Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fendt ja Sisu  (Luettu 15732 kertaa)

Miika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Fendt ja Sisu
Profi No 12 December 2007:

Sivulla 6: "Further ahead, there is talk of a Sisu-powered Fendt 200 CVT tractor"

Siinä se sitten on, kohta taitaa olla kaikissa Fendteissä Sisut. Tulee juoppo siitäkin saksalaisesta laatumerkistä.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Fendt ja Sisu
Profi No 12 December 2007:

Sivulla 6: "Further ahead, there is talk of a Sisu-powered Fendt 200 CVT tractor"

Siinä se sitten on, kohta taitaa olla kaikissa Fendteissä Sisut. Tulee juoppo siitäkin saksalaisesta laatumerkistä.

Tuohan on ihan loogista jatkoa. Sisuriisseli kun sattuu olemaan konsernin ainut oma moottori ja soviteosatkin myllyn ja lootan väliin on jo valmiina.


Muuten sä taisit tarkoottaa puutarhatraktorikokoluokkaa tolla kakssatasella, et 200 hepoisia...

Viimeksi muokattu: 05.01.08 - klo:15:06 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

Miika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: Fendt ja Sisu
Lainaus
Muuten sä taisit tarkoottaa puutarhatraktorikokoluokkaa tolla kakssatasella, et 200 hepoisia...

Jep, tuo on niitä pienimpiä Fendttejä. Mutta varmana skaalautuu nuo sisut yläpäähänkin. Onko tämä sitä paljon puhuttua yliwoimaa. Mene ja tiedä.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9934
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Fendt ja Sisu
Lainaus käyttäjältä: Miika


Siinä se sitten on, kohta taitaa olla kaikissa Fendteissä Sisut. Tulee juoppo siitäkin saksalaisesta laatumerkistä.

Tai sitten polttoainetalous ja käyttöominaisuudet paranevat?
Ainakin korvakuulolla vertaillessa nelipyttyisten varion moottoria ja ännäläisen cr sisudieseliä, niin se Deutsi oli niistä se sepelimylly. Myöskään viralliset käyttötestit eivät aina tue Deutsin ylivoimaisuutta.

Härregud sentään, tiiä vaikka tulevaisuudessa Fendeissä olis venäjällä valmistetut sisun koneet ja Valtroissa suomalaiset ;D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Fendt ja Sisu
Sinne laitetaan joku moottorinpuolikas mitä siinä
Sisudiesel tuubiss robotti keikutteli käpälissään  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=CFFMor9oqs4

Tommone kolmereikäne sopii viinipensaan väliin ok
vai oliko se glögipensas (hik)  ::)

Onko tommosta kolmereikästä jo CR/EGR/IC euro4  ;)

Viimeksi muokattu: 05.01.08 - klo:22:47 kirjoittanut Ojala

Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Fendt ja Sisu
Profi No 12 December 2007:

Sivulla 6: "Further ahead, there is talk of a Sisu-powered Fendt 200 CVT tractor"

Siinä se sitten on, kohta taitaa olla kaikissa Fendteissä Sisut. Tulee juoppo siitäkin saksalaisesta laatumerkistä.

Taittaa juoppoja olla vain nuo venteillä ajelevat isännät....  ::)
allekirjoittanut

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Fendt ja Sisu
Profi No 12 December 2007:

Sivulla 6: "Further ahead, there is talk of a Sisu-powered Fendt 200 CVT tractor"

Siinä se sitten on, kohta taitaa olla kaikissa Fendteissä Sisut. Tulee juoppo siitäkin saksalaisesta laatumerkistä.

Niinniin, tää on se rinnakkaismalli joka tulee Valtran portaattoman julkistuksen jälkeen niinkus olen ennustanut. Tulee korvaamaan vanhanaikaiseksi jäävän nykyisen fendtin oman portaattoman. Tullaan sitä vielä massikankin nimellä myymään.

