Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Etelän kuluttaja maksaa.....  (Luettu 16602 kertaa)

koponen

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1379
  • Herrasmies kiireestä kantapäähän
Vs: Etelän kuluttaja maksaa.....
Mutta? Koska kerran etelän tilat alemmilla tukitasoilla kuitenkin tosiasiallisesti maksavat osan niistä pohjoisen tilojen suurista kustannuksista joilla perustellaan sitä korkeampaa tuen tarvetta niin minun mielestäni voidaan ihan perustellusti ja oikeutetusti kysyä että onko tämä oikein ja oikeudenmukaista ja rehellistä peliä?

Sori vaan poju, se on osuuskunnan periaate että revi siitä :-X :-\ :-* :'(
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä sitä määrää minkä naama vaatisi.

Veeti

  • Vieras
Vs: Etelän kuluttaja maksaa.....
Mutta? Koska kerran etelän tilat alemmilla tukitasoilla kuitenkin tosiasiallisesti maksavat osan niistä pohjoisen tilojen suurista kustannuksista joilla perustellaan sitä korkeampaa tuen tarvetta niin minun mielestäni voidaan ihan perustellusti ja oikeutetusti kysyä että onko tämä oikein ja oikeudenmukaista ja rehellistä peliä?

Sori vaan poju, se on osuuskunnan periaate että revi siitä :-X :-\ :-* :'(

Kannattaa myydä maito muualle kuin koko valtakunnan osuuskunnalle, esim ruottalaisille  ;D

MLK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Etelän kuluttaja maksaa.....ja kuski
Tän päivän uutisten mukaan syyskuun loppuun mennessä 200 kuljetusalan yritystä on mennyt konkurssiin ja 200 lopettanut,työpaikkoja arvioidaan katoavan 1500.Puolet autoista on vajaakäytössä ja 10% pois liikenteestä.

Ei kallis polttoainekaan tehnyt näin pahaa jälkeä,vaikka konkursseja silloinkin luvattiin tulevan.

SKAL on aika heikoilla,(melkein kun MTK) kun todellisista kuluista ei ole puhuttu numeroina,on vaan puhuttu yleisesti "pitkien etäisyyksien aiheuttamista korkeista kuluista" ja saaduista kuljetustuista on hyssytelty.Osuuskunnat,kauppaketjut,metsäteollisuus kilpailuttavat kuljetuksensa,on vain ajan kysymys kuka alkaa jatkossa käyttää pelkästään ulkomaisia(venäläisiä) autoja ja kuskeja.
"Jos seipään molemmissa päissä on pässinpää,kumman osa on onnekkaampi?"
  Bisquit

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22240
Vs: Etelän kuluttaja maksaa.....
höp höp höp  ;D

Jaa tarkoitatko että mää kirjoitan höpöjä?


No ei, en missään nimessä.

Mutta täällähän on joillakin tapana kirjoitukset, joita ei faktoilla kumota, eikä muuta sanottavaa ole ja joutuisi todistamaan itse itsellensä imeneensä jo kolmessa sukupolvessa vääränlaista aivopesua ja äänestäneensä joka vaaleissa väärää hevosta, kuitata höpö höpöllä.

Tai sitten toinen mahdollisuus on kumota kirjoitus vastaamalla jotakin etelän laiskoista, joiden työtkin pitää c-alueela tehdä.

Aulis Anttila

  • Vieras
Pari pulmaa...
Tän päivän uutisten mukaan syyskuun loppuun mennessä 200 kuljetusalan yritystä on mennyt konkurssiin ja 200 lopettanut,työpaikkoja arvioidaan katoavan 1500.Puolet autoista on vajaakäytössä ja 10% pois liikenteestä.

