Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rehuvaraston paikkaa  (Luettu 6465 kertaa)

Dairy Farm

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Rehuvaraston paikkaa
Hei!
Seuraava rakennuskohde on meidän lypsykarjatilalla tasovaraston rakentaminen.
Rakennuspaikkaa vain "vaivaa" kallio ja se ala joka tarvitsisi siihen louhia on n.40*80m rakennus+piha-alueet.
n.50% louhittavasta alasta on navetan pihaalueesta n.0-1,2m ja loput 50% n.2m korkeammalla.
Kysymys kuuluukin, mikä on kannattavin tapa päästä kalliosta eroon!

-Ottaa omaan laskuun louhinta porukka ja yrittää myydä mursketta?
-Ehdottaa jonkinmoista kokonaisurakkaa alasta?
-Joku muu mikä?
PISTÄKÄÄS EHDOTUKSIA!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Rehuvaraston paikkaa
Yritin herättää keskustelua melkein samasta aiheesta otsikolla "Navetta louhimalla".

Louhiminen ei ole kallista. Hinta on tietääkseni "joitakin euroja" kalliokuutiota kohti. Siis irtiräjäytys. Tulet taatustui saamaan murskeesta enemmän kuin mitä louhintaan yms rahaa palaa.

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Rehuvaraston paikkaa
Jos meinaat myydä tavaran pelkästään räjäytettynä, niin ei siitä paljoa makseta. Jos mursketta meinaat niin tarvit louhinta porukan lisäksi pari murskaa pyörähtämään pihalla.
Tavaraahan tosta tulisi jotain 6500-8300 kuutiota. Kun oletetaan kartion muotoinen kasa niin pohja halkaisija 60metriä ja korkeus noin 9 metriä. Luulis että joku murskaporukka voisi olla kiinnostunut tulemaan murskaamaan.
Jos itse myyt niin tuo kasa pitäisi vielä säilöäkin joksikin aikaa johonkin järkevään paikkaan ja lähialueella pitäisi olla menekkiä. Tosin kasan muodon ei toki tarvi olla kartio :)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Rehuvaraston paikkaa
Hei Hihuli! Jos tiedät tästä asiasta oikeasti niin kirjoita tänne aiheesta lisää. Hintoja yms.

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Rehuvaraston paikkaa
No tiedän ainoastaan satunnaisia "faktoja", hinnoista ei tietoa.
Pari tuttua tekee louhintaa työkseen ja niiden kanssa joskus tullut juteltua.
Tuo määrä arvio tuli ihan laskemalla tilavuus ja kertomalla se laajenemiskertoimella 1.6 ja 2.0. Eli kiinteästä kalliokuutiosta tulee noin. 1.6-2.0 kuutiota louhetta. Ja loppu höpinä oli lähinnä maalaisjärjellä kirjoiteltua.
Voisin toki joskus noilta tutuilta kysyä millä taksalla louhivat, tosin vastaus on helposti että ei tiedä hintaa sanoa ilman työmaan näkemistä. 

Teutsi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 243
Vs: Rehuvaraston paikkaa
Hei!
Seuraava rakennuskohde on meidän lypsykarjatilalla tasovaraston rakentaminen.
Rakennuspaikkaa vain "vaivaa" kallio ja se ala joka tarvitsisi siihen louhia on n.40*80m rakennus+piha-alueet.
n.50% louhittavasta alasta on navetan pihaalueesta n.0-1,2m ja loput 50% n.2m korkeammalla.
Kysymys kuuluukin, mikä on kannattavin tapa päästä kalliosta eroon!

-Ottaa omaan laskuun louhinta porukka ja yrittää myydä mursketta?
-Ehdottaa jonkinmoista kokonaisurakkaa alasta?
-Joku muu mikä?
PISTÄKÄÄS EHDOTUKSIA!
MINKÄ TAKIA SE TASOVARASTON PITÄÄ OLLA SAMASSA KOROSSA NAVETAN PIHA ALUEEN KANSSA? jos kerran tasovarastolle tulee oma piha. eikö olisi järkevämpi louhia siitä toisestapäästä se vajaa metri kalliota ja siirtää se toiseen päähän täytöksi?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Rehuvaraston paikkaa
Halvin kuulemani kuutiolouhintataksa oli kympin, itse jouduimme maksamaan 12. Ykköshintoihin päästään vasta kymmenien tuhansien kuutioiden louhinnassa, kun porarin ei tarvi koko aikaa olla kalustoa siirtämässä. Louhintakustannuksiin kuuluu myös ylisuurten palojen rammerointi, jota syntyy jonkin verran väistämättä. Tuntihommia, hintahaitari 85 eurosta tunti ylöspäin. Kiintokuutio kalliota painaa 2.7-2.8 tonnia.

Louheen jalostaminen murskeeksi maksaa 1.8-4 euroa tonnilta valmistettavasta tavarasta ja kiven kovuudesta riippuen. Mitä pienempää, sen kalliimpaa. Kalleinta on seulottu kapillaarikatkaisutavara ykkösen kivestä rikottuna. Kuutioon menee 1.5 tonnia 0-65mm ja 1.8 tonnia 0-16 mm. Kaikki hinnat alv 0.

