Ostin Fendt 818 Varion 2004, ajettu oli 500 tuntia ja kone oli puoli vuotta vanha. Esittelykoneena ollut saksalaisella jälleenmyyjällä. Fendt maksoi kotipihaan tuotuna 86 000 egee. Koneella on nyt ajettu meillä 2200 tuntia. Fendin arvo on nyt n.65 000 egee.
Pääomakustannus(arvon alenema) on ollut n. 9,5 egee tuntia kohden. Korkokustannus ollut noin 5,6 egee tuntia kohden. Huoltokulut ollut n. 1,4 egee tuntia kohden. Ilman polttoaine kuluja siis vain 16,5 egee tuntia kohden. Tavallisen edullista ajoa, varsinkin kun polttoainetalouskin on kunnossa. Huoltojen lisäksi ainoastaan yksi pieni takuuremontti on tehty.
Kyseessä on siis 195 hevosvoimainen traktori ylellisellä mukavuudella ja aidolla, alkuperäisellä ja ylivoimaisella Fendt Vario ajovoimansiirrolla varustettu huippulaadukas kone.
Ei voi muuta todeta kun ompas edullinen traktori
silti olet menossa konkurssiin...
Ite taidat olla jo
Läheltä piti.... Enää vain tyhmä hakee nurin....
Kyseisellä Fendillä ajetiin 5 000 tuntia ja ny kone on myyty, suorankaupan hinta oli 60 000 Egee. Ja tehtiin sellaisia hommia että 8400:lla ois jääny tekemättä. Tuon hinnanaleneman 26 000 Egee olisi menny valumötillä jo pelkästään polttoainelisään ja remontteihin. Eli säästöä tuli ja sai ajaa maailman parhaalla Riemuvoitto \o/
Aika kokonaisedullinen kone, ei muuta voi sanoa.
Entäs jos olisit ihan tuliterän koneen ostanut suomesta ja ajoa olisi ollut ainoastaan 500h/vuosi? On hiukan lähempänä normaalitilannetta. Jos Sinun kohdallasi olisi ollut tällainen normaalitilanne niin syvemmällä rahan loppumisen kusessa olisit käynyt. Hyvä että vain "läheltä piti", on aina kurjaa jos maatalousyritys menee konkkaan.
Jos ajoa on vähän niin hankintahinnan merkitys korostuu mutta jos tuottavia tunteja kertyy paljon niin hankintahinnan merkitys ei tunnu missään.