Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ålö electrodrive cdc  (Luettu 19587 kertaa)

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Vs: Ålö electrodrive cdc
Pystyykö tuosta tikusta säätämään mistään/mitenkään tuota liikkeiden nopeutta ?
Aisaston nostoliike on mukavan pehmeä eikä repivä, mutta laskuliike rytkäsee heti kun vähänkään  tikkuun koskee, ärsyttävä kun yrittää tehdä jotain tarkempaa työtä esim rukkipiikeillä.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Ålö electrodrive cdc
Ei oikestaan pysty.Tai pystyy mut menee melkolailla sekaisin.Resetoit kepin niin toimii parhaiten.
Tuo laskun akkinäisyys viittaa et säätöjä rukattu ja keppi menee sekaisin,näin itsellä kun oli vielä toi romu.
Perus säädöt toimii miten toimii ;D
Nii se on...

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Vs: Ålö electrodrive cdc
No niin nyt tuossa tikussa jää 4 toiminto päälle eli kauhan lukistus.
Merkkivao palaa eikä sammu vaikka kuinka nappia painelee, ainoastaan kun käy sen 3 ja 4 toiminnon pistokkeen irroittamassa niin voi kauhalla tehdä töitä.
Missä vois olla vika ?
4 toiminnolle jää virta päälle eikä lähe pois muuten kuin tuon töpselin irroituksella.
Onko joku piirilevy sökö vai mikä ?
Niin ja se tikku on se ensmäinen versio.

Jupepitkala

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Ålö electrodrive cdc
Electrodrive cdc tuli vikaa ja nyt tarviisi apuja sen kanssa. Onko jotain huoltoliikettä joka ymmärtäää näiden päälle jotain?

Vikana on seuraavaa:
- Joystikissä vilkkuu keltainen led 2kertaa ja vihreä 3 kertaa.
- Kuormain toimii muuten moitteettomasti, mutta "hydraulinen työväline lukitus" ei toimi ollenkaan. eli se ns. lisä toiminto

Ohjekirja sanoo led valoista seuraavaa:
Supply line to On/Off Coils (except divrter 3) is interrupted

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Ålö electrodrive cdc
Electrodrive cdc tuli vikaa ja nyt tarviisi apuja sen kanssa. Onko jotain huoltoliikettä joka ymmärtäää näiden päälle jotain?

Vikana on seuraavaa:
- Joystikissä vilkkuu keltainen led 2kertaa ja vihreä 3 kertaa.
- Kuormain toimii muuten moitteettomasti, mutta "hydraulinen työväline lukitus" ei toimi ollenkaan. eli se ns. lisä toiminto

Ohjekirja sanoo led valoista seuraavaa:
Supply line to On/Off Coils (except divrter 3) is interrupted

Suomeksi johto poikki tai kela rikki juuri siitä lisätoiminnosta.


Mika

Jupepitkala

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Ålö electrodrive cdc
Electrodrive cdc tuli vikaa ja nyt tarviisi apuja sen kanssa. Onko jotain huoltoliikettä joka ymmärtäää näiden päälle jotain?

Vikana on seuraavaa:
- Joystikissä vilkkuu keltainen led 2kertaa ja vihreä 3 kertaa.
- Kuormain toimii muuten moitteettomasti, mutta "hydraulinen työväline lukitus" ei toimi ollenkaan. eli se ns. lisä toiminto

Ohjekirja sanoo led valoista seuraavaa:
Supply line to On/Off Coils (except divrter 3) is interrupted
Suomeksi johto poikki tai kela rikki juuri siitä lisätoiminnosta.

Eli tämä on se johto joka menee controll boxilta kuormaajan eteen sille lisä hydrauliikalle ?

Siinä on välissä myös sellainen "peräkärrin" pistoke jonka katsoinkin eikä siellä näkynyt katkoksia.
Pitää vielä mitata koko johto eteenasti, että on varmasi ehjä. Onko tässä joku kikka millä liittimet saa irti lisä hydrauliika laitteen puolelta?  Yritin niitä irroitella, mutta tiukassa tuntui olevan.

Voi olla hyvin todennäköistä, että jokin liitin hapettunut, kun laite kumminkin kohta 10V vanha.


heppihese

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: Ålö electrodrive cdc
Eikö teillä ole ohjekirjaa olemassa? Meillä on -08 Q65 kuormain valtra 8400 koneessa ja tikun säätöihin olen perehtynyt ohjekirjan avulla. Tikun saa kyllä säädettyä mieleisekseen kun perehtyy ohjekirjaan. Toki koneen hydrauliikka asettaa omat rajoituksensa esim. liikkeiden nopeuden suhteen. Kuormaajaa on miellyttävämpi käyttää koneessa, jossa on kuormantunteva hydrauliikka. Uskon, että ohjeet saa tulostettua myös netistä.

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Ålö electrodrive cdc
Electrodrive cdc tuli vikaa ja nyt tarviisi apuja sen kanssa. Onko jotain huoltoliikettä joka ymmärtäää näiden päälle jotain?

