Ennemmin oli 6,2d Chevy Silverado vm.89. Hyvä auto. ei vikoja. laiska moottori. 3hengen hytti.....
Nyt on ollu nyt noin 2,5 vuotta Dodge Ram 2500 vm 2003.
5,9 H.O. Cumminssilla. Noin 15tmls olen sillä ajellu ja hyvin on pelannu.
Mittarissa nyt 97tmls.
H.O. koneessa vakiona 310hv, omaani olen laittanut BullyDog lastun, vapaavirtaussuodattimen ja 4" suoran putkiston. BullyDogia saa säätää ajonki aikana. Lastulla irtoaa 425hv ja +1000Nm. Keskikulutus maantiellä pienimmillään noin 8,5l ja taajamassa 13-15l riippuen nilkan asennosta. (taitaa olla samat lukemat mikä 4x4 100hv Hi-Luxissa...)
Ainut remontti tuli kun vaihdelaatikosta meni kakkosvaihde, kun henkilökohtaisissa BurnoutPartyissä vedettiin kolmosella kuivalla asvaltilla kylkimylläkkää, siitä automaatin pienemmälle vaihtaessa suli ne kakkosen kitkat. Nyt laatikko vahvistettu.
Laatikko onkin kuulemma Dodgen ainoa "heikko" kohta. Sekin normaalikäytössä lähes ikuinen.
Uudempi 6,7l Cummins ei ole niin ylistetty moottori kuin vanha 5,9.
Auton plussia
-6:lle rekisteröity
-pehmeät penkit ja tilaa kaikille
-ei käyttömaksua, D-vero noin 150€
-ei nop.rajoitinta (rek. ennen 7/03, h-a tason päästöt)
-uskomattomasti voimaa
-mahtava kärryveturi
-Herättää tunteita
Miinuksia
-kankea kääntymään
-ei kovinkaan maastokelpoinen
-ei saisi ajaa +80 km/h
-joidenkin mielestä vajaasylinterinen
Mietin kanssa kauan Duramaxia ennen kuin hankin Rammin, Onnekseni valittin oikein. Hetkeäkää en ole katunu. Chevy kuulemma aika paljon janoisampi. Foorti on tietääkseni kestävä, Jenkeissä kavereiden kanssa 2vk vuokralla Ford Excursion. Ei sytyttäny mua yhtää.
Mullimies pankinjohtajan armosta.