Konkurssiin menneistä enin osa lienee yhden auton "omistajia" joita kukaan ei enää rahoita... kun kannattavia ajoja ei ole... vai??? ...ja toinen pulma on vajaa kapasiteetti... ajetaan satoja kilometrejä tavaraa jonnekin - ja tyhjänä takaisin.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Etelän kuluttaja maksaa.....ja kuski
Tän päivän uutisten mukaan syyskuun loppuun mennessä 200 kuljetusalan yritystä on mennyt konkurssiin ja 200 lopettanut,työpaikkoja arvioidaan katoavan 1500.Puolet autoista on vajaakäytössä ja 10% pois liikenteestä.

Ei kallis polttoainekaan tehnyt näin pahaa jälkeä,vaikka konkursseja silloinkin luvattiin tulevan.

SKAL on aika heikoilla,(melkein kun MTK) kun todellisista kuluista ei ole puhuttu numeroina,on vaan puhuttu yleisesti "pitkien etäisyyksien aiheuttamista korkeista kuluista" ja saaduista kuljetustuista on hyssytelty.Osuuskunnat,kauppaketjut,metsäteollisuus kilpailuttavat kuljetuksensa,on vain ajan kysymys kuka alkaa jatkossa käyttää pelkästään ulkomaisia(venäläisiä) autoja ja kuskeja.

Polttoaine tuskin on nykyisen konkurssiaallon syynä, syynä on laman aiheuttama kysynnän lasku, eli ajoja ei vaan ole ja siitä seuraa, kun velkaa kumminkin on ja auto seisoo, niin yhtenä kauniina päivänä pankki toteaa, että nyt sitten mennään sen pahimman skenaarion kautta ????

koponen

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1379
  • Herrasmies kiireestä kantapäähän
Vs: Etelän kuluttaja maksaa.....
.ja toinen pulma on vajaa kapasiteetti

eniten tämä vaivaa sun korvien välissä :-X :-\ :-* :'(
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä sitä määrää minkä naama vaatisi.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26200
  • vastustan
Vs: Etelän kuluttaja maksaa.....
"Etelän kuluttaja maksaa kuljetukset pohjoiseen.

Tutkijan mukaan kuljetuskustannusten pitäisi  heijastua selvempinä hintaeroina Suomen sisällä.

Banaanit, kaurahiutaleet, kahvi ja valmispitsa maksavat lähes saman verran Tampereella ja Rovaniemellä. Missä on kuljetuskustannusten vaikutus, kysyy Kuluttajatutkimuskeskuksen erikoistutkija Ari Peltoniemi"

Aamulehti, etusivun uutinen tänään.  Tätä lisää!!!

Asiaa! Vielä hullumpi tilanne maatalouden sisällä
voi äidin lutusta itkusta kultanaperoa ku naapurin poika vei tikkarin suusta......eiköhän pohjosestakin kauppa ota voittoa tuottavaa hintaa ja sitte kuorii oikeen paksusti kermaa etelän tyhmiltä veetieemeleiltä, epäilen että näin se menee :D :D :D :D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26200
  • vastustan
Vs: Etelän kuluttaja maksaa.....
Selvä osoitus.
Kotomaisen kaupan kilpailu pelkkää mielikuvituksen tuotetta.

Tästäkö syystä s-l anttilakin on niin haluton työryhmineen löytämään syyllistä kuka vetää välistä, jos kerran kepuluuserit ruokitaan kaupan hyväntahtoisuudella.

Eikös maatalouden puolella tämä maataloussektorien yhteisyrityksellä Moveralla ole samanlainen pyrkimys.

Etelä maksaa myöskin pohjoisten rahteja.
mites eemeli kun sinä huudat aina tuonne maitopuolelle lisää kilpailevia yrityksiä, ni eikös se lisää merkittävästi kuljetuskustannuksia jos joka kaupalla käy monen eri firman jakeluauto, imuautoja kiertelis myös ympäri suomea imemässä tankin sieltä toisen täältä :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

rt

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Etelän kuluttaja maksaa.....
"Etelän kuluttaja maksaa kuljetukset pohjoiseen.