Vikana on seuraavaa:
- Joystikissä vilkkuu keltainen led 2kertaa ja vihreä 3 kertaa.
- Kuormain toimii muuten moitteettomasti, mutta "hydraulinen työväline lukitus" ei toimi ollenkaan. eli se ns. lisä toiminto

Ohjekirja sanoo led valoista seuraavaa:
Supply line to On/Off Coils (except divrter 3) is interrupted
Suomeksi johto poikki tai kela rikki juuri siitä lisätoiminnosta.

Eli tämä on se johto joka menee controll boxilta kuormaajan eteen sille lisä hydrauliikalle ?

Siinä on välissä myös sellainen "peräkärrin" pistoke jonka katsoinkin eikä siellä näkynyt katkoksia.
Pitää vielä mitata koko johto eteenasti, että on varmasi ehjä. Onko tässä joku kikka millä liittimet saa irti lisä hydrauliika laitteen puolelta?  Yritin niitä irroitella, mutta tiukassa tuntui olevan.

Voi olla hyvin todennäköistä, että jokin liitin hapettunut, kun laite kumminkin kohta 10V vanha.


Yleensä se johtoliitin on ruuvilla kiinni siinä kelassa. Kelan vastuksen voi mitata yleismittarilla, pitäisi näyttää jotakin järkevää (10-20 Ohmia?) niiden kahden vastakkaisen lattaliittimen väliltä. Siihen kelan liittimeen voi tökätä myös n. 20W lampun, pitäisi syttyä kun toimintoa käyttää. Yleismittarin jännitemittaus ei välttämättä toimi, kun boksi menee hälytystilaan kelan vastuksen puuttuessa.

Voihan tuo vika olla siinä ohjausboksissakin. Itse asiassa tuo suomenkielisessä ohjekirjassa on "Syöttölinja
ohjauspaineventtiilille poikki". Hieman ylimalkainen vikakuvaus. Vaikuttaisi siltä että sinne etupään keloille menee + jännite, ja miinusta katkotaan. Nyt sitten tuo + jännite olisi hukassa.

Ohjeessa mainitaan myös että kannattaa häiriötilassa ottaa virrat pois, irrottaa 7-napainen liitin boksista, odottaa vähän aikaa ja kokeilla uudestaan.
Joka tapauksessa tuo on semmoinen vika joka on helppo kiertää jos ohjain muuten toimii, suoraan vaikka erilliseltä katkaisijalta virta kelalle.


Mika

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Ålö electrodrive cdc
Tämmöselläkii nyt on jouduttu sitten tuhtaamaan...  ei perk**een suti.
 Eikö quikke parampaan pysty?
  Traktorin omalla joystikilla olen aiemmin käyttänyt samaa kuormaajaa, ja se sentään on loistava ja säädettävissä traktorin omasta valikoimasta, luonaa ravistukset ja silleen.
Tää nänninnäprääminen saa kyllä loppua mahdollisimman pian! Syvältä!!   Onneksi omaan ei tullut otettua tämmöstä! Kauhanlukitus sais kyllä olla fiksummin tehty sekin..... 
Maailma kehittyy, suunnasta vaan ei aina voi olla varma!

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Ålö electrodrive cdc
Silläkin uhalla että kuulostan jälkiviisaalta, niin ajattelin jo tuon uuden quiken ohjausjärjestelmän esittelyjä lukiessa että tuommoista ei mistään hinnasta...

Väkisinkin tuollainen systeemi on marginaalitekniikkaa ja sellaiseen jos saa varaosia kymmenvuotiaana, niin hinta on tähtitieteellinen.

Muutenkin, miksi tikussa pitää olla joku h-vetin ravistussysteemi nappi erikseen, jos se luonnistaa muissa ohjauksissa propojoystikilla ilman kikkailuja.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

pethie

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Ålö electrodrive cdc
mun mielestä se electrodrive on alunperin valvoilin valmistetta. ihan äkkiä en kyll uskaltais suositella valvoilin sähköstä, enkä kotimaista magnomia.

toisaalta valvoilin hydraulinen esiohjaus on pelannu ihan hyvin ismessä.

Peruslohko on Walvoilin ja siinä proportionaaniohjaus, uudempi lohko on karamoottoreilla, 100 kertaa luotettavampi huomattavasti yksinkertaisempi versio.


Saattaa olla tuo electrodriven viive vallan tarkoituksella tehty jonkun niisnöörin älynväläyksenä. Ajateltu säästää kuormaajaa paineiskuilta ja mekaaniselta rasitukselta, huomioimatta esim. kauhan ravistuksen tarvetta oikeissa töissä. Tuntematta noita karamoottoriversioita tarkemmin, ei tunnu kovin paljon yksinkertaisemmalta korvata perinteinen sähkömagneetin heiluttelema propo karamoottoreilla kierretankoineen... vai liekö tässä kuitenkin kyse jostain muusta, esim. lineaarimoottoreista?

Alkuperäisen kysyjän pimentyeet Electrodrive-vermeet on tulossa kuulemma mulle katsottavaksi postissa, saa nähdä kuinka käy...

"En ole gynegologi, mutta voin kyllä vilkaista"  ;D


Mika



Hei.

