Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Remonttilaskua  (Luettu 11998 kertaa)

Teerinki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 239
Vs: Remonttilaskua
Viimevuonna huollot+remontit 13000e sis alv. Paljon vai vähän?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Remonttilaskua
Viimevuonna huollot+remontit 13000e sis alv. Paljon vai vähän?

Reippaanlaisesti.
Kui mää ain olen paras?

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Remonttilaskua
Vastaan: Käytettävissä olevan tiedon perusteella se on vähän tai paljon.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Remonttilaskua
Miltäs kuulostaa?
Traktori ford merkkinen ja vuosimallia -80
Käyttö lähinnä kärryntolppana ja täyttövaunun edessä.
Rakennusaikana oli tellinkien edessä ja yhtäkkiä ei lähtenytkään käyntiin. No fiksuna ajattelin että soitetaan paikalliselle huoltomiehelle jolla ei ole minkään merkin edustusta, mutta on lähinnä keskittynyt tuohon vanhempaan kalustoon ja nimenomaan fordeihin. Hänhän tuli paikalle ja totesi että syöttöpumpussa häikkää ja hän vie tutulle diesellaitehuoltajalle. Totesin sitten että ok ja vaihda nyt samalla öljyt, suodattimet ja suuttimetkin kun ei tiedä koska on vaihdettu, että menee sitten taas 20 vuotta. Kone tuli kuntoon ja myöhemmin sitten laskukin...
Jumalauta 1800€! Dieselhuollon osuus 600€ eikä mitään kuittia mukana. Soitin sitten ja kysyin että haluaisin nähdä sen dieselhuollon laskun ja kuinka suuttimet voi maksaa 120€/kpl! Toisesta päästä kuului vaan *****ilua ja kuulemma kylällä pian tiedetään etten maksa laskuja ja oon muutenkin *******. No Maksoin laskun ja ilmoitin että kylällä kyllä varmasti kuullan myös sinun toimistasi...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Remonttilaskua
Viimevuonna huollot+remontit 13000e sis alv. Paljon vai vähän?

Teerinkiin vähän paljon!!

Teerinki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 239
Vs: Remonttilaskua
Liian paljonhan se on.Oli pari suurempaa remonttia sekä puimuriin että traktoriin.Mut kun huoltoyrittäjä tekee vuosibudjetin,se tietää että on muutama talo joilla menee joka vuosi ~15000e huollot+remontit+tarvikkeet.Ja nää miehet pääsee top 10 listalle,eli niitä palvellaan ennen muita kiirusaikaan.Hinnan kyselijät ja laskuista marisiat ei saa palvelua kuin kiireiden päätyttyä.Täytyy kyllä ihmetellä kenen talous kestää ton suuruiset jatkuvat huoltokulut.Oma talous pitkään viimevuodesta sekaisin!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Vs: Remonttilaskua
Ennen tein paljonkin remontteja itse. Nyt olen huomannut olevani liiankovapalkkainen fundeeraamaan. Ammattimies laittaa vehkeet kuntoon äkkiä ja itse voi keskittyä ydinoasaamiseen. (tai sitten keräämään voimia)  ;D
Mystinen kesälaatumies

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Remonttilaskua
Ketjun aloituksen tarkoitus on herättää keskustelu siitä mistä maksaa mielellään. Ei 50-60 euroa alveineen huoltoyrittälle ole siltikään se käteenjäävä osuus. Otetaan alvit pois, huoltoauto- ja tilakulut, kalusto, ohjelmistot nykyään, niiden päivitykset, vakuutukset, palkat, verot ja sotut. Ja vielä koulutukset henkilöstölle. Kyllä siinä huoltoyrittäjä tipahtaa tavallisen kuolevaisen tasolle ansioillaan. Joskus vain odotellaan asiakkaita sekin muistettava. Työstä kuuluu palkka saada, vaikka reilumminkin. Mutta jos se otetaan muulla,osilla tarvikkeilla ja työskentely on tehotonta, ollaan väärillä jäljillä. Kyllä olen nähnyt miten toisilla työt joutuu, ammattitaitoa piisaa. Ja osat lähtee ainakin samalla hinnalla kuin asiakkaalle varaosatiskillä. Ja takuu-sekä aikakysymykset kannattaa aina huomioida. Ei kaikkea tarvitse silti tehdä itse. Helpommat remontit täytyy.
Ja kun huoltomies ostaa osat samanlailla kuin asiakaski ja kun mukaan mahtuu aina niitä asiakkaita joidenka maksut tulee kun tulee niin huoltomies rahoittaa omasta pussistaan, keskusliike pitää kyllä huolen omistaan. Ja mitä kalliimpi remontti sen suurempi mahdollisuus joutua pankiksi. Takuutyöt ovat sitten asia erikseen. Minusta oli joku aika sitten hyvä kirjotus Mönkkäriviestissä Konekentän laidalta, valaisi aika hyvin merkkihuoltajan elämän realiteetteja.

Teerinki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 239
Vs: Remonttilaskua
Takuu hommat on asentajille kaikkein huonoimpia!Kuka 2000 luvun koneilla ajaa,ei ilman ammattiasentajaa pärjää!!

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Remonttilaskua
Taitaa se homma tosiaan olla niinkuin edellä sanottiin että takuuhommilla ei huoltoyrittäjä rikastumaan pääse. Kyllä siinä rahan eteen saa töitä tehdä ja paljon ihan ilimastakin "peeärrää".

Tokihan se aina tuntuu kalliilta kun laskuja joutuu maksamaan, mutta aika pieni osa siitäkin rahasta jää todelliseksi yrittäjän palkaksi kaikkien kulujen jälkeen. Sama juttu kuin monissa urakointitöissä, jos laskisi minuutilleen töistä koituneen vaivan, niin voisi moni hämmästyä millä orjapalkalla sitä suostuu moisia hommia tekemään.

