolta tuo Contact 60 joka on puhdistava ja voiteleva aine juurikin tuohon tarkoitukseen. Joystick otetaan auki ja katsotaan mitä sähköisiä komponentteja sauva liikuttelee. Nämä ovat ne potetntiometrit. Esmes Danfossin kahvoissa nuo ovat reilun 5cm pitkät teleskooppisylinterin näköiset härpäkkeet. Näihin reilusti tuota spraytä sisälle ja kahvan liikuttelua edestakaisin. Kuivaa ylimääräinen aine huolella pois. Sitten vain kokeilemaan.

Niin ja siihen viiveeseen tämä ei auta vaan nimenomaan holtittomiin epätarkkoihin liikkeisiin.

Mika

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Ålö electrodrive cdc
kaksi vaihtoehtoa.

joystickkii pimeänä(piirikortti) tai lohkon piirikortti.
Itselläni kävi näin,rupesi pätkimään.

itse laitoin hydr.esiohjausken tilalle,muuten olisin korjauttanut mut tuntuma aivan paska siinä sähkö tikussa ja jos yrittäää säätää niin menee vielä kauhemmaksi.
Minkälaisissa hinnoissa hydr.esiohjaus oli ja oliko vaikea toteuttaa. Muuten sähköinen ohjaus minusta hyvä, mutta viive liikkeissä paha tarkkoihin hommiin. Ei korjautunut silloin aikoinaan vaikka kuinka yrittivät säätää ja kävi uutena lenkin tehtaalla (takuuseen tietenkin).
Electrodrivessa on viive eikä sitä saa millään pois, son aina sellanen kumminauhamainen. Laadukkaampaa sähköesiohjausta saa Stollillta (Kjellmann) ja myös Walvoililta löytyy sähköisellä esiohjauksella varustettu malli, molemmat noi 1500 euron kantturoissa.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Ålö electrodrive cdc
vian/viiveen syy on se surkea electrodrive. ei sähköohjaus,ei ls-linja, ei kuski.

sähköohjaus on hyvä ek käytössä. valtrassa ja monessa muussa merkissä vakiona on danfossin lohko. pelaa hyvin, saa ravistettua kauhan ja on tarkka käyttää.

se kuikan ja triman alkuperänen sähköohjaus on surkea. eihän se toimi edes ympäripumppaavassa järjestelmässä 960 kuikalla, eli syy ei oo isoissa sylintereissä eikä ls linjassa.
-------

mun mielestä se electrodrive on alunperin valvoilin valmistetta. ihan äkkiä en kyll uskaltais suositella valvoilin sähköstä, enkä kotimaista magnomia.

toisaalta valvoilin hydraulinen esiohjaus on pelannu ihan hyvin ismessä.

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Ålö electrodrive cdc
vian/viiveen syy on se surkea electrodrive. ei sähköohjaus,ei ls-linja, ei kuski.

sähköohjaus on hyvä ek käytössä. valtrassa ja monessa muussa merkissä vakiona on danfossin lohko. pelaa hyvin, saa ravistettua kauhan ja on tarkka käyttää.

se kuikan ja triman alkuperänen sähköohjaus on surkea. eihän se toimi edes ympäripumppaavassa järjestelmässä 960 kuikalla, eli syy ei oo isoissa sylintereissä eikä ls linjassa.
-------

mun mielestä se electrodrive on alunperin valvoilin valmistetta. ihan äkkiä en kyll uskaltais suositella valvoilin sähköstä, enkä kotimaista magnomia.

toisaalta valvoilin hydraulinen esiohjaus on pelannu ihan hyvin ismessä.
Peruslohko on Walvoilin ja siinä proportionaaniohjaus, uudempi lohko on karamoottoreilla, 100 kertaa luotettavampi huomattavasti yksinkertaisempi versio.

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Ålö electrodrive cdc
vian/viiveen syy on se surkea electrodrive. ei sähköohjaus,ei ls-linja, ei kuski.

sähköohjaus on hyvä ek käytössä. valtrassa ja monessa muussa merkissä vakiona on danfossin lohko. pelaa hyvin, saa ravistettua kauhan ja on tarkka käyttää.

se kuikan ja triman alkuperänen sähköohjaus on surkea. eihän se toimi edes ympäripumppaavassa järjestelmässä 960 kuikalla, eli syy ei oo isoissa sylintereissä eikä ls linjassa.
-------

mun mielestä se electrodrive on alunperin valvoilin valmistetta. ihan äkkiä en kyll uskaltais suositella valvoilin sähköstä, enkä kotimaista magnomia.

toisaalta valvoilin hydraulinen esiohjaus on pelannu ihan hyvin ismessä.
Peruslohko on Walvoilin ja siinä proportionaaniohjaus, uudempi lohko on karamoottoreilla, 100 kertaa luotettavampi huomattavasti yksinkertaisempi versio.

Saattaa olla tuo electrodriven viive vallan tarkoituksella tehty jonkun niisnöörin älynväläyksenä. Ajateltu säästää kuormaajaa paineiskuilta ja mekaaniselta rasitukselta, huomioimatta esim. kauhan ravistuksen tarvetta oikeissa töissä. Tuntematta noita karamoottoriversioita tarkemmin, ei tunnu kovin paljon yksinkertaisemmalta korvata perinteinen sähkömagneetin heiluttelema propo karamoottoreilla kierretankoineen... vai liekö tässä kuitenkin kyse jostain muusta, esim. lineaarimoottoreista?

Alkuperäisen kysyjän pimentyeet Electrodrive-vermeet on tulossa kuulemma mulle katsottavaksi postissa, saa nähdä kuinka käy...

"En ole gynegologi, mutta voin kyllä vilkaista"  ;D


Mika