Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hydrauliikka öljyt  (Luettu 21459 kertaa)

raktorimies

  • Vieras
Hydrauliikka öljyt
Yhteinen öljy pitäis löytää valtran N advancen perään ja jd 6920(keppikone)perään. Oliskohan valtra ht60 liian heikkoa jontikkaan. Valtrassa siis takuu voimassa. Jostain olin lukevinani ht 60 olevan shellin donaxksia, onkohan totta?? ja donaxksiahan on  käytetty kai jontikoissa ensi öljynä?? Tai sitte jotain muuta mitä?

Viimeksi muokattu: 05.01.08 - klo:13:59 kirjoittanut raktorimies

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Hydrauliikka öljyt
Yhteinen öljy pitäis löytää valtran N advancen perään ja jd 6920(keppikone)perään. Oliskohan valtra ht60 liian heikkoa jontikkaan. Valtrassa siis takuu voimassa. Jostain olin lukevinani ht 60 olevan shellin donaxksia, onkohan totta?? ja donaxksiahan on  käytetty kai jontikoissa ensi öljynä?? Tai sitte jotain muuta mitä?

Ihan vaan perstuntumalla... Lataa vaan sen Valtran tarpeiden mukaan. Ei se JD ainakaan huonommaksi tolla ht60:llä mene.
tethering holes to their concave windings

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Hydrauliikka öljyt
Yhteinen öljy pitäis löytää valtran N advancen perään ja jd 6920(keppikone)perään. Oliskohan valtra ht60 liian heikkoa jontikkaan. Valtrassa siis takuu voimassa. Jostain olin lukevinani ht 60 olevan shellin donaxksia, onkohan totta?? ja donaxksiahan on  käytetty kai jontikoissa ensi öljynä?? Tai sitte jotain muuta mitä?

Ota koneiden ohjekirjat eteen ja lue, mitä öljyltä vaaditaan. Siellä pitäisi lukea öljyn viskositeetti ja laatuluokitus. Vastaavat tiedot pitäisi löytyä myös öljyastian kyljestä.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Hydrauliikka öljyt
Shellin tekemääm tavaraa on niin Valtran öljyt, kuten myös Neukkarin käyttämät Ambra-öljyt. Ostin aikoinaan Vatralta tynnyrin moottoriöljyä ja kaveri Neukkariin Ambraa samaan tarkoitukseen. Sama öljy oli, mutta kaveri maksoi huomattavasti enemmän, on tuo Ambra niin hieno brändituote.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Hydrauliikka öljyt
Ihan vaan perstuntumalla... Lataa vaan sen Valtran tarpeiden mukaan. Ei se JD ainakaan huonommaksi tolla ht60:llä mene.

Tuo on taas sitä kateellisten panettelua... ;D Tosi asiassa mun piti vaihtaa edellisen jontikan perään Donax TD:n tilalle jontikan oman peräöljyn Hy-Gardin, kun ei vain shellillä toiminu. Vaikka taitaa ne jontikankin öljyt olla shellin valmistamia.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Hydrauliikka öljyt
Shellin tekemääm tavaraa on niin Valtran öljyt, kuten myös Neukkarin käyttämät Ambra-öljyt. Ostin aikoinaan Vatralta tynnyrin moottoriöljyä ja kaveri Neukkariin Ambraa samaan tarkoitukseen. Sama öljy oli, mutta kaveri maksoi huomattavasti enemmän, on tuo Ambra niin hieno brändituote.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ambra
Kui mää ain olen paras?

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Hydrauliikka öljyt
katso ohjekirjoista minkälaista öljyä vaatii. jontikallahan on oma hygard öljy voi lisäaineistus olla erilainen. saattaa pieni säästö tulla kalliiksi. alkuperäisen öljyn käyttö on kuitenkin varminta vaihteistoon ei tehdä paljon mitään remontteja öljy purkin hinnalla.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Hydrauliikka öljyt
Ihan vaan perstuntumalla... Lataa vaan sen Valtran tarpeiden mukaan. Ei se JD ainakaan huonommaksi tolla ht60:llä mene.

