Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Deutz-Fahr ja Fendt...  (Luettu 43716 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Mä kyl puhuin polttoainesuodattimista(2kpl erilaisia) ja niissä on alvit mukana.

no niin olikin vain pelkät 2kpl poltto-aine suodattimia  :D mutta hinta niistä vaikka tuossa alv mukana ni ihan hirveä  >:(
Joo, kyselin sieltä Grönblommilta niin 55e olis ollu se halvempi polttoainesuodatin(alv0) Y:ssä 49e että hintahan senkun nousee...tosin 13% lupas alennusta  ;) Eli hirveen hintasia ne on sielläkin. Sitä kalliimpaa esisuodatinta ei edes saanut.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Tracman

  • Vieras
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Mä kyl puhuin polttoainesuodattimista(2kpl erilaisia) ja niissä on alvit mukana.

no niin olikin vain pelkät 2kpl poltto-aine suodattimia  :D mutta hinta niistä vaikka tuossa alv mukana ni ihan hirveä  >:(
Joo, kyselin sieltä Grönblommilta niin 55e olis ollu se halvempi polttoainesuodatin(alv0) Y:ssä 49e että hintahan senkun nousee...tosin 13% lupas alennusta  ;) Eli hirveen hintasia ne on sielläkin. Sitä kalliimpaa esisuodatinta ei edes saanut.

miten ihmeessä ne sulle voi noin kalliita olla  ??? siitä ei oo ku 2kk ku niitä tilasin ja hinnat oli nuo... meillä on 06 mallin 150 deutzi... ja siinä on ne pelkät paperi suodattimet jotka tulee muovi maljan sisälle kanteen kiinni ja tuossa 4 reikäsessä on ne vanhan malliset pellipurkki suodattimet  :D mikä malli sulla on se deutzi sitte...? juu ja tarkistin myös ni oltiin kans saatu 13% alennusta  :D ihmettelen että miten me saatiin ihan eri hinnalla ku mitä ne sulle sanoi  ??? tie sitte vaikuttaako se asiaan eli hintaan jotain ku sieltä on niin kauan ku mä muistan ni ostettu suodattimia paketillinen!!! ookko sä itse laittanut sen esisuodattimen kiinni ku meillä ei semmosta oo ainakaan ollu mikä hengst merkkinen se on se suodatin minkä me siihen heti uutena laitettiin siihen itse  8) mutta se on pestävää mallia se meidän esi suodatin... itse en ole koskaan nähnyt ettö raktoreissa se olisi vakiona mut työkoneissa ne on yleensä aina ollut missä on deutzin moottori!!!

Viimeksi muokattu: 16.12.09 - klo:12:34 kirjoittanut Tracman

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Mul on tän vuoden 610M eli uudehko commonrail-motti.Siinä on erillinen iso vedenerotin/suodatin ennen varsinaista suodatinta.Ennen oli 128 joka on pitkälti sama kuin se 150.Siinä olikin ihan eri suodattimet.Tän uuden suodattimet on kuulemma todella paljon tiheemmät eli tukkeutuvatkin siten helpommin.Ja kalliitkin.Huoltomieskin sano että suolasen hintaset ovat!!  ;D No, oppiipahan että käyttää läpi vuoden talvi MPÖ:ä.Syntynyt säästö meni nyt sitten korkojen kera kun on 2 päivää pulattu pakkasessa jne.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

tosi on

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
aivan oikeaa öljyä siellä navossa on nesteen  hybodi 80-90 vaan valjä on laakerit löyty skf ltä eikä maksaneet kuin alle puolet yrm hinnoista stefoja ei löytynyt tarvikkeena onha tuossa 110 jo yli 9000 tuntia.moottorissa  pidän nesteen lxe 10-40 ja perässä shellin todax dt tai valtran transmison oljyä
deutzin huoltomies kehu näitä öljyjä hyvin on kyllä niillä pelannut.onko muuten kellään tietoa deutzin jäähdyttäjän nesteestä on se oma neste aika arvokasta yli 100€ /5l

