Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Sekator - 01.11.09 - klo:14:31

Otsikko: Jenkki pick-up
Kirjoitti: Sekator - 01.11.09 - klo:14:31
Kuinkas paljon agrolaisilla on kokemusta jenkki pick-upeista? Dodge-ram ja Chevrolet silverado lähinnä kiinnostais, ja ikä noin 03-06, onko näitä paljon käytössä?
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: Matti - 01.11.09 - klo:14:46
Uudemmista on vähän kokemuksia.Chevrolet tahoe 4x4 pick-up -89 oli kymmenen vuotta,Suburban viisi vuotta ja nyt Ford F-250 neljä vuotta.Suburban miellyttävin ajaa ja helppo ajaa esim.parkkiruutuun ja mahtui parkkihalliin.Pientä harmia silloin tällöin esim.syöttöpumppu piti vaihtaa,samoin vaihdelaatikko.Edellinen tyyppivika,jälkimmäinen meni kun hinattiin trukkia isolla perällä.Ford erittäin luja ja toimintavarma,kerran vuoteen vaihdetaan öljyt ym.Muuta remonttia ei ole ollut.Kääntöympyrä suuri varsinkin neliveto päällä.Jos esim.liikenneympyrää kiertää niin pitää peruuttaa välillä jos meinaa pysyä ringissä
7,3 litraisen V8 turbodieselin ääni varsin miehekäs
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: 37peuse - 01.11.09 - klo:15:34
laita Dodge, niin tarvitse lisätä kuin hiukkasen löpöä ja kaasua. Päihittää muut jenkit mennen tullen. :D
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: hvinnamo - 01.11.09 - klo:15:58
laita Dodge,
Mihin se Dodge tulisi laittaa??
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: ravenlord - 01.11.09 - klo:15:59
 :D   kuka ja minkä takia joku tuommoosia jenkki pick-uppeja ny ostaas  :D  Joku -80 luvulta kotoosin oleva volsun caddy ajaa saman asian. Toyotan timangi olis myös hyvä vaihtoehto, mutta ovat melkomoisia harvinaisuuksia.  
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: dmem - 01.11.09 - klo:17:08
Fordin 7.3 litraiset koneet on ainakin kestäviä. Vuonna 2003 tulleet 6.0 litraiset Powerstroket ei aluksi olleet hyviä, mutta laatu on sittemmin parantunut niissäkin.

Dodge Cumminsin koneella taitaa olla myös isältä pojalle kestävä vehje.

Tämä kuva ei varmaan kestävyydestä kerro, mutta pistetään kuitenkin:

http://www.fordcummins.com/images/connecting%20rod.jpg


Itellä tällä hetkellä vm. 1991 pitkälavainen letukka 6.2 litraisella Detroit Dieselillä. Just tuli 400.000 mittariin. Ainoa huono puoli takavetoisuus, aina jossain kiinni.
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: natikka - 01.11.09 - klo:17:21
taitaapi olla sama mylly tuos 5,9l rotkes ku 5000 ja MX sarjan natikoos. saa hakia suorattimet casen tiskiltä. ;D
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: ex-possufarmari - 01.11.09 - klo:17:24
Minkäverran näissä rotkees ja letukoos on kantavuutta?
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: dmem - 01.11.09 - klo:17:45
Minkäverran näissä rotkees ja letukoos on kantavuutta?

Riippuu siitä millä alustalla ja renkailla ne on. Suomessa yleensä myydään 1500, 2500, 3500 alustoilla. Jenkeissä on vielä isompiakin.

Muistaakseni yhdessä Dodgessa 3500 alustalla ja paripyörillä sai lavalle pistää noin 2300kg. Yhdessä F350 Fordissa 2600kg
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: icefarmer - 01.11.09 - klo:21:44
Fordin 7.3 litraiset koneet on ainakin kestäviä. Vuonna 2003 tulleet 6.0 litraiset Powerstroket ei aluksi olleet hyviä, mutta laatu on sittemmin parantunut niissäkin.

Dodge Cumminsin koneella taitaa olla myös isältä pojalle kestävä vehje.

Tämä kuva ei varmaan kestävyydestä kerro, mutta pistetään kuitenkin:

http://www.fordcummins.com/images/connecting%20rod.jpg


Itellä tällä hetkellä vm. 1991 pitkälavainen letukka 6.2 litraisella Detroit Dieselillä. Just tuli 400.000 mittariin. Ainoa huono puoli takavetoisuus, aina jossain kiinni.
olikos se tuossa cumminssissa miljoonan mailin takuu vakiosäädöissä :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: dmem - 01.11.09 - klo:22:05
olikos se tuossa cumminssissa miljoonan mailin takuu vakiosäädöissä :-\ :-\ :-\ :-\

Mä muistelisin, että jotain 600.000-700.000 mailia, eli lähelle miljoona kilometriä olisi ollut takuu. Miljoona mailia olisi jo 1,6 miljoonaa kilometriä. Ei kai sentään noin pitkää takuuta?
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: icefarmer - 01.11.09 - klo:22:08
olikos se tuossa cumminssissa miljoonan mailin takuu vakiosäädöissä :-\ :-\ :-\ :-\