Autokatsastus ja jotku merkkiliikkeen autohuoltohommat ne lie asennushommien parhaasta päästä. Niitä ei tarvi takuulla tehdä tappiolla. Monessa paikassa tuntitaksa lienee likemmäs 80 jo nykyään ja harjoittelijat tekevät työt.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12241
  • Virolaista kiitos!
Vs: Remonttilaskua
Hmm. Mutta paljonko saa itse asentaja 80e tuntihinnasta? Veikkaan, että jos saa 15e niin on jo aika hyvin.

Ruikkumassikka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: Remonttilaskua
35 vuotta huoltohommia tehneenä voin sanoa, ettei sitä huoltomiehen osaa nyt ihan kauheasti kannata kadehtia. Laskut asiakkaalle on kyllä välillä sitä luokkaa, että itseäkin hirvittää, mutta se ei todellakaan ole huoltomiehen puhdasta tuloa. Varaosat on nykyään aivan järkyttävän hintaisia ja onhan se oma työtunnin hintakin aikamoinen, mutta kulutkin on lähes yhtä suuret.
Tällä työhistorialla lopputulema on se, että asun vaatimattomassa kerrostalo yksiössä, eikä ole kesämökkiä ym. Ulkomaanmatkailua ei ole tullut harrastettua, eikä viinaan ja tupakkaan ole mennyt euroakaan !  Eikä kukaan varmaan voi sanoa etteikö töitä ole tullut tehtyä yhden ihmisen osalle riittävästi.
En minä silti valita onhan tässä joskus ollut pientä onnistumisen iloa, ja joka päivä on syöty. Mukavia ihmissuhteita on vuosien saatossa kertynyt ja aika vähän vihamiehiä, luulisin.

dexta super

  • Vieras
Vs: Remonttilaskua
35 vuotta huoltohommia tehneenä voin sanoa, ettei sitä huoltomiehen osaa nyt ihan kauheasti kannata kadehtia. Laskut asiakkaalle on kyllä välillä sitä luokkaa, että itseäkin hirvittää, mutta se ei todellakaan ole huoltomiehen puhdasta tuloa. Varaosat on nykyään aivan järkyttävän hintaisia ja onhan se oma työtunnin hintakin aikamoinen, mutta kulutkin on lähes yhtä suuret.
Tällä työhistorialla lopputulema on se, että asun vaatimattomassa kerrostalo yksiössä, eikä ole kesämökkiä ym. Ulkomaanmatkailua ei ole tullut harrastettua, eikä viinaan ja tupakkaan ole mennyt euroakaan !  Eikä kukaan varmaan voi sanoa etteikö töitä ole tullut tehtyä yhden ihmisen osalle riittävästi.
En minä silti valita onhan tässä joskus ollut pientä onnistumisen iloa, ja joka päivä on syöty. Mukavia ihmissuhteita on vuosien saatossa kertynyt ja aika vähän vihamiehiä, luulisin.

Heps!
Kuulostatpas tutulta.
Deutzien parissako puuhailet enimmäkseen?

terv. tyytyväinen asiakas

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Remonttilaskua
Liian paljonhan se on.Oli pari suurempaa remonttia sekä puimuriin että traktoriin.Mut kun huoltoyrittäjä tekee vuosibudjetin,se tietää että on muutama talo joilla menee joka vuosi ~15000e huollot+remontit+tarvikkeet.Ja nää miehet pääsee top 10 listalle,eli niitä palvellaan ennen muita kiirusaikaan.Hinnan kyselijät ja laskuista marisiat ei saa palvelua kuin kiireiden päätyttyä.Täytyy kyllä ihmetellä kenen talous kestää ton suuruiset jatkuvat huoltokulut.Oma talous pitkään viimevuodesta sekaisin!
Itellä varmaan keskimäärin kymppi vuodessa ja traktoreihin tulee liki 2000 tuntia vuodessa, lisäksi luvussa mukana autohollot, kaikki renkaat, pesukoneet, rehuvaunut ynnämuut..
En pidä pahana ollenkaan. Pisimmät katkot remonttien takia vuorokauden luokkaa, eli palvelua saa kun maksaa 8)

Ps. Itte teen vain nopeat korjaukset ja isojen huoltojen väliset moottoriöljynvaihdot. Kuluvan kesän laskuun sisältyy niittokoneiden kivivaurio-osia yli 3000 euroa..

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: Remonttilaskua
Mitä sitä huoltoyrittäjää kadehtimaan "tilinteosta"? Eikös tässä olla itsekkin yrittäjiä, joiden pitää myös tehdä katetta omassa busineksessaan? ;D
Ai niin joo täähän olikin "tee se itse" sukutilaisäntien pyhää perinnepuuhaa. Talooooon pitua ja asumista.....
Joku on pakostakin maatalouspuuhastelussa vialla, jos huolto/korjauskulut aiheuttaa parranpärinää vähänkin enemmän. Keskittymisen oleelliseen tekemiseen on herpaannuttanut, joko maatalouspuuhan mittakaavan paha kokovirhe tai sitten onneton/kädetön  konetäppäröinti sukutilan Raatteen teillä/pelloilla! (tai molemmat useinmiten) ;D


No on se noinkin, mutta....Yllättävän usein muissakin kuin maatalousyrityksissä on turhan paljon tehottomuutta. Olipa kyse konehuolto/korjausfirmoista tai lvi- tai sähköasennuspuljuista jne, minä en ainakaan halua olla maksumiehenä turhille kustannuksille! Sikäli siis parranpäristäminen kohonneista kustannuksista on paikallaan.
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot