Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kuhnin apevaunu holvaa  (Luettu 14584 kertaa)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: kuhnin apevaunu varistaa
Tsäh !
Visiiripöydälle purkaessa pystyruuvi sylkee elevaattorille mällejä apetta, kuljettimen
reunan yli maahan... Kauhee siivo, kettaa/kompostia puoli pihaa, ikävä onkelma vaiko
ominaisuus ?
Vaakaruuvi tietty työntää tavaraa tasaseen mutta silppuaa ja liiskaa rehua liikaa  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: kuhnin apevaunu varistaa
Tsäh !
Visiiripöydälle purkaessa pystyruuvi sylkee elevaattorille mällejä apetta, kuljettimen
reunan yli maahan... Kauhee siivo, kettaa/kompostia puoli pihaa, ikävä onkelma vaiko
ominaisuus ?
Vaakaruuvi tietty työntää tavaraa tasaseen mutta silppuaa ja liiskaa rehua liikaa  ::)
Mulla on vaakaruuvi-Sekossa 1,4m kuljetin ja silläkin visiiripöytää vastaavan reunuksen yli mätettäessä tahtoi varista reunoilta yli. Liiskauksiin pystyy koneen käyttäjä vaikuttamaan aika ratkaisevasti.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: kuhnin apevaunu varistaa
Vaakaruuvi tietty työntää tavaraa tasaseen mutta silppuaa ja liiskaa rehua liikaa  ::)

Tuotahan aina jaksetaan hokea, mutta käyttäjästä se on kiinni. Mun nykyinen seko on ollut reilu 3,5 vuotta käytössä ja teriä en ole kääntänyt/uusinut kertaakaan, mutta silti olkipaalit saa hajalle. Tarkkuussilputtua rehua ei tarvitse silputa, vaan pelkkä SEKOitus riittää.:D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

nupo

  • Vieras
Vs: kuhnin apevaunu holvaa
laita kuivimmat eka ja lastaa ihan takaa kaikki sitämukaa kun vaunu vetää ja väkirehut ja muut mössöt vikana

konehalli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
Vs: kuhnin apevaunu holvaa
Italiassa apevaunuja tehdään näköjään betoniautoista  :o :o Eipä varmaan liiemmin holvaa

palindromi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
  • kulissit syö katteet
Vs: kuhnin apevaunu holvaa
ei kärsi paljoo olla kärsä remontissa jos pitää 300 elukkaa ruokkia ;D

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: kuhnin apevaunu varistaa
Tsäh !
Visiiripöydälle purkaessa pystyruuvi sylkee elevaattorille mällejä apetta, kuljettimen
reunan yli maahan... Kauhee siivo, kettaa/kompostia puoli pihaa, ikävä onkelma vaiko
ominaisuus ?
Vaakaruuvi tietty työntää tavaraa tasaseen mutta silppuaa ja liiskaa rehua liikaa  ::)
Mulla on vaakaruuvi-Sekossa 1,4m kuljetin ja silläkin visiiripöytää vastaavan reunuksen yli mätettäessä tahtoi varista reunoilta yli. Liiskauksiin pystyy koneen käyttäjä vaikuttamaan aika ratkaisevasti.
vaakaruuvilla appeen teko ei ole mitään ylivoimaisen vaikeaa, paitsi eräille...
ja pohjoiset päälle..

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: kuhnin apevaunu holvaa
Jos tahtoo mennä tavara laidasta yli niin voisiko sitä korottaa laitaa? Ei kai sitä vaunua ole pakko etukuormaajalla lastata.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: kuhnin apevaunu holvaa
Jos tahtoo mennä tavara laidasta yli niin voisiko sitä korottaa laitaa? Ei kai sitä vaunua ole pakko etukuormaajalla lastata.

Sekon lisälaidat ovat kummia, mitkä nousevat rehumassan mukana reunoille. Ei nekään kokonaan estä rehun tursuamista yli, mutta kyllä niistä apua on. On etukuormaaja kumminkin mukavampi kuin lapio tai tarikko. ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

erakko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Nosto apevanukeskustelusta
parantaa varmasti myös kuhnin kestävyyttä merkittävästi.. pulttaamalla kasattu sekoitus pönttö  ;D ;D
Pamahti mieleen tuo kommentti, sillä kohta lähes viisi vuotta vanhan apevaunun (kuhn) laidat eivät näytä antavan periksi , vaikka fyysiikan lait vetivät hiljattain tuon vaunun jo toisen kerran kumoon! :o (nyt joku viisas alkaa tietysti jeesustelemaan siitä, miten on mahdollista kaataa apevaunu, kun eihän sillä ajeta kuin navetan pöydällä. Mutta jeesustelkoot! Meilläpäin harrastetaan nuillakin offroadia; on muuten vähän jännempää, kun on pelkokertoimet isommat 8) ) Laidat on luotisuorat edelleenkin, eikä merkkiä murtumisesta näy, saati mistään elämisestä. Se on kylläkin pakko myöntää, että rehua siitä ei mene paljoa läpi, vuodessa n. 3,5 miljoonaa kiloa+kaikki muut tärpeet (n. 30% kok. painosta).
Sitä en myöskään väitä, etteikö muissa ole vahvemmat laidat, koska ei ole muista merkeistä kokemusta, mutta tuskin niiden kuitenkaan tarvitsee kestää tuota rajumpaa käyttöä  :D

Parannuskohteita olisi tässäkin merkissä, esimerkiksi kierrukoissa, mutta tuskin täydellistä konetta ikinä keksitäänkään (älkääkä Ojala tai timppa alkako kertomaan teidän märistä yöunista), sillä eihän sellaista ihmistäkään ole?
 
Ja elä Hl:llä ota tätä mitenkään henkilökohtaisesti...


