Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Suullisen maakaupan purku?  (Luettu 12906 kertaa)

Maitopoika

  • Vieras
Vs: Suullisen maakaupan purku?
Ihan kuin olisi supermajorin asiasta kysymys,siksi vahvasti hän puolustaa vuokramiehen oikeutta

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Suullisen maakaupan purku?
Salaojittajalla on oikeus peltoon, koska sillä on vuokrasopimus, joka on so***** jatkuvan kaupan muodossa. Vuokraaja voi vaatia 10 vuoden vuokrasopimusta tai kunnon rahallista korvausta. Ei se ole aivan tyhjän päällä, niinkuin monet luulee. Esim. yritäppäs häätää vuokralainen omistamastasi asunnosta, koska tarvitset sen itse. Asiat ovat erilaisia, mutta osoittaa, että vuokralaisella on yllättävän paljon oikeuksia.

Kauppa on pätevä vasta kaupanvahvistajan läsnä ollessa tehdyllä kirjallisella sopimuksella. Vuokrasopimuksen kanssa menetellään niin kuin alunperin on so*****. Suullinen sopimus on vuokrauksessa pätevä. Kaupaksi suullisia lupauksia on turha luulla. Tuliko nyt jollekin vetelät housuun ? Häh!

Maitopoika

  • Vieras
Vs: Suullisen maakaupan purku?
Joka tapauksessa joudut korvaamaan minimissään 3000 hehtaarilta. Käräjöimällä sen lisäksi 10 000  -15 000 vastapuolen oikeuden käyntikuluja + omasi, koska sinulla ei ole omissa nimissäsi maatila- tai kattavaa kotivakuutusta. Kiva alku sinulla. Riidat suvun ja naapureitten kanssa.
Majoorilla oma asia nyt kyseessä

supermajor

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72
Vs: Suullisen maakaupan purku?
Ei ole omista asioista kyse,vaikka muuten olen joutunut/saanut työskennellä maaseudulla asiantuntijana yli 20 vuotta. Kokemukseni mukaan noin 10 % maalaisten luuloista on oikein. Valitettavasti kaupungissa istuttavilla käräjillä on erilainen käsitys asioista, vaikka oikeassa olettekin. Se vaan on tyhmää maksaa liikaa, toki oppirahat on maksettava. Joskus sivusta seuranneena tuntuu tosi pahalta, kun mitättömistä asioista ja suupielet vaahdoten käräjöidään. Sikäli olen saanut itse elää helppoa elämää, että  vaarini 13 veljestä pitivät paskanjauhajat kurissa, taisi mennä yksi vallesmannikin ennen aikaaseen hautaan. Minä nyt olen sukuuni nähden mitätön, 190 cm ja 90 kg, muut ovat olleet isompia. Toisaalta suullinen sana on ollut kova sana täälläkin päin.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5271
Vs: Suullisen maakaupan purku?
Toisaalta suullinen sana on ollut kova sana täälläkin päin.

Niin, joskus "miesten kesken" so***** juttu menee helposti lain yli ja ohi. Mutta jos tuolla salaojituksen tehneellä vuokramiehellä on peltoa "ympäri kyliä", niin voisi toivoa, ettei hän olisi sairaan kiintynyt johonkin muutaman hehtaarin yksittäiseen palaseen?

Petri
kolmattakymmentä vuokrasopimusta mapissa...

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Suullisen maakaupan purku?
Toisaalta suullinen sana on ollut kova sana täälläkin päin.

Niin, silloin otetaan miehen sanasta mittaa. Kenelle se ukko oikein ne maat haluaa myydä? Kenen sanaa uskotaan jatkossakin? Toiset puhuu, toiset tekee ja kuka ketäkin lämpöisenä haluaa pitää.

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1176
Vs: Suullisen maakaupan purku?
Voi kirjallinenkin maakauppa mennä vielä lainhuudon hakuvaiheessa persiilleen. Tarinan opetus on ainakin, että kauppakirjan tekohetkellä pitää olla pöydälla ajantasaiset lainhuutotiedot. 20 vuotta pöytälaatikossa pidetyn lainhuutohakemuksen tekijä vaikuttaa kyllä aika, hmmm... konfliktihakuiselta henkilöltä.

https://yle.fi/uutiset/3-10832023
"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 371
Vs: Suullisen maakaupan purku?
Voi kirjallinenkin maakauppa mennä vielä lainhuudon hakuvaiheessa persiilleen. Tarinan opetus on ainakin, että kauppakirjan tekohetkellä pitää olla pöydälla ajantasaiset lainhuutotiedot. 20 vuotta pöytälaatikossa pidetyn lainhuutohakemuksen tekijä vaikuttaa kyllä aika, hmmm... konfliktihakuiselta henkilöltä.

https://yle.fi/uutiset/3-10832023


Voihan se olla kauppakirja, mutta pitäisi se kauppa maksaa myös, tuli mieleen että olisiko tämä myyjä kuvitellut että kauppa on peruuntunut koska ei maksua kuulu ja myynyt uudelleen, jos maksamatta niin viivästyskorko oli markka-aikana muistaakseni 17 prossaa ja nyt vähintään 7, pitäisihän tuon huomata lainhuutoja hakiessa kaupan jälkeen jos myyjällä ei ole oikeuksia, ja eikös ne lain huudot ole pakollisia ollut muutaman vuoden