Noh, kuulkaas nyt kaikki nämä viat joita itsellä oli T7030 new hollandissa PC laatikolla varustettuna:
-Ensinnäkin Paineantureita on mennyt kopin alta 2 krt --> kaikki vaihtoon (ei suuri murhe, mutta lattia on aina aukaistava ja ruuvailtava takaisin paikalleenkin)
-Joustavat lokasuojat ovat ihan persiistä 710/600 rengastuksella. Kun kääntää renkaat linkkuun esim multamontulla ja käyttää kuormaajaa, niin että akselit käy ääriasennossa --> Lokareiden stoppari päsähtää nurin niskoin, samoin käy lokareiden kaarille. Molemmat kaaret ja stopparit vaihtoon 2 krt.
-Peilit kesi itsensä piloille (peilipinnat meni marmorikuvioiseksi ja kesivät irti) Uusien toimitus HUOM! 3 kk?!?!?! Ei huono vai? Eikä siinä vielä kaikki 2 kk tilauksesta sai 1 peilin ja sitten kuukauden lisäodottelun jälkeen sai sen toisenkin!! JIPPII!!
-Kaikki tunnit aina tuonne 600 ajettuun tuntiin asti teetätetty merkkihuoltoina ja SILTI peräöljyt on kerätty maasta 3 krt...vai onkohan kerätty? No eipä ole ja kuka maksaa viulut? No laaturomppeen onnellinen omistaja tietty. Ei minkäänlaista kompensaatioita. Öljyvuotojen aiheuttaja liittimen oma-aikainen löystyminen kopin alta --> Huomaako tämän ajaessa sesonkiaikaan pellolla? En itse ainakaan huomannut.
-Keskilohkoilla varustettuna ainakaan minulla ei kestä hermo soranajussa yms. Kun maantieajun jälkeen menet montulle ja alat käyttämään kuormaajaa --> keskilohkon karat jumissa, koska kopin pohjatessa se lyö keskilohkoon ja lyö sen karan jumiin! Tämä olisi korjattavissa -uskokaa tai älkää - keskilohkon MADALLUS SARJALLA!!

-New Hollandin suosittelemat Ambran moottoriöljyt eivät käy tähän ko. malliin, öljyjen ollessa liian notkeita. Koneen lämmitessä pitkän päivän aikana saa kopissa nauttia oikeasta valoshowsta, kun vikakoodit vaan vilkkuu ja kone huutaa STOPpia. Ostin koneen mukaan ko. "käypäistä öljyä", jolla ei sitten teekkään mitään. Suositeltava yljy oli jotakin 5w-30 --> Vaihto Donaxin 15w-40 ja ongelma poistui.
Sitten näihin suurempiin murheenkryyneihin.
Elikkäs 600 tunnin huollon lähestyessä alkoi perästä kuulua outoa narskutusta. Soitto huoltomiehelle ja kone katkaisuhoitoon. Lietteenajuun hankittu paskavaunu ei tilan muilla koneilla hievahdakkaan, joten paskan aju viivästyi parilla viikolla ja uppuroimaanhan sitä sitten päästiin! Vian luultiin olevan perässä, sillä sieltä se kummasti kuului, mutta vika olikin vaihteiston puolella, mistä oli katkennut yksi lukkorengas ja tämän vuoksi vaihteiston palikat oli päässeet seilaamaan ees-sun-taas. Vian etsiminen ja korjaaminen vei vaivaiset 1.5 vk.
Kone saatiin onnellisesti kotiin, kun taas 25 tunnin reilun ajurupeaman jälkeen kone ei enää alkanut kulkemaan taaksepäin kuin toisen koneen vetämänä. Keskimmäisen pakan palaminen osoittautui ongelmaksi. Aiheuttajasta ei tosin ole 100% varmuutta. Solenoidiviaksi Agritek arveli, mutta huoltomies jäi vähän ihmettelemään. Sillä sama Pakka liikuttaa nyykkäriä sekä eteenpäin, että taaksepäin. Solenoidin jumiutuminen olisi juminut kulkemisen eteenpäinkin?!
Tällaisen laatukammeen kanssa minä olen saanut viimeisen vuoteni rellestää. Loistava peli se on ajaa, kun sattuu vaan toimimaan, mutta takuun mennessä umpeen ja ongelmien vaan kasaantuessa, sitä alkaa ajattelemaan vähän jo omallakin kukkarolla. Ajansäästö ja rahakysymyshän tämä loppujen lopuksi kuitenkin on. Kyllä näillä ajaa, jahka kasassa pysyvät!

Enkä todellakaan väitä, että nuo olisi TRAKTORIN VALMISTAJAN vikoja kaikki, (peilit, yms) mutta vastuuhan se on oltava heilläkin, jotta mimmosia komponenetteja koneisiinsa laittavat. Oma mielipiteeni on tästä kokoamistyylistä "sieltä-täältä-vähän tuoltakin" aika negatiivinen. Jenkkimallisessa 8030:Ssa ei kuulemma ole mitään ongelmia ollut. 3 Fordin ja 3 Nyykkärin omistajana voin sanoa, ettei ne mitään ihan sekundaa ole, mutta tuo ko.yksilö on jättänyt sellaisen naarmun alitajuntaa tuosta Agritekin laatu ja varaosapuolen toiminnasta, jotta oksat poies...