Paikallinen hintataso kannattaa selvittää tietysti erikseen, mutta kalliomurskeen myyjänä ei rikastu.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Rehuvaraston paikkaa
Hyvää tietoa kerrankin tällä palstalla. Kiitos AD.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Rehuvaraston paikkaa
kalliomurskeen myyjänä ei rikastu.
Tiedän kyllä muutaman sellaisenkin...  ;D
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Rehuvaraston paikkaa

Tiedän kyllä muutaman sellaisenkin...  ;D

Niin mäkin, mutta ne ei yrittäny sitä ampumalla jotain nökköstä navetan alta ;D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Rehuvaraston paikkaa
Tiedän kyllä muutaman sellaisenkin...  ;D
Niin mäkin, mutta ne ei yrittäny sitä ampumalla jotain nökköstä navetan alta ;D
Taidat olla soratäpinäreiska.  :P
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

AimoMela

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1172
Vs: Rehuvaraston paikkaa
kalliomurskeen myyjänä ei rikastu.
Tiedän kyllä muutaman sellaisenkin...  ;D

Jos nyt oikein olen hahmottanut sijaintisi niin eikös siinä sun lähellä ole yks sellainen "maatilamurskaamo"? Jonka luvistakin vähän kiistaa ollut?

Luvista tuli mieleeni että onnittelut! Ja vielä huomautuksitta läpi, hyvät suhteet naapureihin sulla!

Mites, joko olet saanut tarvittavan alan haalittua? Itse olen ilmeisesti hiukan liian kaukana mutta tiedän jonkun joka on aika lähellä jos olen sijaintisi oikein hahmottanut ja joka saattaisi olla kiinnostunut.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Rehuvaraston paikkaa
Jos nyt oikein olen hahmottanut sijaintisi niin eikös siinä sun lähellä ole yks sellainen "maatilamurskaamo"? Jonka luvistakin vähän kiistaa ollut?

Luvista tuli mieleeni että onnittelut! Ja vielä huomautuksitta läpi, hyvät suhteet naapureihin sulla!

Mites, joko olet saanut tarvittavan alan haalittua? Itse olen ilmeisesti hiukan liian kaukana mutta tiedän jonkun joka on aika lähellä jos olen sijaintisi oikein hahmottanut ja joka saattaisi olla kiinnostunut.
Toinen ryskyttää kokoajan eteläpuolella ja toista suunnitellaan pohjoispuolelle. En ole viittinyt olla valituksissa mukana, kun ittellä kuitenkin tarvetta murskeelle.

Kaikki naapurit sanos, että jos olis ollu sikala tai kanala niin olis asiaa pitänyt tutkata, mutta eipä navetassa mitään. Kävin kaikkien naapurien luona selittämäs minkälainen projekti on tulossa ja mitä se käytänössä tarkoittaa. Liikenne kasvaa, mutta lisätään yksiköitä sen mukaan sen mukaisesti. Onhan tuossa valitusaika vielä jäljellä, joten ei kannata vielä nuolaista...

Alaa on tarjottu, mutta ei sitä vielä liiaksi ole. Käske ottamaan yhteyttä. Noin 15km Rauman risteyksestä on vielä kohtuu etäisyys.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: Rehuvaraston paikkaa
MINKÄ TAKIA SE TASOVARASTON PITÄÄ OLLA SAMASSA KOROSSA NAVETAN PIHA ALUEEN KANSSA? jos kerran tasovarastolle tulee oma piha. eikö olisi järkevämpi louhia siitä toisestapäästä se vajaa metri kalliota ja siirtää se toiseen päähän täytöksi?
Eikun kannattaa louhia enemmän. Matala louhiminen maksaa, vähintään 7 metriä paksulti niin sitten alkaa murskekauppa kannattamaan.
Mystinen kesälaatumies

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Rehuvaraston paikkaa
Jos nyt oikein olen hahmottanut sijaintisi niin eikös siinä sun lähellä ole yks sellainen "maatilamurskaamo"? Jonka luvistakin vähän kiistaa ollut?

Luvista tuli mieleeni että onnittelut! Ja vielä huomautuksitta läpi, hyvät suhteet naapureihin sulla!

Mites, joko olet saanut tarvittavan alan haalittua? Itse olen ilmeisesti hiukan liian kaukana mutta tiedän jonkun joka on aika lähellä jos olen sijaintisi oikein hahmottanut ja joka saattaisi olla kiinnostunut.
Toinen ryskyttää kokoajan eteläpuolella ja toista suunnitellaan pohjoispuolelle. En ole viittinyt olla valituksissa mukana, kun ittellä kuitenkin tarvetta murskeelle.

Kaikki naapurit sanos, että jos olis ollu sikala tai kanala niin olis asiaa pitänyt tutkata, mutta eipä navetassa mitään. Kävin kaikkien naapurien luona selittämäs minkälainen projekti on tulossa ja mitä se käytänössä tarkoittaa. Liikenne kasvaa, mutta lisätään yksiköitä sen mukaan sen mukaisesti. Onhan tuossa valitusaika vielä jäljellä, joten ei kannata vielä nuolaista...

Alaa on tarjottu, mutta ei sitä vielä liiaksi ole. Käske ottamaan yhteyttä. Noin 15km Rauman risteyksestä on vielä kohtuu etäisyys.


Minkälaisesta yksiköstä kyse?