Tracman

  • Vieras
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Mul on tän vuoden 610M eli uudehko commonrail-motti.Siinä on erillinen iso vedenerotin/suodatin ennen varsinaista suodatinta.Ennen oli 128 joka on pitkälti sama kuin se 150.Siinä olikin ihan eri suodattimet.Tän uuden suodattimet on kuulemma todella paljon tiheemmät eli tukkeutuvatkin siten helpommin.Ja kalliitkin.Huoltomieskin sano että suolasen hintaset ovat!!  ;D No, oppiipahan että käyttää läpi vuoden talvi MPÖ:ä.Syntynyt säästö meni nyt sitten korkojen kera kun on 2 päivää pulattu pakkasessa jne.

juu no nyt ku tiän mikä malli sulla on ja ku on tuo commonrail-moottori  ;D no minä jo rupesin ihmetteleen että mikä iesus on ku suotimet maksaa  :o no oli se hyvä ku ei ruvennut hieroon kauppoja enempää uudesta m620 profilinestä 20kympin välillä olis saanu..!!  ku suodattimen hinnat on ihan eri ku näihin melkein commonrail moottoreihin  8) toki tuo m620 on se vähän pieni... sitte ku on aika ostaa pienempää veturia ni kyllä se m640 tai m650 on... mut ensiksi pitää hommata lavetin veturi  :D 

Tracman

  • Vieras
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
aivan oikeaa öljyä siellä navossa on nesteen  hybodi 80-90 vaan valjä on laakerit löyty skf ltä eikä maksaneet kuin alle puolet yrm hinnoista stefoja ei löytynyt tarvikkeena onha tuossa 110 jo yli 9000 tuntia.moottorissa  pidän nesteen lxe 10-40 ja perässä shellin todax dt tai valtran transmison oljyä
deutzin huoltomies kehu näitä öljyjä hyvin on kyllä niillä pelannut.onko muuten kellään tietoa deutzin jäähdyttäjän nesteestä on se oma neste aika arvokasta yli 100€ /5l

no se on hyvä ku laakeri löytyi muualtakin  ;D ja tuo jäähdytinneste... kyllä se ihan tuota normaalia vihreää on ainakin meidän koneessa  ;D ei kait se mitään erikoos värkkiä ole commonraileista mä en tiedä sanoa mutta näistä vanhemmista jossa on lohkon kyljessä elementit  ;D ja ei oo ikinää tarvinnut lisätä nestettä koneeseen hyvin on viä ainakin pitänyt nesteensä  :D pitäs se vissiin vaihtaa ku se tulee keväällä 4vuoden ikään...

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Jos koneeseen pitäis olla silikaatti vapaata pakkasnestettä,sitä myös kannattaa laittaa.Vaikka se on kallista.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
STOU
ja deutzien perässä/vaihteistossa käytetään 10w-30 öljyä (STOU) tuo STOU pitää lukea tynnyrin kyljessä ni se on tarkoitettu vaihteistoon eikä mihinkää muualle  :D ni joku viisas sanoi että pitää lukea stou jossain teksteissä!!!  
Niin STOU = Super Tractor Oil Universal, "ylleisölijy", eli ei käy oikeen hyvin mihinkään...  ;)
http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9015259&contentId=7031079
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Tracman

  • Vieras
Vs: STOU
ja deutzien perässä/vaihteistossa käytetään 10w-30 öljyä (STOU) tuo STOU pitää lukea tynnyrin kyljessä ni se on tarkoitettu vaihteistoon eikä mihinkää muualle  :D ni joku viisas sanoi että pitää lukea stou jossain teksteissä!!!  
Niin STOU = Super Tractor Oil Universal, "ylleisölijy", eli ei käy oikeen hyvin mihinkään...  ;)
http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9015259&contentId=7031079

juu ja josko se minusta olis kiinni ni laittaisin vaihteistoon 80w-90 öljyä mut huoltomies ei oikeen antanut laittaa  8) mut esim. ennen meillä oli 6.05 dx deutzi ni sinne laitettiin heti kunnon vaihteistoöljy eli tuo 80w-90 eikä mitään ongelmaa  :P toki ei ollut pikavaihteita mut kuiteski..!!! ja tuota on käytetty myös vanhemmissakin deutzeissa  :D mut kyllä se aika mehua on ku oikeen kesällä kunnolla kiskotaan ni tuo 10w-30 öljy  :( paljon paremman voitelun sais 80w-90 öölillä  8)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: STOU
ja deutzien perässä/vaihteistossa käytetään 10w-30 öljyä (STOU) tuo STOU pitää lukea tynnyrin kyljessä ni se on tarkoitettu vaihteistoon eikä mihinkää muualle  :D ni joku viisas sanoi että pitää lukea stou jossain teksteissä!!!  
Niin STOU = Super Tractor Oil Universal, "ylleisölijy", eli ei käy oikeen hyvin mihinkään...  ;)
http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9015259&contentId=7031079