Tutkijan mukaan kuljetuskustannusten pitäisi  heijastua selvempinä hintaeroina Suomen sisällä.

Banaanit, kaurahiutaleet, kahvi ja valmispitsa maksavat lähes saman verran Tampereella ja Rovaniemellä. Missä on kuljetuskustannusten vaikutus, kysyy Kuluttajatutkimuskeskuksen erikoistutkija Ari Peltoniemi"
peltoliemelle kannattaisi antaa potkut heti: Jos kuljetuskustannukset pohjoiseen ovat nostavat esim. 2% tuotteen hintaa, niin etelän kaupunkien kauppojen kiinteistö, työvoima, huolto, ym., ym. kulut ovat monta kertaa kuljetuskulujen eroa suuremmat.

Lisäksi markkinataloudessa HK;n on pystyttävä myymään se valmispizza pohjoiseen samaan hintaan kuin Atria myy, ja sama päinvastoin.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26200
  • vastustan
Vs: Etelän kuluttaja maksaa.....
"Etelän kuluttaja maksaa kuljetukset pohjoiseen.

Tutkijan mukaan kuljetuskustannusten pitäisi  heijastua selvempinä hintaeroina Suomen sisällä.

Banaanit, kaurahiutaleet, kahvi ja valmispitsa maksavat lähes saman verran Tampereella ja Rovaniemellä. Missä on kuljetuskustannusten vaikutus, kysyy Kuluttajatutkimuskeskuksen erikoistutkija Ari Peltoniemi"
peltoliemelle kannattaisi antaa potkut heti: Jos kuljetuskustannukset pohjoiseen ovat nostavat esim. 2% tuotteen hintaa, niin etelän kaupunkien kauppojen kiinteistö, työvoima, huolto, ym., ym. kulut ovat monta kertaa kuljetuskulujen eroa suuremmat.

Lisäksi markkinataloudessa HK;n on pystyttävä myymään se valmispizza pohjoiseen samaan hintaan kuin Atria myy, ja sama päinvastoin.
kyllä, se on kallista kun kuorma-auto seisoo ruuhkassa ja sen yhden seisovan takia kymmenen muuta oottaa kuormaansa, pohjosessa liikenne sujuvaa
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Aulis Anttila

  • Vieras
...sujuvaa...
kyllä, se on kallista kun kuorma-auto seisoo ruuhkassa ja sen yhden seisovan takia kymmenen muuta oottaa kuormaansa, pohjosessa liikenne sujuvaa

Eittämättä on... vielä ku ois jotain kuskattavaa  :P ::) ;D :D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26200
  • vastustan
Vs: ...sujuvaa...
kyllä, se on kallista kun kuorma-auto seisoo ruuhkassa ja sen yhden seisovan takia kymmenen muuta oottaa kuormaansa, pohjosessa liikenne sujuvaa

Eittämättä on... vielä ku ois jotain kuskattavaa  :P ::) ;D :D
eemeliin mukaan pitäs olla ;) ;) ;) ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Aulis Anttila

  • Vieras
...pitäisi...
kyllä, se on kallista kun kuorma-auto seisoo ruuhkassa ja sen yhden seisovan takia kymmenen muuta oottaa kuormaansa, pohjosessa liikenne sujuvaa
Eittämättä on... vielä ku ois jotain kuskattavaa  :P ::) ;D :D
eemeliin mukaan pitäs olla ;) ;) ;) ;)

Hyvin monen muunkin mielestä pitäisi... olla...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: ...sujuvaa...
kyllä, se on kallista kun kuorma-auto seisoo ruuhkassa ja sen yhden seisovan takia kymmenen muuta oottaa kuormaansa, pohjosessa liikenne sujuvaa

Eittämättä on... vielä ku ois jotain kuskattavaa  :P ::) ;D :D
eemeliin mukaan pitäs olla ;) ;) ;) ;)

Varmaan siinä on sitä ruottalaista maitua eemelille ????