Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?  (Luettu 19400 kertaa)

RockBull

  • Vieras
Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?
Niin minkähän tyypin Hydrolleja nois kuormaimis sitten käytetään? Yhtäkkiä hataran näkömuistikuvan perusteella taitavat olla tota HPD20 sarjaa ainakin ulkomittojensa perusteella, mutta vaimentaneeko tuo sitten molempiin suuntiin? Siksihän niitä pässinkiveksiäkin yleensä on kaksi, että toinen on kytkeskelty nostoon ja toinen laskuun... Ai niin voishan tätä kysyä suoraan tuolta hydrolliltakin, muttei ehkä tähän kellonaikaan.

Joustaa joka suuntaan,kaksoispaineakku, ihan kotimainen patentti.
Nettisivuilla jorinaaa asiasta.

ER

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 138
Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?
Joustaa joka suuntaan,kaksoispaineakku, ihan kotimainen patentti.
Nettisivuilla jorinaaa asiasta.

Elikkäs nettisivut lienevät nämä?

http://www.hydroll.com/fin/hpd20fin.htm

Minkäs tilavuuksisia palleroita etukuormaajaan kannattaisi laittaa, onko kokemuksia mikä riittää?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?
Joustaa joka suuntaan,kaksoispaineakku, ihan kotimainen patentti.
Nettisivuilla jorinaaa asiasta.

Elikkäs nettisivut lienevät nämä?

http://www.hydroll.com/fin/hpd20fin.htm

Minkäs tilavuuksisia palleroita etukuormaajaan kannattaisi laittaa, onko kokemuksia mikä riittää?
lue ylempää...


Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

zape

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?
Pallerot yleensä 0,75l yksi männän puolelle ja toinen varrenpuolelle. Hydrollin kaksoisvaraajassa on kaksi mäntää ja kaasu mäntien välissä ja sylinterin männän ja varrenpuolen öljyt painavat kummaltakin puolen kaasupatjaa. Silti hyvä olla vastusvastaventtiilit jarruttamassa jouston liikkeitä, eli vapaa virtaus vaimentajalle ja takasin virtausta jarrutetaan, saahaan tavallaan iskunvaimennus. Hydrollin kaksoisakku toimii ilman vastusvastaventtiiliäkin, sillä saa hienosäädettyä joustoliikkeitä. Quiken systeemeissä pitäisi olle vastusvastaventtiilit, ne rakennettu kiinteet, johokin nipansisään. En tiedä tästä uudemmasta systeemistä, siinä on kaksi erilaista jousitusta tarjolla.

Vaimentimen tilavuus vaikuttaa jouston suuruuteen ja typen paine jouston jäykkyyteen. Pallero akkuja ostaissa pitää valita pakkasen kestävällä kalvolla, muuten on lyhyt ikänen akku. Hydroilin akkun tiiveyden korjaus onnistuu tiivisteen vaihdoilla ja typen täytöllä, mutta pallero akut kertakäyttösiä

Parhaiten kestää jos laittaa 6/2 sähkövaihtoventtiilin akun letkujen väliin ja työ käytössä sulkee jouston ja tie ajossa pitää jouston päällä. Pyöröpaalien käsittelyssä varmaan kestää hyvin jousto päällä ,mutta raskaassa maansiirto hommissa paineakut saa nopeasti sököksi. No siitä varmasti voi olla monta mieltä ja meitä sitten monenlaisia käyttäjiä ::)

Viimeksi muokattu: 18.09.09 - klo:17:42 kirjoittanut zape

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?
Mitenkäs tuollainen vaimennin käyttäytyy esim. pyöröpaaleja nostellessa? Kun paalin pudottaa pois, niin kuormain varmasti nytkähtää rajusti ylöspäin 10-20 cm, vai miten on? Saako tuon vaimennuksen helposti pois päältä esim. sulkuhanalla, jos se ei jostain syystä sovellu sen hetken käyttötarkoitukseen?

Ainakaan uusissa Trimoissa ei mitenkään rajusti nytkähdä ylöspäin kun pudottaa paalin. Hyvin on toiminut kaikissa tilanteissa, en ole vielä kertaakaan ottanut pois päältä.

ensimmäisestä paine-akulla varustetusta kuormaajasta käänsin sulkuhanan päälle ja kokeilu kesti tasan viisi minuuttia sen jälkeen en ole enää sulkuhahaa sulkenut :)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

ER

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 138
Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?