Mä muistelisin, että jotain 600.000-700.000 mailia, eli lähelle miljoona kilometriä olisi ollut takuu. Miljoona mailia olisi jo 1,6 miljoonaa kilometriä. Ei kai sentään noin pitkää takuuta?
taidat olla oikeassa
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: SKN - 01.11.09 - klo:22:25
Kuinkas paljon agrolaisilla on kokemusta jenkki pick-upeista? Dodge-ram ja Chevrolet silverado lähinnä kiinnostais, ja ikä noin 03-06, onko näitä paljon käytössä?
Typerä kysymys ja off-topiikki. Missä OD? ;D
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: dmem - 01.11.09 - klo:22:40
Joo, overdrive.fi löytyy pajon juttua. Varsinkin tuo 14000 viestiä käsittävä Dodge Ram Cummins ketju kannatta lukea: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=37436

Ja Ford F250 7.3D http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=90949

Duramax http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=89453
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: Köyhä - 02.11.09 - klo:15:40
Minkäverran näissä rotkees ja letukoos on kantavuutta?

Riippuu siitä millä alustalla ja renkailla ne on. Suomessa yleensä myydään 1500, 2500, 3500 alustoilla. Jenkeissä on vielä isompiakin.

Muistaakseni yhdessä Dodgessa 3500 alustalla ja paripyörillä sai lavalle pistää noin 2300kg. Yhdessä F350 Fordissa 2600kg

Omassa 3500 -04 kantavuus on 1995 kg. toki se on rekisteröity 6 hengelle
Aivan mukava työauto , ainut haitta on rajoitin joka hillitsee  menohaluja. Muuten tunarien bemut katselisivat taka valoja
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: Hasse - 02.11.09 - klo:17:38
On kokemusta pian 10v,96 mallinen silverado 6,5 l turboton,ostin sen 00.Se oli ajettu pikkasen yli 400t km kun vaihdoin tammikuussa.Ei pahaa sanottavaa,kestävä on,eikä ruostu,ei palloniveleitten vaihtoa,laatikko ei muuttunut mun aikana (50t välin öljyvaihto).Pumpun ohjausyksikkö vaihdoin uuteen paikkaan,ja tein sille jäähdytyksen,ei sen jälkeen vaivannut.
Vaihdoin tämän 07-malliseen Duramax crewcab pikkariin.Tässä on 365hevosta ja 6 pykäläinen Allison laatikko.Vaikka teho on yli kaksikertainen ja paino melkein tonni enemmän niin kuluttaa vähemmän kun edellinen(normaalia maantieajoa).Mä olen ajannut tällä 20t km,ja kokonaiskm. on 70t.Tähänmenessä ei mitään rapoitoitavaa vioista.
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: jaskatheman - 03.11.09 - klo:22:35

Ennemmin oli 6,2d Chevy Silverado vm.89. Hyvä auto. ei vikoja. laiska moottori. 3hengen hytti.....
Nyt on ollu nyt noin 2,5 vuotta Dodge Ram 2500 vm 2003.
5,9 H.O. Cumminssilla. Noin 15tmls olen sillä ajellu ja hyvin on pelannu.
Mittarissa nyt 97tmls.
H.O. koneessa vakiona 310hv, omaani olen laittanut BullyDog lastun, vapaavirtaussuodattimen ja 4" suoran putkiston. BullyDogia saa säätää ajonki aikana. Lastulla irtoaa 425hv ja +1000Nm. Keskikulutus maantiellä pienimmillään noin 8,5l ja taajamassa 13-15l riippuen nilkan asennosta. (taitaa olla samat lukemat mikä 4x4 100hv Hi-Luxissa...)
Ainut remontti tuli kun vaihdelaatikosta meni kakkosvaihde, kun henkilökohtaisissa BurnoutPartyissä vedettiin kolmosella kuivalla asvaltilla kylkimylläkkää, siitä automaatin pienemmälle vaihtaessa suli ne kakkosen kitkat. Nyt laatikko vahvistettu.
Laatikko onkin kuulemma Dodgen ainoa "heikko" kohta. Sekin normaalikäytössä lähes ikuinen.
Uudempi 6,7l Cummins ei ole niin ylistetty moottori kuin vanha 5,9.

Auton plussia
-6:lle rekisteröity
-pehmeät penkit ja tilaa kaikille
-ei käyttömaksua, D-vero noin 150€
-ei nop.rajoitinta (rek. ennen 7/03, h-a tason päästöt)
-uskomattomasti voimaa
-mahtava kärryveturi
-Herättää tunteita


Miinuksia
-kankea kääntymään
-ei kovinkaan maastokelpoinen
-ei saisi ajaa +80 km/h
-joidenkin mielestä vajaasylinterinen

Mietin kanssa kauan Duramaxia ennen kuin hankin Rammin, Onnekseni valittin oikein. Hetkeäkää en ole katunu. Chevy kuulemma aika paljon janoisampi. Foorti on tietääkseni kestävä, Jenkeissä kavereiden kanssa 2vk vuokralla Ford Excursion. Ei sytyttäny mua yhtää.

Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: Strimari - 04.11.09 - klo:08:28
laita Dodge,
Mihin se Dodge tulisi laittaa??

Eeeahhhahhaaaa...lämmittää vanhaa GM:n miestä.. Mistä muuten on peräisin lyhenne MoPar? aivan oikein; " Moottorin osia pitkin alueen reunoja"
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: rt - 04.11.09 - klo:12:11
laita Dodge,
Mihin se Dodge tulisi laittaa??

Eeeahhhahhaaaa...lämmittää vanhaa GM:n miestä.. Mistä muuten on peräisin lyhenne MoPar? aivan oikein; " Moottorin osia pitkin alueen reunoja"

Eeeahhhahhaaa, General Mistake  :D
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: Shrek - 04.11.09 - klo:13:13
Jenkkiauton omistajasta tullee väistämättä jenkkiautoharrastaja, halusi tai ei...  ::)
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: Hasse - 04.11.09 - klo:13:20
Dodgessa se vaihdeaski on heikkokohta,vissiin ei pitelemätöntä löydy,minunkin tutun 03-mallisessa rupes vaihtaa huonosti,piti kiristää momenttiavaimella jotain.Kait tossa duramaxissa jotain heikkoa on,en ole vaan vielä kuullut negatiivista palautetta.Kulutus on 12-18litraa,maantiellä jopa alle,mutta kaupungissa on janoinen.
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: dmem - 04.11.09 - klo:16:48
Kääntöympyrä suuri varsinkin neliveto päällä.Jos esim.liikenneympyrää kiertää niin pitää peruuttaa välillä jos meinaa pysyä ringissä
7,3 litraisen V8 turbodieselin ääni varsin miehekäs

2000-luvun vehkeistä taitaa harvat olla lyhyitä malleja. Peräaholla näyttäisi olevan myynnissä vm. 2000 lyhyt akselinvälinen Rami 24-venttiilisellä Cumminsilla ja päiväohjaamolla:

http://www.peraaho.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=201&category_id=6&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26

Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: 115 - 04.11.09 - klo:17:40
ONkos lyhyellä akselivälillä olevia olemassa pidemmällä kabiinilla (Ram 2500)? 5 tai 6 paikkaisina.
Mitenkäs on tasauspyörästönlukkojen ja napalukkojen laita näissä kamppeissa?
Suuressa osassa taitavat loistaa poissaolollaan.

Lyhyellä akselivälillä ilmeisesti aika ketterä, lyhyt ohjaamo ei kovinkaan kaksinen!
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: RockBull - 04.11.09 - klo:18:00
"Omassa 3500 -04 kantavuus on 1995 kg. toki se on rekisteröity 6 hengelle
Aivan mukava työauto , ainut haitta on rajoitin joka hillitsee  menohaluja. Muuten tunarien bemut katselisivat taka valoja"

Jooh. Kyllä munkin mieli tekee tuollaista Dodgea.
Mutta mulla on Bemarikin ja ei sieltä tarvii kuorma-autojen takavaloja katella jos ei välttämättä halua... ;D
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: 37peuse - 04.11.09 - klo:18:24
ONkos lyhyellä akselivälillä olevia olemassa pidemmällä kabiinilla (Ram 2500)? 5 tai 6 paikkaisina.
Mitenkäs on tasauspyörästönlukkojen ja napalukkojen laita näissä kamppeissa?
Suuressa osassa taitavat loistaa poissaolollaan.

Lyhyellä akselivälillä ilmeisesti aika ketterä, lyhyt ohjaamo ei kovinkaan kaksinen!
:::.Itsellä RAM 2500 lyhyellä kopilla ja nelivedon voi valita hitaalla tai nopealla alueella. Jos vetää raskasta ja tarvitsee nelivedon on valittava tämä. Nopean alueen voi vetää päälle vaikka lennosta. Neliveto päällä on kaikki pyörät lukossa, eli talvella voi hieman aliohjautua.
Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: rt - 04.11.09 - klo:18:46
ONkos lyhyellä akselivälillä olevia olemassa pidemmällä kabiinilla (Ram 2500)? 5 tai 6 paikkaisina.
2500-sarjan pitkäohjaamoisen vaihtoehdot ovat 6.5 jalan lava 138.7 tuuman akselivälillä ja 8 jalkaa / 154.7".
'03 alkaen Quad cabin mitat ovat 6 ft 3 in / 140.5" ja 8 ft / 160.5".

Otsikko: Vs: Jenkki pick-up
Kirjoitti: 115 - 04.11.09 - klo:18:52
"Itsellä RAM 2500 lyhyellä kopilla ja nelivedon voi valita hitaalla tai nopealla alueella. Jos vetää raskasta ja tarvitsee nelivedon on valittava tämä. Nopean alueen voi vetää päälle vaikka lennosta. Neliveto päällä on kaikki pyörät lukossa, eli talvella voi hieman aliohjautua."

Onko tietoa millaiset lukot on edessä,- keskellä ja takana? Vai onko keskellä mitään lukkoja missään olemassa. Jos vasemman etusen ja oikean taksen ajaa kantojen päälle niin vieläkö pois pääsee.