juu ja josko se minusta olis kiinni ni laittaisin vaihteistoon 80w-90 öljyä mut huoltomies ei oikeen antanut laittaa  8) mut esim. ennen meillä oli 6.05 dx deutzi ni sinne laitettiin heti kunnon vaihteistoöljy eli tuo 80w-90 eikä mitään ongelmaa  :P toki ei ollut pikavaihteita mut kuiteski..!!! ja tuota on käytetty myös vanhemmissakin deutzeissa  :D mut kyllä se aika mehua on ku oikeen kesällä kunnolla kiskotaan ni tuo 10w-30 öljy  :( paljon paremman voitelun sais 80w-90 öölillä  8)

Ei ne huoltomiehet ymmärrä mitään, saat kai tuota laittaa omaan koneeseen mitä haluat.


allekirjoittanut

Movado

  • Vieras
Vs: GL-5
Asia ei minulle kuulu, mutta eikös noihin DX sarjan koneisiin kulunut laittaa moottori öljyä vaihteistoon ? - ( vaihteistossa messinki synkrokartiot - aluevaihteissa teräs )

Samasta syystä uudenpiin zf laatikoihin STOU öljyä ?  - otsikossa syy!

Tracman

  • Vieras
Vs: GL-5
Asia ei minulle kuulu, mutta eikös noihin DX sarjan koneisiin kulunut laittaa moottori öljyä vaihteistoon ? - ( vaihteistossa messinki synkrokartiot - aluevaihteissa teräs )

Samasta syystä uudenpiin zf laatikoihin STOU öljyä ?  - otsikossa syy!



kyllä dx malleihin kuuluu alunperin 10w-30 öljy, mutta se on ZF laatikko ja ei ole mitään pikavaihteita ni kokeiltiin aikoinaan laittaa sinne kunnon vaihteistoöljy ;D vuosikaudet ajettiin hyvin meni ei mitään  :D

kaverit joilla oli kans dx:iä ni kysyi miten tuo vaihteisto on nuon hiljainen, ku tuon ikäsissä niitä ääniä vähän viä tuppas kuulumaan ku täysiä ajoi tiellä!!! sanottiin vain että paa 80w-90 sinne ni kyllä menee hiljaa ;D

kyllä vois tuohon 150 kokeilla... kesällä varmasti pelaas mutta talvella ku siä nuota pumppuja on ja pikavaihteet ni se voi olla liian kankeaa.... missä on ikuinen kesä ni siä se pelais varmasti  :D

tosi on

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
kyllä se on niin että universal öljyä passaa laittaa kuin polkupyöränketjuun.moottoriin oikea moottori öljy ja perään oikea märkäjarru öljy esim shell donax DT(joka öljy merkillä on vastaavat öljy)

Movado

  • Vieras
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
kyllä se on niin että universal öljyä passaa laittaa kuin polkupyöränketjuun.moottoriin oikea moottori öljy ja perään oikea märkäjarru öljy esim shell donax DT(joka öljy merkillä on vastaavat öljy)

 ??? ??? ???
Merkki    DEUTZ-FAHR
Malli    150 (4WD) Agrotron *
Vuosi    1997-
Transmission (incl. hydraulics)    Harvella T 10W-30   81 L

Shellillä on myydä donax DT, mutta suosittelevat itse Harvellaa  ??? ???

http://www.shell.com/home/PlainPageServlet?FC=/fi-fi/html/iwgen/shell_for_businesses/teollisuusoljyt/app_lubematch.html
------------------------------------------
Voi tuota gl-5 luokan öljyä käyttää DX;s niin loota on hiljaisempi - messinki synkrot vaan kuuluu nopeenpaa - siksi ei gl-5:ta käytetä autoissakaan - mutta jos on hiliaasempi niin ei sitte kannata noudattaa valmistajan suosituksia.  :)

montöör

  • Vieras
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...

Shellillä on myydä donax DT

Viskositeetti(Jos tiedätte mikä se on) 5W30 tai 10W30
Näillä suuri ero