Tuo on taas sitä kateellisten panettelua... ;D Tosi asiassa mun piti vaihtaa edellisen jontikan perään Donax TD:n tilalle jontikan oman peräöljyn Hy-Gardin, kun ei vain shellillä toiminu. Vaikka taitaa ne jontikankin öljyt olla shellin valmistamia.
Hintaa kumminkin enemmän. Saa akripoonuksia enemmän...
tethering holes to their concave windings

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Hydrauliikka öljyt
Ihan vaan perstuntumalla... Lataa vaan sen Valtran tarpeiden mukaan. Ei se JD ainakaan huonommaksi tolla ht60:llä mene.

Tuo on taas sitä kateellisten panettelua... ;D Tosi asiassa mun piti vaihtaa edellisen jontikan perään Donax TD:n tilalle jontikan oman peräöljyn Hy-Gardin, kun ei vain shellillä toiminu. Vaikka taitaa ne jontikankin öljyt olla shellin valmistamia.

Mikäs lakkas toimimasta?

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Hydrauliikka öljyt
Yhteinen öljy pitäis löytää valtran N advancen perään ja jd 6920(keppikone)perään. Oliskohan valtra ht60 liian heikkoa jontikkaan. Valtrassa siis takuu voimassa. Jostain olin lukevinani ht 60 olevan shellin donaxksia, onkohan totta?? ja donaxksiahan on  käytetty kai jontikoissa ensi öljynä?? Tai sitte jotain muuta mitä?

Mitäs siinä kikkailemaan, kumpaankin omaansa. Sekoittuminen harvoin ongelma, vaihtuvat määrät kuitenkin pieniä yleisimmin vaihtuvis koneis. Kaksitoimisia sylintereitä paljon omaavis koneis lähinnä vaihtuu merkittäviä määriä. Ja ainakin mulla on melko vähän koneita joita ajan molemmilla traktoreilla, on ne valiintunut jo hommiinsa.

Käsittääkseni yleisesti öljy- ja traktorivalmistajat sallivat ainakin 15% sekoittumisen ilman takuu tms. ongelmia. Ja jos yhtään samantyyppiset öljyt niin ei varmasti oikeasti mitään ongelmaa.

Sinänsä on kohtuullisen ärsyttäväksi salatieteeksi tämä öljyhomma menny, öljyillä on luokituksensa mutta harva konevalmistaja suostuu suoraan sanomaan yhteensopivat öljyt muiden konevalmistajien merkkeihin.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Hydrauliikka öljyt

Käsittääkseni yleisesti öljy- ja traktorivalmistajat sallivat ainakin 15% sekoittumisen ilman takuu tms. ongelmia. Ja jos yhtään samantyyppiset öljyt niin ei varmasti oikeasti mitään ongelmaa.


Suurin ongelmahan on siinä, jos toinen vaatii lämmönjohtoaineen ja toinen ei, mutta tätäkään ongelmaa ei juuri taida nykyään olla, kun taitaapi jo kaikissa olla märät levyjarrut.
tethering holes to their concave windings

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Hydrauliikka öljyt
Hintaa kumminkin enemmän. Saa akripoonuksia enemmän...

Ensimmäinen meni oikein, tuosta toisesta mä oon ennenkin sanonut, että ei sillä rikastumaan pääse.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Hydrauliikka öljyt
Mikäs lakkas toimimasta?

Silloinen 6610 SE meinas käydä kesäisin kuumana ja suunanvaihdin rupesi takkuamaan. Paineita nostettiin moneen kertaan ja silti hydrauliikan valo vilkkui. Sen jälkeen, kun vaihtoi donaxit hy-gardiin, ongelmat loppuivat. Eli kai sillä kalliimmalla hinnalla sai myös jotain parannusta öljyihin. Nyt on molemmissa jd:n omat öljyt niin perässä kuin moottorissakin.

Viimeksi muokattu: 05.01.08 - klo:21:10 kirjoittanut Maalaispoika

Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445

Kyntäjä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Hydrauliikka öljyt
Mikä kelpaa JD:lle kelpaa kyllä muillekin.