Ps. kolmatta odotellessa

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Nosto apevanukeskustelusta
parantaa varmasti myös kuhnin kestävyyttä merkittävästi.. pulttaamalla kasattu sekoitus pönttö  ;D ;D
Pamahti mieleen tuo kommentti, sillä kohta lähes viisi vuotta vanhan apevaunun (kuhn) laidat eivät näytä antavan periksi , vaikka fyysiikan lait vetivät hiljattain tuon vaunun jo toisen kerran kumoon! :o (nyt joku viisas alkaa tietysti jeesustelemaan siitä, miten on mahdollista kaataa apevaunu, kun eihän sillä ajeta kuin navetan pöydällä. Mutta jeesustelkoot! Meilläpäin harrastetaan nuillakin offroadia; on muuten vähän jännempää, kun on pelkokertoimet isommat 8) ) Laidat on luotisuorat edelleenkin, eikä merkkiä murtumisesta näy, saati mistään elämisestä. Se on kylläkin pakko myöntää, että rehua siitä ei mene paljoa läpi, vuodessa n. 3,5 miljoonaa kiloa+kaikki muut tärpeet (n. 30% kok. painosta).
Sitä en myöskään väitä, etteikö muissa ole vahvemmat laidat, koska ei ole muista merkeistä kokemusta, mutta tuskin niiden kuitenkaan tarvitsee kestää tuota rajumpaa käyttöä  :D

Parannuskohteita olisi tässäkin merkissä, esimerkiksi kierrukoissa, mutta tuskin täydellistä konetta ikinä keksitäänkään (älkääkä Ojala tai timppa alkako kertomaan teidän märistä yöunista), sillä eihän sellaista ihmistäkään ole?
 
Ja elä Hl:llä ota tätä mitenkään henkilökohtaisesti...


Ps. kolmatta odotellessa

Nyt on takana n.1v 3kk harjottelua Kuhn 1070 käytetyllä vaunulla, elevaattorin varistamis
taipumukseen tosiaan voi vaikuttaa kuski. Jos jauhaa riittävän lyhyeksi niin tasaseen tulee
elevaattorille ja eikä varise. Kerran on osittain jäisen paalin pääty jääny sivua vasten ettei
ilman osaa tyhjäämättä saanu sekasin, tarkkuussilputtu sekoo hetkessä ja tasaseen
purkaa  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Paskervilleri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 320
Vs: kuhnin apevaunu holvaa
Lomituspaikasa käikistä vähiten tuli yli ko laitti 1800 faresiniin ensin 4 paalia ja sitte vasta pyörimään

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Nosto apevanukeskustelusta
, tarkkuussilputtu sekoo hetkessä ja tasaseen
purkaa  ::)
Tarkkuussilputun ylivoimaa!! :D :D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

erakko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: kuhnin apevaunu holvaa
Enhän minä muusta puhunutkaan kuin laitojen kestävyydestä! Vaikea mennä vertailemaan toisiin vaunuihin, kun ei ole kokemusta. Oikeassa olet Ojala kuitenkin tuossa, kuten myös koko ketjun aloittaja, että kuhni holvaa helposti... Tämä johtuu varmasti hieman tökerösti suunnitelluista kierrukoista. Ei kuhnikaan ole siis lähelläkään täydellisyyttä, saati sitten edellä toisia merkkejä.

Mielelläni kuulisin kokemuksia eurocompin vaunuista. Mielenkiintoisen näköinen vaunu, varsinkin ne pystyruuvivaunut, joiden pohja on hieman V-mallinen. Kierrukoita nuissa on ainakin enemmän suhteessa tilavuuteen kuin muissa vaunuissa. Onkohan otettu tilavuutta laskiessa huomioon tilavuushukka, jonka ne aiheuttavat?

Btw, apevaunujen rengastus on usein vakiona surkea! Minkä takia pitää tuommoisia pitsan leikkureita työntää 20-30tn kokonaispainoltaan oleviin vaunuihin? Jumaliste, asfalttipeti pitää vähintään olla! Tien runko huutaas silti hoosiannaa rospuuttokeleillä. Lisävarusteena taitaa joihinkin merkkeihin saada edes hieman leveämmät renkaat.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: kuhnin apevaunu holvaa
Enhän minä muusta puhunutkaan kuin laitojen kestävyydestä! Vaikea mennä vertailemaan toisiin vaunuihin, kun ei ole kokemusta. Oikeassa olet Ojala kuitenkin tuossa, kuten myös koko ketjun aloittaja, että kuhni holvaa helposti... Tämä johtuu varmasti hieman tökerösti suunnitelluista kierrukoista. Ei kuhnikaan ole siis lähelläkään täydellisyyttä, saati sitten edellä toisia merkkejä.

Mielelläni kuulisin kokemuksia eurocompin vaunuista. Mielenkiintoisen näköinen vaunu, varsinkin ne pystyruuvivaunut, joiden pohja on hieman V-mallinen. Kierrukoita nuissa on ainakin enemmän suhteessa tilavuuteen kuin muissa vaunuissa. Onkohan otettu tilavuutta laskiessa huomioon tilavuushukka, jonka ne aiheuttavat?

Btw, apevaunujen rengastus on usein vakiona surkea! Minkä takia pitää tuommoisia pitsan leikkureita työntää 20-30tn kokonaispainoltaan oleviin vaunuihin? Jumaliste, asfalttipeti pitää vähintään olla! Tien runko huutaas silti hoosiannaa rospuuttokeleillä. Lisävarusteena taitaa joihinkin merkkeihin saada edes hieman leveämmät renkaat.

siksi koska niillä ei ole tarkoitettu ajettavan offroadia, vaan päällystetyillä pihoilla..