Tällasella asialla lähestyisin tämän foorumin käyttäjiä eli ajeleeko joku kuivalantaa näin talviaikaan vai onko ajot pyhitetty kesäkaudelle ja jos ajaa, miten ootte ratkaissut jäätymisongelman? Mun pitää ajaa paskaa (turve kuivikkeena) läpi talven ja käyttämäni suola lavan pohjalla, suolavesi seinissä toimii kyllä n.-7 asteeseen hyvin mutta kun pakkasta on monesti enämpi niin ajo keskeytyy. Polttoöljyä ja glykolia olen kuulut joidenkin sorakuskien käyttävän mutta oisko jotain ympäristöystävällisempää ainetta olemassa. Lämpölava ois tietysti yks vaihtoehto mutta riittääkö pakokaasun lämmitysteho? Vinkkejä otetaan vastaan.
Naapurin ukko
Ei se tollasella alle 15 asteen pakkasella päivässä niin kauheasti ehdi tarttua. Yöksi kun ajaa lämpimään niin sulaa taas. Kovemmilla pakkasilla alkaa olemaan rautakin präiskiä tavaraa.
14 t Tekolla ajan. Normaalisti on kolmisen kilsaa ajomatkaa. Viimeviikolla ajoin 8 kilsan päähän. Suuriosa kuormasta tyhjenee kun perälaudan avaa.
Lainaus käyttäjältä: Make - 08.01.08 - klo:21:41Ei se tollasella alle 15 asteen pakkasella päivässä niin kauheasti ehdi tarttua. Yöksi kun ajaa lämpimään niin sulaa taas. Kovemmilla pakkasilla alkaa olemaan rautakin präiskiä tavaraa.Millasella kärryllä kuskaat paskaa ku ei tartu? Mulla koukkulavakärry ja rautakontti päällä. Ja TARTTUU!!! Kerran yritin ajaa ilman suolaa ja hiki tuli lapionvarressa. Puoli kuormaa tuli kipatessa alas ja loput sille käsipelillä irrotellen, välillä kippaillen