vian/viiveen syy on se surkea electrodrive. ei sähköohjaus,ei ls-linja, ei kuski.
sähköohjaus on hyvä ek käytössä. valtrassa ja monessa muussa merkissä vakiona on danfossin lohko. pelaa hyvin, saa ravistettua kauhan ja on tarkka käyttää.
se kuikan ja triman alkuperänen sähköohjaus on surkea. eihän se toimi edes ympäripumppaavassa järjestelmässä 960 kuikalla, eli syy ei oo isoissa sylintereissä eikä ls linjassa.
-------
mun mielestä se electrodrive on alunperin valvoilin valmistetta. ihan äkkiä en kyll uskaltais suositella valvoilin sähköstä, enkä kotimaista magnomia.
toisaalta valvoilin hydraulinen esiohjaus on pelannu ihan hyvin ismessä.
Peruslohko on Walvoilin ja siinä proportionaaniohjaus, uudempi lohko on karamoottoreilla, 100 kertaa luotettavampi huomattavasti yksinkertaisempi versio.
Saattaa olla tuo electrodriven viive vallan tarkoituksella tehty jonkun niisnöörin älynväläyksenä. Ajateltu säästää kuormaajaa paineiskuilta ja mekaaniselta rasitukselta, huomioimatta esim. kauhan ravistuksen tarvetta oikeissa töissä. Tuntematta noita karamoottoriversioita tarkemmin, ei tunnu kovin paljon yksinkertaisemmalta korvata perinteinen sähkömagneetin heiluttelema propo karamoottoreilla kierretankoineen... vai liekö tässä kuitenkin kyse jostain muusta, esim. lineaarimoottoreista?
Alkuperäisen kysyjän pimentyeet Electrodrive-vermeet on tulossa kuulemma mulle katsottavaksi postissa, saa nähdä kuinka käy...
"En ole gynegologi, mutta voin kyllä vilkaista"
Mika