Vai kuvitteleeko joku ihan tosissaan, että Agcolla olisi mielenkiintoa vielä kovin pitkään nykyiseen yleisimmillä peltonopeuksilla varsin huonolla hyötysuhteella toimivaan fendtin lootaan? Ja varsin luonnollista kehitystähän tämä uuden portaattoman ja oman moottorin hyödyntäminen samassa kehitysohjelmassa tietenkin on.

Pienempiä malleja tullaan vielä muutama vuosi tekemään vanhalla konseptilla, yksinkertaisesti siitä syystä, ettei moottorivalmistuksen kapasiteetti vielä riitä koko tuotannolle

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Fendt ja Sisu
Profi No 12 December 2007:

Sivulla 6: "Further ahead, there is talk of a Sisu-powered Fendt 200 CVT tractor"

Siinä se sitten on, kohta taitaa olla kaikissa Fendteissä Sisut. Tulee juoppo siitäkin saksalaisesta laatumerkistä.

Niinniin, tää on se rinnakkaismalli joka tulee Valtran portaattoman julkistuksen jälkeen niinkus olen ennustanut. Tulee korvaamaan vanhanaikaiseksi jäävän nykyisen fendtin oman portaattoman. Tullaan sitä vielä massikankin nimellä myymään.

Vai kuvitteleeko joku ihan tosissaan, että Agcolla olisi mielenkiintoa vielä kovin pitkään nykyiseen yleisimmillä peltonopeuksilla varsin huonolla hyötysuhteella toimivaan fendtin lootaan? Ja varsin luonnollista kehitystähän tämä uuden portaattoman ja oman moottorin hyödyntäminen samassa kehitysohjelmassa tietenkin on.

Pienempiä malleja tullaan vielä muutama vuosi tekemään vanhalla konseptilla, yksinkertaisesti siitä syystä, ettei moottorivalmistuksen kapasiteetti vielä riitä koko tuotannolle
:)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Fendt ja Sisu
Profi No 12 December 2007:

Sivulla 6: "Further ahead, there is talk of a Sisu-powered Fendt 200 CVT tractor"

Siinä se sitten on, kohta taitaa olla kaikissa Fendteissä Sisut. Tulee juoppo siitäkin saksalaisesta laatumerkistä.

Niinniin, tää on se rinnakkaismalli joka tulee Valtran portaattoman julkistuksen jälkeen niinkus olen ennustanut. Tulee korvaamaan vanhanaikaiseksi jäävän nykyisen fendtin oman portaattoman. Tullaan sitä vielä massikankin nimellä myymään.

Vai kuvitteleeko joku ihan tosissaan, että Agcolla olisi mielenkiintoa vielä kovin pitkään nykyiseen yleisimmillä peltonopeuksilla varsin huonolla hyötysuhteella toimivaan fendtin lootaan? Ja varsin luonnollista kehitystähän tämä uuden portaattoman ja oman moottorin hyödyntäminen samassa kehitysohjelmassa tietenkin on.

Pienempiä malleja tullaan vielä muutama vuosi tekemään vanhalla konseptilla, yksinkertaisesti siitä syystä, ettei moottorivalmistuksen kapasiteetti vielä riitä koko tuotannolle
:)
Juu...
Ensin se pitää saada toimimaan ja sitten vielä kestämään. Aika näyttää. Ainakaan ei oo mun korviini tullu, että oisivat jossain jo koekäytös.

Veikkaus: varmasti koekappaleita on jo ympäri maata rääkättävänä, kuten Valtran tapana on...
tethering holes to their concave windings

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Fendt ja Sisu
Profi No 12 December 2007:

Sivulla 6: "Further ahead, there is talk of a Sisu-powered Fendt 200 CVT tractor"

Siinä se sitten on, kohta taitaa olla kaikissa Fendteissä Sisut. Tulee juoppo siitäkin saksalaisesta laatumerkistä.

Niinniin, tää on se rinnakkaismalli joka tulee Valtran portaattoman julkistuksen jälkeen niinkus olen ennustanut. Tulee korvaamaan vanhanaikaiseksi jäävän nykyisen fendtin oman portaattoman. Tullaan sitä vielä massikankin nimellä myymään.