Mitenkäs kävi, tuliko kuntoon?

Mulla myös olisi vastaava projekti. Ohjainlaite herää kun joustikin napista laittaa virrat päälle. Välikaapeli ohjainlaitteen ja joustikin välillä mittausten mukaan on kunnossa. Joustikin liikuttelu ei kuitenkaan saa mitään liikettä aikaan kuormaajassa. Kesällä jo oireili, mutta alkoi aina toimia kun traktori oli hetki sammuksissa. Nyt vika on pysyvää laatua. Pitäisiköhän joustikin potikoilta löytyä vastusta mittaamalla johdoista. Ei nimittäin ainakaan nyt löydy.

Näissä kai ongelmia on riittänyt.

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Ålö electrodrive cdc
mun mielestä se electrodrive on alunperin valvoilin valmistetta. ihan äkkiä en kyll uskaltais suositella valvoilin sähköstä, enkä kotimaista magnomia.

toisaalta valvoilin hydraulinen esiohjaus on pelannu ihan hyvin ismessä.

Peruslohko on Walvoilin ja siinä proportionaaniohjaus, uudempi lohko on karamoottoreilla, 100 kertaa luotettavampi huomattavasti yksinkertaisempi versio.


Saattaa olla tuo electrodriven viive vallan tarkoituksella tehty jonkun niisnöörin älynväläyksenä. Ajateltu säästää kuormaajaa paineiskuilta ja mekaaniselta rasitukselta, huomioimatta esim. kauhan ravistuksen tarvetta oikeissa töissä. Tuntematta noita karamoottoriversioita tarkemmin, ei tunnu kovin paljon yksinkertaisemmalta korvata perinteinen sähkömagneetin heiluttelema propo karamoottoreilla kierretankoineen... vai liekö tässä kuitenkin kyse jostain muusta, esim. lineaarimoottoreista?

Alkuperäisen kysyjän pimentyeet Electrodrive-vermeet on tulossa kuulemma mulle katsottavaksi postissa, saa nähdä kuinka käy...

"En ole gynegologi, mutta voin kyllä vilkaista"  ;D


Mika



Hei.

Mitenkäs kävi, tuliko kuntoon?

Mulla myös olisi vastaava projekti. Ohjainlaite herää kun joustikin napista laittaa virrat päälle. Välikaapeli ohjainlaitteen ja joustikin välillä mittausten mukaan on kunnossa. Joustikin liikuttelu ei kuitenkaan saa mitään liikettä aikaan kuormaajassa. Kesällä jo oireili, mutta alkoi aina toimia kun traktori oli hetki sammuksissa. Nyt vika on pysyvää laatua. Pitäisiköhän joustikin potikoilta löytyä vastusta mittaamalla johdoista. Ei nimittäin ainakaan nyt löydy.

Näissä kai ongelmia on riittänyt.

Toivoton korjattava, kun tuossa tapauksessa vika oli siinä pääboksissa joka on muoviin valettu möntti. Siinä möntissä on diagnostiikkaledejä kyllä joista voi päätellä jotain ohjekirjan perusteella. Aika erikoista jos molempien suuntien potikat olisi yhtä aikaa pimentyneet... veikkaan vikaa mittaajassa. Niin ja tuo kahva kommunikoi väylän kautta boksille, ei siis auta mittailla siitä välipiuhasta vastuksia.

Uskoisin että tuon koko systeemin tilalle voisi käydä suoraan kotimainen Ergo-kahva, en tosin ole ihan varma.

Mika

Viimeksi muokattu: 04.01.13 - klo:01:11 kirjoittanut mikasep

pethie

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Ålö electrodrive cdc
Löysinkin netistä ko laitteelle ohjekirjan, jossa kerrotaan vikakoodit. Tässä tapauksessa vikakoodeja vain ei tule. Välijohdon testasinkin johtovikojen paikallistamiseksi irrallaan. Joustikin irrotin kotelosta ja piirikortista. Mittasin vastuksia suoraan potikoilta.

Tuota Ergo-kahvaa olen jo suunnitellutkin. Katon tän vanhan mahdollisen korjaamisen ensin päätökseen.

Ajattelin että jos sinne potentiometrikoteloon kurkistit, niin saiko vielä kasaan takaisin.

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Ålö electrodrive cdc
Itsellä on muutaman kerran moinen laite mennyt pimeäksi, ledit ohjaimessa ei välähdä ja koko komeus mykkänä. Mulla se on yleensä pimennyt kun on pitkään ollut kosteita ilmoja. Korjaus onkin sitten tosi yksinkertainen, aivot irti (5 ruuvia) yksi pariksi patterin päälle tai jos kiire niin kiertoilmauuniin ja avot, kone toimii kuin ajatus seuraavat puolivuotta (ei ole virallinen korjausohje).

Toinen keino on hankkia uudet "aivot" tosi kalliit Valtralla ja aivan S...nan kalliit muilla.

P.S. Kelojen pohjassa on 2mm reiät joista kuormaajaa voi pakko-ohjata ettei tarvii pellolle sen vuoksi jäädä.