Hydrollin kaksoisvaraajassa on kaksi mäntää ja kaasu mäntien välissä ja sylinterin männän ja varrenpuolen öljyt painavat kummaltakin puolen kaasupatjaa. Silti hyvä olla vastusvastaventtiilit jarruttamassa jouston liikkeitä, eli vapaa virtaus vaimentajalle ja takasin virtausta jarrutetaan, saahaan tavallaan iskunvaimennus. Hydrollin kaksoisakku toimii ilman vastusvastaventtiiliäkin, sillä saa hienosäädettyä joustoliikkeitä. Quiken systeemeissä pitäisi olle vastusvastaventtiilit, ne rakennettu kiinteet, johokin nipansisään. En tiedä tästä uudemmasta systeemistä, siinä on kaksi erilaista jousitusta tarjolla.


Oho, ompas vanha viestiketju, mutta asia on ihan nykypäivää. Ymmärsinkö nyt oikein tästä viestistä, että Quicken kuormaimissa (esim. vm. 2004 950/960) on jo vakiona vastusvastaventtiilit, joten sellaisia ei tarvitse miettiä, jos kytkee tuollaisen Hydrollin vaimentimen vanhaan kuormaajaan?

Mihinkäs väliin tuo Hydrollin värkki laitetaan?

Hilippa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?
 :)  Isossa kirjassaki sanotaan että jokainen turha sana.. vai miten se oli. Ei vaan Mikko on asiallinen mies.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?
Tilaat vaan sieltä Perältä sen valmiin vaimenninpaketin. Molemmat mäntä että paineakkusysteemit toimivia, eikä tarvii hanaan koskea. Etujousituksen olen Deutzissa laittanut kuormaustöissä pois päältä, kun muuten jurnuttaa jatkuvasti.
Oon vaatimaton!

Verku

Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?
Eikä ainakaan kannata kysyä, että jos se tulis halvemmaksi hydrolilta tilaten?  :o

Mutta se onkin varmaan sitten ylivoimanen jos mikko sen myy..... ;D
Kypsä tapaus

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?
Eikä ainakaan kannata kysyä, että jos se tulis halvemmaksi hydrolilta tilaten?  :o

Mutta se onkin varmaan sitten ylivoimanen jos mikko sen myy..... ;D

 Ei kannata mistään muualta kysyäkään, Mikko on kuningas ja herroista herra ensimmäinen.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Rimuli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 147
Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?
Multa saa 250 valmiin setin, minkä asennus kestää 5min  kuormaimeen kuin kuormaimeen.

Verku

Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?
Eikä ainakaan kannata kysyä, että jos se tulis halvemmaksi hydrolilta tilaten?  :o

Mutta se onkin varmaan sitten ylivoimanen jos mikko sen myy..... ;D

 Ei kannata mistään muualta kysyäkään, Mikko on kuningas ja herroista herra ensimmäinen.

Se on maailman helpoin kauppakaveri. Se hinta nyt ON se mitä on ilmoitettu. ;D
Kypsä tapaus

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?
Sähköpostilla on kuulemma fiksuin tapa asioida, ei tule paha mieli kenellekään  :-*
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

ER

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 138
Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?
Eikä ainakaan kannata kysyä, että jos se tulis halvemmaksi hydrolilta tilaten?  :o

Mutta se onkin varmaan sitten ylivoimanen jos mikko sen myy..... ;D

Kyselin Hydrollilta tuota vaimenninta. Sieltä niitä ei suoraan myydä hyllystä, vaan tekevät vain niitä tilaustyönä pääasiassa jälleenmyyjille. Suoraankin niitä voi ymmärtääkseni tilata ja toimitusaika on 3 viikkoa, mutta pääasiassa mötikät menevät jälleenmyyjille ja teollisuuteen.

Jälleenmyyjät varmaankin sitten hinnoittelevat tuotteen omalla tavallaan, joten samaa mötikkää saa varmaankin eri hintaan eri paikasta.

Tuotetta voi kuulemma kysellä hydraulialan jälleenmyyjiltä.

Viimeksi muokattu: 24.01.12 - klo:15:52 kirjoittanut ER

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Vaimennin vanhaan etukuormaajaan?
Jossakin vanhemmis quikis tuo vaimennus pelaa tosi hienosti.
Mp-liftis oli liian jäykkä eli vaati käytännös 450kg kauhan nokalle että toimi. 85kg painava mies ei sitä kyllä juuri liikkumaan saanu. Tämä oli yksi syy miksi laitoin nykyiseen koneeseen 65 quikan. Pettymys vaan oli suuri kun ei tuo jousta yhtään sen kummemmin kun mp...