Vai kuvitteleeko joku ihan tosissaan, että Agcolla olisi mielenkiintoa vielä kovin pitkään nykyiseen yleisimmillä peltonopeuksilla varsin huonolla hyötysuhteella toimivaan fendtin lootaan? Ja varsin luonnollista kehitystähän tämä uuden portaattoman ja oman moottorin hyödyntäminen samassa kehitysohjelmassa tietenkin on.

Pienempiä malleja tullaan vielä muutama vuosi tekemään vanhalla konseptilla, yksinkertaisesti siitä syystä, ettei moottorivalmistuksen kapasiteetti vielä riitä koko tuotannolle
:)
Juu...
Ensin se pitää saada toimimaan ja sitten vielä kestämään. Aika näyttää. Ainakaan ei oo mun korviini tullu, että oisivat jossain jo koekäytös.

Veikkaus: varmasti koekappaleita on jo ympäri maata rääkättävänä, kuten Valtran tapana on...
hyvätapainen tuo valtra...
toisin kuin esim e-pillerin valmistajat ja JD, beetta-testaus hoidetaan markkinoilla.
allekirjoittanut

Tiimo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 594
Vs: Fendt ja Sisu
Pari linkkiä tähän ikuiseen Valtra-Fendt keskusteluun. http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Fendt_820_Vario_TMS.pdf
http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/Valtra_T_191_Advance.pdf
Näistä kun laskee voittaisi Valtra hyötysuhteessa 85.5% / 82.5%. Tämä siis maksimi mitä saavutettiin testissä.Toisaalta vanhempi 926 Fendt oli saavuttanut hyötysuhteen keskiarvoksi 81.1% läpi koko nopeusalueen 0-50km/h kun hyötysuhde 4-port.powershiftillä oli ollut 82.5% (Profi 11/96).

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Fendt ja Sisu
sitten kun tulee tuotantoon 7-sylinterinen niin ...


Mahtaisi olla melkoinen kampiakseli jotta tuo voisi olla totta. Teknisesti äkkiä ajatellen aivan päätön ajatus, joka sylinterille pitäis olla kammessa oma kaula, ja mikähän mahtaisi olla optimaalinen käyntijärjestys....

6-sylinterinen suora kun on nykyisellä tekniikalla aivan ylivoimanen konstruktio, lyhyt kolmekaulainen kampi ja luonnostaan tasapainottava käyntijärjestys on etuja joita ei oikein muissa rakenteissa ole.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6977
Vs: Fendt ja Sisu
sitten kun tulee tuotantoon 7-sylinterinen niin ...


Mahtaisi olla melkoinen kampiakseli jotta tuo voisi olla totta. Teknisesti äkkiä ajatellen aivan päätön ajatus, joka sylinterille pitäis olla kammessa oma kaula, ja mikähän mahtaisi olla optimaalinen käyntijärjestys....

Eikö weijjo enää tiedäkkään mitä tehtaalla tapahtuu ;) ;D Eikai tuohon enää kauaa mene,kai protot jo kovalla testauksella?
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Fendt ja Sisu

Eikö weijjo enää tiedäkkään mitä tehtaalla tapahtuu ;) ;D Eikai tuohon enää kauaa mene,kai protot jo kovalla testauksella?


Protot on ollu jo kauan ajossa. Mutta ei niissä tuota ylimääräistä sylinteriä ole.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Fendt ja Sisu
Kuutoskoneessa seitsemän runkolaakeria,jokaiselle männälle oma kaula.7-sylinterinen moottori ei mahdottomuus onhan 5-sylinterisiäkin vaatii vaan vahvan tasapainotuksen.7-sylinteristä vaan ei ole mitään järkee tehdä 6 tai v8.Siis eihän se 7:s vaadi kun yhden kaulan ja runkolaakerin lisää.

Viimeksi muokattu: 06.01.08 - klo:18:56 kirjoittanut mike

"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"